Relacja z wystawy fotografii prof. Ireny Nawrot.

W ubiegłym tygodniu uczniowie kierunku reklama doskonalili swój warsztat fotograficzny uczestnicząc w wystawie prac p. prof. Ireny Nawrot* w bielskiej galerii BWA. Wystawa ?Rosarium? odnosi się do ważnego i często podejmowanego przez artystkę tematu, jakim jest problem czasu wpisanego pomiędzy niepamięć własnych narodzin a nieświadomością własnej śmierci. Motywy ciała ludzkiego, ludzkiej czaszki i róży tworzą w pracach p. profesor narrację o czasie przeszłym, teraźniejszym i przyszłym. Prezentacja obejmuje prace fotograficzne o charakterze intermedialnym: barwne fotografie zestawione są z gotowymi elementami: sztucznymi kwiatami, biżuterią czy lampkami ledowymi oraz wielkoformatowe kolaże z obrazami kobiecej twarzy, ludzkiej czaszki i kwiatów róży złożone ze zszywanych ręcznie, zmultiplikowanych zdjęć-modułów.

*Prof. Irena Nawrot studiowała w Instytucie Wychowania Artystycznego na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, dyplom obroniła w 1983 roku u prof. Mariana Stelmasika. Od 1984 roku pracownik naukowo-dydaktyczny na macierzystej uczelni, obecnie prowadzi Zakład Wiedzy Wizualnej. W latach 80. tworzyła fotografie, wykorzystując tradycyjny warsztat fotograficzny. Powiększone czarno-białe kopie pozytywowe poddawała procesowi wielokrotnego, ręcznego kolorowania. W roku 2004 zaczęła wprowadzać do swoich projektów sztuczne kwiaty, sztuczne rzęsy, oczy zabawek, woskowe łzy. Ostatnio elementem łączącym i spajającym fotografie stały się nici krawieckie.

 

KONKURS REGIONALNY PT. ?DZIEDZICTWO KULTUROWE ZIEMI PSZCZYŃSKIEJ NA ZAWSZE W NASZEJ PAMIĘCI...? DLA SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH POWIATU PSZCZYŃSKIEGO

PATRONAT KONKURSU:

  • Powiatowy Zespół Szkół nr 2 im. K. Miarki w Pszczynie,
  • Uniwersytet Śląski w Katowicach,
  • Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka, Filia w Pszczynie,
  • Muzeum Prasy Śląskiej im. W. Korfantego w Pszczynie,
  • Muzeum Militariów w Pszczynie.

CELE KONKURSU:

  • budzenie zainteresowania własnym regionem,
  • integracja ze środowiskiem i dziedzictwem kulturowym Regionu Pszczyny,
  • poznanie obiektów architektonicznych i przyrodniczych na terenie powiatu pszczyńskiego,
  • kształtowanie postawy poczucia przynależności do określonej społeczności, identyfikowanie się z nią i jej zdobyczami,
  • przybliżenie znajomości na temat historii i dziedzictwa kulturowego środowiska regionu pszczyńskiego,
  • kształtowanie postaw lokalnego patrioty.

PRZEBIEG PRZYGOTOWAŃ:

  • konkurs odbędzie się 16 marca 2015 roku o godz. 10.00 na sali gimnastycznej,
  • wszyscy uczestnicy otrzymają dyplom udziału a zwycięzcy nagrody,
  • konkurs będzie składał się z wielu kategorii.

Informacje o składach drużynowych należy zgłaszać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (z dopiskiem: ZGŁOSZENIE DO KONKURSU REGIONALNEGO) do 27 lutego 2015 roku, podając informacje:

  • liczba uczestników w grupie,
  • nazwa Szkoły i adres,
  • imię i nazwisko opiekuna, z którym przybędzie grupa w dniu konkursu.

Może uczestniczyć w konkursie kilka grup z jednej Szkoły.

Kategorie, na które może grupa przygotować się już wcześniej:

  • wypowiedź w gwarze, prezentacja wiersza gwarą lub innego utworu literackiego,
  • scenka lub skecz w gwarze o wybranej tradycji śląskiej (może być związana z sytuacją w rodzinie, w pracy, w szkole itp.),
  • piosenka wykonana w gwarze (możliwość zaprezentowania się w stroju ludowym podczas występu),
  • pokaz multimedialny na temat muzeów zlokalizowanych w powiecie pszczyńskim (państwowe oraz prywatne),
  • reklama z hasłem, która będzie polegać na upowszechnianiu informacji o rzeczach, ich zaletach, wartościach i możliwościach zwiedzania elementów dziedzictwa kulturowego powiatu pszczyńskiego,
  • plakat zachęcający do promowania dziedzictwa kulturowego w regionie pszczyńskim.

