29 listopada 2014 uczniowie naszej szkoły wzięli udział w DACHTAGE organizowanych przez  Liceum im. B. Chrobrego. Dachtage to  dni takich krajów jak Niemcy, Austria i Szwajcaria.

W ramach uroczystości odbył się konkurs plastyczny Typisch Deutsch oraz konkurs piosenki wykonanej w niemieckim języku. W obu konkursach zajęliśmy medalowe lokaty. W konkursie plastycznym rywalizowało  ponad 30 uczniów ze szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Naszą szkołę reprezentowała silna grupa ? 7 prac. Praca KAROLINY STRZYMCZOK Z KLASY IV LOR zajęła II miejsce. W konkursie wokalnym również odnieśliśmy sukces. MICHALINA WITUŁA z klasy II TŻ brawurowym wykonaniem piosenki ?Farbenspiel? zajęła III miejsce.

Gratuluję sukcesów i bardzo dziękuję za zaangażowanie

Nauczyciel opiekun Beata Wituła

 

Temat konkursu: Portret znanego fizyka

  1. Praca wykonana w formacie A1 (pionowo !)?
  2. Technika wykonania pracy dowolna
  3. Portret można wykonać pojedynczo lub w grupie 2-osobowej
  4. Na portrecie należy umieścić: imię i nazwisko osoby sportretowanej i jego krótką biografię lub nazwę odkrycia z którego zasłynęła (tekst własny ? plagiatom mówimy stanowcze NIE)
  5. Plagiaty będą dyskwalifikowane
  6. Termin składania prac ? 28 listopada 2014r.
  7. Nagrody: dyplomy oraz oceny cząstkowe z fizyki:
    1. dwie najlepsze prace ? celujący
    2. trzy kolejne ? bardzo dobry
    3. cztery kolejne ? dobry

waga ocen cząstkowych ? 3 jak sprawdzian

  1. Ogłoszenie wyników ? 12.12.2014r.
  2. Na odwrocie portretu proszę podać nazwisko oraz klasę autora (autorów)

Organizatorzy: Wioletta Ogiegło i Anna Frej

 

Termin: 12 listopada 2014; godz.9.00 dla uczniów liceum i gimnazjum

Quiz o Austrii uwzględniający wiedzę z zakresu: położenie, powierzchnia, liczba ludności, nazwy rzek, jezior, gór, największych miast i krajów związkowych, miejsca atrakcyjne turystycznie, flaga, godło Austrii, ważne święta narodowe, znani ludzie (artyści, sportowcy), tradycyjne potrawy i produkty.

Termin: 12 listopada 2014; godz.10.00 dla uczniów liceum i gimnazjum

Quiz historyczny:

  • dla uczniów gimnazjum test wyboru w języku polskim; zakres materiału X ? XIX w.
  • dla uczniów liceum test wyboru w języku polskim; zakres materiału XX w.

Podsumowanie i ogłoszenie wyników oraz wręczenie nagród odbędzie się tego samego dnia o godz. 12.00 na Małej Sali Gimnastycznej.

Zgłoszenia uczestników należy przesyłać do dnia 7 listopada 2014. na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Organizatorzy:

Zespół Szkół nr1 ? III Liceum Ogólnokształcące i Publiczne Gimnazjum nr2 w Pszczynie
Nauczyciele j. niemieckiego ? Justyna Strzelec, Magdalena Solik, Aleksandra Cieśla, Aleksandra Dutkowska

 

Zapraszamy do udziału w konkursie ?Zabytki i ciekawe miejsca Austrii?!

Regulamin konkursu plastycznego p.t.: ?Zabytki i ciekawe miejsca Austrii?

  1. Uczestnikami konkursu są uczniowie gimnazjum i liceum powiatu pszczyńskiego.
  2. Tematem pracy jest wybrany zabytek lub znane ciekawe miejsce w Austrii.
  3. Praca przedstawiona dowolną techniką, w dowolnym formacie zostanie oceniona pod względem estetycznym i artystycznym.
  4. Podpisaną pracę (imię, nazwisko, szkoła) należy złożyć w sekretariacie Zespołu Szkół nr 1 do dnia 7 listopada 2014r.
  5. Wszystkie prace będą wystawione w dniach 12-14 listopada 2014r podczas Dni Niemieckich w naszej szkole.
  6. Wręczenie nagród odbędzie się dnia 12 listopada 2014r. po podsumowaniu konkursu ?Wiedzy o Austrii? o godz.12.00.

