STUDIUM PRAWA EUROPEJSKIEGO zaprasza do udziału w drugiej edycji Ogólnopolskiego Konkursu dla szkół wszystkich rodzajów i stopni, pod nazwą

Lider samorządu uczniowskiego

Konkurs przeprowadzony zostanie w okresie od 28 listopada 2014 r. do 30 kwietnia 2015 r. Szkoły, które wykonają zadania przewidziane regulaminem konkursu, otrzymają tytuły ?Lider samorządu uczniowskiego? i dyplomy honorowe.

Regulamin konkursu:

  • Celem konkursu jest przygotowanie dzieci i młodzieży do czynnego udziału w życiu publicznym, pracy w samorządzie uczniowskim, poszerzenie wiedzy o prawach człowieka i obywatela, współodpowiedzialność za szkołę i środowisko. Zachęcenie do aktywnego działania, realizacji projektów, debat oraz krzewienia samorządności wśród uczniów.
  • Szkoły przystępujące do konkursu przyjmą na siebie zadania, których wykonanie będzie oceniane przez jury punktowo, w skali od ?1? do ?10?. Warunkiem do otrzymania tytułu i dyplomu ?Lider samorządu uczniowskiego? jest uzyskanie co najmniej 80 punktów za 10 zadań. W skład jury wchodzą przedstawiciele organizatora konkursu.

Zadania konkursu: ?Lider samorządu uczniowskiego?:

  1. Przeprowadzenie konkursu na najbardziej lubianego, wymagającego? nauczyciela. Głosowanie może się odbyć, np. poprzez wypełnienie anonimowych ankiet przygotowanych przez samorząd uczniowski. Ankiety można wrzucać do urny wystawionej na głównych holu szkoły. Wyniki powinny być ogłoszone uroczyście, np. na apelu, w gazetce szkolnej lub poprzez szkolny radiowęzeł. Ocena na podstawie informacji/prac plastycznych/zdjęć przesłanej do jury konkursu.
  2. Przeprowadzenie szkolnej ankiety uczniowskiej na temat: Co Ci się w naszej szkole podoba, co oceniasz negatywnie, jakie zmiany wprowadziłbyś/wprowadziłabyś? Jak oceniasz swoje relacje z kolegami ze szkoły, co jest w porządku, a co wymaga poprawy?
  3. Przygotowanie szkolnej gazetki. Ocena na podstawie prac przesłanych do jury konkursu.
  4. Przygotowanie akcji charytatywnej w dowolnej formie i na wybrany przez samorząd uczniowski cel, np. przygotowanie paczek świątecznych dla najuboższych, zorganizowanie zbiórki ubrań, zabawek dla miejscowego domu dziecka. Ocena na podstawie informacji/prac plastycznych/zdjęć przesłanej do jury konkursu.
  5. Jak oceniasz pracę samorządu uczniowskiego w swojej szkole oraz czym powinien się zająć? Ocena na podstawie ankiet przesłanych do jury konkursu.
  6. Zorganizowanie ogólnoszkolnej debaty na temat Tytoń, narkotyki, dopalacze, alkohol ? jak się przed tym bronić. Ocena na podstawie informacji/prac plastycznych przesłanej do jury konkursu.
  7. Zorganizowanie ogólnoszkolnej debaty na temat Przemoc i agresja w szkole i jej okolicy ? jak się przed tym bronić.
  8. Zorganizowanie w szkole cyklicznych wieczorków poetyckich, teatralnych, tematycznych, kół dyskusyjnych, zainteresowań? Ocena na podstawie informacji/zdjęć przesłanych do jury konkursu.
  9. Przeprowadzenie dnia talentu w szkole. W tym dniu, na zorganizowanej przez samorząd uczniowski uroczystości, uczniowie będą mogli zaprezentować swoje talenty, np. muzyczne, taneczne, gimnastyczne, plastyczne, fotograficzne? Nagrodą może być dzień wolny od pytania dla całej klasy, której przedstawiciele zajmą pierwsze trzy miejsca. Ocena na podstawie wyników/prac plastycznych/zdjęć przesłanych do jury konkursu.
  10. Zorganizowanie w ramach ogólnoszkolnego dnia sportu międzyklasowych rozgrywek sportowych, w kilku wybranych dyscyplinach. Ocena na podstawie wyników przesłanych do jury konkursu.
  11. Zgłaszanie swoich przedstawicieli do udziału w kursie ?Lider samorządu uczniowskiego? który w okresie od 28 listopada 2014 r. do 2 marca 2015 r. przeprowadzi w formie e-learning Studium Prawa Europejskiego w Warszawie.
  • Prace konkursowe zwieńczą zbiorcze informacje szkół o przebiegu prac konkursowych i uzyskanych efektach. Informację (na wzorze dostarczonym przez jury), opracowują wspólnie przedstawiciele samorządów uczniowskich, dyrektorzy szkół, rady pedagogiczne i komitety rodzicielskie.
  • Jury zachęca szkoły do dokumentowania, wykonanych w ramach konkursu prac, w materiały fotograficzne, plastyczne/pisemne opracowania uczniów również zarejestrowanych elektronicznie na DVD lub CD etc.
  • Informacje o przedsięwzięciach w ramach konkursu, wraz z informacją o innych przedsięwzięciach podjętych przez szkołę należy przesyłać do jury sukcesywnie do dnia 30 kwietnia 2015 r.
  • W ramach konkursu zostanie uruchomione forum wymiany doświadczeń, na którym uczestnicy będą mogli wymieniać poglądy jak również prezentować dobre praktyki.
  • Adres jury konkursu ?Lider samorządu uczniowskiego?: Al. Jerozolimskie 151, lokal 2222, 02-326 Warszawa, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Zgłoszenia szkół do konkursu należy przesyłać wraz ze zgłoszeniem udziału w kursie w terminie do 31 października 2014 r. na formularzu, który zamieszczony jest na stronie www.samorzad-uczniowski.com

