Sukcesem zakończył się udział Michaliny Wituły i Kornela Flisiaka (uczestników zajęć POPP) w Wojewódzkim Konkursie Piosenki Angielskiej.

Pierwszym etapem tego konkursu były eliminacje, które odbyły się 26 marca w Zabrzu odbyły się eliminacje. Uczniowie Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 w Pszczynie a zarazem uczestnicy zajęć POPP brawurowo wykonali utwór All the man that I need. Utwór ten znamy z wykonania Whitney Houston, choć oryginalnym wykonawcą jest Linda Clifford. Michalina zajęła się stroną wokalną, a Korneliusz akompaniamentem. Nasz utalentowany duet zachwycił jury i zapewnił sobie udział w finałowym konkursie. Do ścisłego finału dostało się 29 wykonawców, kolejne ponad 30 pożegnało się z konkursem już podczas eliminacji. Piątek 17 kwietnia okazał się być szczęśliwym dla Michaliny i Korneliusza, którzy pokonali wielu wykonawców i zajęli 3 miejsce w tym prestiżowym konkursie. Na zakończenie mieli okazję udzielić wywiadu lokalnej telewizji TV Zabrze.

Michalina i Korneliusz to uczniowie PZS2 w Pszczynie. Od lat uczestniczą w wielu imprezach organizowanych przez POPP oraz naszych zajęciach. Oboje są laureatami powiatowego konkursu MAM TALENT, który organizuje nasza placówka. Kornel jest członkiem pszczyńskiej formacji The Flee (klawiszowiec) a Michalina uczy się śpiewu w Studio Piosenki i Rehabilitacji Głosu "VoicePless" pod okiem Barbary Brody-Malon.

Gratulujemy im sukcesu i życzymy kolejnych!

 

Regulamin szkolnego konkursu fotograficznego z okazji

Dnia Ziemi

pt.: ?Wiosną przyroda budzi się do życia?

REGULAMIN KONKURSU:

  1. Uczestnicy mogą zgłaszać maksymalnie 3 zdjęcia w dwóch kategoriach:
    • krajobraz
    • osobliwość natury
  2. Zgłoszenia przyjmowane są w terminie od 14 kwietnia do końca kwietnia br.
  3. Fotografie należy oddawać w formie elektronicznej, zapisując je na płycie CD bądź w formie tradycyjnej (format 13x18). Płytę należy opisać podając imię, nazwisko oraz klasę.
  4. Niedozwolone jest kopiowanie zdjęć z Internetu. Przyjmowane są wyłącznie prace autorskie.
  5. Udział w konkursie jest jednoznaczny z wyrażeniem zgody na publikację wyróżnionych zdjęć.
  6. Najciekawsze zdjęcia zostaną opublikowane na stromie internetowej szkoły.
  7. Zwycięzcy trzech pierwszych miejsc otrzymają nagrody oraz dyplomy.
  8. W celu uzyskania bliższych informacji należy kontaktować się z organizatorami konkursu.
  9. Organizatorzy konkursu: Anna Frej, Katarzyna Zajusz

Serdecznie zachęcamy do wzięcia udziału w konkursie!

 

I miejsce

Michał Kuśka

klasa 1 Tok

 

II miejsce

Sabina Fabian

klasa 1 Tok

 

III miejsce

Weronika Gregor

klasa 1 Lob

Wszystkim uczestnikom serdecznie dziękujemy za udział w Konkursie, zaś zwycięzcom gratulujemy sukcesy. Nagrody zostaną wręczone na akademii z okazji zakończenia roku szkolnego.

 

W sobotę, 28 marca 2015 roku, członkowie KOŁA MECHATRONIKI, jakie funkcjonuje w Powiatowym Zespole Szkół nr 2 w Pszczynie przy współpracy z Powiatowym Ogniskiem Pracy Pozaszkolnej w Pszczynie, wzięli udział w VII edycji międzynarodowego konkursu Robotic Tournament, jaki odbywał się w Zespole Szkół Technicznych w Rybniku. Jak co roku liczba liczba uczestników była spora ? w tej edycji zarejestrowało się 79 drużyn ze 182 robotami. Wśród nich były także nasze cztery roboty.

Lista konkurencji obejmowała:

  • LineFollower,
  • LineFollower for lego,
  • Sumo,
  • MiniSumo,
  • Sumo for lego,
  • MicroMouse,
  • Freestyle,
  • LegoConstructor,
  • RoboDragRace.

