Dnia 13 kwietnia br. nasza szkoła nawiązała współpracę z Małopolską Uczelnią Państwową im. rtm. Witolda Pileckiego w Oświęcimiu. Pan Dyrektor Piotr Cygan podpisał współpracę z Panią Rektor Uczelni dr n. o zdr. Sonią Grychtoł, prof. MUP. Ze strony Uczelni koordynatorem będzie Prorektor ds. Studenckich i Promocji dr Radosław Folga, a ze strony szkoły dr Natalia Ruman. 


Dnia 06.03.2023 r. nasi młodzi hotelarze oraz turyści z klasy 1 Tth uczestniczyli w lekcji eksperckiej online z hotelarką, trenerką luksusowej obsługi gości, jedyną kobietą w Polsce z prestiżowym certyfikatem 7 Star Butler Service panią Martą Otrębską, której temat brzmiał: Hotelarstwo- niekończącą się przygodą.
Podczas spotkania dowiedzieliśmy się skąd u pani Marty wzięła się pasja do hotelarstwa, jak zdobyte doświadczenie oraz umiejętności wpływają na rozwój zawodowy oraz jakie cechy przydatne są hotelarzowi i dlaczego warto je pielęgnować.
 
Prowadząca podkreśliła, że hotelarstwo to nie tylko wolność, wyzwania, podróże, relacje, zabawa, ludzie, języki obce, multitasking, ale również droga do awansu, inne branże, praca 24/h oraz stres. Prowadząca opowiedziała nam również na czym obecnie polega jej praca. Jej zdobyte doświadczenie jako CLub Lounge Manager w luksusowym hotelu marki Mandarin Oriental w Szanghaju zmotywowało ją do kolejnych działań oraz sukcesów. Pełniąca wtedy obowiązki kamerdynera to bardzo prestiżowa pozycja, w której jak twierdzi, kobieca intuicja jest dodatkowym atutem i świetnie zdaje egzamin. Oprócz tego otwiera wiele drzwi jeśli chodzi o karierę, nie ograniczając się tylko do hotelarstwa.
 
Jako ekspert w działach front-of-house w szczególności Guest Relations, Butler Service and Guest Experience dba o pozytywną atmosferę, kulturalną komunikację i rozwój innych. Obecnie przygotowuje hotele do audytu najbardziej prestiżowej organizacji weryfikującej luksus - Forbes Travel Guide.
Młodzież z wielkim zainteresowaniem wysłuchała prowadzącej. Potwierdzamy, że hotelarstwo to rozwój i nieograniczone możliwości w działaniu. Na koniec zadajemy sobie pytanie. Czy Butler to relikt przeszłości czy przyszłość dla hotelarstwa?
Odpowiedź pozostawiamy Wam. Pani Marcie serdecznie dziękujemy za przekazanie wielu tak interesujących informacji i poświęcony czas.
Życzymy dalszych sukcesów!

 

W dniu 27.03.2023r. po raz pierwszy świętowaliśmy Dzień Autorów Europejskich, inicjatywę Komisji Europejskiej, promującej czytelnictwo, zwłaszcza wśród młodzieży. Jej celem było ukazanie bogactwa literatury europejskiej, zróżnicowanej kultury i języka. Akcja polegała na głośnym czytaniu fragmentów książek europejskich autorów.

Nasza szkoła we współpracy z biblioteką pedagogiczną w Pszczynie włączyła się w pierwsze obchody tego Wydarzenia. W spotkaniu wzięli udział zaproszeni goście: Arkadiusz Gardiasz z Wydziału Oświaty w Starostwie Powiatowym w Pszczynie, Mirosława Bienioszek, wicedyrektor PZS2 w Pszczynie, uczniowie z klasy 2 Lob, 3 Lob, 2 Tżr.

Program Święta obejmował:

· czytanie fragmentów książek: "Alicja w Krainie Czarów" Levis Carroll'a (w oryginale), "Cień wiatru" Carlos'a Ruiz Zafóna, "Zagubiona dzielnica" Partick'a Modiano, "Zupa z granatów" Marshy Mehran, które prezentowane były przez Przedstawicielkę biblioteki pedagogicznej oraz przez Uczniów naszej szkoły;

· prezentacje multimedialne, dotyczące kultury, sztuki, kuchni Hiszpanii, Francji i Irlandii;

· degustację tradycyjnych ciasteczek w/w krajów;

· występ Uczennicy, śpiewającej w języku francuskim;

· wystawę książek autorów europejskich ze zbiorów biblioteki szkolnej (zakupionych z Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa) i pedagogicznej.