UWAGA!

Każda kategoria będzie punktowana, natomiast nie dyskwalifikuje się grupy za nieprzygotowanie jednej kategorii.

Grupy oprócz podanych wyżej kategorii, muszą być przygotowane na dodatkowe kategorie, takie jak:

  • przyporządkowanie nazwy do odpowiedniej części stroju ludowego,
  • przetłumaczenie z gwary krótkiego tekstu lub słówek na język polski,
  • odgadnięcie do czego służyły dawne przedmioty...

A także zaplanowano wiele atrakcji, występów zaproszonych Gości oraz poczęstunek naszych regionalnych potraw!

Zapraszamy do udziału w konkursie!

Organizatorzy:

Joanna Koczuba
Natalia Ruman
Michał Pudełko

 

KONKURS FOTOGRAFICZNY
?DROGI ŻYCIOWE ABSOLWENTÓW MOJEJ SZKOŁY?

 

autor: Iga Niezgodzka, Roman Link, Grzegorz Galek

W związku z obchodami 70. rocznicy PZS nr 2 w Pszczynie zapraszamy wszystkich chętnych uczniów do wzięcia udziału w konkursie fotograficznym ?Drogi życiowe absolwentów mojej szkoły?. Atrakcyjne nagrody i tytuł najzdolniejszego młodego fotografa ZIEMI PSZCZYŃSKIEJ czekają!!!

REGULAMIN KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO
?DROGI ŻYCIOWE ABSOLWENTÓW MOJEJ SZKOŁY?

  1. Organizator: Powiatowy Zespół Szkół nr 2 w Pszczynie, ul. Szymanowskiego 12
  2. Uczestnicy: Uczniowie Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 w Pszczynie
  3. Cele konkursu:
    • propagowanie wśród ludzi młodych sztuki fotografowania, jako jednej z form artystycznego wyrazu, a jednocześnie jednego z najlepszych środków komunikacji międzyludzkiej;
    • rozwijanie wrażliwości artystycznej;
    • prezentacja twórczości młodzieży w dziedzinie fotografii;
    • poznanie indywidualnego spojrzenia uczniów na szkołę i ludzi z nią związanych;
    • uczczenie obchodów 70lecia PZS 2 oraz promocja szkoły.
  4. Zasady ogólne:
    • przedmiotem konkursu są prace fotograficzne wykonane samodzielnie, będące oryginałami;
    • wyklucza się prace tworzone wspólnie (współautorstwo);
    • nadesłane prace należy opisać drukowanymi literami (tytuł pracy, imię i nazwisko autora, numer klasy);
    • autorzy prac nadsyłają oświadczenie o posiadaniu praw autorskich do nadesłanych prac, zgodę na przetwarzanie danych osobowych oraz zgodę osoby fotografowanej na wykorzystanie jej wizerunku do celów promocji szkoły;
    • nagrodzone i wyróżnione prace zostaną opublikowane na stronie internetowej szkoły oraz na jej profilu Facebook, jak też zaprezentowane w budynku szkoły i starostwa powiatowego;
    • przedmiotem konkursu są fotografie, których tematyka wiąże się z podanym tytułem. Technika wykonania fotografii jest dowolna, format wywołanej fotografii nie może być mniejszy niż 18x24 cm, dopuszcza się możliwość przesłania prac drogą mailową lub dostarczenia ich na nośniku cyfrowym. Jeden autor może dostarczyć do siedmiu zdjęć. Fotografie, na których będą znajdować się jakiekolwiek oznaczenia, cyfry (np. daty) będą dyskwalifikowane.
  5. Terminy:
    • Prace wykonane zgodnie z wymogami organizatorów należy przekazać wychowawcom klasy do dnia 17. kwietnia. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi dnia 24. kwietnia.
  6. Nagrody:
    • Oceny prac dokona jury w składzie: Jarosław Kinalski, Roman Link, Iga Niezgodzka, Grzegorz Galek oraz p. prof. Irena Nawrot (Wydział Artystyczny UMCS w Lublinie) Decyzje jury są ostateczne. Laureaci i wyróżnieni otrzymają atrakcyjne nagrody.
  7. Postanowienia końcowe:

