Na konkurs napłynęło 21 prac. Trzy prace niestety zostały zdyskwalifikowane ze względów regulaminowych.

Zostały przyznane trzy miejsca I, dla:

  • Rafał Skupień I T Inf
  • Sabina Fabian I TOK i Edyta Opitek I HOT
  • Patryk Stwora I T Inf

Miejsce drugie dla:

  • Natalia Ruman I LO b i Weronika Gregor I LO b
  • Dawid Kędzior I LO a i Mateusz Góra I LO a

Miejsce trzecie dla:

  • Klaudia Kubicka I HOT i Sandra Jacek I HOT
  • Aneta Żupa I TLG
  • Aleksy Opaliński I TLG
  • Błażej Maciejok I TBR i Bartek Kubiński I TBR

GRATULUJEMY WSZYSTKIM NAGRODZONYM!

Poniżej zdjęcia wszystkich prac. Oryginały do obejrzenia w pracowni nr 15.

 

Uczennica klasy 1 lob Monika Maśka zajęła pierwsze miejsce w DZIENNIKARSKO-FOTOGRAFICZNYM KONKURSIE "Wspomnienie wakacji". Monika Maśka przystąpiła do konkursu pod opieką Pani Katarzyny Zajusz. Konkurs został zorganizowany przez Powiatowe Ognisko Pracy Pozaszkolnej w Pszczynie, Uczniowski Klub Sportowo ? Turystyczny ?DIABLAK?, Zakład Fotograficzny MG FOTO Pana Marka Grucki.

Patronat nad konkursem objął Starosta Pszczyński i Burmistrz Miasta Pszczyna. Patronami medialnymi natomiast zostały pszczyńskie portale internetowe pless.pl i infopres.pl oraz ?Gazeta Pszczyńska? i ?Głos Pszczyński?. W konkursie brali udział uczniowie placówek oświatowych Powiatu Pszczyńskiego. Monika Maśka zajęła miejsce I w kategorii szkół ponadgimnazjalnych, miejsce II Sylwia Janik, I LO Pszczyna, miejsce III Karolina Grzegorczyk, I LO Pszczyna. Gala wręczenia nagród odbyła się 29 listopada w I Liceum Ogólnokształcącym im. B. Chrobrego. Wręczenia nagród dokonali Dyrektor Powiatowego Ogniska Pracy Pozaszkolnej w Pszczynie Pan Marcin Bienioszek oraz Prezes UKST ?DIABLAK? Pan Artur Wojciech. Spotkanie, na którym wręczono również podziękowania wszystkim nauczycielom, którzy zachęcili uczniów do wzięcia udziału w konkursie połączone było z podsumowaniem konkursów organizowanych przez Powiatowe Ognisko Pracy Pozaszkolnej w Pszczynie.

Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

 

Zachęcamy do wzięcia udziału w konkursie plastycznym

?Wolność ? życie bez nałogów?

Konkurs ten jest skierowany do wszystkich uczniów naszej szkoły.

Przedmiotem konkursu jest wykonanie prac plastycznych obrazujących tematykę związaną z problemem uzależnień od papierosów, narkotyków, alkoholu i innych używek.

Głównym celem konkursu jest zwrócenie uwagi poprzez prace plastyczne na temat uzależnień. Kształtowanie wśród młodych ludzi pozytywnych zachowań, promujących zdrowy styl życia oraz świadomości jakie następstwa wiążą lub mogą wiązać się z próbami sięgania po różnego rodzaju używki, co w konsekwencji może prowadzić do trwałych uzależnień.

Zachęca się wszystkich zainteresowanych do kreatywności i poszukiwania nowych środków wyrazu przy wykonywaniu prac konkursowych.

Technika dowolna.

Termin i miejsce oddawania prac: 19 grudnia 2014 r. do gabinetu pedagoga szkolnego lub biblioteki szkolnej.

Dla zwycięzców przewidziane są nagrody!

 

Zapraszamy uczniów szkół ponadpodstawowych do udziału w konkursie na stworzenie ilustracji - za pomocą utworu słownego lub obrazu - do zrealizowanych lub obecnie realizowanych projektów transportowych dofinansowanych z Programu Infrastruktura i Środowisko, znajdujących się w najbliższym otoczeniu młodych ludzi na terenie całego kraju.

Konkurs odbywa się w dwóch kategoriach:

  • Wiersz (ocenie podlegać będą utwory liryczne takie jak, m.in.: wiersze białe, limeryki czy haiku);
  • Fotografia (ocenie podlegać będą zdjęcia wykonane dowolną techniką, prace powstałe w wyniku połączenia różnych fotografii /kolaże i fotomontaże/ czy zdjęcia z wyraźną korektą polepszającą ich jakość lub obróbką graficzną).

Jury oceniając prace zgłoszone na konkurs szczególny nacisk położy na walory artystyczne. Pozostawiamy decyzji uczestników wybór techniki fotograficznej czy rodzaju literackiego, tak by nie ograniczać twórczo.

