KONKURS

?PODRÓŻE PO ŚWIECIE ? STÓŁ PIĘKNIE NAKRYTY?

Interesujesz się kuchnią innych narodów?
Chciałbyś wyrazić swoją kreatywność i wyobraźnię?
Masz pomysł na oryginalne nakrycie stołu?

ZAPRASZAMY UCZNIÓW NASZEJ SZKOŁY DO UDZIAŁU W KONKURSIE
NA ARANŻACJĘ STOLIKÓW OKOLICZNOŚCIOWYCH
tym razem inspirowanych kulturą i kuchnią innych narodów

Dla zwycięzców przewidziane nagrody!

Wszelkich informacji na temat konkursu udzielają panie: Barbara Łuka oraz Maria Potyka
Termin przyjmowania zgłoszeń ? do 20 marca b.r.

ZAPRASZAMY!!!

?Podróże po świecie ? stół pięknie nakryty?
REGULAMIN KONKURSU

  1. W konkursie mogą brać udział uczniowie PZS 2 (nie tylko klas gastronomicznych);
  2. Zespół biorący udział w konkursie mogą tworzyć najwyżej dwie osoby;
  3. Każdy zespół wylosuje kraj, którego tradycje kulinarne oraz charakterystyczne cechy odzwierciedli w swojej ?pracy?;
  4. Zadaniem zespołu będzie:
    • aranżacja stolika okolicznościowego (z nakryciami dla dwóch osób), zgodnie z wylosowaną tematyką;
    • przygotowanie plakatu odnoszącego się do tradycji kulinarnych narodu, który został wylosowany przez zespół;
  5. Uczestnicy konkursu korzystają wyłącznie z osobistych elementów dekoracyjnych, nakryć, zastawy, naczyń, bielizny stołowej, sztućców itp. niezbędnych do aranżacji; stolika;
  6. Plakat można wykonać dowolną techniką plastyczną. Tematyką ma nawiązywać do tradycji kulinarnych danego narodu ? popularnych potraw, przypraw, napojów, sposobów podawania... Format plakatu: A2;
  7. Przed realizacją zadania uczestnicy zobowiązani są do przygotowania projektu (szkicu) aranżacji stolika i przedstawieniu go organizatorom konkursu w wyznaczonym terminie;
  8. Ocenie podlegać będą następujące elementy:
    • nawiązanie do tematu konkursu poprzez wykorzystanie elementów aranżacji, które w widoczny sposób kojarzą się z danym krajem;
    • estetyka i poprawność nakrycia;
    • samodzielnie wykonane elementy dekoracyjne;
    • estetyka i czytelność plakatu;
    • zgodność tematyczna plakatu;
    • pomysłowość, oryginalność;
  9. Stoliki oraz prace plastyczne zostaną ocenione przez jury;
  10. Wszelkich informacji na temat konkursu udzielają jego organizatorzy (B. Łuka, M. Potyka);

 

KONKURS REGIONALNY PT. ?DZIEDZICTWO KULTUROWE ZIEMI PSZCZYŃSKIEJ NA ZAWSZE W NASZEJ PAMIĘCI...? DLA SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH POWIATU PSZCZYŃSKIEGO

PATRONAT KONKURSU:

  • Powiatowy Zespół Szkół nr 2 im. K. Miarki w Pszczynie,
  • Uniwersytet Śląski w Katowicach,
  • Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka, Filia w Pszczynie,
  • Muzeum Prasy Śląskiej im. W. Korfantego w Pszczynie,
  • Muzeum Militariów w Pszczynie.

CELE KONKURSU:

  • budzenie zainteresowania własnym regionem,
  • integracja ze środowiskiem i dziedzictwem kulturowym Regionu Pszczyny,
  • poznanie obiektów architektonicznych i przyrodniczych na terenie powiatu pszczyńskiego,
  • kształtowanie postawy poczucia przynależności do określonej społeczności, identyfikowanie się z nią i jej zdobyczami,
  • przybliżenie znajomości na temat historii i dziedzictwa kulturowego środowiska regionu pszczyńskiego,
  • kształtowanie postaw lokalnego patrioty.