W sprawie roszczeń wnoszonych przez osoby trzecie odpowiedzialność ponosi autor nadesłanych prac. Laureat konkursu wyraża zgodę na nieodpłatne publikowanie przez organizatora konkursu nadesłanych przez niego zdjęć. Organizator Konkursu zastrzega sobie prawo do wykorzystania nadesłanych zdjęć (także tych nienagrodzonych) w publikacjach i/lub działaniach promocyjnych Organizatora.
Poprzez przesłanie zdjęcia (lub zdjęć) na Konkurs, Uczestnik potwierdza, że zapoznał się z Regulaminem oraz akceptuje jego postanowienia
W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie znajdują powszechne przepisy prawa, w szczególności przepisy kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Z 2000 r., Nr 80, poz. 904 z późn. zm.).

Informacje o konkursie można uzyskać:

Grzegorz Galek: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

W związku ze zbliżającymi się obchodami 70 lecia naszej szkoły organizowany jest konkurs na wywiad ze znaną osobą, która ukończyła naszą szkołę - "ZNANI I WAŻNI ABSOLWENCI MOJEJ SZKOŁY".

Termin składania prac - 15 KWIECIEŃ 2015.

Dodatkowych informacji udzielają: Magdalena Szczepańczyk, Katarzyna Barczak.

REGULAMIN KONKURSU SZKOLNEGO NA WYWIAD
"ZNANI I WAŻNI ABSOLWENCI MOJEJ SZKOŁY"

  1. Konkurs przeznaczony jest dla uczniów Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 im. Karola Miarki w Pszczynie.
  2. Przedmiotem konkursu jest wywiad z absolwentem na temat wspomnień związanych z jego pobytem w naszej szkole lub na temat jego obecnej kariery zawodowej. Wywiad może zostać przedstawiony w formie pisemnej liczącej od 1-3 stron A4 lub w formie wywiadu radiowego, bądź też telewizyjnego nie przekraczającego 15 min. Wywiad przeprowadza jedna osoba lub grupa licząca do 3 osób.
  3. Wraz z wywiadem należy przekazać informacje o danych osobowych autora oraz zgodę bohatera wywiadu na publikację materiału.
  4. Prace konkursowe należy przekazywać organizatorkom: pani mgr Magdalenie Szczepańczyk lub pani mgr Katarzynie Barczak do 15. 04. 2015 r.
  5. Wywiady będą oceniane według następujących kryteriów:
    • zgodność z tematem;
    • poprawność językowa, ortograficzna i interpunkcyjna;
    • zachowanie formy wywiadu;
    • oryginalność treści i formy.
  6. Na podstawie powyższych kryteriów jury konkursowe wyłoni najlepsze wywiady.

Dla zwycięzców przewidziane są atrakcyjne nagrody. Dodatkowo wszyscy uczestnicy zostaną nagrodzeni ocenę bardzo dobrą z aktywności.

 

Regulamin konkursu poetyckiego na wiersz o szkole i patronie szkoły:

  1. Organizatorami konkursu są nauczyciele PZS2 w Pszczynie: Katarzyna Zajusz, Kinga Grygier, Magdalena Rojek.
  2. Do udziału zapraszamy wszystkich chętnych uczniów naszej Szkoły.
  3. Tekst wiersza z imieniem i nazwiskiem autora (uczniowie są proszeni o podanie klasy, do której uczęszczają) należy dostarczyć do biblioteki szkolnej przy ulicy Szymanowskiego oraz ulicy Bogedaina.
  4. Konkurs trwa do 30. kwietnia 2015 roku.
  5. Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest samodzielne napisanie wiersza.
  6. Wiersz nie może być wcześniej publikowany.
  7. Organizator nie zwraca złożonego tekstu i jednocześnie zastrzega sobie możliwość opublikowania wybranego tekstu na gazetce szkolnej.
  8. Prace oceniać będzie jury w składzie: Katarzyna Zajusz, Kinga Grygier, Magdalena Rojek.
  9. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi 11. maja 2015 roku.
  10. Lista laureatów zostanie zamieszczona na stronie internetowej szkoły.
  11. Na laureatów czekają nagrody rzeczowe oraz ocena bardzo dobra z języka polskiego.

Zapraszamy do udziału w konkursie!

 

Konkurs poprawnej polszczyzny dla uczniów klas pierwszych PZS2:

?Z językiem polskim za pan brat?

