W czerwcu Powiatowy Zespół Szkół nr 2 im. Karola Miarki w Pszczynie wspólnie ze szkołą Institut Peralada z Hiszpanii realizował w ramach program ERASMUS+ projekt o numerze 2023-1-ES01-KA121-SCH-0001115905 zatytułowany „Sharing through dance”. Podczas niesamowitego tygodnia polscy i hiszpańscy uczniowie pod kierunkiem aktorki i performerki Anny Berenguer uczyli się wyrażać emocje poprzez ruch. Efektem był niezwykły performance, udało się przełamać schematy i podzielić dobrą energią.
W związku z planowanymi pracami remontowymi od dnia 19 czerwca br. (wtorek) na korytarzach I i II piętra szkoły (sala nr 12 – 17 oraz sala nr 20 – 25) nie będzie dostępu do szafek uczniowskich. Prosimy uczniów o zabranie swoich rzeczy na czas wakacji.
Młodość, siła i chęć zarobienia swoich pieniędzy są najlepszym motywatorem do pracy!
Wychodząc naprzeciw potrzebom młodzieży, Powiatowy Urząd Pracy w Pszczynie po raz trzeci organizuje w dniu 10 czerwca 2024 r. w godzinach od 10:30 do 12:30 na pszczyńskim rynku IV Kiermasz Pracy Wakacyjnej.
W ramach Kiermaszu młodzież będzie mogła:
- zapoznać się z wakacyjnymi ofertami pracy,
- zweryfikować swoje CV i skorzystać z doradztwa personalnego, opracowania ścieżki kariery zawodowej,
- wziąć udział w zajęciach aktywizacyjnych, które będą prowadzone w tak zwanej „Strefie relaksu” przez doradców zawodowych.
Wiosna w Powiatowym Zespole Szkół nr 2 im. Karola Miarki w Pszczynie okazała się bardzo obfita w wydarzenia związane ze współpracą z naszymi szkołami partnerskimi.
W styczniu 2024 roku uczennice z klasy 4Tżr oraz 4Lob pod opieką pani Magdaleny Stachelskiej miały okazję uczestniczyć w Figueres European Congress, czyli w europejskiej debacie o migracji, zorganizowanej przez naszą szkołę partnerską Institut Olivar Gran w Hiszpanii. Dziewczyny wcieliły się w przedstawicieli różnych krajów i partii politycznych, a następnie wzięły aktywny udział w debacie parlamentarnej wraz z uczniami z Hiszpanii i Francji. Debata odbywała się w języku angielskim, hiszpańskim lub francuskim. Podczas pobytu uczennice odkrywały urokliwe miejsca Katalonii, takie jak Barcelona, Girona i Rosas.
W lutym gościliśmy uczniów ze szkoły partnerskiej Profitecla z Portugalii, którzy we współpracy z pszczyńskimi przedsiębiorcami odbywali praktyki zawodowe.
W poniedziałek 18 marca dobiegła końca kolejna, już dziewiąta edycja wymiany młodzieży z Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 w Pszczynie ze szkołą średnią Institut Olivar Gran w Figueres w Hiszpanii. Za nami bardzo udany tydzień, w którym wiele sie działo – Hiszpanie poznali naszą piękną Pszczynę i okolice, zwiedzili Kraków, Muzeum Auschwitz, Zabytkową Kopalnię Srebra w Tarnowskich Górach, wzięli udział w lekcjach angielskiego w szkole oraz w energetycznych warsztatach tanecznych w szkole tańca Catch The Flow. Aktywności zorganizowane zakończyły się w piątek dobrą zabawa w parku wodnym i pieczeniem kiełbasek w towarzystwie alpak w Ośrodku nad Dokawą. Przede wszystkim jednak, dzięki ogromnemu zaangażowaniu naszych uczniów i ich rodzin, Hiszpanie poznali naszą kulturę i spotkali się z życzliwością i otwartością, co sprawiło, że byli zachwyceni pobytem. Na szczęście już wkrótce znowu się spotkamy na drugiej części wymiany, tym razem w Figueres.