 

W środę, 15 października 2014 roku na obiektach OSiRu w Będzinie, odbyły się wojewódzkie zawody pod hasłem ?Gram i kulturalnie kibicuję?.

Drużyna chłopaków w składzie: Mateusz Spiałek, Wojciech Dragon, Kamil Sornowski (wszyscy z II TB), Paweł Zjawiński (II Lob), Rafał Nowak (III Lob), Błażej Grygier (III Loa), Wojciech Janosz (III Tme), Kamil Warzecha i Michał Prusek (I Tb) pod kierownictwem pana Mateusza Bałucha zajęła 2 miejsce w turnieju piłki nożnej. Zwycięzcy otrzymali medale oraz dyplom. Naszej drużynie towarzyszyła grupa kibiców, która dopingowała zawodników i przystąpiła do Turnieju Kulturalnego Kibicowania, ocenianego przez jury.

Nasi uczniowie wzięli również udział w dodatkowych konkursach:

  1. konkursie z zakresu I Pomocy Przedmedycznej ? Mikołaj Piórko i Michał Furtok (II Lob) zajęli 2 miejsce;
  2. teście wiedzy na temat zasad bezpieczeństwa imprez masowych ? Magdalena Herok, Ewa Pilarz, Klaudia Noga ( II Loa), Wioletta Mazur i Daria Wagstyl (II Lob) zajęły 3 miejsce;
  3. konkursie wiedzy z zakresu prawa ruchu drogowego, techniki kryminalistycznej i ogólnych zasad prewencji ? Klaudia Paszek, Kamil Pietryja i Dawid Kania (III Lob).

 

Powiatowe Ognisko Pracy Pozaszkolnej w Pszczynie zaprasza do udziału w konkursie literackim na temat:

Gdyby Lem i Sapkowski mieszkali w Pszczynie...