ORGANIZATORZY:

Kinga Grygier
Katarzyna Zajusz

CELE:

  • propagowanie dbałości o poprawność językową,
  • pielęgnowanie szacunku dla języka ojczystego,
  • niwelowanie błędów językowych,
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się językiem polskim w praktyce,
  • rozbudzanie i poszerzanie zainteresowań uczniów językiem polskim.

TERMIN:

27. marca 2015 r. o godz. 8:50 w sali nr 21

  • warunkiem uczestnictwa w konkursie jest indywidualne zgłoszenie się uczestników u Katarzyny Zajusz do 25. marca br.

ZASADY I PRZEBIEG KONKURSU:

  • uczestnicy rozwiązywać będą test wiedzy z zakresu poprawności językowej i ortograficznej, m.in.:

zagadnienia związane z kulturą języka i poprawnością językową, dotyczącą różnych dziedzin (składni, fleksji, frazeologii, słowotwórstwa, słownictwa, pochodzenia i znaczenia wyrazów, stylistyki i fonetyki), zasad ortografii i interpunkcji polskiej.

ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU:

  • ogłoszenie wyników nastąpi 31. marca 2015 r.,
  • lista laureatów zostanie zamieszczona na stronie internetowej Szkoły.

SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU W KONKURSIE!

 

Mistrzostwa Szkoły w Pływaniu odbędą się 17.03.2015 (wtorek) o godzinie 12:00 na następujących dystansach:

  1. 50 m styl dowolny (dziewczęta, chłopcy)
  2. 50 m styl grzbietowy (dziewczęta, chłopcy)
  3. 50 m styl klasyczny (dziewczęta, chłopcy)
  4. 200 m styl dowolny (dziewczęta, chłopcy)
  5. sztafeta 4 x 50 m stylem dowolnym (drużna mieszana, przynajmniej jedna dziewczyna)

Można płynąć na wszystkich dystansach walcząc o tytuł mistrza szkoły w pływaniu.

ZAPISY DO 16.03.2015 W GABINECIE WF.

Serdecznie zapraszamy do udziału w zawodach!

Pamiętaj!

Każdy udział w zawodach jest premiowany dodatkową oceną bdb lub celującą, na zwycięzców czekają nagrody.

 

REGULAMIN KONKURSU NA PLAKAT
?SZKOŁA DAWNIEJ I DZIŚ?

Organizatorami konkursu są nauczyciele PZS2: Katarzyna Zajusz, Kinga Grygier.

Cele konkursu:

  • przybliżenie uczniom, nauczycielom historii oraz współczesności Szkoły w niekonwencjonalny sposób ? poprzez techniki plastyczne,
  • urozmaicenie Dnia Otwartego Szkoły.

Uczestnicy:

Konkurs skierowany jest do uczniów Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 im. Karola Miarki w Pszczynie.

Treść / temat pracy:

  • uczniowie tworzą plakat w związku ze zbliżającymi się obchodami 70. rocznicy powstania Szkoły,
  • treść pracy powinna nawiązywać do historii Szkoły, jej patrona bądź do jej współczesności.

Warunki uczestnictwa:

  • każdy uczestnik konkursu / grupa ? w przypadku pracy zbiorowej przygotowuje jeden plakat ( na odwrocie podpisuje go imieniem, nazwiskiem),
  • plakat ? wykonany na kartonie/papierze lub wydruk komputerowy- w formacie A2/420x594mm,
  • autor projektu sam może zdecydować o użyciu treści i hasła na plakacie.

Kryteria oceny:

  • zgodność z tematem,
  • estetyka wykonania,
  • pomysłowość,
  • umiejętność łączenia tradycji ze współczesnością.

Miejsce i termin składania prac:

Prace należy złożyć w bibliotece przy ulicy Szymanowskiego 12 do dnia 20.03.2015 r.

Rozstrzygnięcie konkursu:

  • wyboru laureatów konkursu dokonuje Komisja w składzie: Katarzyna Zajusz, Kinga Grygier,
  • w konkursie zostaną przyznane nagrody rzeczowe za pierwsze trzy miejsca, jak również ocena bardzo dobra z języka polskiego,
  • ogłoszenie wyników nastąpi 26.03.2015 r. na stronie internetowej Szkoły,
  • organizatorzy nie zwracają uczestnikom prac konkursowych.

 

25.02.2015 na stoku "Klepki" w Wiśle Malince odbyły się Mistrzostwa Pszczyny w narciarstwie alpejskim i snowboardzie. Rywalizowali ze sobą najlepsi narciarze i snowboardziści szkół gimnazjalnych oraz ponadgimnazjalnych.

