W rocznicę napaści ZSRR na Polskę ? 17 września ? pamiętamy nie tylko o tych tragicznych w skutkach wydarzeniach dla naszego kraju, ale w szczególności wspominamy początek gehenny, jaką zgotowały władze sowieckie ludności zamieszkałej we wschodnich województwach II Rzeczypospolitej i nie tylko. Wielu Polaków, również z Pszczyny uciekało na wschodnie tereny naszego kraju przed frontem niemieckim, gdzie spotkali się z nowym najeźdźcą. Wielu deportowano na Syberię, wielu już nigdy nie powróciło w ojczyste strony. Dzisiaj żyją już tylko ci Sybiracy, którzy w okresie dziecięcym znaleźli się na ?nieludzkiej ziemi?.  Wydarzenia, które towarzyszyły im wówczas, na zawsze wryły się w pamięć.

Obchody Dnia Sybiraka rozpoczęły się w Pszczynie od uroczystej mszy świętej w kaplicy p.w. św. Ojca Pio w Pszczynie 15 września (niedziela). Natomiast dwa dni później młodzież Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 we współpracy z Powiatowym Ogniskiem Pracy Pozaszkolnej zaprosiła przedstawicieli Związku Sybiraków na poczęstunek, podczas którego przedstawiono program artystyczny. Był to montaż słowno-muzyczny, nawiązujący również do rocznicy 85-lecia powstania Związku Sybiraków oraz 25-lecia reaktywowania Związku. Spotkanie poprowadziły Agnieszka Matejaszczyk oraz Anna Wawrzyczek z II a LO, utwory poetyckie recytowały: Karolina Gruszka, Małgorzata Samulczyk oraz Hanna Larysz (II a LO), natomiast piosenki wykonali: Michalina Wituła z I TTŻ, Agnieszka Dobija z III TI, Mateusz Czysz z II a LO, akompaniament: Krzysztof Suchoń z III TI. Tłem występu była prezentacja multimedialna przygotowana przez Kamila Janasa (II a LO). Natomiast poczęstunek dla gości przygotowała młodzież z klasy II a LO.

W uroczystości uczestniczyła zastępca Burmistrza pani Barbara Sopot ? Zembok, pani Dorota Garus ? przedstawiciel Starostwa Powiatowego, Dyrektor Powiatowego Ogniska Pracy Pozaszkolnej pan Marcin Bienioszek, dyrekcja PZS nr 2 pan Piotr Cygan oraz Jarosław Kinalski oraz oczywiście przedstawiciele Związku Sybiraków z Pszczyny z panią Stanisławą Pistelok na czele.

Stosowne Listy Gratulacyjne oraz słowa uznania zostały przesłane na ręce Związku od pana Burmistrza Dariusza Skrobola oraz Starosty Powiatu Pszczyńskiego pana Pawła Sadzy.

Po oficjalnej części spotkania młodzież mogła otoczyć gości i posłuchać wspomnień związanych z zesłaniem na Syberię. Te indywidualne rozmowy i dyskusje były cenną lekcją historii.

 

Powiatowe Ognisko Pracy Pozaszkolnej w Pszczynie informuje, że zaplanowany na piątek 20 września II POWIATOWY BIEG PRZEŁAJOWY BITWY PSZCZYŃSKIEJ 1939 r. zostaje odwołany ze względu na niekorzystne warunki atmosferyczne.

Impreza zostaje przeniesiona na wiosnę przyszłego roku. Wszystkich zainteresowanych serdecznie przepraszamy!

 

INFORMUJEMY, ŻE 17.09.2013 r. GŁÓWNA BRAMA WJAZDOWA DO SZKOŁY BĘDZIE ZAMKNIĘTA.

PROSIMY O WJAZD NA PARKING PRZEZ DRUGĄ BRAMĘ OBOK BLOKU NAUCZYCIELSKIEGO PRZEZ BOISKA SZKOLNE.

 

UWAGA!!! TRWA NABÓR NAUCZYCIELI DO PROJEKTU:
?MOBILINI NAUCZYCIELE KSZTAŁCĄ NOWOCZEŚNIE I SKUTECZNIE?

?Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych? realizowanego przez FRSE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ? POKL na zasadach Programu ?Uczenie się przez całe życie?

