Lista osób zakwalifikowanych do wyjazdu na staż zawodowy w Hiszpanii w ramach projektu "Bilet do kariery - II".
Komisja postanowiła zakwalifikować do projektu:

1. Jakub Skrobol
2. Mikołaj Dyrda
3. Kacper Grzechnik
4. Bartosz Skrzyszowski
5. Łukasz Piekarczyk

Lista rezerwowa:

1. Błażej Szymura
2. Jakub Jeleń
3. Maksymilian Pękała


Rozmowa kwalifikacyjna dla uczniów, którzy złożyli wnioski o staż zawodowy w Hiszpanii realizowany w ramach Akredytacji Erasmusa w sektorze Kształcenie i szkolenia zawodowe odbędzie się 9 października br. o godzinie 12.00 w gabinecie dyrektora.


Otwieramy nabór do projektu „Bilet do kariery – II” realizowanego w ramach Akredytacji Erasmusa w sektorze Kształcenie i szkolenia zawodowe.

Projekt dotyczy realizacji praktyk zagranicznych w marcu 2024 r. w Hiszpanii (Barcelona). Przewidywany termin wyjazdu 03.03 - 30.03.2024 r. (powrót Wielka Sobota). Rekrutacja skierowana jest do uczniów klasy 4 kształcącej się w zawodzie technik mechatronik w Powiatowym Zespołe Szkół nr 2 im. Karola Miarki w Pszczynie.

Kandydaci do projektu składają formularze rekrutacyjne w wersji papierowej u pani Moniki Janosz (pokój nr 11, półpiętro, główny budynek szkoły) w terminie do 5 października 2023 r..

Wymogiem rekrutacji jest przesłanie dokumentu CV wraz ze zdjęciem (wymagane przez pracodawców). Prosimy o przesłanie CV w wersji językowej bezpośrednio do pani Katarzyny Barczak Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w terminie do 5 października 2023 r..

Rozmowa rekrutacyjna z kandydatami zostanie przeprowadzona 9 października 2023 r..


 


Dobiegł końca projekt „Uczyć po europejsku – II” w ramach którego nauczyciele Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 w Pszczynie mieli okazję wziąć udział w zagranicznych dwutygodniowych kursach językowych w Hiszpanii oraz Irlandii realizowanych w ramach Akredytacji Erasmusa.


W przedsięwzięciu wzięło udział 10 nauczycieli Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 im. Karola Miarki, w tym nauczyciele przedmiotów zawodowych, języków obcych, matematyki i wychowania  fizycznego. Dzięki kursom nauczyciele podnieśli swoje umiejętności językowe, a także poszerzyli wiedzę na temat kultury Hiszpanii i Irlandii.

W ramach podsumowania projektu i upowszechniana rezultatów w Powiatowym Zespole Szkół nr 2 zorganizowane zostało spotkanie informacyjne dla grona pedagogicznego.
W pierwszej części konferencji uczestnicy kursów podsumowali za pomocą prezentacji multimedialnych zagraniczne kursy językowe. Na koniec spotkania dyrektor Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 wręczył uczestnikom certyfikaty potwierdzające udział w projekcie.

Powiatowy Zespól Szkól nr 2 w Pszczynie od lat realizuje z powodzeniem projekty europejskie. W roku szkolnym 2023/2024 rusza następna edycja projektu „Uczyć po europejsku”, dzięki któremu kolejni nauczyciele będą mieli okazję podnieść swoje kompetencje językowe podczas kursów językowych organizowanych przez renomowane szkoły językowe w unijnych krajach.


„Uczyć po europejsku – II” to tytuł projektu, w którym uczestniczyła kadra pedagogiczna Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 w Pszczynie. Dzięki niemu, mieli okazję wziąć udział w zagranicznych dwutygodniowych kursach językowych w Hiszpanii oraz Irlandii realizowanych w ramach Akredytacji Erasmusa.

Celem kursu było doskonalenie umiejętności językowych z nastawieniem na płynność
w posługiwaniu się językiem hiszpańskim i angielskim, a także poszerzenie wiedzy na temat kultury Hiszpanii i Irlandii.

Nauczycielki przebywające w Barcelonie uczęszczały na zajęcia językowe prowadzone przez szkołę językową BCNLIP IDIOMAS. Natomiast pedagodzy przebywający w Irlandii brali udział w zajęciach prowadzonych przez native speakera.

Pobyt za granicą związany jest nie tylko z nauką, ale i z odpoczynkiem. Nauczycielom przebywającym w Irlandii udało się poznać Cork, drugie co do wielkości miasto miasto Irlandii. Zobaczyli również klifowe wybrzeże Oceanu Atlantyckiego – Cliffs of Moher oraz park narodowy i miasteczko w Killarney. Tymczasem nauczycielki przebywające w Barcelonie każdego dnia po zajęciach zwiedziały miasto. Odwiedziły Sagradę Familię, Bunkry El Carmel, Park Cytadela, Łuk Triumfalny, Labirynt Horta, Zamek Castell de Montjuïc.

Udział w mobilności to nie tylko nauka, podróżowanie i poznawanie nowych ludzi, ale to przede wszystkim czas rozwoju osobistego, rozwijania umiejętności językowych oraz propagowania bogactwa kultury i tradycji rodzimych. To czas, w którym kadra pedagogiczna miała możliwość poznania swoich  mocnych i słabych stron, ograniczeń. Często to także pokonywanie  granic, wychodzenie poza strefę komfortu. To również nauka pracy z drugim człowiekiem. Dzięki przebywaniu w międzynarodowym towarzystwie uczestnicy mieli możliwość poznania nowych kultur, zwyczajów oraz zachowań dzięki czemu poznali, jak wygląda życie w innych częściach świata.