Naszą szkołę reprezentowali:

  • narciarze - Paulina Kilos z klasy III b LO, Maciej Francuz z klasy III TMa, Szymon Jacek z klasy III TMa, Bartek Żogała z klasy III TAR, Mateusz Świerkot z klasy III TAR;
  • snowboardziści ? Paulina Kilos z klasy III b LO, Radosław Baron z klasy III TAR;

Drużynowo nasi zawodnicy wywalczyli czwarte miejsce. Indywidualnie: Paulina Kilos zajęła 6 miejsce, Radosław Baron ? 5 miejsce w snowboardzie, a w gronie alpejczyków najlepszy był Szymon Jacek klasyfikując się na 5 miejscu.

Mimo fatalnej pogody i trudnych warunków śniegowych (śnieg był grząski i mokry) zawody przebiegły bardzo sprawnie i bezpiecznie.

 

Dnia 27.01.2015 roku wybrani uczniowie klasy II LOA udali się do Cieszyna, pod opieką p. N. Ruman oraz p. A. Sojki, by wysłuchać prelekcji w Zakładzie Karnym. Tam wraz osadzonymi dowiedzieli się od jedynego żyjącego świadka wydarzeń ze Śląska Cieszyńskiego, pana Pawła Stanieczka, Kustosza Izby Oświęcimskiej w Goleszowie, że właśnie w Goleszowie istniała filia obozu Auschwitz. Tam właśnie, w podobozie, miejsce pracy stało się miejscem zagłady. Kustosz stwierdził, że ?kto nie chce znać historii naraża się na przeżycie jej znowu?, co pobudziło do głębszej refleksji uczniów i osadzonych. Już 2 września 1939 r. Niemcy jak zajęli Goleszów, uznali że jedynym walorem tego miasta jest Cementownia, w której pracowali głównie mężczyźni. I tak do lipca 1942 r. przywożono nowych ?pracowników?, aż stworzono grupę 1059 więźniów (z tego 1009 byli to Żydzi ze wszystkich krajów Europy). Praca tych osób była bardzo ciężka, gdyż jeśli więzień nie rozładował 6 ton kamienia, nie mógł w tym dniu dostać jeść, to była tzw. norma. Dopiero 3 maja 1945 r. nastąpiło wyzwolenie obozu. Był to ciekawy, a zarazem bardzo wstrząsający wykład na temat tych dziejów historycznych.

Gdy osadzeni zostali odprowadzeni do cel, dla uczniów miniwykład poprowadził wicedyrektor Zakładu Karnego w Cieszynie Rafał Kaczmerczyk?, który przybliżył krótko historię budynku, gdzie mieści się kaplica, w której występujemy dla osadzonych oraz opowiedział o działach penitencjarnym, ochrony, ewidencji, finansowym i kwatermistrzowskim.

Następnie, w nagrodę za wolontariat uczniowski, zostaliśmy oprowadzeni po części Zakładu. Największą atrakcją okazało się wejście do izolatki i wczucie się w niebezpiecznego osadzonego, którego należało ?zabezpieczyć?. Bardzo dziękujemy Dyrekcji Zakładu Karnego, Dowódcy Zmiany oraz Rzecznikowi Zakładu Karnego za taką możliwość, za poświęcony nam czas...

A jeszcze przed wyjazdem do Pszczyny, udało nam się zwiedzić Muzeum Strzelców Podhalańskich w Cieszynie, gdzie zobaczyliśmy archiwalne fragmenty nagrań żołnierskich przysięg składanych podczas II wojny światowej oraz wiele innych ciekawostek...

 

Relacja z warsztatów w TVP Katowice.

W minionym tygodniu uczniowie klasy czwartej kierunku REKLAMA po raz kolejny brali udział w warsztatach przedmiotowych w telewizji TVP Katowice. Tym razem nie tylko próbowali swoich sił przed kamerą, wcielając się w role prezenterów i dziennikarzy telewizyjnych, ale także nabierali doświadczenia w pracy po drugiej stronie kamery ? wykonując pracę operatora. Profesjonalna kamera telewizyjna jest urządzeniem skomplikowanym i bardzo drogim ? kosztuje ponad 100 tysięcy złotych ? i na takim właśnie sprzęcie podstawowe szlify operatorskie zdobywali nasi uczniowie. Z obsługą tego sprzętu najlepiej radziła sobie Sylwia Langer, a przed kamerą najbardziej profesjonalnie wypadła Ilona Bocheńska, co dokumentują poniższe zdjęcia.