Projekt jest adresowany do nauczycieli języków obcych i przedmiotów informatycznych zatrudnionych w PZS nr 2 w Pszczynie. Wszyscy nauczyciele, którzy wzięli udział w spotkaniu informacyjnym na temat projektu w dniu 30.08.2013 r. oraz są nadal zainteresowani udziałem w projekcie, składają w sekretariacie KARTĘ ZGŁOSZENIA KANDYDATA do dnia 16.09.2013 r.

Wzór podania dla kandydatów, wyrażających chęć udziału w projekcie, dostępny jest w sekretariacie PZS nr 2 w budynku przy ul. Szymanowskiego 12 lub bezpośrednio u p. Anny Smusz-Waberskiej.

Weryfikacji zgłoszeń kandydatów i ustalaniem listy uczestników projektu zajmie się specjalnie do tego zadania powołana Komisja Rekrutacyjna, w skład której wejdą: Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej - dyrektor PZS nr 2 mgr inż. Piotr Cygan, v-ce Dyrektor PZS nr 2 mgr inż. Mirosława Bienioszek oraz starszy specjalista ds. osobowych- mgr Jolanta Pochłopień.

Komisja Rekrutacyjna, na podstawie przeprowadzonej weryfikacji, wyłoni dwie listy uczestników projektu: listę główną i listę rezerwową.

 

WYNIKI Z MISTRZOSTW SZKOŁY W LEKKIEJ ATLETYCE

z dnia 13.09.2013

W zawodach startowało 51 uczniów (dziewcząt 24, chłopców 27). Startujący osiągnęli następujące wyniki:

 

DZIEWCZĘTA


100 m

LP NAZWISKO I IMIĘ KLASA WYNIK (sek)
1. Gardawska Karina III EO 15,10
2. Telok Agnieszka I Tkg 15,49
3. Sajdok Katarzyna IV E 15,59
4. Jankowska Joanna II TŻ 16,24
5. Opitek Grażyna I Tkg 16,25
6. Jędrysek Monika II TG 16,62
7. Nycz Sylwia I Tor 16,76
8. Żupa Dominika IV E 17,54
9. Pruczkowska Natalia I Tle 18,27

800 m

LP NAZWISKO I IMIĘ KLASA WYNIK (sek)
1. Grzegorzek Tatiana I B LO 3,10,44
2. Szafron Barbara II TG 3,32,03

250 m

LP NAZWISKO I IMIĘ KLASA WYNIK (sek)
1. Waleczek Daria I Tle 0,46,80
2. Skrzypczyk Anna IV E 0,48,83
3. Pruczkowska Natatalia I Tle 0,55,92

Pchnięcie kulą

LP NAZWISKO I IMIĘ KLASA WYNIK (m)
1. Szczotka Dorota IVTe 9,72 - rekord szkoły
2. Lipus Klaudia III TAK 9,09
3. Langer Sylwia II TOR 8,93
4. Szczypka Karolina III TG 8,27
5. Szczotka Anna II TIG 8,28
6. Kozik Dominika I Tle 6,85
7. Chodóra Jagoda I Tho 6,54
8. Serafin Karolina I Tor 7,38
9. Zawisza Magdalena I B LO 6,10
10. Mazur Wioletta I B LO 6,46

Skok w dal

LP NAZWISKO I IMIĘ KLASA WYNIK (m)
1. Sojka Monika I TOR 3,85
2. Gardawska Karina III EO 3,83
3. Fordon Martyna I Tho 3,81
4. Sajdok Katarzyna IV E 3,59
5. Waleczek Daria I Tle 3,51
6. Mazur Wioletta I B Lo 2,74
7. Zawisza Magdalena I B LO 2,57
8. Hadaś Marzena IV E 2,28

 

Chłopcy


100 m

LP NAZWISKO I IMIĘ KLASA WYNIK (sek)
1. Grygier Błażej II LOa 12,57
2. Kuszek Paweł I LOb 12,96
3. Duży Bartek I B LO 13,12
4. Żogała Bartek II TAR 13,13
5. Czysz Łukasz II B TM 13,22
6. Adamus Patryk II B TM 13,22
7. Sornowski Kamil I Br 13,50
8. Sajdok Patryk IV TI 13,54
9. Pękała Sebastian II B LO 13,61
10. Czembor Błażej II TAR 13,66
11. Kantor Mikołaj I Tle 13,68
12. Furtok Artur III LOR 13,72
13. Skrobol Sławek II TŻ 14,20
14. Korus Adrian II TAR 14,42

