29 marca klasy turystyczne i hotelarskie naszej szkoły (48 uczniów) odwiedziły hotel Hampton By Hilton w Oświęcimiu. Celem tej wycieczki było poznanie struktury organizacyjnej hotelu i zasad jego funkcjonowania, a także przybliżenie dziejów miasta Oświęcimia.

W hotelu Hampton By Hilton w Oświęcimiu zostaliśmy bardzo miło przyjęci przez Panią Dyrektor ds. sprzedaży, która oprowadzała nas po obiekcie. Uczniowie mieli okazję zobaczyć recepcję hotelową, pokoje i zaplecza hotelowe, restaurację oraz sale konferencyjne. Uzupełnili swoją wiedzę o sieci hoteli Hilton, jej standardach, a przede wszystkim poznali historię powstania hotelu w Oświęcimiu. Przyszli pracownicy sektora turystyczno - hotelarskiego dopytywali m. in. o obłożnie hotelu, rodzaju obsługiwanych gości hotelowych, ilości i wielkości jednostek mieszkalnych, obsługi gastronomicznej, a także o możliwości zatrudnienia czy odbycia praktyk zawodowych w hotelu. Uczniowie dowiedzieli się również o zakresie pomocy jaką aktualnie hotel udziela uchodźcom z Ukrainy.

Młodzież odwiedziła także Muzeum Zamek w Oświęcimiu wraz z Muzealnym Ratuszem i Wieżą. Placówki te w bardzo nowoczesny i interaktywny sposób przedstawiają historię, dziedzictwo kultury i tradycję ziemi oświęcimskiej. Ponadto zwiedziła podziemne tunele pod zamkiem, gdzie miała okazję brać udział w interaktywnej grze poświęconej historii Pierwszej Wojny Światowej.

Głównym organizatorem wycieczki była pani Izabela Skipioł, we współpracy z paniami Wiolettą Filipek, Anną Frej i Joanną Wrzeszcz.

Był to naprawdę intensywny i ciekawy dzień!


Warsztaty kulinarne w dniu 31.03.2022 r. odwołane.

Wczoraj dobiegła końca kolejna edycja wymiany młodzieży ze szkołą średnią Institut Olivar Gran w Figueres w Hiszpanii. Za nami bardzo udany tydzień, w którym wiele się działo ? Hiszpanie poznali naszą piękną Pszczynę i okolice, zwiedzili Kraków, Muzeum Auschwitz i Cieszyn, wzięli udział w lekcjach angielskiego w szkole, w energetycznych warsztatach tanecznych i ognisku w towarzystwie alpak zorganizowanym w Ośrodku nad Dokawą. Przede wszystkim jednak, dzięki ogromnemu zaangażowaniu naszych uczniów i ich rodzin poznali naszą kulturę, spotkali się z życzliwością i otwartością, a to wszystko, w połączeniu z przepiękną pogodą, sprawiło, że byli zachwyceni pobytem i wyjeżdżali wczoraj ze smutkiem. Na szczęście już wkrótce znowu się spotkamy na drugiej części wymiany, tym razem w Figueres.


W dniu 17.03.2022 r. Uczniowie z klas: 2 Lob i 2 Tgr oraz Przyjaciele z Ukrainy wzięli udział w zajęciach organizowanych przez Muzeum Zamkowe w Pszczynie. W ramach międzynarodowego projektu ?Moja przygoda w muzeum? młodzież z naszej Szkoły miała okazję spojrzeć na muzealne eksponaty trochę pod innym kątem. Pani Małgorzata Wójcik, Kierownik działu edukacji, w zajmujący sposób opowiedziała historię tego miejsca oraz dzieje książęcej rodziny Hochbergów. W szczególny sposób skupiała się na wystroju wnętrz zamkowych. Zwracała uwagę na detale, na bogate elementy dekoracyjne, na rolę światła, które wpływa na odbiór przestrzeni. Wszystkie te zabiegi miały na celu uwrażliwienie młodych ludzi na piękno tego miejsca oraz było wstępem do drugiej części spotkania, w której uczniowie szkicowali wybrany eksponat muzealny.

Efekty pracy uczniowie mogą przekazać do muzeum i wziąć udział w konkursie pt. ?Moja przygoda w muzeum?.

Opiekunami młodzieży były: Marzena Kostrzewa-Przemyk, Barbara Zielińska i Kinga Grygier

Dnia 3 marca uczniowie PZS2 w ramach edukacji teatralnej zobaczyli spektakl ?Pół żartem pół sercem? w reżyserii Witolda Mazurkiewicza na scenie Teatru Polskiego w Bielsku-Białej. Ta popularna komedia to już kolejna realizacja nawiązująca do filmu Pół żartem, pół serio Billy?ego Willdera w gwiazdorskiej obsadzie, m.in. z Marylin Monroe.

Oglądaliśmy perypetie młodych ?szekspirowskich? aktorów, którzy szukają sposobu na poprawę beznadziejnej sytuacji finansowej i wcielają się w postaci kobiece. Jak można się domyślać ? skutki realizacji tego pomysłu okazały się zaskakujące dla wszystkich i wzbudzały salwy śmiechu widzów. Uwagę zwracały kolejne pomysły scenograficzne, zaangażowanie aktorów, ruch sceniczny (iluzja jazdy pociągiem!).

Ponad dwie godziny przedstawienia pozwoliły na chwilę oderwać się od przygnębiającej rzeczywistości. Na zakończenie aktorzy wyrazili empatię i solidarność z mieszkańcami Ukrainy ? podczas braw wyszli z niebiesko-żółtymi flagami.