 

30 stycznia 2015 roku kilkoro uczestników zajęć odbywających się w ramach KOŁA MECHATRONICZNEGO odwiedziło zaprzyjaźnioną szkołę w Jaworznie. Celem wyjazdu było zapoznanie się z wyposażeniem sal mechatronicznych pod kątem egzaminów kwalifikacyjnych. Wymieniono też mnóstwo uwag i spostrzeżeń związanych z różnymi rozwiązaniami budowy i kompletowania stanowisk egzaminacyjnych.

 

Zachęcamy nauczycieli do zebrania 25 osobowej grupy zainteresowanych profesjonalnym szkoleniem uczniów i wzięcia udziału w warsztatach szkoleniowych, które zostaną zorganizowane w naszej szkole. Wszyscy uczestnicy po ukończeniu warsztatów otrzymują Certyfikaty, natomiast szkoła "Eurocertyfikat Jakości" i materiały dydaktyczne itp.

Poniżej przedstawiamy programy szkoleniowe 1-dniowe i 3-dniowy.

Istnieje możliwość zmodyfikowania programu. Więcej szczegółowych informacji pod numerem telefonu lub adresem e-mailowym podanym poniżej:

Akademia Kelnerska Grzegorza Górnika
Akredytowana Niepubliczna Placówka Kształcenia Ustawicznego
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
tel. stacj. (81) 565 17 53, kom. 502 46 55 47

 

Warsztaty szkoleniowe

podnoszące kwalifikacje zawodowe
dla
młodzieży - uczniów szkół gastronomicznych i hotelarskich

Praktyka 1 dniowa ? 5h
Cena 100zł od osoby ( ucznia)
Szkolenie dla grupy minimum 25 osobowej

Różnorodna tematyka szkolenia, oparta jest na praktykach i konwersacjach,
pobudza wyobraźnię, rozwija zaangażowanie, wzbogaca umiejętności, stabilizuje pewność siebie. Program jest oparty na 100-letniej tradycji polskiej gościnności, wzbogacony o nowe trendy i style. Tematy uzupełniają nową podstawę programową.

Grafik szkolenia

8.00 ? 9.30 ? wykłady
9.30 ? 9.45 ? przerwa
9.45 ? 11.15 ? ćwiczenia praktyczne
11.15 ? 11.30 ? przerwa
11.30 ? 13.00 ? ćwiczenia praktyczne

Program szkolenia

Oferta I
"Obsługa Gości ? Serwis Specjalny"

  • Diagnoza początkowa - Test,
  • Serwis Specjalny (Homar, Kawior, Ostrygi, Ślimaki),
  • Flambirowanie (np.: Naleśniki, Krewetki),
  • Serwowanie owoców (Ananas, Banan, Kokos),
  • Sztućce linia restauracyjna,
  • Porcelana linia restauracyjna,
  • Standard nakrycia zastawy dla wszystkich typów restauracji.

Oferta II
"Obsługa Gości ? Kelner standardy obsługi"

  • Diagnoza początkowa - Test,
  • Motywacyjny proces obsługi kelnerskiej ? triki kelnerskie,
  • Słownik kelnerski,
  • Noszenie tac kelnerskich,
  • Noszenie 3, 4, 5-ciu talerzy do dania głównego,
  • Resztkowanie ? sprzątanie brudnej zastawy,
  • Serwis Francuski A i B - serwowanie za pomocą widelca i łyżki,
  • Linia szkła dla kelnera, barmana, sommeliera,
  • Serwis Synchroniczny - ćwiczenia i film,
  • Serwis Niemiecki z kopułami,
  • Improstyl.

Oferta III
"Obsługa Gości ? Kelner od wody, wina i napojów"
Hydrosommelier, Sommelier, Barman

  • Diagnoza początkowa -Test,
  • Dekantacja wina czerwonego,
  • Linia szkła ? garnitur szkła barmana, sommeliera,
  • Hydrosommelier ? prezentacja,
  • Ślepa degustacja wód mineralnych i źródlanych,
  • Ślepa degustacja soków jedno i wielosmakowych,
  • Ślepa degustacja win jedno i wieloszczepowych,
  • Słownik wina,
  • Przygotowanie fondue na bazie wina i sera,
  • Szablowanie wina musującego,
  • Pokaz drinków ? finezyjnych, robiących wrażenie na gościach.