250 m

LP NAZWISKO I IMIĘ KLASA WYNIK (sek)
1. Bajkowski Szymon I TOR 0,34,54
2. Sikorski Kamil II A LO 0,34,47
3. Kuszek Paweł I B LO 0,35,60
4. Lachowski Robert III LOR 0,35,70

1500 m

LP NAZWISKO I IMIĘ KLASA WYNIK (sek)
1. Żemła Piotr III LOR 5,09,80
2. Włodarczyk Mateusz I TI 5,13,42
3. Zjawiński Paweł I B LO 5,28,96

Skok w dal

LP NAZWISKO I IMIĘ KLASA WYNIK (m)
1. Pękała Sebastian II LOB 5,47
2. Żogała Bartek II TAR 5,13
3. Kurczyk Marcin I TR 5,00
4. Grygier Błażej II LOA 4,90
5. Żemła Marcin I TKg 4,89
6. Sornowski Kamil I TBR 4,89
7. Tomaszczyk Mateusz I Ti 4,81
8. Czysz Mateusz II LO a 4,61
9. Kumor Szymon I TBR 4,19

Pchnięcie kulą

LP NAZWISKO I IMIĘ KLASA WYNIK (m)
1. Ciemierz Witold III A LO 12,60
2. Polonis Wojciech III A LO 11,32
3. Czech Mateusz II A LO 10,86
4. Paszek Bartłomiej III LOR 10,64
5. Szymbara Andrzej III Ti 10,58
6. Nocoń Mateusz III TG 10,54
7. Wojciechowski Radosław II B LO 10,48
8. Staroń Wojciech II B TM 10,41
9. Pilar Łukasz I TŻ 9,96
10. Urban Rafał III A LO 9,47
11. Radoń Sebastian II ATM 9,35
12. Korus Adrian II TAR 8,91
13. Mnich Piotr III A LO 8,75
14. Puchała Daniel III A LO 8,40

MISTRZOWIE SZKOŁY w LEKKIEJ ATLETYCE

w roku szkolnym 2013/14

DZIEWCZĘTA

  1. GARDAWSKA KARINA - klasa II TOR
  2. SOJKA MONIKA - klasa I TOR
  3. WALECZEK DARIA - klasa I TLE

CHŁOPCY

  1. GRYGIER BŁĄŻEJ - klasa II A LO
  2. KUSZEK PAWEŁ - klasa I B LO
  3. ŻOGAŁA BARTEK - klasa II TAR

 

 

Starosta Pszczyński, Powiatowe Ognisko Pracy Pozaszkolnej w Pszczynie, Stowarzyszenie Bitwy pod Pszczyną 1939 "PRO MEMORIA" oraz Nadleśnictwo Kobiór zapraszają uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych z powiatu pszczyńskiego do udziału w drugiej edycji imprezy o nazwie II POWIATOWY BIEG PRZEŁAJOWY BITWY PSZCZYŃSKIEJ 1939 r., który odbędzie się w piątek 20 września 2013 roku w Ćwiklicach, na boisku LKS GROBLA ĆWIKLICE oraz pod Lasem Brzeziny (długość trasy biegu to około 1200 m). Zgłoszenia można nadsyłać faksem na nr: 32 210 2498 lub mailem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 16 września 2013 r.!!!

Serdecznie zapraszamy!



MISTRZOSTWA SZKOŁY W LEKKOATLETYCE

Data: 13.09.2013 (piątek)

Miejsce: boisko PZS nr 2

Godzina i miejsce zbiórki zawodników: 12:00 (po 4 lekcji na boisku)

Program zawodów:

12:00 - zbiórka na boisku asfaltowym i otwarcie zawodów

12:15 - bieg na 100 m dziewczęta

12:15 - pchnięcie kulą chłopcy

12:15 - skok w dal dziewczęta

12:35 - bieg na 100 m chłopcy

12:55 - bieg na 1 okrążenie dziewczęta

13:00 - skok w dal chłopcy

13:00 - pchniecie kulą dziewczęta

13:05 - bieg na 1 okrążenie chłopcy

13:15 - bieg na 800 m dziewczęta

13:30 - bieg na 1500 m chłopcy

14:00 - podsumowanie zawodów z LA, rozdanie nagród dla najlepszych

Program minutowy może ulec zmianie!

W przypadku deszczu, złej pogody zawody zostaja przenieśione na inny termin.

 

Zapraszamy na Rajd Rowerowy "Nad Jezioro Paprocańkie" 14.09.2013 r.

Zbiórka pod szkołą ul. Szymanowskiego 12 o godzinie 8:45.