Za przygotowanie wydarzenia odpowiedzialne były: Magdalena Rojek, Kinga Grygier, Natalia Ruman oraz Lucyna Jabłeka z biblioteki pedagogicznej w Pszczynie.

Do zobaczenia za rok, w kolejnej edycji Dnia Autorów Europejskich!


2 marca br. w hali POSiR nasza szkoła organizowała Mistrzostwa Powiatu Pszczyńskich Szkół. Na trzech boiskach rywalizowało po 5 drużyn zarówno wśród dziewcząt jak i chłopców, reprezentujących wszystkie szkoły naszego powiatu. Uczniowie PZS 2  i uczennice Chrobrego pokonali wszystkie drużyny i będą nas reprezentować na finałach rejonowych.
Skład Złotych Chłopaków Powiatu: Jacek Mateusz 3Ttl,  Zachurzok Filip 3Ti, Skipioł Miłosz 3Ttl,  Chęś Przemek 3Ttl,  Rozmus Oliwier 2Loa, Oszek Maciek 2Bsa,  Duda Bartosz 3Tg3, Pudełko Paweł 3Tg3,  Kokot Błażej 3Tg3,  Starczewski Wojtek 1Lod. W kategorii dziewcząt nasze zawodniczki zajęły 4 miejsce.
Skład: Kasia Handla 4 Tgl,  Magda Tomanek 4 Tg1,  Emilia Bochenek 2Loa, Oliwia Głogowska 2 Loa, Weronika Urbaniec 4 Tgl, Julia Wrona 1 Loa, Maja Bołdys 1 Tf, Nicola Nycz 1 Loc,  Oliwia Orszulik 1 Loa.
Wielkie gratulacje i trzymamy kciuki w dalszych rozgrywkach.


Dokumentację z praktyk, czyli dzienniczek praktyk i kartę oceny praktykanta należy złożyć u pani Anny Smusz- Waberskiej do tygodnia po zakończeniu praktyk (gabinet nr 8).


Ogłaszamy rekrutację do projektu "Przełamujemy bariery tańcząc", który będziemy realizować we współpracy ze szkołą Institut Peralada z Hiszpanii. Aktywności projektowe będą miały miejsce w naszej szkole w dniach 22.05.2023-29.05.2023.

Uczestnikom gwarantujemy liczne atrakcje, możliwość spędzenia czasu w ciekawy sposób i okazję do zawarcia nowych znajomości. Wszystkich chętnych prosimy o wypełnienie krótkiego formularza zgłoszeniowego (można pobrać ze strony szkoły lub w sekretariacie) i złożenie go do środy 8 lutego br. w sekretariacie lub u koordynatorki projektu - Anny Świtlik. Pierwszeństwo uczestnictwa w projekcie będą mieli uczniowie mogący gościć ucznia/uczennicę z Hiszpanii w swoim domu.

Wkrótce poinformujemy o spotkaniu organizacyjnym.



Zapraszamy gorąco na kolejny wyjazd narciarski - snowboardowy. Planowany wyjazd 10 lutego na stok Skolnity w Wiśle. Wyjazd o godz. 8.00 spod szkoły. Koszty: przejazd autokarem 40 zł. Cena karnetu 3 h- 100 zł (w przypadku większej grupy przewidziano zniżkę). Wypożyczalnia sprzętu we własnym zakresie. Zainteresowani proszeni są o kontakt z panią Anną Kozińską (nauczycielki wf) na Facebooku lub osobiście w szkole. Wraz z zapisaniem i potwierdzeniem proszę o wpłatę za autokar (40 zł). W razie mniejszej ilości osób wyjazd odbędzie się pociągiem - do Wisły.

Gorąco zapraszam

Anna Kozińska

 

Sekretariat szkolny w okresie ferii zimowych czynny będzie w godzinach 8.00 - 14.00.