PRZEBIEG PRZYGOTOWAŃ:

  • konkurs odbędzie się 16 marca 2015 roku o godz. 10.00 na sali gimnastycznej,
  • wszyscy uczestnicy otrzymają dyplom udziału a zwycięzcy nagrody,
  • konkurs będzie składał się z wielu kategorii.

Informacje o składach drużynowych należy zgłaszać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (z dopiskiem: ZGŁOSZENIE DO KONKURSU REGIONALNEGO) do 27 lutego 2015 roku, podając informacje:

  • liczba uczestników w grupie,
  • nazwa Szkoły i adres,
  • imię i nazwisko opiekuna, z którym przybędzie grupa w dniu konkursu.

Może uczestniczyć w konkursie kilka grup z jednej Szkoły.

Kategorie, na które może grupa przygotować się już wcześniej:

  • wypowiedź w gwarze, prezentacja wiersza gwarą lub innego utworu literackiego,
  • scenka lub skecz w gwarze o wybranej tradycji śląskiej (może być związana z sytuacją w rodzinie, w pracy, w szkole itp.),
  • piosenka wykonana w gwarze (możliwość zaprezentowania się w stroju ludowym podczas występu),
  • pokaz multimedialny na temat muzeów zlokalizowanych w powiecie pszczyńskim (państwowe oraz prywatne),
  • reklama z hasłem, która będzie polegać na upowszechnianiu informacji o rzeczach, ich zaletach, wartościach i możliwościach zwiedzania elementów dziedzictwa kulturowego powiatu pszczyńskiego,
  • plakat zachęcający do promowania dziedzictwa kulturowego w regionie pszczyńskim.

UWAGA!

Każda kategoria będzie punktowana, natomiast nie dyskwalifikuje się grupy za nieprzygotowanie jednej kategorii.

Grupy oprócz podanych wyżej kategorii, muszą być przygotowane na dodatkowe kategorie, takie jak:

  • przyporządkowanie nazwy do odpowiedniej części stroju ludowego,
  • przetłumaczenie z gwary krótkiego tekstu lub słówek na język polski,
  • odgadnięcie do czego służyły dawne przedmioty...

A także zaplanowano wiele atrakcji, występów zaproszonych Gości oraz poczęstunek naszych regionalnych potraw!

Zapraszamy do udziału w konkursie!

Organizatorzy:

Joanna Koczuba
Natalia Ruman
Michał Pudełko

 

KONKURS FOTOGRAFICZNY
?DROGI ŻYCIOWE ABSOLWENTÓW MOJEJ SZKOŁY?

 

autor: Iga Niezgodzka, Roman Link, Grzegorz Galek

W związku z obchodami 70. rocznicy PZS nr 2 w Pszczynie zapraszamy wszystkich chętnych uczniów do wzięcia udziału w konkursie fotograficznym ?Drogi życiowe absolwentów mojej szkoły?. Atrakcyjne nagrody i tytuł najzdolniejszego młodego fotografa ZIEMI PSZCZYŃSKIEJ czekają!!!

REGULAMIN KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO
?DROGI ŻYCIOWE ABSOLWENTÓW MOJEJ SZKOŁY?