Więcej informacji i zapisy u P. A. Kozińskiej (w-f).

W razie niepogody (deszcz) termin zostanie zmieniony.

 

Przypominamy wszystkim uczniom, że trwa już rekrutacja do trzeciej, ostatniej edycji  projektu systemowego ?Mam zawód - mam pracę w regionie" realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013, Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.

TERMIN REKRUTACJI: od 2 września 2013 r. do 4 października 2013 r.

Zaplanowane w ramach projektu działania:

  • udzielenie kompleksowego wsparcia uczniom z zakresu doradztwa zawodowego grupowego i indywidualnego;
  • zajęcia wyrównawcze m.in. z matematyki, fizyki;
  • zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne m.in. z j. angielskiego, matematyki;
  • kursy, w tym kursy certyfikowane m.in.: kurs na kierowcę - operatora wózka jezdniowego (w tym bezpieczna wymiana butli), kurs przygotowawczy SEP 1 kv, kurs - obrabiarki CNC, carvingu I stopnia, kelnerski, barmański I stopnia, CAFE - BARISTA, florystyczny, fotografii cyfrowej I stopnia, obsługi programu ?Subiekt GT?, obsługi programu SYMFONIA I + II + III, obsługi programu AutoCad, obsługi programu ?Księgowość w działalności gospodarczej?, grafiki komputerowej ?Tworzenie stron internetowych?, obsługi kas fiskalnych ?Nowoczesny sprzedawca?, kurs języka angielskiego dla danego zawodu, stylizacji paznokci, wizażu;
  • praktyki/staże zawodowe m.in. w branży: spożywczej, mechanicznej, informatycznej, elektronicznej, geodezyjnej, reklamowej, mechatronicznej, transportowo-spedycyjnej;
  • wizyty studyjne u pracodawców m.in.: Fiat Auto-Poland Zakład Tychy, ZAMEL Sp. z o.o., Inter-Grabex Logistic Sp z o.o., Gospodarstwo Szkółkarskie KAPIAS, Geo-Surveying, Grupa Terrabit Janusz Hess , Advicom Spółka z o.o., WODMETAL, Transport Międzynarodowy i Krajowy Tomasz Dzida Sp. z o.o., Hotel Gołębiewski w Wiśle, RAFAKO S.A., Vulcan Sp. z o.o.;

Dodatkowo uczestnicy projektu będą mieli możliwość skorzystania z kursów on-line, dostępnych na specjalnie przygotowanej do tego celu platformie e-learningowej. Na platformie tej dostępne będą 3 bloki szkoleniowe, podzielone na kursy przygotowujące do matury, kursy wyrównujące dysproporcje edukacyjne oraz kursy dodatkowe, poszerzające wiedzę.

Warunki udziału w projekcie:

  1. Uczestnikiem Projektu może być osoba, która w chwili podpisywania deklaracji uczestnictwa spełnia łącznie następujące kryteria:
    1. kształci się w szkole (zasadniczej szkole zawodowej lub technikum) biorącej udział w Projekcie;
    2. nie była Uczestnikiem Projektu w poprzednim roku szkolnym;
    3. nie jest uczestnikiem innego projektu realizowanego w ramach Działania 9.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013.
  2. Warunkiem ubiegania się o udział w Projekcie jest złożenie przez Kandydata, następujących dokumentów:
    1. formularza zgłoszeniowego do Projektu (Załącznik nr 1);
    2. oświadczenia Uczestnika Projektu (Załącznik nr 2);
    3. wypełnionej ankiety rekrutacyjnej (Załącznik nr 3).

Szczegółowe informacje na temat uczestnictwa w Projekcie można znaleźć w "Regulaminie rekrutacji i uczestnictwa w projekcie" oraz na stronie: www.e-zawodowcy.eu

Wypełnione i podpisane dokumenty przyjmowane będą w terminie od 2 września 2013 r. do 4 października 2013 r. w sekretariatach szkół biorących udział w projekcie. Kontakt: Wydział Oświaty i Zdrowia Starostwa Powiatowego w Pszczynie przy ul. 3 Maja 10, pokój nr 39, tel. (32) 449 23 08.

Dokumenty dostępne również w sekretariatach szkół. Pełną informację można znaleźć na stronie WWW powiatu.

 

Uczniowski Klub Sportowo ? Turystyczny ?DIABLAK?

