REGULAMIN KONKURSU DOTYCZĄCEGO HISTORII SZKOŁY I JEJ WSPÓŁCZESNOŚCI DLA UCZNIÓW KLAS I
Zapraszamy do udziału w konkursie:
- Organizator: nauczyciele Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 w Pszczynie, ul. Szymanowskiego 12 -, Ilona Irla-Kuna, Joanna Koczuba, Katarzyna Zajusz, Marcin Krzywoń, do których można kierować pytania na temat konkursu.
- Uczestnicy: Uczniowie klas I Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 w Pszczynie.
- Jury w składzie: Ilona Irla-Kuna, Joanna Koczuba, Katarzyna Zajusz, Marcin Krzywoń.
CELE KONKURSU:
- budzenie zainteresowania historią szkoły i biografią jej patrona;
- poznanie wariantów architektonicznych szkoły i przyrodniczych jej terenu;
- przedstawienie indywidualnego spojrzenia uczniów na szkołę i ludzi z nią związanych;
- kształtowanie postawy poczucia przynależności do określonej społeczności, identyfikowanie się z nią i jej osiągnięciami;
- rozwijanie wiedzy na temat historii i środowiska szkoły;
- uczczenie obchodów 70-lecia PZS 2 oraz promocja szkoły.
PRZEBIEG PRZYGOTOWAŃ:
- konkurs odbędzie się 29 maja 2015 roku o godz. 11.00 na sali gimnastycznej Gimnazjum nr 3 w Pszczynie;
- w konkursie bierze udział zespół 5 osób z przy współpracy innych zainteresowanych uczniów z danej klasy (informacje o składach drużynowych należy zgłaszać nauczycielom organizatorom);
- wszyscy uczestnicy przygotowują się na podstawie zagadnień:
- Historia Szkoły.
- Dzień obecny Szkoły.
- Karol Miarka - patron Szkoły, jego życie i działalność.
i materiałów:
- strona internetowa Szkoły (całość);
- e-dziennik Szkoły;
- praca: "50 lat Pszczyńskiej Szkoły Rolniczej", Pszczyna 1995;
- praca: "Drukarnia im. Karola Miarki w Mikołowie", Mikołów 2005;
- wystawa szkolna o patronie (po 27 marca);
i innych dostępnych im źródeł.
- po zakończeniu konkursu jego uczestnicy otrzymają dyplomy udziału dla klas, zwycięzcy nagrody, wraz z uczestnikami wszyscy współodpowiedzialni oceny z przedmiotu lub zachowania.
- konkurs będzie składał się z kilku etapów:
- etap I - część fotograficzna - szkoła w fotografii na wesoło lub poważnie (max. 2 zdjęcia) i część multimedialna - temat: patron szkoły lub historia szkoły (max 5 minut) (obie części etapu I do przygotowania wcześniej).
- etap II - kwalifikuje się 5 zespołów klasowych do części pisemnej konkursu, biorą w nim udział 1-2 uczestnicy z poszczególnych klas:
Cz. I - patron szkoły,
Cz. II - historia szkoły.- etap III - ustny - pozostają 3 zespoły i wykonują zadania na czas, aż do wyłonienia zwycięzcy.
SERDECZNIE ZAPRASZAMY, ORGANIZATORZY.