Oferta IV
"Obsługa Gości ? SAVOIR VIVRE"

  • Diagnoza początkowa -Test,
  • Sawoir Vivre dla kelnerów,
  • Savoir Vivre w restauracji,
  • Savoir Vivre - prezentacja i film,
  • Kultura przy stole,
  • Bielizna stołowa ? wymiana i składanie obrusów,
  • Dekoracyjne układanie bankietówek na stole, na kieliszkach, na butelkach,
  • Etykieta i Protokół dyplomatyczny.

Po ukończeniu szkolenia ? warsztatów szkoła otrzymuje "EUROCERTYFIKAT JAKOŚCI" na bieżący rok, a uczestnicy CERTYFIKATY ukończenia szkolenia ? warsztatów.

 

Policjanci z pszczyńskiej i bielskiej drogówki oraz inspektorzy katowickiego oddziału ITD kontrolowali w dniu 17 stycznia br. stan autokarów wiozących dzieci na zimowiska. Uczestnicy wycieczek mogli w tym czasie zwiedzić siedzibę strażaków, zobaczyć sprzęt, którym dysponują i przyjrzeć się z bliska policyjnym radiowozom. Czas umilał im także Sznupek- maskotka śląskiej policji. Nie zapomniano również o słodkim poczęstunku, odblaskach i pogadance na temat bezpieczeństwa podczas ferii. W przedsięwzięciu pomagali uczniowie z klas mundurowych serwując dzieciom ciepłe napoje i słodki poczęstunek i wraz z funkcjonariuszami straży pożarnej oprowadzali dzieci i młodzież po siedzibie strażaków. Uczniowie wzięli także udział w odprawie funkcjonariuszy służb mundurowych po akcji. Relację prasową z akcji przygotowywała TV Silesia, dla której uczennica klasy 1 b Monika Maśka udzieliła wywiadu.

Mundurowi, w trakcie kontroli, skupili się głównie na zbadaniu sprawności hamulców, świateł i układu kierowniczego oraz obowiązkowym wyposażeniu autokarów. Nie zapomnieli także o zbadaniu stanu trzeźwości kierowcy i czasu jego podróży. W tym czasie, pozostali policjanci wspólnie ze strażakami i uczniami klas mundurowych wypełniali czas uczestnikom wycieczek. Milusińscy mogli zobaczyć sprzęt służbowy, którym dysponują policjanci i strażacy, zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie w radiowozie, wozie strażackim lub z policyjną maskotką- Sznupkiem. Przede wszystkim jednak, mundurowi, korzystając z okazji, przypomnieli dzieciom i młodzieży zasady udzielania pierwszej pomocy, bezpiecznego zachowania się w domu i na drodze, a przede wszystkim podczas zimowego wypoczynku. W działania zaangażowali się również przedstawiciele pszczyńskiego starostwa zapewniając małym wycieczkowiczom różnego rodzaju ulotki i upominki związane z Ziemią Pszczyńską. Tego typu działania potrwają do końca ferii. Kolejnych kontroli, wzbogaconych o policyjno- strażackie atrakcje z udziałem klas mundurowych naszej szkoły, będzie można się już spodziewać 31 stycznia i 7 lutego.

 

Ruszyła XII edycja Ogólnopolskiego Konkursu Informatycznego MIKROPROFESOR im. ks. prof. Józefa Tischnera. Tematem przewodnim XII edycji konkursu jest MUZYKA.

MIKROPROFESOR jest konkursem interdyscyplinarnym, jednym z jego założeń jest propagowanie wykorzystania technologii informacyjnej w różnych dziedzinach życia, ale nie sprowadza się wyłącznie do wykonania zadań z określonych działów informatyki.

I edycja konkursu została zorganizowana w 2004 r. z inicjatywy grupy nauczycieli Powiatowego Zespołu Nr 2 Szkół Ogólnokształcących Mistrzostwa Sportowego i Technicznych w Oświęcimiu, wzięło w niej udział 100 uczestników. Z roku na rok konkurs zdobywał co raz większą popularność, w VI edycji 2008/2009 wzięła udział rekordowa liczba 1200 uczestników. W 2007 roku nawiązana została współpraca ze Stowarzyszeniem Drogami Tischnera, od 2011 roku patronem konkursu jest ks. prof. Józef Tischner. Obecnie jest to jeden z największych konkursów informatycznych w naszym kraju.