Powiatowe Ognisko Pracy Pozaszkolnej w Pszczynie

Zakład Fotograficzny Pana Marka Grucki

 

zapraszają uczniów do wzięcia udziału w

 

II DZIENNIKARSKO ? FOTOGRAFICZNYM KONKURSIE

?WSPOMNIENIE WAKACJI?

 

KONKURS OBJĘTY JEST PATRONATEM

STAROSTY PSZCZYŃSKIEGO

ORAZ BURMISTRZA MIASTA PSZCZYNA

 

Szczegóły i regulamin konkursu na:

www.skkt-diablak.pszczyna.edu.pl

www.popp.powiat.pszczyna.pl

 

Na laureatów czekają interesujące i atrakcyjne nagrody!!!

 

 

8.30 ? 12.30

Zajęcia z wychowawcami ? klasy pierwsze:

  • sprawy organizacyjne,
  • zajęcia integracyjne,
  • poznanie obiektów szkolnych (pracownie, obiekty sportowe, biblioteka, gabinet pedagoga, gabinet higienistki, internat),
  • zapoznanie z funkcjonującymi w szkole regulaminami i dokumentami,
  • zapoznanie z przepisami BHP, zasadami bezpiecznego poruszania się po terenie szkoły ? między budynkami, pracowniami oraz w drodze do i ze szkoły,
  • zapoznanie z kalendarzem roku szkolnego 2013/2014,
  • plan lekcji,
  • poinformowanie o działających w szkole zajęciach pozalekcyjnych,
  • ubezpieczenie ? do 20.09.

Przydział sal dla klas pierwszych:

  • I Tor (J. Woźnica) ? Bogedaina, sala 18,
  • I Tle (I Sekta) ? Bogedaina, sala 7,
  • 1 TMa (L. Kondzielnik) ? sala 52,
  • 1 TMb (M. Puchała) - sala 27,
  • I Tinf. (B. Łupińska) ? sala 21,
  • I Hot (D. Garbocz) ? sala 30,
  • I Tkg (R. Jarosz)- sala 24,
  • I Trb (E. Baca) ? sala 42,
  • I Tż (B. Łuka) ? sala 32,
  • I LO a (J. Koczuba) ? sala 33,
  • I LO b (R. Link) ? sala 25,
  • I ZSZ (J. Mroczkowska) ? czytelnia.

Zajęcia z wychowawcami ? klasy pozostałe:

  • sprawy organizacyjne,
  • przypomnienie funkcjonujących w szkole regulaminów i treści dokumentów,
  • przypomnienie przepisów BHP, zasad bezpiecznego poruszania się po terenie szkoły ? między budynkami, pracowniami oraz w drodze do i ze szkoły,
  • zapoznanie z kalendarzem roku szkolnego 2013/2014,
  • plan lekcji i zajęć,
  • wybór samorządu klasowego,
  • przypomnienie o działających w szkole zajęciach pozalekcyjnych,
  • zapoznanie z terminami i zasadami egzaminów zewnętrznych (klasy maturalne),
  • zaplanowanie wycieczek,
  • ubezpieczenie ? do 20.09,
  • informacja nt. programu ?Mam zawód ? mam pracę w regionie?,
  • porządkowanie pracowni oraz wyznaczonych terenów wokół szkoły.

Przydział terenów wokół szkoły (pracowni) do poszczególnych klas:

