Dnia 16 grudnia 2010 roku po raz kolejny swój dzień obchodzili nasi tegoroczni Maturzyści. Już od samego rana przedstawiciele każdej maturalnej klasy zabawnie poprzebierani wędrowali od drzwi do drzwi, zbierając fundusze na dofinansowanie Studniówki oraz organizację tegorocznej Matury. Uczniowie klas programowo najwyższych zorganizowali również świąteczny kiermasz ciast i ciasteczek, z którego całkowity dochód zasilał fundusz studniówkowy.
Dzień Maturzysty upłynął nam wszystkim w wesołej atmosferze, zaś pyszne ciasta wypełniły brzuchy niejednego łasucha. Maturzystom życzymy wspaniałej i niezapomnianej zabawy studniówkowej.
Samorząd Uczniowski
Najserdeczniejsze życzenia:
Cudownych Świąt Bożego Narodzenia
Rodzinnego ciepła i wielkiej radości,
Pod żywą choinką zaś dużo prezentów,
A w Waszych pięknych duszach wiele sentymentów.
Świąt dających radość i odpoczynek
oraz nadzieję na Nowy Rokżeby był jeszcze lepszy niż ten, co właśnie mija.
Tego życzy Dyrekcja
Powiatowego Zespołu Szkół nr 2
im. Karola Miarki w Pszczynie
"Tylko Ty,
Tylko Ty potrafisz rozgrzać lód i śnieg,
A w saniach wśród chmur
Rozanielasz mróz, jak szklistość rzek"
Anna Maria Jopek "Pocztówka do św. Mikołaja"
Dnia 6 grudnia wiele radości przysporzyło wszystkim pojawienie się w murach naszej szkoły św. Mikołaja oraz jego świty. Niezwykli goście przechadzali się szkolnymi korytarzami, zaglądali do klas i częstowali słodyczami "wszystkie grzeczne dzieci".
Można było również spotkać kolorowych przebierańców, wśród których przodowały aniołki i diabełki. Przebrani uczniowie, rozśpiewani i hałaśliwi w czasie przerw, w czasie lekcji zwolnieni byli od odpowiedzi ustnych, w nagrodę za inwencję twórczą.
Samorząd Uczniowski
Na początku maja grupa dziesięciorga uczniów Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 wyjechała na czterotygodniową praktykę, by podnosić swoje kwalifikacje w wyuczanym zawodzie.
Praktyki zawodowe dla uczniów technikum to szczególnie ważny punkt w szkolnym programie. Oprócz obowiązkowej teorii swój przyszły zawód mogą najlepiej poznać poprzez pracę w wyuczanej specjalizacji. Taka forma sprawia, że uczeń przełamuje barierę językową oraz sprawdza się w nowych warunkach.
W wyjeździe wzięła udział młodzież kształcąca się w zawodach technik informatyk, technik geodeta, technik żywienia i usług gastronomicznych oraz technik fotografii i multimediów . Po przyjeździe na miejsce uczniowie zostali podzieleni na zespoły. Praktyki odbywały się w szkole, firmie geodezyjnej, restauracjach oraz studiu fotograficznym.
Czas wolny uczniowie spędzali na wycieczkach, grach terenowych oraz korzystaniu z uroków portugalskiego klimatu na plaży. Stażystom udało się poznać Viana do Castelo, gdzie mogli zobaczyć zabytkowy kościół na wzgórzu i jednocześnie podziwiać panoramę miasta. Następnie udali się do Ponte de Lima - najstarszej miejscowości Portugalii. Odwiedzili park i most - Ponte Romana.
Mieli okazję także zobaczyć Porto- drugie co do wielkości miasto w Portugalii położone nad Oceanem Atlantyckim. Znakiem rozpoznawczym Porto jest Ponte Luís I - dwupoziomowy most łączący brzegi rzeki Douro, po której uczniowie płynęli statkiem.
Udało się również zobaczyć Bragę, jedno z najstarszych miast w Portugalii. Najbardziej znaną atrakcją jest Sanktuarium Bom Jesus do Monte, do którego wiodą słynne zygzakowate białe schody.
Odwiedzili również Lizbonę – stolicę i największe miasto Portugalii. Spacerując po dzielnicach Belém i Alfama uczniowie mogli podziwiać słynną Wieżę Belém i Pomnik Odkrywców, a także skosztować tradycyjnych portugalskich ciastek pastel de nata w najstarszej lizbońskiej cukierni. Zwiedzili również Klasztor Hieronimitów, wpisany na listę UNESCO, oraz przejechali się charakterystycznym żółtym tramwajem nr 28, który prowadzi przez najciekawsze zakątki miasta. Wrażenie zrobił także widok z punktu widokowego Miradouro da Senhora do Monte, skąd rozpościera się panorama całej Lizbony.
W ramach czwartej edycji projektu „ Uczyć po europejsku” nauczyciele Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 w Pszczynie mieli okazję wziąć udział w zagranicznych kurach językowych organizowanych przez szkoły językowe w Hiszpanii, Austrii oraz na Malcie realizowanych w ramach Akredytacji Erasmusa.
Podczas kursów pedagodzy rozwijali swoje umiejętności językowe oraz szukali inspiracji do opracowania lub doskonalenia własnej metody uczenia się języków obcych, dzięki czemu mogli kontynuować naukę we własnym zakresie. Lektorzy stosowali w czasie zajęć różnorodne metody nauczania, kładąc nacisk na sprawność mówienia. Pozwoliło to na rozwijanie umiejętności skutecznego komunikowania się w języku obcym. Wiele ćwiczeń wymagało kreatywności i prowokowało do wypowiedzi na ważne, ciekawe tematy. Zdolność do precyzyjnego wyrażania myśli dawała wszystkim ogromną satysfakcję.
Pobyt za granicą związany jest nie tylko z nauką, ale i z odpoczynkiem. Nauczyciele przebywający w Barcelonie każdego dnia po zajęciach zwiedzali miasto. Odwiedzili Sagradę Familię, Bunkry El Carmel, Park Cytadela, Łuk Triumfalny, Labirynt Horta, Zamek Castell de Montjuïc. Z kolei kursanci przebywający na Malcie mieli możliwość odkrywania nie tylko piękna wyspy, ale również jej historii i tradycji. Tymczasem nauczycielce odbywającej kurs języka niemieckiego we Wiedniu udało się poznać stolicę Austrii.
Podkategorie
Strona 249 z 312