SZANOWNI RODZICE, MIESZKAŃCY PSZCZYNY I OKOLIC, PRZYJACIELE SZKOŁY!
Rozpoczyna się czas rozliczeń podatku za 2023 rok. Dyrekcja Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 im. Karola Miarki w Pszczynie zwraca się z gorącym apelem do Rodziców i Mieszkańców o przekazanie 1,5% podatku na rzecz naszej szkoły. Jednym ze sposobów na wsparcie naszych działań jest przekazanie 1,5% podatku dochodowego.
Prosimy o wpisanie w druku PIT:
OPP - Stowarzyszenie "OMNIBUS"
KRS: 0000237488
Cel szczegółowy 1,5 %: ROLNICZOK
Dziękujemy Wam za ogromne zaangażowanie podczas zbierania Talenciaków w ramach akcji "Szkoły Pełne Talentów". Wspólnymi siłami zebraliśmy 1500 sztuk, które pozwoliły nam wybrać szesnaście gier towarzyskich, logicznych, rozwijających umiejętności strategiczne czy matematyczne. Część z nich trafiła do szkolnej biblioteki a reszta do internatu - z myślą o naszych Mieszkańcach. Jeśli chcesz zagrać, zapraszamy Cię do biblioteki!
Wycieczka odbyła się w piątek 17 listopada. Uczestnikami wycieczki byli uczniowie Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 w Pszczynie (wśród nich uczestnicy zajęć pozalekcyjnych POPP). Plan wycieczki przewidywał spacer po Krakowie oraz grę uliczną Stadtralley.
Stadtralley to zabawa uliczna, w której uczniowie biorą bardzo chętnie udział.
Uczniowie zaopatrzeni w mapy oraz kartki z zadaniami w języku niemieckim wyruszają w celu rozwiązania zadań. Pracują w grupach spacerując po Krakowie i szukając obiektów, które mogą przynieść odpowiedź na często trudne pytania. Zabawa dostarcza oprócz sfery edukacyjnej sporo zabawy, radości i emocji.
DLACZEGO WARTO ZORGANZOWAĆ TAKĄ FORMĘ INTEGRACJI?
· Ponieważ uczniowie odkrywają najpiękniejsze miejsca Krakowa
· Świetnie się bawią, przeżywają niezapomnianą przygodę
· Sami zdecydują gdzie pójść i co odkryć
· Mają możliwość zmierzenia się z nietypowymi wyzwaniami
· Mogą wykazać się kreatywnością, umiejętnością niestandardowego myślenia
· Sprawdzają swoje możliwości współdziałania w grupie
· Ale również… mogą zintegrować się z koleżankami i kolegami, zwiększyć wzajemne zaufanie w grupie, określić rolę i znaczenie poszczególnych osób w zespole, ale przede wszystkim dobrze się bawić.
27 października klasa 2 Tre wzięła udział w wystawie „Jan Matejko malarz i historia” w Muzeum Narodowym w Krakowie. Spotkanie z wielkim artystą rozpoczęło się od lekcji muzealnej, w trakcie której uczniowie poznali wiele interesujących ciekawostek, informacji o życiu malarza i czasach, w których żył. Nie zabrakło też okazji do pracy w grupach. Odpowiadając na pytania przewodniczki, szukając współczesnych odpowiedników postaci znajdujących się na obrazach, uczniowie mogli jeszcze dokładniej poznać treść prac Matejki, czy intencje samego autora. Lekcja muzealna była dla młodzieży doskonałą zabawą w odkrywanie twórczości Jana Matejki oraz jego warsztatu, tego jak tworzył obrazy i próbą zinterpretowania stworzonych przez niego dzieł.
Dzień Ady Lovelace jest obchodzony w każdy drugi wtorek października, by uczcić wkład wielu kobiet w rozwój informatyki, nauk ścisłych, technologii, inżynierii i matematyki. Na co dzień kobiety w tych dziedzinach są mniej widoczne, co sprawia, że góruje pogląd, że to branża typowa męska, a to niestety zniechęca dziewczęta i kobiety do zainteresowania się tymi dziedzinami.
Kim była Ada Lovelace wyjaśnia przygotowany na tę okazję ten filmik: https://www.youtube.com/watch?v=tToYiStDxuY
Plakaty z wizerunkami Ady Lovelace i Grace Hopper (pionierki informatyki mającej duży wkład w rozwój języków programowania), które pojawiły się w szkole, przygotowali uczniowie klas II, często z pomocą algorytmów sztucznej inteligencji.
W poniedziałek, 9 października br., uczniowie klasy 1Tf (technik fotografii) wraz z wychowawcą odwiedzili nowo powstały punkt doradztwa dla młodzieży w Powiatowym Urzędzie Pracy w Pszczynie. Uczniowie są autorami specjalnej ścianki w pomieszczeniu, którą pod kierunkiem nauczyciela Tadeusza Janosza wymyślili i zaprojektowali. Znajduje się na niej tapeta z przekazem w zakresie celów, patrzenia w przyszłość i tego, czym młodzi ludzie powinni kierować się, dokonując wyborów w swojej ścieżce zawodowej.
Strona 3 z 212