Podobnie jak w zeszłym roku wystartowaliśmy w dwóch konkurencjach ? LineFollower for lego (polegającej na jak najszybszym pokonaniu trasy wzdłuż poprowadzonej krętej linii) oraz Sumo for lego (w której to należało wypchnąć wrogiego robota z planszy dohy? przynajmniej dwa razy w trakcie trzech maksymalnie trzyminutowych rund). W każdej z nich wystawiliśmy po dwa roboty:

LineFollower for lego

  • Kumamon
  • Pszemek (to nie błąd ortograficzny, a fantazja zgłaszającego...)

Sumo for lego

  • Dzik
  • Bajcep$

W konkurencji LineFollower for lego wystartowało łącznie trzydzieści jeden robotów. Kumamon zajął dziewiąte miejsce, zaś Pszemek dwudzieste drugie miejsce.

LineFollower for lego - Wyniki

W Sumo for lego oba nasze roboty pomimo niewielkich rozmiarów i małej masy (zaledwie 1000 ? 1200 g) wyszły ze swoich grup. Dzik odpadł po trzeciej walce. Z kolei Bajcep$ został wyeliminowany w 1/8 finałów.

Sumo for lego - Wyniki

Naszym mechatronikom gratulujemy wyników i liczymy na miejsca na podium w przyszłym roku!

 

Pochwal się projektem na platformie SElfie+ i weź udział w ogólnopolskim konkursie!

Na początku kwietnia, specjalnie dla beneficjentów programu Erasmus+ Sektora Edukacji szkolnej, zostanie uruchomiona platforma SElfie+. Będzie to przestrzeń do prezentowania działań projektowych w sposób kreatywny i twórczy w formie zdjęć i filmów, jak również okazja do wymiany doświadczeń, dobrych praktyk oraz doskonała zabawa połączona z uczeniem się.

Dlatego już dziś zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie SElfie+ 2015, którego celem jest wyróżnienie i promocja najciekawszych relacji z działań projektowych w ramach programu Erasmus+ Sektora Edukacji szkolnej.

Zachęcamy wszystkich beneficjentów do chwalenia się swoimi projektami!

Szczegóły tutaj...

I miejsce:

Sabina Fabian
kl. I Tok

II miejsce:

Sylwia Kuś
Paulina Szczepańczyk
Karolina Szczypka
kl. IV TG

III miejsce:

Weronika Gregor
Natalia Ruman
kl. 1LOb

Wszystkim Uczestnikom serdecznie dziękujemy za udział w Konkursie.
Nagrody wraz z dyplomami wręczone zostaną na akademii z okazji zakończenia roku szkolnego.

 

Przypominamy wszystkim uczniom chętnym do wzięcia udziału w konkursie na film lub prezentację pt. ?To jest moja szkoła? o jak najszybsze zgłoszenie sie do organizatorów konkursu ? Anny Jochemczyk, Moniki Kmieć lub Anny Świtlik.

 

REGULAMIN KONKURSU DOTYCZĄCEGO HISTORII SZKOŁY I JEJ WSPÓŁCZESNOŚCI DLA UCZNIÓW KLAS I

Zapraszamy do udziału w konkursie:

  1. Organizator: nauczyciele Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 w Pszczynie, ul. Szymanowskiego 12 -, Ilona Irla-Kuna, Joanna Koczuba, Katarzyna Zajusz, Marcin Krzywoń, do których można kierować pytania na temat konkursu.
  2. Uczestnicy: Uczniowie klas I Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 w Pszczynie.
  3. Jury w składzie: Ilona Irla-Kuna, Joanna Koczuba, Katarzyna Zajusz, Marcin Krzywoń.

CELE KONKURSU:

  • budzenie zainteresowania historią szkoły i biografią jej patrona;
  • poznanie wariantów architektonicznych szkoły i przyrodniczych jej terenu;
  • przedstawienie indywidualnego spojrzenia uczniów na szkołę i ludzi z nią związanych;
  • kształtowanie postawy poczucia przynależności do określonej społeczności, identyfikowanie się z nią i jej osiągnięciami;
  • rozwijanie wiedzy na temat historii i środowiska szkoły;
  • uczczenie obchodów 70-lecia PZS 2 oraz promocja szkoły.