  • III LO a (B. Skrzypczyk) ? Bogedaina, sala10,
  • III LO b (A. Michalik) ? Bogedajna, sala 6,
  • II LO a (M. Pudełko) ? sala 28 oraz chodnik od bramy głównej do parkingu (kort),
  • II LO b (M. Kmieć) ? sala 26 i pod opieką wychowawcy ( w porozumieniu z B. Machalicą) ? tereny i boiska sportowe,
  • III ­Tg (M. Pozimska) ? sala 43 i teren przed ogrodzeniem szkoły, wzdłuż ul. Szymanowskiego (kamizelki),
  • IV Tak (L. Miszczak) ? sala 23 i teren przed szkołą (trawnik, chodnik, pojemniki, skalniaki)) ? w porozumieniu z nauczycielami TAK,
  • IV Tg ( L. Miszczak) ?sala 23 i teren od pierwszej bramy wjazdowej/furtki wejściowej wzdłuż do parkingu (kort),
  • II TB (M. Krzywoń ) ? Bogedaina, sala 19,
  • II Ti (M. Rołka) ? Bogedaina, sala 8,
  • VI Ti (A. Świtlik) ? sala 22 i teren od drugiej bramy wjazdowej do garaży (prawa strona),
  • III Ti (R. Grygier) ? sala 41 i teren od drugiej bramy wjazdowej do garaży (prawa strona),
  • III Tar (W. Strączek) ? sala nr 51 i działki szkolne /kolekcje roślin,
  • II Tar (K. Szuster) ? sala 17 i teren przed wejściem do biur Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa,
  • IV g (A. Paszek) ? sala i8 oraz pracownie gastronomiczne ?internat,
  • II Tż ( M. Potyka) ? sala i 18 oraz pracownie gastronomiczne ?internat,
  • III Tku (W. Ogiegło) ? sala 15 i pojemniki oraz nasadzenia za szkołą (parking wewnętrzny),
  • III Tho (A. Kozińska) ? sala 40 i obiekty sportowe, teren za pływalnią i chodnik wzdłuż przewiązki, wejście do szkoły od strony sali gimnastycznej,
  • IV Tho ( W. Filipek) sala 39 i teren za pływalnią i chodnik wzdłuż przewiązki, wejście do szkoły od strony sali gimnastycznej,
  • II Hot (M. Nierząd) ? sala 24 i obiekty sportowe,
  • II TMa (W. Fitowska) ? sala 21 i teren od placu manewrowego do Budynku Powiatowego Zarządu Dróg,
  • II TMb (A. Jochemczyk) ? sala 13 i teren za internatem,
  • IV T lor (R. Kania) ? Bogedaina, sala 9 (PC)i teren wokół budynków szkoły,
  • IV Te (E. Wanot) ? Bogedaina, sala 11 i teren wokół budynków szkoły,
  • II Tor (M. Kostrzewa ? Przemyk ? Bogedaina, sala 17 i teren wokół budynków szkoły,
  • II Tle ( M. Szczyrbowska) ? Bogedaina, sala 2 i teren wokół budynków szkoły,
  • III Teo (A. Bryll) ? Bogedaina, sala 4 i teren wokół budynków szkoły,
  • III lor (B. Wituła) ? Bogedaina, sala 5 i teren wokół budynków szkoły,
  • II Tg (M.Tabath) ? sala 53 i droga od parkingu (kort) do kolekcji żywopłotów),
  • II ZSZ (N. Ruman) ? wycieczka ? Muzeum Prasy Śląskiej.

Worki na śmieci i sprzęt - do odbioru u Pani Woźnej

 

Z przyjemnością informujemy, że nasi kadeci z klasy policyjnej 2012/2013 zakończyli pozytywnie szkolenie płetwonurków w Centrum Nurkowym EdenSport.

Z całego materiału zdjęciowego i filmowego, który został stworzony w czasie szkolenia, powstał krótki film, pokazujący "Jak wyglądało szkolenie". Serdecznie zapraszamy do jego obejrzenia.

Zapraszamy do udziału w konkursie "Sentymenty 2013", który odbędzie się 20 września 2013 rokusali widowiskowej PCKul. Gwiazdą wieczoru będzie Zespół Stare Dobre Małżeństwo. Karty zgłoszenia będą przyjmowane do 15 września.

 

2 września 2013 roku, Firma transportowa Daltrans rozpocznie przewóz młodzieży do szkół na trasie Strumień -Zabłocie Pszczyna.

Aby usprawnić organizacyjnie sprzedaż biletów miesięcznych proponujemy dokonać zakupu wcześniej (przed rozpoczęciem roku szkolnego).

W Strumieniu będzie można nabyć bilet miesięczny dnia 30.VIII w godzinach od 18 - 20 w Restauracji Nova (w innych miejscowościach sprzedaż biletów pod podanymi numerami poniżej). Osoby, którym nie uda się kupić biletu w podanym wyżej terminie, będą miały możliwość nabycia biletu 2 września bezpośrednio u kierowcy.

Oto numery kontaktowe osób ?łącznik?w? z firmą. Zachęcamy do telefonowania w razie jakichkolwiek pytań.

  • Strumień - 505 018 396
  • Zabłocie - 604 735 431
  • Wisła Mała - 795 835 155
  • Wisła Wielka - 601 331 057

2 września będą dwa przewozy w/g rozkładu porannego oraz dwa przejazdy powrotne o godz.11.00 i 13.00 (przystanki w/g rozkładu jazdy).