Organizatorzy:

Zespół Szkół nr1 ? III Liceum Ogólnokształcące i Publiczne Gimnazjum nr2 w Pszczynie
Nauczyciele j. niemieckiego ? Justyna Strzelec, Magdalena Solik, Aleksandra Cieśla, Aleksandra Dutkowska

 

STUDIUM PRAWA EUROPEJSKIEGO zaprasza do udziału w drugiej edycji Ogólnopolskiego Konkursu dla szkół wszystkich rodzajów i stopni, pod nazwą

Lider samorządu uczniowskiego

Konkurs przeprowadzony zostanie w okresie od 28 listopada 2014 r. do 30 kwietnia 2015 r. Szkoły, które wykonają zadania przewidziane regulaminem konkursu, otrzymają tytuły ?Lider samorządu uczniowskiego? i dyplomy honorowe.

Regulamin konkursu:

  • Celem konkursu jest przygotowanie dzieci i młodzieży do czynnego udziału w życiu publicznym, pracy w samorządzie uczniowskim, poszerzenie wiedzy o prawach człowieka i obywatela, współodpowiedzialność za szkołę i środowisko. Zachęcenie do aktywnego działania, realizacji projektów, debat oraz krzewienia samorządności wśród uczniów.
  • Szkoły przystępujące do konkursu przyjmą na siebie zadania, których wykonanie będzie oceniane przez jury punktowo, w skali od ?1? do ?10?. Warunkiem do otrzymania tytułu i dyplomu ?Lider samorządu uczniowskiego? jest uzyskanie co najmniej 80 punktów za 10 zadań. W skład jury wchodzą przedstawiciele organizatora konkursu.

Zadania konkursu: ?Lider samorządu uczniowskiego?:

  1. Przeprowadzenie konkursu na najbardziej lubianego, wymagającego? nauczyciela. Głosowanie może się odbyć, np. poprzez wypełnienie anonimowych ankiet przygotowanych przez samorząd uczniowski. Ankiety można wrzucać do urny wystawionej na głównych holu szkoły. Wyniki powinny być ogłoszone uroczyście, np. na apelu, w gazetce szkolnej lub poprzez szkolny radiowęzeł. Ocena na podstawie informacji/prac plastycznych/zdjęć przesłanej do jury konkursu.
  2. Przeprowadzenie szkolnej ankiety uczniowskiej na temat: Co Ci się w naszej szkole podoba, co oceniasz negatywnie, jakie zmiany wprowadziłbyś/wprowadziłabyś? Jak oceniasz swoje relacje z kolegami ze szkoły, co jest w porządku, a co wymaga poprawy?
  3. Przygotowanie szkolnej gazetki. Ocena na podstawie prac przesłanych do jury konkursu.
  4. Przygotowanie akcji charytatywnej w dowolnej formie i na wybrany przez samorząd uczniowski cel, np. przygotowanie paczek świątecznych dla najuboższych, zorganizowanie zbiórki ubrań, zabawek dla miejscowego domu dziecka. Ocena na podstawie informacji/prac plastycznych/zdjęć przesłanej do jury konkursu.
  5. Jak oceniasz pracę samorządu uczniowskiego w swojej szkole oraz czym powinien się zająć? Ocena na podstawie ankiet przesłanych do jury konkursu.
  6. Zorganizowanie ogólnoszkolnej debaty na temat Tytoń, narkotyki, dopalacze, alkohol ? jak się przed tym bronić. Ocena na podstawie informacji/prac plastycznych przesłanej do jury konkursu.
  7. Zorganizowanie ogólnoszkolnej debaty na temat Przemoc i agresja w szkole i jej okolicy ? jak się przed tym bronić.
  8. Zorganizowanie w szkole cyklicznych wieczorków poetyckich, teatralnych, tematycznych, kół dyskusyjnych, zainteresowań? Ocena na podstawie informacji/zdjęć przesłanych do jury konkursu.
  9. Przeprowadzenie dnia talentu w szkole. W tym dniu, na zorganizowanej przez samorząd uczniowski uroczystości, uczniowie będą mogli zaprezentować swoje talenty, np. muzyczne, taneczne, gimnastyczne, plastyczne, fotograficzne? Nagrodą może być dzień wolny od pytania dla całej klasy, której przedstawiciele zajmą pierwsze trzy miejsca. Ocena na podstawie wyników/prac plastycznych/zdjęć przesłanych do jury konkursu.
  10. Zorganizowanie w ramach ogólnoszkolnego dnia sportu międzyklasowych rozgrywek sportowych, w kilku wybranych dyscyplinach. Ocena na podstawie wyników przesłanych do jury konkursu.
  11. Zgłaszanie swoich przedstawicieli do udziału w kursie ?Lider samorządu uczniowskiego? który w okresie od 28 listopada 2014 r. do 2 marca 2015 r. przeprowadzi w formie e-learning Studium Prawa Europejskiego w Warszawie.
  • Prace konkursowe zwieńczą zbiorcze informacje szkół o przebiegu prac konkursowych i uzyskanych efektach. Informację (na wzorze dostarczonym przez jury), opracowują wspólnie przedstawiciele samorządów uczniowskich, dyrektorzy szkół, rady pedagogiczne i komitety rodzicielskie.
  • Jury zachęca szkoły do dokumentowania, wykonanych w ramach konkursu prac, w materiały fotograficzne, plastyczne/pisemne opracowania uczniów również zarejestrowanych elektronicznie na DVD lub CD etc.
  • Informacje o przedsięwzięciach w ramach konkursu, wraz z informacją o innych przedsięwzięciach podjętych przez szkołę należy przesyłać do jury sukcesywnie do dnia 30 kwietnia 2015 r.
  • W ramach konkursu zostanie uruchomione forum wymiany doświadczeń, na którym uczestnicy będą mogli wymieniać poglądy jak również prezentować dobre praktyki.
  • Adres jury konkursu ?Lider samorządu uczniowskiego?: Al. Jerozolimskie 151, lokal 2222, 02-326 Warszawa, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Zgłoszenia szkół do konkursu należy przesyłać wraz ze zgłoszeniem udziału w kursie w terminie do 31 października 2014 r. na formularzu, który zamieszczony jest na stronie www.samorzad-uczniowski.com

