REGULAMIN KONKURSU DOTYCZĄCEGO HISTORII SZKOŁY I JEJ WSPÓŁCZESNOŚCI DLA UCZNIÓW KLAS I

Zapraszamy do udziału w konkursie:

  1. Organizator: nauczyciele Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 w Pszczynie, ul. Szymanowskiego 12 -, Ilona Irla-Kuna, Joanna Koczuba, Katarzyna Zajusz, Marcin Krzywoń, do których można kierować pytania na temat konkursu.
  2. Uczestnicy: Uczniowie klas I Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 w Pszczynie.
  3. Jury w składzie: Ilona Irla-Kuna, Joanna Koczuba, Katarzyna Zajusz, Marcin Krzywoń.

CELE KONKURSU:

  • budzenie zainteresowania historią szkoły i biografią jej patrona;
  • poznanie wariantów architektonicznych szkoły i przyrodniczych jej terenu;
  • przedstawienie indywidualnego spojrzenia uczniów na szkołę i ludzi z nią związanych;
  • kształtowanie postawy poczucia przynależności do określonej społeczności, identyfikowanie się z nią i jej osiągnięciami;
  • rozwijanie wiedzy na temat historii i środowiska szkoły;
  • uczczenie obchodów 70-lecia PZS 2 oraz promocja szkoły.

PRZEBIEG PRZYGOTOWAŃ:

  • konkurs odbędzie się 29 maja 2015 roku o godz. 11.00 na sali gimnastycznej Gimnazjum nr 3 w Pszczynie;
  • w konkursie bierze udział zespół 5 osób z przy współpracy innych zainteresowanych uczniów z danej klasy (informacje o składach drużynowych należy zgłaszać nauczycielom organizatorom);
  • wszyscy uczestnicy przygotowują się na podstawie zagadnień:
  1. Historia Szkoły.
  2. Dzień obecny Szkoły.
  3. Karol Miarka - patron Szkoły, jego życie i działalność.

i materiałów:

  • strona internetowa Szkoły (całość);
  • e-dziennik Szkoły;
  • praca: "50 lat Pszczyńskiej Szkoły Rolniczej", Pszczyna 1995;
  • praca: "Drukarnia im. Karola Miarki w Mikołowie", Mikołów 2005;
  • wystawa szkolna o patronie (po 27 marca);
    i innych dostępnych im źródeł.
  • po zakończeniu konkursu jego uczestnicy otrzymają dyplomy udziału dla klas, zwycięzcy nagrody, wraz z uczestnikami wszyscy współodpowiedzialni oceny z przedmiotu lub zachowania.
  • konkurs będzie składał się z kilku etapów:
  • etap I - część fotograficzna - szkoła w fotografii na wesoło lub poważnie (max. 2 zdjęcia) i część multimedialna - temat: patron szkoły lub historia szkoły (max 5 minut) (obie części etapu I do przygotowania wcześniej).
  • etap II - kwalifikuje się 5 zespołów klasowych do części pisemnej konkursu, biorą w nim udział 1-2 uczestnicy z poszczególnych klas:
    Cz. I - patron szkoły,
    Cz. II - historia szkoły.
  • etap III - ustny - pozostają 3 zespoły i wykonują zadania na czas, aż do wyłonienia zwycięzcy.

SERDECZNIE ZAPRASZAMY, ORGANIZATORZY.