W każdej z kategorii dla laureatów konkursu przewidujemy atrakcyjne nagrody:

  • 1 miejsce - kamera HD o wartości ok. 3500 zł brutto,
  • 2 miejsce - tablety wraz z futerałami o wartości ok. 2000 zł brutto,
  • 3 miejsce - aparaty fotograficzne wraz z futerałami o wartości ok. 1700 zł brutto.

Dodatkowo w każdej z kategorii przyznane zostaną po dwa wyróżnienia. Ich zdobywcy otrzymają czytniki e-książek o wartości ok. 650 zł brutto.

Termin nadsyłania prac konkursowych mija 5 grudnia 2014 roku.

Szczegółowe informacje dotyczące udziału w konkursie, w tym regulamin konkursu znajdują się na stronie WWW Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT). Zapraszamy!

 

W piątek 21 listopada 2014 sala Pszczyńskiego Centrum Kultury została wypełniona po brzegi. Nic dziwnego ? tyle ?talentów? w jednej chwili tam jeszcze nie było. Uczniowie PZS NR 2 zaprezentowali swoje wyjątkowe zdolności. Publiczność miała przyjemność obserwować aż 24 występy. Nasi szkolni ?Utalentowani? demonstrowali taniec, śpiew, kabaret, rap, beat box, a nawet karate. Podczas after party słychać było tylko jedno określenie - ?BARDZO WYSOKI POZIOM?.

Jury miało twardy orzech do zgryzienia. Po burzliwych obradach wyłoniło jednak laureatów.

I miejsce zdobyła Michalina Wituła ? śpiew

II miejsce zdobyła grupa Santiago De Compostella w składzie: Bartek Rachwał, Artur Furtok, Robert Lachowski oraz Dawid Komraus

III miejsce i Nagrodę Publiczności zdobył Kuba Zawierucha ? beat box.

Nagrody ufundowała Rada Rodziców.

Warto dodać, że zwycięzca otrzymał 300zł, laureat II miejsca otrzymał 200zł, a laureat III miejsca 100zł. Laureat Nagrody Publiczności otrzymał 100zł. Poza tym laureaci otrzymali pamiątkowe dyplomy oraz czeki.

Dziękuję wszystkim osobom zaangażowanym w organizację imprezy. Szczególne podziękowania kieruję do konferansjerów Mateusza Grzechnika oraz Korneliusza Flisiaka. Dziękuję całej klasie 4 lor za pomoc w organizacji, publiczności za kulturalną zabawę oraz wszystkim wykonawcom za dostarczenie nam wyjątkowych emocji i przeżyć.

Zapraszam za rok. Zapisy już niebawem. :-)

 

 

W roku szkolnym 2014/2015 nasza szkoła uczestniczy w programie ?Szkoła Promująca Zalecenia Europejskiego Kodeksu Walki z Rakiem?. Celem projektu jest budowanie świadomości onkologicznej poprzez propagowanie wśród uczniów i nauczycieli zdrowego stylu życia, w tym prawidłowych nawyków żywieniowych oraz codziennej aktywności fizycznej.

 

 

 

ZAPRASZAMY DO WZIĘCIA UDZIAŁU W KONKURSIE PLASTYCZNYM

DOTYCZĄCYM ZALECEŃ

EUROPEJSKIEGO KODEKSU WALKI Z RAKIEM

POD HASŁEM:

RAKOWI ? NIE!

 

EUROPEJSKI KODEKS WALKI Z RAKIEM

  1. Nie pal! Jeśli palisz, rzuć! Jeśli jeszcze nie rzuciłeś, nie pal przy niepalących.
  2. Wystrzegaj się otyłości.
  3. Bądź codziennie aktywny ruchowo, uprawiaj ćwiczenia fizyczne.
  4. Spożywaj więcej warzyw i owoców: jedz co najmniej 5 porcji dziennie.
  5. Nigdy nie upijaj się! Jeśli pijesz alkohol - piwo, wino lub napoje wysokoprocentowe - ogranicz jego spożycie.
  6. Unikaj nadmiernej ekspozycji na promienie słoneczne.
  7. Przestrzegaj ściśle przepisów dotyczących ochrony przed narażeniem na znane substancje rakotwórcze.
  8. Bierz udział w szczepieniach ochronnych przeciwko wirusowemu zapaleniu wątroby typu B.

PAMIĘTAJ!!! MOŻESZ WYGRAĆ ŻYCIE!!!

TECHNIKA DOWOLNA

TERMIN ODDANIA PRAC: 19 GRUDNIA 2014 r.

DO GABINETU PEDAGOGA SZKOLNEGO LUB BIBLIOTEKI SZKOLNEJ

DLA ZWYCIĘZCÓW PRZEWIDZIANE SĄ ATRAKCYJNE NAGRODY

 

Serdecznie zapraszamy do udziału w Konkursie ?Szkoła zawodowa ? mój wybór?, który jest organizowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Celem konkursu jest upowszechnianie kształcenia zawodowego poprzez wybór i prezentację najlepszych prac uczniów. Zadaniem uczestników będzie wykazanie się umiejętnościami, kreatywnością i takim sposobem prezentacji tematu, który zachęci młodych ludzi do świadomego planowania własnej kariery edukacyjno-zawodowej.