Organizatorem Ogólnopolskiego Konkursu Informatycznego MIKROPROFESOR jest Towarzystwo Wspierania Inicjatyw Oświatowych, zrzeszające przede wszystkim nauczycieli-pasjonatów i kadrę kierowniczą oświaty, ale także samorządowców i działaczy społecznych. Członkami honorowymi są m.in.:

  • Kazimierz Tischner ? Prezes Stowarzyszenia ?Drogami Tischnera?,
  • Henryk Wujec ? doradca Prezydenta RP,
  • Bogdan Borusewicz ? Marszałek Senatu Rzeczypospolitej Polskiej,
  • Bogdan Cuber ? Wójt Gminy Przeciszów.

Finał XI edycji, której tematem przewodnim były ?AUTORYTETY? został przeprowadzony w dniach 30 maja ? 1 czerwca 2014 r. w Łopusznej, jego zwycięzcą został Dariusz Pisula z Częstochowy, a gościem honorowym finału był rektor Podhalańskiej Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Targu prof. Iwon Grys.

W konkursie mogą uczestniczyć uczniowie gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych. Internetowa rejestracja uczestników ruszyła 29 grudnia (zakończy się 02.03.2015 r.), etap I i II zostaną przeprowadzone w dniach 12 stycznia ? 2 marca, a finał odbędzie się na przełomie marca i kwietnia 2015 r. w Oświęcimiu. Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółowymi informacjami na oficjalnej stronie konkursu, pod adresem:

http://www.mikroprofesor.pl/

Serdecznie zapraszamy do udziału w konkursie!

 

Uwaga uczniowie klas pierwszych i drugich!

Rozpoczynamy rekrutację do wymiany uczniowskiej ze szkołą średnią w mieście Figueres w Hiszpanii. Jeżeli:

  • jesteś zainteresowany nawiązaniem nowych znajomości
  • chcesz zwiedzić piękny zakątek Hiszpanii
  • chcesz poćwiczyć język angielski
  • możesz gościć u siebie przez tydzień kolegę/koleżankę ze szkoły hiszpańskiej,

proszę o jak najszybszy kontakt ? Anna Świtlik (sala 22).

Przewidywany koszt wymiany (łącznie z przelotem) to około 800 zł.

 

W dniu 14 stycznia br. uczniowie klas mundurowych wraz z funkcjonariuszami policjanci z pszczyńskiej komendy gościli studentów uniwersytetu trzeciego wieku biorąc udział w projekcie ?Młodzież- Seniorom?. W spotkaniu z licealistami klas mundurowych i przedstawicielami policji oraz straży pożarnej wzięło udział około 30 seniorów. Omówiono najważniejsze problemy z jakimi borykają się na co dzień osoby starsze oraz przedstawiono charakterystykę dotyczących ich przestępstw i zagrożeń.

Spotkanie było kontynuacją działań na rzecz seniorów opracowanych podczas majowej debaty w zeszłym roku. Logistycznym i merytorycznym przygotowaniem zajęć zajęli się uczniowie klas mundurowych. W organizacji warsztatów fachową wiedzą wsparli ich policjanci i strażacy. Tematem przewodnim zajęć było bezpieczeństwo osób starszych w domu i na drodze. Nie zabrakło wskazówek, co robić w przypadku pożaru, jak uniknąć zatrucia czadem, jak nie stać się ofiarą kradzieży, oszustwa internetowego lub metodą na wnuczka, jak poradzić sobie w sytuacjach wymagających udzielenia pierwszej pomocy i jak powiadomić służby ratunkowe. Słuchacze, w trakcie całego spotkania, zadawali prowadzącym pytania na nurtujące ich tematy związane z bezpieczeństwem proponując równocześnie tematy kolejnych warsztatów. Na koniec wszyscy otrzymali odblaski i wzięli udział w dyskusji przy słodkim poczęstunku przygotowanym przez uczniów.

 

W dniu 16.01.2015 r. klasę II Tkg odwiedziły studentki Uniwersytetu Śląskiego z warsztatami nt. ?Nasze błędy popełniane w rozmowie?, które również hospitowały zajęcia p. N. Ruman. Uczniowie poznali m.in.: cztery kroki skutecznego słuchania (aktywne słuchanie, słuchanie empatyczne, otwarte oraz świadome); bariery utrudniające słuchanie, a także zmierzyli się z zadaniami na temat komunikacji niewerbalnej. Ku zaskoczeniu ? bardzo dobrze poradzili sobie również w zadaniach z mnemotechniki! Czekamy na kolejne warsztaty.