PRZEBIEG PRZYGOTOWAŃ:

  • konkurs odbędzie się 29 maja 2015 roku o godz. 11.00 na sali gimnastycznej Gimnazjum nr 3 w Pszczynie;
  • w konkursie bierze udział zespół 5 osób z przy współpracy innych zainteresowanych uczniów z danej klasy (informacje o składach drużynowych należy zgłaszać nauczycielom organizatorom);
  • wszyscy uczestnicy przygotowują się na podstawie zagadnień:
  1. Historia Szkoły.
  2. Dzień obecny Szkoły.
  3. Karol Miarka - patron Szkoły, jego życie i działalność.

i materiałów:

  • strona internetowa Szkoły (całość);
  • e-dziennik Szkoły;
  • praca: "50 lat Pszczyńskiej Szkoły Rolniczej", Pszczyna 1995;
  • praca: "Drukarnia im. Karola Miarki w Mikołowie", Mikołów 2005;
  • wystawa szkolna o patronie (po 27 marca);
    i innych dostępnych im źródeł.
  • po zakończeniu konkursu jego uczestnicy otrzymają dyplomy udziału dla klas, zwycięzcy nagrody, wraz z uczestnikami wszyscy współodpowiedzialni oceny z przedmiotu lub zachowania.
  • konkurs będzie składał się z kilku etapów:
  • etap I - część fotograficzna - szkoła w fotografii na wesoło lub poważnie (max. 2 zdjęcia) i część multimedialna - temat: patron szkoły lub historia szkoły (max 5 minut) (obie części etapu I do przygotowania wcześniej).
  • etap II - kwalifikuje się 5 zespołów klasowych do części pisemnej konkursu, biorą w nim udział 1-2 uczestnicy z poszczególnych klas:
    Cz. I - patron szkoły,
    Cz. II - historia szkoły.
  • etap III - ustny - pozostają 3 zespoły i wykonują zadania na czas, aż do wyłonienia zwycięzcy.

SERDECZNIE ZAPRASZAMY, ORGANIZATORZY.

 

Zapraszamy wszystkich uczniów szkół ponadgimnazjalnych do udziału w IV edycji Konkursu ?Młody Lider Innowacji Województwa Śląskiego?. Przypominamy, że są to eliminacje okręgowe (zawody II stopnia) do Olimpiady Innowacji Technicznych i Wynalazczości Blok A, a więc laureaci, którzy zajęli dwie pierwsze lokaty (miejsce pierwsze i drugie lub 2 prace z miejsca pierwszego bądź prace z miejsca drugiego o ile nie przyznano pierwszej lokaty) są uprawnieni do udziału w eliminacjach ogólnopolskich (zawody III stopnia) tejże Olimpiady.

Partnerami Konkursu są:

  • eksperci z Politechniki Śląskiej w Gliwicach,
  • eksperci Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach,

którzy będą zasiadać w jury Konkursu.

Ponadto konkurs jest objęty patronatem Śląskiego Kuratora Oświaty.

Kategorie konkursowe:

P ? pomoc dydaktyczna ? (maksymalnie 2 osoby) stanowi wykonanie modelu fizycznego lub cyfrowego urządzenia, zjawiska fizycznego: prototypu maszyny lub jej podzespołu, schematów procesów technicznych lub technologicznych; filmów naukowych (dydaktycznych) przydatnych w danej szkole lub zespole szkół w procesie nauczania. W tej kategorii mogą uczestniczyć opracowania samorzutnie wykonane przez uczniów, bądź zlecone im przez nauczycieli. W uzasadnionych przypadkach (rozwiązanie interdyscyplinarne) projekty mogą być wykonane przez zespoły liczące do 3 uczniów pod opieką większej liczby promotorów. W dzień konkursu uczniowie prezentują swoje rozwiązanie przed komisją konkursową.

E ? pomysł ekologiczny ? (maksymalnie 2 osoby) dotyczy opracowań o charakterze badawczym i powinien być poświęcony problematyce z zakresu ochrony środowiska naturalnego. Tematyka prac powinna dotyczyć zagadnień przyrody, medycyny, geografii, geologii, materiałoznawstwa oraz technik skutecznej ochrony środowiska. W uzasadnionych przypadkach (rozwiązanie interdyscyplinarne) projekty mogą być wykonane przez zespoły liczące do 3 uczniów pod opieką większej liczby promotorów. W dzień konkursu uczniowie prezentują swoje rozwiązanie przed komisją konkursową.