Opowiadanie fantasy lub science-fiction związane z moim miastem, moją miejscowością, szkołą, rodziną (do wyboru)

Forma: zatytułowane opowiadanie, 1 egzemplarz (minimum 3 strony, wielkość czcionki 12), format A4

Opis pracy: praca zakodowana, na kopercie i na pracy ten sam kod, w kopercie imię i nazwisko autora, wiek, nazwa szkoły, imię i nazwisko opiekuna uczestnika

Uczestnicy: uczniowie gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych

Sposób dostarczenia pracy: osobiście lub listownie na adres POPP z dopiskiem: konkurs literacki - opowiadanie fantasy/science-fiction

Termin nadsyłania prac: 27 listopada 2014

Nagrody: O terminie i miejscu wręczenia nagród wyłonionym laureatom poinformujemy w osobnym komunikacie po zakończeniu obrad konkursowego jury

 

Konkurs jest ciekawym przedsięwzięciem finansowanym ze środków UE i składa się z kilku etapów:

  • warsztaty dla młodzieży z profesjonalnymi fotografami,
  • wycieczki po województwie śląskim podczas których zostaną wykonane konkursowe zdjęcia realizacji z projektów unijnych,
  • nagrodzenie najlepszych prac oraz wystawa na lotnisku w Pyrzowicach.


Więcej informacji można uzyskać na stronie www.nowa-wiedza.eu lub w sekretariacie konkursu:
Sun & More sp.z o.o. ul. Rapackiego 8c Szczecin
Koordynator: Marta Zawadzka tel. 531-381-227 / 091 488 01 70 / Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Miło nam poinformować, że zwycięzcami konkursu o św. Janie Pawle II zostali, w następujących kategoriach:

- tekst: równorzędne I miejsce

Weronika Gregor, Karolina Gruszka, Janusz Kucharski

- plakat: I miejsce

Barbara Czylok

- wiersz: równorzędne I miejsce

Sabina Kulawiak i Dagmara Tomaszewska

Mimo, iż była niska frekwencja zainteresowanych konkursem, to zwycięzcy zaprezentowali wysoki poziom prac, dlatego zostały przyznane pierwsze równorzędne miejsca!

Uroczyste wręczenie nagród nastąpiło 16 października 2014 r. w obecności organizatorów Konkursu, w Dniu Papieskim: Pana Dyrektora P. Cygana, Księdza Proboszcza parafii pw. Św. Jadwigi w Starej Wsi ks. A. Boka oraz p. N. Ruman.

Wszystkim zwycięzcom GRATULUJEMY!

Oto nagrodzone wiersze:

***

Jeśli nawet zrobisz błąd
Jeśli noga się podwinie
Zawsze możesz wstać i iść
I wciąż słyszeć Boga Imię
Bóg Cię kocha i szanuje
Wszystkie winy Ci wybaczy
Jeśli tylko Ty żałujesz
Kiedy grzeszysz to ON płacze
Każdy może zostać świętym
Tylko szanuj Imię Boga
Zawsze trzymaj Go za rękę
A ON przyjdzie kiedy trwoga!

Sabina Kulawiak

***

Świętym może zostać każdy z nas
Trzeba tylko obrać dobrą ścieżkę.
Muszę tylko wiedzieć ile jestem wart!
Muszę tylko wiedzieć dokąd biegnę.
Bóg ? On mną kieruje
On pomoże w osiągnięciu celu
Świętość latami się buduje,
Dlatego świętych zostaje niewielu.
Ale każdy może być świętym dla siebie
W swoich oczach i w oczach innych
To świadomość, że po śmierci będzie się w niebie,
Że niczego nie jest się winnym.
Trzeba być dobrym dla bliskich
Ale trzeba kochać i siebie samego
Należy być uczciwym dla wszystkich
I wierzyć w Boga Jedynego!

Dagmara Tomaszewska

 

Serdecznie zapraszamy do udziału w konkursie naukowym E(x)plory! E(x)plory to świat naukowych pasji, przełomowych badań i zaskakujących rozwiązań. E(x)plory wzbudza naukową ciekawość świata, popularyzuje osiągnięcia nauki wśród dzieci, młodzieży i dorosłych. Odpowiada na wyzwanie stojące przed współczesnym państwem, jakim jest potrzeba rozwoju innowacji oraz zapewnienie profesjonalnych kadr w świecie opartym na ciągłym postępie technologicznym. To przestrzeń, która łączy pełnych energii młodych ludzi rozpoczynających swoją przygodę z nauką, autorytety naukowe, start-up?y i doświadczone przedsiębiorstwa, organizacje pozarządowe, media, polskie szkoły i najlepsze uczelnie, duże miasta i małe miejscowości.