 

W środę, 15 października 2014 roku na obiektach OSiRu w Będzinie, odbyły się wojewódzkie zawody pod hasłem ?Gram i kulturalnie kibicuję?.

Drużyna chłopaków w składzie: Mateusz Spiałek, Wojciech Dragon, Kamil Sornowski (wszyscy z II TB), Paweł Zjawiński (II Lob), Rafał Nowak (III Lob), Błażej Grygier (III Loa), Wojciech Janosz (III Tme), Kamil Warzecha i Michał Prusek (I Tb) pod kierownictwem pana Mateusza Bałucha zajęła 2 miejsce w turnieju piłki nożnej. Zwycięzcy otrzymali medale oraz dyplom. Naszej drużynie towarzyszyła grupa kibiców, która dopingowała zawodników i przystąpiła do Turnieju Kulturalnego Kibicowania, ocenianego przez jury.

Nasi uczniowie wzięli również udział w dodatkowych konkursach:

  1. konkursie z zakresu I Pomocy Przedmedycznej ? Mikołaj Piórko i Michał Furtok (II Lob) zajęli 2 miejsce;
  2. teście wiedzy na temat zasad bezpieczeństwa imprez masowych ? Magdalena Herok, Ewa Pilarz, Klaudia Noga ( II Loa), Wioletta Mazur i Daria Wagstyl (II Lob) zajęły 3 miejsce;
  3. konkursie wiedzy z zakresu prawa ruchu drogowego, techniki kryminalistycznej i ogólnych zasad prewencji ? Klaudia Paszek, Kamil Pietryja i Dawid Kania (III Lob).

 

Powiatowe Ognisko Pracy Pozaszkolnej w Pszczynie zaprasza do udziału w konkursie literackim na temat:

Gdyby Lem i Sapkowski mieszkali w Pszczynie...

Opowiadanie fantasy lub science-fiction związane z moim miastem, moją miejscowością, szkołą, rodziną (do wyboru)

Forma: zatytułowane opowiadanie, 1 egzemplarz (minimum 3 strony, wielkość czcionki 12), format A4

Opis pracy: praca zakodowana, na kopercie i na pracy ten sam kod, w kopercie imię i nazwisko autora, wiek, nazwa szkoły, imię i nazwisko opiekuna uczestnika

Uczestnicy: uczniowie gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych

Sposób dostarczenia pracy: osobiście lub listownie na adres POPP z dopiskiem: konkurs literacki - opowiadanie fantasy/science-fiction

Termin nadsyłania prac: 27 listopada 2014

Nagrody: O terminie i miejscu wręczenia nagród wyłonionym laureatom poinformujemy w osobnym komunikacie po zakończeniu obrad konkursowego jury