UWAGA!!! OGŁASZAMY NABÓR UCZESTNIKÓW WŚRÓD UCZNIÓW KSZTAŁCĄCYCH SIĘ W ZAWODZIE TECHNIK HOTELARSTWA DO UDZIAŁU W PROJEKCIE:
?ROZWIJAMY SWOJE ZAWODOWE SZANSE NA EUROPEJSKIM RYNKU PRACY?
Projekt systemowy "Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo" jest realizowany w obszarze edukacji w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet III ? Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.4 ? Otwartość systemu oświaty w kontekście uczenia się przez całe życie, Poddziałanie 3.4.2 ? Upowszechnienie uczenia się przez całe życie jest adresowany do uczniów, kształcących się w zawodzie technik hotelarstwa. Udział w projekcie daje możliwość zdobyć szlify zawodowe na włoskim rynku pracy i odbyć praktykę zawodową we Włoszech. Zainteresowani udziałem w projekcie mają obowiązek złożyć w sekretariacie szkoły podanie o udział w projekcie i opinie wychowawcy, jednego z nauczycieli przedmiotów zawodowych i nauczyciela języka obcego do dnia 13 grudzień 2013 r.
Wzór podania i blankiety do wystawienia opinii dla kandydatów do uczestnictwa w projekcie dostępne są na stronie internetowej szkoły.
Weryfikacji podań kandydatów i ustalaniem listy uczestników projektu zajmie się specjalnie do tego zadania powołana Komisja Rekrutacyjna, w skład której wejdą:
- przewodniczący komisji - dyrektor szkoły mgr inż. Piotr Cygan,
- członkowie komisji ? nauczyciele przedmiotów zawodowych,
- nauczyciele języków obcych,
- wychowawca klasy.
Komisja Rekrutacyjna, na podstawie przeprowadzonej weryfikacji, wyłoni dwie listy uczestników projektu: listę główną i listę rezerwową.
Kryteria naboru:
- poziom wiedzy zawodowej
- wyniki, uzyskane w pierwszym semestrze roku szkolnego 2013/2014
- udział w olimpiadach i konkursach z przedmiotów zawodowych
- komunikatywna znajomość języka angielskiego
- udział w zajęciach pozalekcyjnych
- zachowanie, aktywność społeczna uczniów
- poziom kształcenia (uczniowie klasy trzeciej zyskują dodatkowe punkty przy naborze do udziału w projekcie. W przypadku braku zainteresowania ze strony uczniów klasy trzeciej, nabór zostanie rozszerzony o uczniów klasy drugiej)
Wyniki naboru zostaną opublikowane na stronie internetowej szkoły dnia 6 stycznia 2014.
W roku szkolnym 2013/2014 klasa II B Technikum Mechatroniki będzie uczestnikiem projektu ?Wspomaganie nauczania matematyki w Technikum w oparciu o nowoczesne technologie informacyjne?. W trakcie postępowania kwalifikacyjnego nasza szkoła została zakwalifikowana do grupy 40 szkół z całej Polski.
Projekt ?Wspomaganie nauczania matematyki w Technikum w oparciu o nowoczesne technologie informacyjne? realizowany jest w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, Działania 3.3 Poprawa jakości kształcenia, Poddziałania 3.3.4 Modernizacja treści i metod kształcenia ? projekty konkursowe, Programu Operacyjnego kapitał Ludzki. Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Założenia projektu:
- podniesienie jakości kształcenia w szkołach o profilu technikum poprzez wykorzystanie opracowanego na te potrzeby Innowacyjnego Programu Nauczania Matematyki w oparciu o narzędzia ICT.
- podniesienie poziomu wiedzy uczniów z zakresu matematyki oraz zmianę podejścia do niniejszego przedmiotu.
Zakładamy:
- Podniesienie efektywności kształcenia matematyki, szybsze i łatwiejsze przyswajanie materiału
- Poprawę osiągnięć edukacyjnych, przygotowanie do matury z matematyki
- Zwiększenie liczby Uczniów, którzy podejmą naukę w uczelniach wyższych
- Nabycie przez Nauczycieli umiejętności wykorzystywania e-technologii w trakcie prowadzenia zajęć
Wsparcie:
- Szkolenia wyjazdowe dla nauczycieli biorących udział w Projekcie
- E-learning zajęcia dla uczniów na platformie e-learningowej
- Zajęcia stacjonarne prowadzone przez Ekspertów z Politechniki Łódzkiej (wideokonferencje z użyciem tablicy interaktywnej
- E-olimpiada matematyczna z nagrodami dla najlepszych uczniów
Uczniowie Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 w Pszczynie, kształcący się w zawodzie technik żywienia i technik kucharz odbywają miesięczną praktykę zawodową w Niemczech.
Głównym założeniem praktyki, realizowanej w ramach projektu systemowego "Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo" realizowanego w obszarze edukacji w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet III ? Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.4 ? Otwartość systemu oświaty w kontekście uczenia się przez całe życie, Poddziałanie 3.4.2 ? Upowszechnienie uczenia się przez całe życie jest szkolenie i zdobycie praktycznego doświadczenia zawodowego oraz poznanie ciekawych metod i praktyk dotyczących wykonywanego w przyszłości zawodu.
Niezwykle ważnym aspektem praktyk realizowanych za granicą jest również poznawanie dziedzictwa kulturowego wspólnej Europy.
Realizując te założenia, uczniowie naszej szkoły od trzech tygodni przebywają w w Lipsku i w Schkeuditz, gdzie przygotowują i serwują posiłki w stołówce studenckiej Uniwersytetu Lipskiego, wykonują prace dla firmy cateringowej Bio City, instytucji SAH oraz w firmie Vitalis, gdzie stołuje się młodzież z całej Europy odbywająca praktyki zawodowe w Niemczech.
W ramach przygotowania kulturowego i poznawania kraju goszczącego uczniowie udali się na wycieczkę do Berlina, jednego z najciekawszych miast Europy ze względu na swoją historię i upamiętniające ją zabytki ale przede wszystkim kulturę i sztukę obecną w każdym zakątku miasta oraz niesamowitą atmosferę tętniącego życiem, wielokulturowego miasta. Duże wrażenie na uczniach zrobiła wizyta w siedzibie parlamentu - Reichstagu z widowiskową przeszkloną kopułą oraz największy na świecie dworzec kolejowy o formie wieżowej - Hauptbahnhof.
Bardzo interesujące było też Muzeum Pergamońskie z cennymi zbiorami starożytnej architektury na czele z Wielkim Ołtarzem Zeusa. Uczniowie zwiedzili również gabinet figur woskowych Madame Tussaud oraz mieli okazję zobaczyć resztki muru berlińskiego w East Side Gallery.
Bardzo udana była również wycieczka do Drezna, gospodarczego i kulturalnego centrum Saksonii, gdzie można było podziwiać odbudowany po bombardowaniu w 1945 r. Kościół Frauenkirche, przepiękny rokokowy pałac Zwinger oraz historyczną starówkę.
Pobyt uczniów w Niemczech upływa na intensywnej praktyce zawodowej oraz na zwiedzaniu ciekawych miejsc w Lipsku i okolicach. Czekamy zatem na dalszą relację z odbywanych praktyk.
Strona 389 z 424