Wiosna w Powiatowym Zespole Szkół nr 2 im. Karola Miarki w Pszczynie okazała się bardzo obfita w wydarzenia związane ze współpracą z naszymi szkołami partnerskimi.

W styczniu 2024 roku uczennice z klasy 4Tżr oraz 4Lob pod opieką pani Magdaleny Stachelskiej miały okazję uczestniczyć w Figueres European Congress, czyli w europejskiej debacie o migracji, zorganizowanej przez naszą szkołę partnerską Institut Olivar Gran w Hiszpanii. Dziewczyny wcieliły się w przedstawicieli różnych krajów i partii politycznych, a następnie wzięły aktywny udział w debacie parlamentarnej wraz z uczniami z Hiszpanii i Francji. Debata odbywała się w języku angielskim, hiszpańskim lub francuskim. Podczas pobytu uczennice odkrywały urokliwe miejsca Katalonii, takie jak Barcelona, Girona i Rosas.

W lutym gościliśmy uczniów ze szkoły partnerskiej Profitecla z Portugalii, którzy we współpracy z pszczyńskimi przedsiębiorcami odbywali praktyki zawodowe.

W poniedziałek 18 marca dobiegła końca kolejna, już dziewiąta edycja wymiany młodzieży z Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 w Pszczynie ze szkołą średnią Institut Olivar Gran w Figueres w Hiszpanii. Za nami bardzo udany tydzień, w którym wiele sie działo – Hiszpanie poznali naszą piękną Pszczynę i okolice, zwiedzili Kraków, Muzeum Auschwitz, Zabytkową Kopalnię Srebra w Tarnowskich Górach, wzięli udział w lekcjach angielskiego w szkole oraz w energetycznych warsztatach tanecznych w szkole tańca Catch The Flow. Aktywności zorganizowane zakończyły się w piątek dobrą zabawa w parku wodnym i pieczeniem kiełbasek w towarzystwie alpak w Ośrodku nad Dokawą. Przede wszystkim jednak, dzięki ogromnemu zaangażowaniu naszych uczniów i ich rodzin, Hiszpanie poznali naszą kulturę i spotkali się z życzliwością i otwartością, co sprawiło, że byli zachwyceni pobytem. Na szczęście już wkrótce znowu się spotkamy na drugiej części wymiany, tym razem w Figueres.

W dniu 25.03.2024 r. po raz drugi świętowaliśmy Dzień Autorów Europejskich, inicjatywę Komisji Europejskiej promującej czytelnictwo, zwłaszcza wśród młodzieży. Jej celem było ukazanie bogactwa literatury europejskiej, zróżnicowanej kultury i języka. Akcja polegała na głośnym czytaniu fragmentów książek europejskich autorów.

Nasza szkoła we współpracy z biblioteką pedagogiczną w Pszczynie włączyła się w kolejne obchody tego Wydarzenia. W spotkaniu wzięli udział zaproszeni Goście: Krystyna Świerkot-Żmij, naczelnik Wydziału Oświaty w Starostwie Powiatowym, Mirosława Bienioszek, wicedyrektor PZS2 w Pszczynie, uczniowie z klasy 2LOb, 3LOa, 3LOb, 4LOb.
W tym roku bibliotekarki PZS2 ustaliły, że motywem przewodnim spotkania będzie książka, biblioteka i czytanie.