Lp. Przystanki S S Przystanki S S
1 Zbytków 06:45 X Pszczyna Park 14:20 15:35
2 Strumień DK 06:50 X Pszczyna Szpital 14:25 15:40
3 Strumień Rynek 06:52 07:57 Pszczyna ul. Cieszyńska 14:28 15:42
4 Zabłocie Centrum 06:57 08:03 Łąka kol. 14:30 15:44
5 Wisła Mała kol. 07:02 08:07 Łąka Gospoda 14:32 15:46
6 Wisła Mała skrz. 07:04 08:09 Łąka Madera 14:33 15:47
7 Wisła Wielka os. 07:06 08:11 Wisła Wielka kol. 14:35 15:49
8 Wisła Wielka II 07:08 08:13 Wisła Wielka I 14:36 15:50
9 Wisła Wielka I 07:10 08:15 Wisła Wielka II 14:38 15:52
10 Wisła Wielka kol. 07:11 08:16 Wisła Wielka os. 14:40 15:54
11 Łąka Madera 07:13 08:18 Wisła Mała skrz. 14:42 15:56
12 Łąka Gospoda 07:14 08:19 Wisła Mała kol. 14:44 15:58
13 Łąka kol. 07:16 08:21 Strumień Rynek 14:47 16:01
14 Pszczyna ul. Cieszyńska 07:18 08:23 Zabłocie Centrum 14:55 16:09
15 Pszczyna Szpital 07:21 08:26 Strumień DK X 16:15
16 Pszczyna Park 07:26 08:31 Zbytków X 16:20

Rozdanie dyplomów potwierdzających kwalifikacje zawodowe odbędzie się 30 sierpnia 2013 r. o godz. 9.00.

 

Dnia 6 sierpnia odbyło się zebranie z przedstawicielem Firmy Transportowej Daltrans, na którym ustalono: firma rozpoczyna działalność od września na trasie Zabłocie ? Strumień - Pszczyna, autobus będzie zatrzymywał się na całej trasie do Pszczyny. W Pszczynie pierwszy przystanek będzie przy szpitalu oraz drugi docelowy przy szkole (ul. Szymanowskiego 12). Początkowo będą tylko dwa przejazdy - rano z Zabłocia o 6.50 przez Strumień (7.00) oraz 8.00 i powrót popołudniowy spod szkoły o 14.20 i 15.20. Póki co, będą to kursy zamknięte, dlatego jeśli ktoś nie dotarł na zebranie, a chce jeździć z nowym przewoźnikiem, można wpisywać się jeszcze na utworzoną już listę zainteresowanych.

Pod tymi numerami wybrane osoby będą  zapisywać chętnych i udzielać szczegółowych informacji:

  • Zabłocie - 604 735 431
  • Strumień - 505 018 396
  • Wisła Mała - 795 835 155
  • Wisła Wielka - 601 331 057

 

Stowarzyszenie Nauczycieli Matematyki obejmuje honorowym patronatem Szóstą edycję konkursu filmowego promującego matematykę ?matma mnie kręci? organizowaną przez Firmę Zibi SA.

Konkurs zostanie przeprowadzony według analogicznych zasad jak w ubiegłym roku:

  1. Zadaniem uczestników będzie przygotowanie filmu promującego matematykę
  2. Film nie może być krótszy niż 1 minuta i dłuższy niż 3
  3. Wszystkie filmy zostaną umieszczone na kanale ?Kalkulatory? na portalu YouTube (http://www.youtube.com/user/kalkulatory)
  4. Filmy będzie można nadsyłać od połowy sierpnia do końca października.
  5. W listopadzie filmy zostaną ocenione przez internautów.
  6. Do finału przejdzie około 30 najwyżej ocenionych + do 10 filmów ze zgłoszeń specjalnych.
  7. W grudniu jury wyłoni zwycięzców, skład jury będzie podobny jak w ubiegłym roku
  8. Nagrodą główną będzie kwota 10 tys. zł
  9. Żadne zapisy regulaminu nie zobowiązują autora filmu do umieszczania w nim treści związanych z kalkulatorami lub marką Casio. Nie jest to w sposób bezpośredni ani pośredni także w żaden sposób ujęte w kryteriach oceny prac. Ewentualne tego typu działania będą wyłącznie niezależną decyzją autora.

Konkurs cieszy się dużym zainteresowaniem mediów. W ubiegłym roku ok. 10 minutowa informacja pojawiła się w TVP1. Filmy z wszystkich edycji są cały czas dostępne w Internecie a łączna liczba wyświetleń przekroczyła 1 mln.