R ? pomysł techniczny ? (maksymalnie 2 osoby) obejmuje prace, w których wprowadzono istotne zmiany w stosunku do aktualnie istniejących rozwiązań technicznych, w użytkowanych do tej pory urządzeniach, maszynach, wyrobach oraz sposobach wytwarzania. Zaproponowane przez ucznia rozwiązanie powinno wnosić oryginalne zmiany do istniejącego stanu techniki, m.in., poprzez zwiększanie użyteczności wyrobu, jego walorów funkcyjnych, istotne obniżenie kosztów jego wytwarzania lub eksploatacji. Może ono np.: umożliwiać wzrost wydajności pracy i pełniejsze niż dotychczas, wykorzystanie środków produkcji. Może przynosić efekty dotyczące poprawy bhp oraz skutecznej ochrony środowiska naturalnego. Wskazane jest aby prace w tej kategorii nosiły co najmniej znamiona projektu racjonalizatorskiego. W uzasadnionych przypadkach (rozwiązanie interdyscyplinarne) projekty mogą być wykonane przez zespoły liczące do 3 uczniów pod opieką większej liczby promotorów. W dzień konkursu uczniowie prezentują swoje rozwiązanie przed komisją konkursową.

U ? usprawnienie softwarowo ? techniczne ? (maksymalnie 2 osoby) obejmuje ono przede wszystkim ciekawe i użyteczne pomysły dot. programów komputerowych, które w ścisłym powiązaniu z konkretnymi urządzeniami technicznymi nadają się do praktycznego wykorzystania w szkole, spółce, małym lub średnim przedsiębiorstwie, wytwarzającym dobra materialne. Do udziału w tej kategorii dopuszcza się opracowania wykonane samodzielnie przez ucznia/-ów z jego/-ich własnej inicjatywy lub inicjatywy opiekuna naukowego. W tej kategorii nie mieszczą się pomysły usprawniające same programy komputerowe, tzn. rozwiązania dotyczące tylko software lub tylko hardware. W uzasadnionych przypadkach (rozwiązanie interdyscyplinarne) projekty mogą być wykonane przez zespoły liczące do 3 uczniów pod opieką większej liczby promotorów. W dzień konkursu uczniowie prezentują swoje rozwiązanie przed komisją konkursową.

Nagrody:

Laureaci finału wojewódzkiego 1, 2 i 3 ? ich miejsc w każdej kategorii konkursowej otrzymują dyplomy ?Młody Lider Innowacji Województwa Śląskiego ? danego roku?.

Zgłoszenia do konkursu należy nadsyłać wraz z dokumentacją do 01.04.2015 r. na adres: Zespół Szkół nr 6 im. Króla Jana III Sobieskiego w Jastrzębiu-Zdroju, ul. Harcerska 12, 44-335 Jastrzębie-Zdrój z dopiskiem ?Młody Lider Innowacji? lub mailowo na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Planujemy, aby finał konkursu odbył się 10.04.2014 r. w Zespole Szkół nr 6 im. Króla Jana III Sobieskiego w Jastrzębiu ? Zdroju. Planowane rozpoczęcie konkursu o godz. 9:00. Uroczyste ogłoszenie wyników i wręczenie nagród laureatom finału wojewódzkiego konkursu będzie miało miejsce 23.04.2015 r. o godz. 11:00 w Zespole Szkół nr 6 im. Króla Jana III Sobieskiego w Jastrzębiu?Zdroju. Termin finału i uroczystości może ulec zmianie po uzgodnieniach z Politechniką Śląską w Gliwicach.

Zgłoszenia i regulamin na stronie:

http://zs6sobieski.pl/z-zycia-szkoly/konkurs-mlody-lider-innowacji/

Przewodniczący Komitetu Okręgowego OITiW

Blok A Okręg śląski

mgr inż. Krzysztof Smyczek

 

Uczniowie Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 w Pszczynie: Dawid Kopala z klasy IIIA Technikum Mechatronicznego, Patryk Szmajduch z klasy II Technikum Informatycznego oraz Karol Cieciura z klasy I Technikum Informatycznego zajęli III miejsce w ogólnopolskim konkursie matematycznym M@tando.

Konkurs składał się z dwóch etapów. Pierwszy odbył się 17 lutego 2015r w szkole drogą on-line. Finał zaś miał miejsce 17 marca 2015r. w Gliwickiej Wyższej Szkole Przedsiębiorczości, do którego zakwalifikowało się 20 szkół technicznych i ogólnokształcących z całego kraju.

Uczniowie występowali jako trzyosobowa drużyna i zmierzyli się zestawem 10 otwartych zadań o różnym stopniu trudności z zakresu materiału szkoły ponadgimnazjalnej.
W oczekiwaniu na ogłoszenie wyników młodzież wzięła udział w warsztatach ?Timeline i wirtualna rzeczywistość? RCS2/Apple.

Uroczysty moment wręczenia nagród uświetniła Minister Edukacji Narodowej Krystyna Szumilas.

Na zdjęciu nasi finaliści z panią Krystyną Szumilas ? Minister Edukacji Narodowej.