Program Święta obejmował:
  • recytację wiersza Wisławy Szymborskiej „Radość pisania” w wykonaniu Magdaleny Pali z klasy 4 LOb;
  • czytanie fragmentów książek: "Biblioteka o północy" Matta Haig (Emilia Szweda z klasy 4 LOb), „Czarodziejska góra” Tomasza Manna (w oryginale - Adrian Makuch z klasy 3 LOb), "Gra anioła" Carlos'a Ruiz Zafóna (Magdalena Pala i Maja Wiśniewska z klasy 4 LOb), "Bibliotekarka z Paryża" Janet Skeslien Charles (Emilia Szweda i Magdalena Pala), "Miasto śniących książek" Waltera Moersa (p. Lucyna Jabłeka,  przedstawicielka biblioteki pedagogicznej);
  • prezentację multimedialną będącą komentarzem do fragmentu powieści „Czarodziejska góra”;
  • występ Mai Wiśniewskiej z klasy 4 LOb, śpiewającej piosenkę „La Seine” w języku francuskim;
  • recytację wiersza w języku hiszpańskim „The poem is Entre ir y quedarse” przez uczennicę z Meksyku, Noemę Rodriguez;
  • prezentację bajki wraz z teatrzykiem kamishibai w językach: angielskim i polskim przez uczniów z klasy 2 LOb: Klaudię Kucharską, Igę Kałamałę i Mateusza Janika;
  • wyświetlenie filmu z akcji czytania bajek przedszkolakom przez Uczniów z klasy 2 LOb w językach: angielskim i polskim wraz z teatrzykiem kamishibai;
  • wystawę książek autorów europejskich ze zbiorów biblioteki szkolnej (zakupionych z Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa) i pedagogicznej;
  • degustację słodyczy pochodzących z prezentowanych krajów.
Za przygotowanie Wydarzenia odpowiedzialne były: Magdalena Rojek, Kinga Grygier, Natalia Ruman, Beata Czulak oraz Justyna Pisek i Lucyna Jabłeka z biblioteki pedagogicznej w Pszczynie.


Dziękujemy wszystkim uczestnikom, którzy wzięli udział w naszych ostatnich warsztatach florystycznych na temat tworzenia wianków wiosennych. To było niezapomniane doświadczenie, pełne kreatywności, śmiechu i pięknych kwiatów.
 
Temat: Wianek Wiosenny
Data: Czwartek, 21 marca
Godzina: 8:00-15:00
Prowadzący:Pracownia Roślinna - Wiktoria Pędzierska-Dokupil
 
Nasi utalentowani uczniowie przeżyli magiczne chwile, ucząc się podstaw sztuki florystycznej i tworząc swoje własne wianki wiosenne. Dzięki pomocy naszych doświadczonych instruktorów, każdy z nich mógł wyrazić swoją wyjątkową wizję i stworzyć unikalne arcydzieło.
 
Podczas warsztatów uczestnicy mieli okazję:
- poznać różnorodność kwiatów i zielonych dodatków idealnych do wianków wiosennych,
- nabyć umiejętności tworzenia wianków krok po kroku, od przygotowania materiałów po wykończenie,
- skorzystać z indywidualnego wsparcia i porad od naszych profesjonalnych florystów,
- wyjść z gotowym wiankiem w ręce oraz uśmiechem na twarzy.
 
Dumni jesteśmy z kreatywności i zaangażowania naszych uczestników. Ich wianki wiosenne są nie tylko wyrazem piękna natury, ale także ich własnych pomysłów i pasji. Dziękujemy również pani prowadzącej Wiktorii Pędzierskiej-Dokupil za wsparcie, wiedzę i zaangażowanie. Nie możemy się doczekać kolejnych spotkań pełnych kwiatowych inspiracji i twórczych wyzwań.
Po zakończonych zajęciach uczniowie otrzymali certyfikat poświadczający uczestnictwo w warsztatach.
 
Do zobaczenia na kolejnych wydarzeniach!



Uczniowie klasy trzeciej technikum budowlanego obserwowali i wysłuchali w kinie „Na Starówce” w Żorach, 14 marca 2024 r., dwóch tur powiatowych debat oksfordzkich pod hasłem „Ekologicznie świadomi”, pomiędzy uczniami żorskich szkół. Tematem wiodącym debat były odnawialne źródła energii jako tanie źródło energii elektrycznej. Wydarzenie zorganizowane zostało w ramach projektu pn. „Kompleksowe działania na rzecz poprawy efektywności energetycznej budynków Szkoły Podstawowej nr 4 i Technikum nr 1 w Żorach”, dofinansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego EOG 2014-2021 w ramach programu: „Środowisko, Energia i Zmiany klimatu”, obszar programowy: Energia.