W Powiatowym Zespole Szkół nr 2 została uruchomiona zbiórka dla obywateli Ukrainy. Otrzymaliśmy wykaz konkretnych rzeczy dla osób potrzebujących. Poniżej zamieszczamy listę produktów i środków, które mogą być przekazane potrzebującym na Ukrainie (w tym oczekującym przed przejściami granicznymi). Prosimy, aby rzeczy, które zechcecie przekazać były nowe.

Odzież i okrycie:
- koce zwykłe i termiczne
- śpiwory
- podkładki pod materac do spania z wodoodpornej folii aluminiowej
- materace
- ubrania (nowe)
- płaszcze przeciwdeszczowe
- środki higieny i czystości:
- płyny do kąpieli/pod prysznic/mydło
- dezodoranty
- pasta do zębów
- szczoteczki do zębów
- grzebienie
- bielizna damska, męska, dziecięca
- podpaski
- pampersy
- pieluchy dla dorosłych
- papier toaletowy i ręczniki papierowe
- ręczniki (w tym z mikrofibry)
- worki na śmieci
- środki dezyfekujące/alkohol do dezynfekcji
- maski filtrujące lub jednorazowe

Żywność:
- woda
- żywność do szybkiego przygotowania (instant)
- batony (w tym energetyczne),
- bakalie, orzechy,
- konserwy,
- makarony, płatki zbożowe do szybkiego przygotowania
- narzędzia kuchenne jednorazowego lub wielokrotnego użytku: talerz głęboki, łyżka, widelec, nóż, szkło (silikon spożywczy lub plastik)

Inne:
- zapałki
- baterie, powerbanki
- oświetlenie, w tym latarki
- świece
- zestawy pierwszej pomocy
- podstawowe środki medyczne (witaminy, środki przeciwbólowe, przeciwgorączkowe, leki na kaszel i przeziębienie).

Rzeczy przynosimy do gabinetu pedagogów, pokoju Pani woźnej lub w godzinach popołudniowych do internatu. Jeśli dysponujecie wolnymi pudełkami kartonowymi do pakowania rzeczy, również prosimy o ich dostarczenie.

Dziękujemy za Waszą solidarność i wsparcie.

Uczniowie Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 im . Karola Miarki w Pszczynie już od marca będą mogli/mogą korzystać z innowacyjnego narzędzia do nauki przedsiębiorczości ? Branżowych Symulacji Biznesowych. Dzięki wirtualnej platformie zyskają możliwość podejmowania realistycznych decyzji biznesowych podczas zarządzania wirtualną firmą, a lekcje przedsiębiorczości staną się bardziej praktyczne.

Pozyskiwanie klientów i partnerów biznesowych, ustalanie cen, zakup urządzeń

i materiałów, a nawet zatrudnianie pracowników to zadania, z którymi zmierzą się uczniowie Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 im . Karola Miarki w Pszczynie podczas lekcji przedsiębiorczości. Współzawodnicząc na wirtualnym rynku ze swoimi kolegami będą mogli przekonać się jak konkurencyjność wpływa na prowadzenie działalności.

Wirtualny biznes ? realne kompetencje

W wirtualnej rzeczywistości uczniowie wcielą się w rolę przedsiębiorców prowadzących firmę produkcyjną lub usługową. Atrakcyjna forma wizualna, dostępność platformy online oraz wykorzystanie mechanizmów grywalizacji mają za zadanie zaangażować młodzież w rozgrywkę toczącą się w doskonale odwzorowanych warunkach rynkowych. ?Udział w wirtualnej rywalizacji poprzez Branżowe Symulacje Biznesowe, będzie dla młodzieży pierwszym krokiem w kierunku własnej działalności gospodarczej.? ? komentuje Maria Rołka. ?Jesteśmy przekonani, że wiedza  i zdobyte umiejętności wpłyną pozytywnie na późniejsze decyzje zawodowe naszych uczniów.? ? dodaje. 

Nauczyciel jako mentor biznesu

Nim uczniowie rozpoczną swoją przygodę z wirtualnym biznesem, nauczyciele Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 im . Karola Miarki w Pszczynie zdobywają nowe umiejętności podczas praktycznych warsztatów z ekspertami firmy REVAS.  ?Uwzględniając osiągnięty wynik finansowy, zadowolenie klientów i pracowników, rozwój firmy czy też jej zadłużenie, pedagog musi dokonać wieloaspektowej oceny biorąc pod uwagę wiele różnych czynników.? ? wyjaśnia Wojciech Pitura z rzeszowskiej firmy REVAS. ?Podczas szkolenia nauczyciele zostają wyposażeni nie tylko w wiedzę techniczną z zakresu obsługi narzędzia lecz również wiedzę dotyczącą prawidłowej oceny działań i postępów uczniów. Każdy z nauczycieli, który ukończył szkolenie i zdał egzamin, otrzymał Certyfikat Trenera Branżowych Symulacji Biznesowych REVAS?.

Z radością informujemy, że w szkolnym konkursie wzięło udział 11 Uczniów. Jury z dużą przyjemnością wczytało się w poetycki świat miłości. Laureatami konkursu "Na wiersz o miłości" zostali:
 
- I miejsce - Dawid Wojtala z klasy 1 Ti
 
II miejsce - Hanna Pastewska z klasy 1 LOb, Karolina Pietryja z klasy 3 TG3
 
III miejsce- Paweł Pudełko z klasy 3 TG3, Anna Walencik z klasy 3 TG2
 
Serdecznie gratulujemy Zwycięzcom oraz dziękujemy Wszystkim Uczestnikom Konkursu.
Nagrody zostaną wręczone podczas akademii z okazji zakończenia roku szkolnego.
 
Jury Konkursu
Kinga Grygier
Magdalena Rojek