  1. Organizator: Powiatowy Zespół Szkół nr 2 w Pszczynie, ul. Szymanowskiego 12
  2. Uczestnicy: Uczniowie Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 w Pszczynie
  3. Cele konkursu:
    • propagowanie wśród ludzi młodych sztuki fotografowania, jako jednej z form artystycznego wyrazu, a jednocześnie jednego z najlepszych środków komunikacji międzyludzkiej;
    • rozwijanie wrażliwości artystycznej;
    • prezentacja twórczości młodzieży w dziedzinie fotografii;
    • poznanie indywidualnego spojrzenia uczniów na szkołę i ludzi z nią związanych;
    • uczczenie obchodów 70lecia PZS 2 oraz promocja szkoły.
  4. Zasady ogólne:
    • przedmiotem konkursu są prace fotograficzne wykonane samodzielnie, będące oryginałami;
    • wyklucza się prace tworzone wspólnie (współautorstwo);
    • nadesłane prace należy opisać drukowanymi literami (tytuł pracy, imię i nazwisko autora, numer klasy);
    • autorzy prac nadsyłają oświadczenie o posiadaniu praw autorskich do nadesłanych prac, zgodę na przetwarzanie danych osobowych oraz zgodę osoby fotografowanej na wykorzystanie jej wizerunku do celów promocji szkoły;
    • nagrodzone i wyróżnione prace zostaną opublikowane na stronie internetowej szkoły oraz na jej profilu Facebook, jak też zaprezentowane w budynku szkoły i starostwa powiatowego;
    • przedmiotem konkursu są fotografie, których tematyka wiąże się z podanym tytułem. Technika wykonania fotografii jest dowolna, format wywołanej fotografii nie może być mniejszy niż 18x24 cm, dopuszcza się możliwość przesłania prac drogą mailową lub dostarczenia ich na nośniku cyfrowym. Jeden autor może dostarczyć do siedmiu zdjęć. Fotografie, na których będą znajdować się jakiekolwiek oznaczenia, cyfry (np. daty) będą dyskwalifikowane.
  5. Terminy:
    • Prace wykonane zgodnie z wymogami organizatorów należy przekazać wychowawcom klasy do dnia 17. kwietnia. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi dnia 24. kwietnia.
  6. Nagrody:
    • Oceny prac dokona jury w składzie: Jarosław Kinalski, Roman Link, Iga Niezgodzka, Grzegorz Galek oraz p. prof. Irena Nawrot (Wydział Artystyczny UMCS w Lublinie) Decyzje jury są ostateczne. Laureaci i wyróżnieni otrzymają atrakcyjne nagrody.
  7. Postanowienia końcowe:

W sprawie roszczeń wnoszonych przez osoby trzecie odpowiedzialność ponosi autor nadesłanych prac. Laureat konkursu wyraża zgodę na nieodpłatne publikowanie przez organizatora konkursu nadesłanych przez niego zdjęć. Organizator Konkursu zastrzega sobie prawo do wykorzystania nadesłanych zdjęć (także tych nienagrodzonych) w publikacjach i/lub działaniach promocyjnych Organizatora.
Poprzez przesłanie zdjęcia (lub zdjęć) na Konkurs, Uczestnik potwierdza, że zapoznał się z Regulaminem oraz akceptuje jego postanowienia
W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie znajdują powszechne przepisy prawa, w szczególności przepisy kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Z 2000 r., Nr 80, poz. 904 z późn. zm.).

Informacje o konkursie można uzyskać:

Grzegorz Galek: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

W związku ze zbliżającymi się obchodami 70 lecia naszej szkoły organizowany jest konkurs na wywiad ze znaną osobą, która ukończyła naszą szkołę - "ZNANI I WAŻNI ABSOLWENCI MOJEJ SZKOŁY".

Termin składania prac - 15 KWIECIEŃ 2015.

Dodatkowych informacji udzielają: Magdalena Szczepańczyk, Katarzyna Barczak.

REGULAMIN KONKURSU SZKOLNEGO NA WYWIAD
"ZNANI I WAŻNI ABSOLWENCI MOJEJ SZKOŁY"

  1. Konkurs przeznaczony jest dla uczniów Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 im. Karola Miarki w Pszczynie.
  2. Przedmiotem konkursu jest wywiad z absolwentem na temat wspomnień związanych z jego pobytem w naszej szkole lub na temat jego obecnej kariery zawodowej. Wywiad może zostać przedstawiony w formie pisemnej liczącej od 1-3 stron A4 lub w formie wywiadu radiowego, bądź też telewizyjnego nie przekraczającego 15 min. Wywiad przeprowadza jedna osoba lub grupa licząca do 3 osób.
  3. Wraz z wywiadem należy przekazać informacje o danych osobowych autora oraz zgodę bohatera wywiadu na publikację materiału.
  4. Prace konkursowe należy przekazywać organizatorkom: pani mgr Magdalenie Szczepańczyk lub pani mgr Katarzynie Barczak do 15. 04. 2015 r.
  5. Wywiady będą oceniane według następujących kryteriów:
    • zgodność z tematem;
    • poprawność językowa, ortograficzna i interpunkcyjna;
    • zachowanie formy wywiadu;
    • oryginalność treści i formy.
  6. Na podstawie powyższych kryteriów jury konkursowe wyłoni najlepsze wywiady.