Jesteśmy przekonani, że konkurs przyczynia się w istotnym stopniu do kreowania pozytywnego wizerunku matematyki w naszym społeczeństwie.

Załączniki:

  1. Regulamin konkursu
  2. Oświadczenie

 

Wyprawka szkolna - 2013 r.

dot. Rządowego programu pomocy uczniom w 2013 r. - ?Wyprawka szkolna?

Wniosek o udzielenie pomocy finansowej uczniom, w roku szkolnym 2013/2014, na zakup podręczników i materiałów dydaktycznych składa się do dyrektora szkoły, do której uczeń będzie uczęszczał w roku szkolnym 2013/2014. Termin składania wniosków, ustalony przez Burmistrza Pszczyny, dla szkół mających siedzibę na terenie gminy Pszczyna: do dnia 06.09.2013 r.

Pomoc udzielana jest na wniosek rodziców ucznia (prawnych opiekunów, rodziców zastępczych), a także nauczyciela, pracownika socjalnego lub innej osoby, za zgodą przedstawiciela ustawowego lub rodziców zastępczych.

1. Uczniowie rozpoczynający w roku szkolnym 2013/2014 naukę w klasie II szkoły ponadgimnazjalnej (zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego i technikum):

- pomoc dla uczniów z rodzin, w których dochód na osobę nie przekracza kryterium dochodowego na osobę w rodzinie, o którym mowa w art. 8 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 182 z późn. zm.) tj. 456,00 zł netto na osobę - do wniosku należy dołączyć zaświadczenie o wysokości dochodów. W uzasadnionych przypadkach do wniosku można dołączyć - zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów - oświadczenie o wysokości dochodów. W przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia, którego rodzina korzysta ze świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej w formie zasiłku stałego lub okresowego, można przedłożyć - zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów - zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pieniężnych w formie zasiłku stałego lub okresowego;

- pomoc dla uczniów pochodzących z rodzin niespełniających kryterium dochodowego tj. 456,00 zł netto na osobę (z ustawy o pomocy społecznej) - w przypadkach określonych w art. 7 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej - do wniosku, zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów, należy dołączyć uzasadnienie;

- pomoc dla ucznia: słabowidzącego, niesłyszącego, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej - posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 71b ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty - do wniosku - zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów - należy dołączyć kopię orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną, w tym poradnię specjalistyczną.

2. Uczniowie rozpoczynający w roku szkolnym 2013/2014 naukę w klasie I i III zasadniczej szkoły zawodowej, I i III liceum ogólnokształcącego, I i III technikum, liceum profilowanego, technikum uzupełniającego:

- pomoc dla ucznia: słabowidzącego, niesłyszącego, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej - posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 71b ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty - do wniosku - zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów - należy dołączyć kopię orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną, w tym poradnię specjalistyczną.

Koszt zakupu podręczników do kształcenia ogólnego, w tym podręczników do kształcenia specjalnego, dopuszczonych do użytku szkolnego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, a w przypadku uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym lub znacznym - również koszt zakupu materiałów dydaktycznych po przedłożeniu dowodu zakupu, do wysokości wartości pomocy zwraca Burmistrz Pszczyny za pośrednictwem Pszczyńskiego Zarządu Edukacji - dowody zakupu podręczników należy przedłożyć w Pszczyńskim Zarządzie Edukacji, 43-200 Pszczyna, ul. Zdrojowa 4, pokój 112, tel. 32 210-21-93.

W przypadku zakupów indywidualnych dowodem zakupu jest faktura VAT wystawiona imiennie na ucznia, rodzica (prawnego opiekuna, rodzica zastępczego), rachunek, paragon lub oświadczenie o zakupie odpowiednio podręczników lub materiałów dydaktycznych. W przypadku zakupu dla grupy uczniów, potwierdzenie zakupu wystawia podmiot dokonujący zakupu na podstawie faktury VAT i listy uczniów. W przypadku złożenia oświadczenia do oświadczenia należy dołączyć informację o rozliczeniu wydatków tylko w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w 2013 r. - ?Wyprawka szkolna?

Wszelkie niezbędne informacje można znaleźć na stronach:

Do pobrania:

Podstawa prawna:

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 lipca 2013 r. w sprawie szczegółowych warunków udzielania pomocy finansowej uczniom na zakup podręczników i materiałów dydaktycznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 818).