Zgodnie z regulaminem formuła konkursu jest otwarta. Do konkursu zapraszamy wszystkich uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, którzy zaprezentują swój talent w jednej z trzech kategorii: praca pisemna, praca plastyczna lub film.

Dokonania pretendentów do tytułu laureatów konkursu ?Szkoła zawodowa ? mój wybór? oceni kapituła konkursu, według jednolitych kryteriów zapisanych w regulaminie.

Więcej informacji na temat konkursu można znaleźć na stronie WWW ?Szkoła zawodowa ? mój wybór? ? konkurs dla uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych lub po skontaktowaniu się z wyznaczonymi koordynatorami w kuratoriach oświaty.

 

Dnia 3 listopada 2014 odbył się III Powiatowy Konkurs Wiedzy o Przedsiębiorczości, zorganizowany przez Kancelarię Doradztwa Podatkowego Irena Grządziel w Pszczynie. Wzięło w nim udział 82 uczniów z 7 szkół ponadgimnazjalnych, wśród nich było 14 przedsiębiorczych uczniów naszej szkoły.

Największą wiedzą i pomysłowością wykazał się uczeń klasy 3Tor ? Jakub Stawniczy, który zdobył I miejsce i otrzymał nagrodę główną ? bon o wartości 1500 zł do wykorzystania w Biurze Podróży Kontrakt Plus z siedzibą w Rudzie Śląskiej. Ponadto dwóch uczniów naszej szkoły otrzymało wyróżnienia ? Szymon Krawczyk z klasy 4lor oraz Łukasz Mrukwa z klasy 2Tle. Nagrodą dla nich były karnety do wykorzystania w Siłowni Quatro w Pszczynie. Po raz pierwszy Starosta Pszczyński ufundował dodatkową nagrodę dla najbardziej kreatywnego uczestnika konkursu ? bon o wartości 400 zł do wykorzystania w Empiku. Otrzymał go również Jakub Stawniczy, a tym samym został podwójnym zwycięzcą konkursu.

Uroczystość wręczenia nagród odbyła się w siedzibie Starostwa Powiatowego w Pszczynie dnia 13 listopada 2014.

Serdecznie gratulujemy nagrodzonym, a wszystkim uczniom, którzy wzięli udział w konkursie, bardzo dziękujemy!

 

Zapraszamy do udziału w Ogólnopolskiej Olimpiadzie Wiedzy o Państwie i Prawie, która odbędzie się w dniu 3 grudnia br. o godzinie 12-tej. Celem interdyscyplinarnej ?Ogólnopolskiej Olimpiady o Państwie i Prawie? organizowanej przez WSPiA Przemyśl-Rzeszów jest szerzenie wśród uczniów szkół ponadgimnazjalnych wiedzy z zakresu szeroko pojmowanej problematyki dotyczącej m.in. państwa, prawa, w tym - konstytucyjnego, zasad i procedur demokratycznych, Unii Europejskiej, Praw Człowieka. Olimpiada organizowana jest pod patronatem Ministerstwa Sprawiedliwości. Głównymi nagrodami w olimpiadzie są nieodpłatne studia w Wyższej Szkole Prawa i Administracji i nieodpłatne zakwaterowanie w Domu Studenckim WSPiA przez cały okres 5 lat studiów w pokoju jednoosobowym.

Wszystkich chętnych do udziału w olimpiadzie prosimy o zgłoszenie do dnia 28 listopada br. do Pani Izabeli Skipioł.

 

ZAPRASZAMY DO WZIĘCIA UDZIAŁU W

II Ogólnopolskim

Konkursie Informatycznym

?InfoSukces?

Pod patronatem Oddziału Łódzkiego PTI oraz Oddziału Łódzkiego ACM!

Uczestnikiem Konkursu może być każdy uczeń szkoły gimnazjalnej oraz ponadgimnazjalnej z terenu całej Polski. Zgłoszenie Uczestnika musi nastąpić do dnia 10 grudnia 2014 poprzez wysłanie e-maila na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. zawierającego następujące dane:

  • Adres email ? adres email jest jednocześnie identyfikatorem, który służy do dalszej komunikacji z organizatorami
  • Imię
  • Nazwisko
  • Numer PESEL
  • Nazwa szkoły
  • Imię i Nazwisko Opiekuna (w szkole powinien być tylko jeden koordynator ? Opiekun Konkursu)
  • Numer telefonu (do wiadomości organizatorów i ułatwienia kontaktu w przypadkach wymagających bezzwłocznego kontaktu)

Więcej informacji, a także regulamin konkursu, kartę zgłoszenia i oświadczenie uczestnika można znaleźć natronie WWW organizatora konkursu.