Wcześniej uczniowie odwiedzili Zespół Parkowo-Pałacowy w Baranowicach. Przyszli technicy wysłuchali historii obiektu. Zobaczyli pamiątki, które pozostały z dawnych czasów. Przemaszerowali po korytarzach zabytkowego budynku, aby ocenić wkład pracy budowlańców, architektów, konstruktorów oraz konserwatorów zabytków.

Odrestaurowany zabytkowy obiekt zachwyca swoim pięknem. Przy obiekcie przeprowadzone zostały kompleksowe działania, polegające na renowacji pochodzącego z XVII wieku Pałacu oraz zagospodarowaniu jego otoczenia i znajdującego się przy nim parku w stylu angielskim, z licznymi starymi drzewami i pomnikami przyrody.



SZANOWNI RODZICE, MIESZKAŃCY PSZCZYNY I OKOLIC, PRZYJACIELE SZKOŁY!


Rozpoczyna się czas rozliczeń podatku za 2023 rok. Dyrekcja Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 im. Karola Miarki w Pszczynie zwraca się z gorącym apelem do Rodziców i Mieszkańców o przekazanie 1,5% podatku na rzecz naszej szkoły. Jednym ze sposobów na wsparcie naszych działań jest przekazanie 1,5% podatku dochodowego.

Prosimy o wpisanie w druku PIT:

OPP - Stowarzyszenie "OMNIBUS"
KRS: 0000237488
Cel szczegółowy 1,5 %: ROLNICZOK



Dziękujemy Wam za ogromne zaangażowanie podczas zbierania Talenciaków w ramach akcji "Szkoły Pełne Talentów". Wspólnymi siłami zebraliśmy 1500 sztuk, które pozwoliły nam wybrać szesnaście gier towarzyskich, logicznych, rozwijających umiejętności strategiczne czy matematyczne. Część z nich trafiła do szkolnej biblioteki a reszta do internatu  - z myślą o naszych Mieszkańcach. Jeśli chcesz zagrać, zapraszamy Cię do biblioteki!
 

Wycieczka odbyła się w piątek 17 listopada. Uczestnikami wycieczki byli uczniowie Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 w Pszczynie (wśród nich uczestnicy zajęć pozalekcyjnych POPP). Plan wycieczki przewidywał spacer po Krakowie oraz grę uliczną Stadtralley.

Stadtralley to zabawa uliczna, w której uczniowie biorą bardzo chętnie udział.

Uczniowie zaopatrzeni w mapy oraz kartki z zadaniami w języku niemieckim wyruszają w celu rozwiązania zadań. Pracują w grupach spacerując po Krakowie i szukając obiektów, które mogą przynieść odpowiedź na często trudne pytania. Zabawa dostarcza oprócz sfery edukacyjnej sporo zabawy, radości i emocji.

DLACZEGO WARTO ZORGANZOWAĆ TAKĄ FORMĘ INTEGRACJI?

· Ponieważ uczniowie odkrywają najpiękniejsze miejsca Krakowa

· Świetnie się bawią, przeżywają niezapomnianą przygodę

· Sami zdecydują gdzie pójść i co odkryć

· Mają możliwość zmierzenia się z nietypowymi wyzwaniami

· Mogą wykazać się kreatywnością, umiejętnością niestandardowego myślenia

· Sprawdzają swoje możliwości współdziałania w grupie

· Ale również… mogą zintegrować się z koleżankami i kolegami, zwiększyć wzajemne zaufanie w grupie, określić rolę i znaczenie poszczególnych osób w zespole, ale przede wszystkim dobrze się bawić.