Dla zwycięzców przewidziane są atrakcyjne nagrody. Dodatkowo wszyscy uczestnicy zostaną nagrodzeni ocenę bardzo dobrą z aktywności.

 

Regulamin konkursu poetyckiego na wiersz o szkole i patronie szkoły:

  1. Organizatorami konkursu są nauczyciele PZS2 w Pszczynie: Katarzyna Zajusz, Kinga Grygier, Magdalena Rojek.
  2. Do udziału zapraszamy wszystkich chętnych uczniów naszej Szkoły.
  3. Tekst wiersza z imieniem i nazwiskiem autora (uczniowie są proszeni o podanie klasy, do której uczęszczają) należy dostarczyć do biblioteki szkolnej przy ulicy Szymanowskiego oraz ulicy Bogedaina.
  4. Konkurs trwa do 30. kwietnia 2015 roku.
  5. Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest samodzielne napisanie wiersza.
  6. Wiersz nie może być wcześniej publikowany.
  7. Organizator nie zwraca złożonego tekstu i jednocześnie zastrzega sobie możliwość opublikowania wybranego tekstu na gazetce szkolnej.
  8. Prace oceniać będzie jury w składzie: Katarzyna Zajusz, Kinga Grygier, Magdalena Rojek.
  9. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi 11. maja 2015 roku.
  10. Lista laureatów zostanie zamieszczona na stronie internetowej szkoły.
  11. Na laureatów czekają nagrody rzeczowe oraz ocena bardzo dobra z języka polskiego.

Zapraszamy do udziału w konkursie!

 

Konkurs poprawnej polszczyzny dla uczniów klas pierwszych PZS2:

?Z językiem polskim za pan brat?

ORGANIZATORZY:

Kinga Grygier
Katarzyna Zajusz

CELE:

  • propagowanie dbałości o poprawność językową,
  • pielęgnowanie szacunku dla języka ojczystego,
  • niwelowanie błędów językowych,
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się językiem polskim w praktyce,
  • rozbudzanie i poszerzanie zainteresowań uczniów językiem polskim.

TERMIN:

27. marca 2015 r. o godz. 8:50 w sali nr 21

  • warunkiem uczestnictwa w konkursie jest indywidualne zgłoszenie się uczestników u Katarzyny Zajusz do 25. marca br.

ZASADY I PRZEBIEG KONKURSU:

  • uczestnicy rozwiązywać będą test wiedzy z zakresu poprawności językowej i ortograficznej, m.in.:

zagadnienia związane z kulturą języka i poprawnością językową, dotyczącą różnych dziedzin (składni, fleksji, frazeologii, słowotwórstwa, słownictwa, pochodzenia i znaczenia wyrazów, stylistyki i fonetyki), zasad ortografii i interpunkcji polskiej.

ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU:

  • ogłoszenie wyników nastąpi 31. marca 2015 r.,
  • lista laureatów zostanie zamieszczona na stronie internetowej Szkoły.

SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU W KONKURSIE!

 

REGULAMIN KONKURSU NA PLAKAT
?SZKOŁA DAWNIEJ I DZIŚ?

Organizatorami konkursu są nauczyciele PZS2: Katarzyna Zajusz, Kinga Grygier.

Cele konkursu:

  • przybliżenie uczniom, nauczycielom historii oraz współczesności Szkoły w niekonwencjonalny sposób ? poprzez techniki plastyczne,
  • urozmaicenie Dnia Otwartego Szkoły.

Uczestnicy:

Konkurs skierowany jest do uczniów Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 im. Karola Miarki w Pszczynie.

Treść / temat pracy:

  • uczniowie tworzą plakat w związku ze zbliżającymi się obchodami 70. rocznicy powstania Szkoły,
  • treść pracy powinna nawiązywać do historii Szkoły, jej patrona bądź do jej współczesności.

Warunki uczestnictwa:

  • każdy uczestnik konkursu / grupa ? w przypadku pracy zbiorowej przygotowuje jeden plakat ( na odwrocie podpisuje go imieniem, nazwiskiem),
  • plakat ? wykonany na kartonie/papierze lub wydruk komputerowy- w formacie A2/420x594mm,
  • autor projektu sam może zdecydować o użyciu treści i hasła na plakacie.