Celem Konkursu Naukowego E(x)plory jest zapewnienie młodym naukowcom oraz pasjonatom wiedzy, innowacji i nowych technologii środowiska sprzyjającego rozwojowi ich badań i zainteresowań. Konkurs organizuje Fundacja Zaawansowanych Technologii.

Do wygrania:

  • I nagroda ? stypendium naukowe 10 000 zł dla uczestnika
  • II nagroda ? stypendium naukowe 6 000 zł dla uczestnika
  • III nagroda ? stypendium naukowe 3 000 zł dla uczestnika
  • Wyróżnienia ? udział w zagranicznych konkursach naukowych dla młodzieży m.in. Intel ISEF w USA, Expo-Science International w Belgii, INESPO w Holandii, Infomatrix w Rumunii
  • Nagrody rzeczowe ? laptopy dla szkoły i opiekuna naukowego największej liczby projektów zakwalifikowanych do regionalnego etapu konkursu

Na zgłoszenia młodych naukowców w wieku 14-20 lat czekamy do 3 listopada 2014.

Jak zgłosić projekt do konkursu? - Sprawdź!

Konkurs Naukowy E(x)plory daje młodym naukowcom możliwość:

  • udziału w festiwalach i wydarzeniach naukowych w Polsce oraz na świecie
  • poznania rówieśników pasjonujących się nauką i nowymi technologiami
  • spotkania wybitnych naukowców i przedstawicieli najbardziej innowacyjnych firm w Polsce
  • wzięcia udziału w szkoleniach, warsztatach, pokazach naukowych
  • dostania się na staże badawczo-rozwojowe w uznanych jednostkach naukowych
  • wygrania stypendium naukowego oraz atrakcyjnych nagród rzeczowych
  • reprezentowania Polski na najważniejszych zagranicznych konkursach naukowych

Chcesz dowiedzieć się więcej?

 

Regulamin konkursu fotograficznego:

  1. Konkurs organizowany jest przez Samorząd Uczniowski Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 w Pszczynie w ramach obchodów Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery, którego hasłem przewodnim jest Jak zaprzyjaźnić się z rynkiem pracy?
  2. Konkurs przeznaczony jest dla uczniów PZS 2 w Pszczynie.
  3. Tematyka konkursu dotyczy prezentacji Twojego kierunku kształcenia oraz przyszłego zawodu utrwalonego na fotografii, który podkreśli to, że jest to dla Ciebie coś więcej niż przyszła praca, lecz także pasja.
  4. Uczestnik zgłasza dwa zdjęcia formatu 15x21 cm. Czekamy na ciekawe ujęcia tematu, na Waszą inwencję i pomysły w ciekawym zaprezentowaniu zawodu, z którym można się zaprzyjaźnić.
  5. Fotografie należy przekazać do biblioteki szkolnej przy ul. Szymanowskiego 12 do 10.10.2014 r.
  6. O zwycięstwie decydować będą: pomysł na fotografię, jakość zdjęcia oraz walory estetyczne.
  7. W jury zasiądą: Wicedyrektor PZS 2 ? Jarosław Kinalski, Grzegorz Galek, Iga Niezgodzka, Kinga Grygier, przewodniczący SU.
  8. Wyniki konkursu ogłoszone zostaną na stronie internetowej Szkoły 14.10. 2014 r.
  9. Laureaci konkursu uhonorowani zostaną  nagrodami rzeczowymi oraz dyplomami. Wystawa pokonkursowa prac będzie miała miejsce na terenie Szkoły w czasie trwania Ogólnopolskiego Tygodnia Przedsiębiorczości 2014.
  10. Wszelkich informacji udziela pani Kinga Grygier w bibliotece szkolnej.

 

I miejsce
Paulina Cecot
klasa 1 Loa

II miejsce
Izabela Baran
klasa 3 Loa

W nagrodę uczennice otrzymały talon na poczęstunek w kawiarni Dolce Vita w Pszczynie.

W konkursie rywalizowało ze sobą 9 osób. Udało nam się zebrać w sumie 198,4 kg nakrętek. Wszystkim serdecznie dziękujemy za udział w konkursie.