Nasza szkoła we współpracy z biblioteką pedagogiczną w Pszczynie włączyła się w kolejne obchody tego Wydarzenia. W spotkaniu wzięli udział zaproszeni Goście: Krystyna Świerkot-Żmij, naczelnik Wydziału Oświaty w Starostwie Powiatowym, Mirosława Bienioszek, wicedyrektor PZS2 w Pszczynie, uczniowie z klasy 2LOb, 3LOa, 3LOb, 4LOb.
W tym roku bibliotekarki PZS2 ustaliły, że motywem przewodnim spotkania będzie książka, biblioteka i czytanie.
Program Święta obejmował:
- recytację wiersza Wisławy Szymborskiej „Radość pisania” w wykonaniu Magdaleny Pali z klasy 4 LOb;
- czytanie fragmentów książek: "Biblioteka o północy" Matta Haig (Emilia Szweda z klasy 4 LOb), „Czarodziejska góra” Tomasza Manna (w oryginale - Adrian Makuch z klasy 3 LOb), "Gra anioła" Carlos'a Ruiz Zafóna (Magdalena Pala i Maja Wiśniewska z klasy 4 LOb), "Bibliotekarka z Paryża" Janet Skeslien Charles (Emilia Szweda i Magdalena Pala), "Miasto śniących książek" Waltera Moersa (p. Lucyna Jabłeka, przedstawicielka biblioteki pedagogicznej);
- prezentację multimedialną będącą komentarzem do fragmentu powieści „Czarodziejska góra”;
- występ Mai Wiśniewskiej z klasy 4 LOb, śpiewającej piosenkę „La Seine” w języku francuskim;
- recytację wiersza w języku hiszpańskim „The poem is Entre ir y quedarse” przez uczennicę z Meksyku, Noemę Rodriguez;
- prezentację bajki wraz z teatrzykiem kamishibai w językach: angielskim i polskim przez uczniów z klasy 2 LOb: Klaudię Kucharską, Igę Kałamałę i Mateusza Janika;
- wyświetlenie filmu z akcji czytania bajek przedszkolakom przez Uczniów z klasy 2 LOb w językach: angielskim i polskim wraz z teatrzykiem kamishibai;
- wystawę książek autorów europejskich ze zbiorów biblioteki szkolnej (zakupionych z Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa) i pedagogicznej;
- degustację słodyczy pochodzących z prezentowanych krajów.
Uczniowie klasy trzeciej technikum budowlanego obserwowali i wysłuchali w kinie „Na Starówce” w Żorach, 14 marca 2024 r., dwóch tur powiatowych debat oksfordzkich pod hasłem „Ekologicznie świadomi”, pomiędzy uczniami żorskich szkół. Tematem wiodącym debat były odnawialne źródła energii jako tanie źródło energii elektrycznej. Wydarzenie zorganizowane zostało w ramach projektu pn. „Kompleksowe działania na rzecz poprawy efektywności energetycznej budynków Szkoły Podstawowej nr 4 i Technikum nr 1 w Żorach”, dofinansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego EOG 2014-2021 w ramach programu: „Środowisko, Energia i Zmiany klimatu”, obszar programowy: Energia.
Wcześniej uczniowie odwiedzili Zespół Parkowo-Pałacowy w Baranowicach. Przyszli technicy wysłuchali historii obiektu. Zobaczyli pamiątki, które pozostały z dawnych czasów. Przemaszerowali po korytarzach zabytkowego budynku, aby ocenić wkład pracy budowlańców, architektów, konstruktorów oraz konserwatorów zabytków.
Odrestaurowany zabytkowy obiekt zachwyca swoim pięknem. Przy obiekcie przeprowadzone zostały kompleksowe działania, polegające na renowacji pochodzącego z XVII wieku Pałacu oraz zagospodarowaniu jego otoczenia i znajdującego się przy nim parku w stylu angielskim, z licznymi starymi drzewami i pomnikami przyrody.
Strona 2 z 212