Kryteria oceny:

  • zgodność z tematem,
  • estetyka wykonania,
  • pomysłowość,
  • umiejętność łączenia tradycji ze współczesnością.

Miejsce i termin składania prac:

Prace należy złożyć w bibliotece przy ulicy Szymanowskiego 12 do dnia 20.03.2015 r.

Rozstrzygnięcie konkursu:

  • wyboru laureatów konkursu dokonuje Komisja w składzie: Katarzyna Zajusz, Kinga Grygier,
  • w konkursie zostaną przyznane nagrody rzeczowe za pierwsze trzy miejsca, jak również ocena bardzo dobra z języka polskiego,
  • ogłoszenie wyników nastąpi 26.03.2015 r. na stronie internetowej Szkoły,
  • organizatorzy nie zwracają uczestnikom prac konkursowych.

 

Ruszyła XII edycja Ogólnopolskiego Konkursu Informatycznego MIKROPROFESOR im. ks. prof. Józefa Tischnera. Tematem przewodnim XII edycji konkursu jest MUZYKA.

MIKROPROFESOR jest konkursem interdyscyplinarnym, jednym z jego założeń jest propagowanie wykorzystania technologii informacyjnej w różnych dziedzinach życia, ale nie sprowadza się wyłącznie do wykonania zadań z określonych działów informatyki.

I edycja konkursu została zorganizowana w 2004 r. z inicjatywy grupy nauczycieli Powiatowego Zespołu Nr 2 Szkół Ogólnokształcących Mistrzostwa Sportowego i Technicznych w Oświęcimiu, wzięło w niej udział 100 uczestników. Z roku na rok konkurs zdobywał co raz większą popularność, w VI edycji 2008/2009 wzięła udział rekordowa liczba 1200 uczestników. W 2007 roku nawiązana została współpraca ze Stowarzyszeniem Drogami Tischnera, od 2011 roku patronem konkursu jest ks. prof. Józef Tischner. Obecnie jest to jeden z największych konkursów informatycznych w naszym kraju.

Organizatorem Ogólnopolskiego Konkursu Informatycznego MIKROPROFESOR jest Towarzystwo Wspierania Inicjatyw Oświatowych, zrzeszające przede wszystkim nauczycieli-pasjonatów i kadrę kierowniczą oświaty, ale także samorządowców i działaczy społecznych. Członkami honorowymi są m.in.:

  • Kazimierz Tischner ? Prezes Stowarzyszenia ?Drogami Tischnera?,
  • Henryk Wujec ? doradca Prezydenta RP,
  • Bogdan Borusewicz ? Marszałek Senatu Rzeczypospolitej Polskiej,
  • Bogdan Cuber ? Wójt Gminy Przeciszów.

Finał XI edycji, której tematem przewodnim były ?AUTORYTETY? został przeprowadzony w dniach 30 maja ? 1 czerwca 2014 r. w Łopusznej, jego zwycięzcą został Dariusz Pisula z Częstochowy, a gościem honorowym finału był rektor Podhalańskiej Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Targu prof. Iwon Grys.

W konkursie mogą uczestniczyć uczniowie gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych. Internetowa rejestracja uczestników ruszyła 29 grudnia (zakończy się 02.03.2015 r.), etap I i II zostaną przeprowadzone w dniach 12 stycznia ? 2 marca, a finał odbędzie się na przełomie marca i kwietnia 2015 r. w Oświęcimiu. Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółowymi informacjami na oficjalnej stronie konkursu, pod adresem:

http://www.mikroprofesor.pl/

Serdecznie zapraszamy do udziału w konkursie!

 

Serdecznie zapraszamy do udziału w

III POWIATOWYM MAM TALENT

pod patronatem Starosty Pszczyńskiego
Pawła Sadzy

Organizator:

Powiatowe Ognisko Pracy Pozaszkolnej
ul. 3-go Maja 7
43-200 Pszczyna
tel./fax (32) 210-24-98
www.popp.powiat.pszczyna.pl
www.facebook.com/POPPPSZCZYNA
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Cele konkursu:

  • popularyzowanie działań artystycznych
  • rozwijanie kreatywności młodzieży
  • promowanie młodych talentów
  • rozwijanie zainteresowań uczniów
  • rozwijanie współpracy pomiędzy szkołami z terenu powiatu pszczyńskiego