Zapraszamy nauczycieli praktycznej nauki zawodu branży cukierniczej oraz żywieniowej/gastronomicznej do udziału w projekcje "Bilet do kariery- III" w terminie 16 - 24 marca 2024 r.
Osoby chętne do udziału w projekcie oraz w warsztatach cukierniczych prowadzonych przez doświadczonych cukierników w Portugalii, zapraszamy do składania formularzy aplikacyjnych w sekretariacie szkoły lub u pani Moniki Janosz. Termin składania formularzy: 8 grudnia 2023 r.
Serdecznie zapraszamy




Otwieramy nabór do projektu realizowanego w ramach Akredytacji Erasmusa w sektorze Kształcenie i szkolenia zawodowe.
Projekt dotyczy realizacji praktyk zagranicznych w maju 2024 r. w Portugalii. Rekrutacja skierowana jest do uczniów klasy 4 kształcącej się w zawodzie technik informatyk w Powiatowym Zespole Szkół nr 2 im. Karola Miarki w Pszczynie.

Kandydaci do projektu składają formularze rekrutacyjne w wersji papierowej u pani Moniki Janosz (pokój nr 11, półpiętro, główny budynek szkoły) w terminie do 15 stycznia 2024 r.

Wymogiem rekrutacji jest przesłanie dokumentu CV wraz ze zdjęciem (wymagane przez pracodawców). Prosimy o przesłanie CV w wersji językowej bezpośrednio do pani Katarzyny Barczak Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w terminie do 15 stycznia 2024 r.



Cele konkursu:

1. Promowanie czytelnictwa.
2. Ćwiczenie umiejętności tworzenia dzieła plastycznego.
3. Rozwijanie u młodzieży zdolności artystycznego spojrzenia na świat.
4. Mobilizacja młodzieży do kreatywnego spędzania czasu wolnego.

Regulamin konkursu:

1. Organizatorami konkursu są bibliotekarze Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 im. Karola Miarki w Pszczynie, którzy włączyli się w obchody 130. rocznicy urodzin poetki.
2. Konkurs adresowany jest do wszystkich uczniów Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 im. Karola Miarki w Pszczynie.
3. Konkurs polega na zaprojektowaniu pracy plastycznej, obrazującej świat przedstawiony w wierszu pt.: „Do stuletniej”. Tekst wiersza znajduje się pod regulaminem konkursu.
4.Technika wykonania pracy jest dowolna. Może być to nawet grafika komputerowa. Gotowe dzieło ma mieć format A4.
5. Pracę opisaną na odwrocie (imię, nazwisko, klasa) należy przekazać do biblioteki szkolnej do dnia 23.11.2023 r.
6. KRYTERIA OCENY PLAKATU:
- zgodność z tematem,
- ciekawe spojrzenie na ilustrowane dzieło,
- jakość wykonania pracy.
7. Komisja w składzie: Magdalena Rojek, Joanna Jochemczyk i Kinga Grygier rozstrzygnie konkurs w dniu 24.11.2023 r., wskazując zwycięzcę oraz laureatów II. i III. miejsca.
8.Wyniki konkursu zamieszczone zostaną na stronie internetowej biblioteki oraz szkoły w dniu 24.11.2023 r.
9. Udział w konkursie jest równoznaczny z wyrażeniem zgody na zaprezentowanie dla potrzeb konkursu prac oraz danych autorów.
10. Nagrody rzeczowe oraz dyplomy dla laureatów konkursu zostaną wręczone podczas akademii z okazji zakończenia roku szkolnego.
11. Szczegółowych informacji udzielają organizatorki konkursu: Kinga Grygier, Magdalena Rojek. 

27 października klasa 2 Tre wzięła udział w wystawie „Jan Matejko malarz i historia” w Muzeum Narodowym w Krakowie. Spotkanie z wielkim artystą rozpoczęło się od lekcji muzealnej, w trakcie której uczniowie poznali wiele interesujących ciekawostek, informacji o życiu malarza i czasach, w których żył. Nie zabrakło też okazji do pracy w grupach. Odpowiadając na pytania przewodniczki, szukając współczesnych odpowiedników postaci znajdujących się na obrazach, uczniowie mogli jeszcze dokładniej poznać treść prac Matejki, czy intencje samego autora. Lekcja muzealna była dla młodzieży doskonałą zabawą w odkrywanie twórczości Jana Matejki oraz jego warsztatu, tego jak tworzył obrazy i próbą zinterpretowania stworzonych przez niego dzieł.



 

Rusza z rekrutacja do tegorocznej edycji konkursu organizowanym przez Revas – Branżowe Symulacje Biznesowe, Fundację Przedsiębiorczości REVAS oraz Narodowy Bank Polski "Mistrzostwa Biznesu i Zarządzania". Ta ekscytująca rozgrywka ma na celu promowanie wiedzy z zakresu biznesu i zarządzania własnym przedsiębiorstwem oraz zwiększenie umiejętności praktycznych, które są niezbędne w dzisiejszym świecie uczniów. Konkurs będzie przeprowadzony przy pomocy nowoczesnego narzędzia do nauki biznesu i zarządzania, podstaw przedsiębiorczości i przedmiotów zawodowych.
Szczegółowe informacje dostępne na stronie: https://mbiz.revas.pl/

Na najlepsze drużyny, które znajdą się w finałowej rozgrywce w Warszawie czekają atrakcyjne nagrody!

Osoby zainteresowane konkursem mogą zgłaszać się do pani Marii Rołki.

 

Instytut Badań Edukacyjnych zaprasza uczniów techników, szkół branżowych I i II stopnia oraz szkół przysposabiających do pracy do udziału w konkursie kreatywnym promującym kształcenie zawodowe.

Przedmiotem konkursu jest pomysł na krótki (maks. 3 minutowy) film o dowolnej konwencji (np. reportażu, wywiadu, filmu dokumentalnego, teledysku itp.), stworzony w dowolnej technice, którego tematem przewodnim jest jedno z haseł:

  • Mój zawód za 30 lat,
  • Mój zawód i moje zielone kompetencje.

Aby wziąć udział w konkursie należy do dnia 30.11.2023 r. przesłać:

  • wypełniony, elektroniczny formularz zgłoszeniowy (link do formularza poniżej),
  • oświadczenie Autora(-ki) lub Rodzica/Opiekuna prawnego - pocztą (decyduje data stempla pocztowego) lub złożyć osobiście na adres: Instytut Badań Edukacyjnych, ul. Górczewska 8, 01-180 Warszawa; z dopiskiem „Konkurs filmowy ReferNet” oraz
  • link do filmu zgłoszonego do konkursu - zamieszczony przez Autora(-kę) filmu w serwisie internetowym VIMEO lub YOUTUBE - na adres e-mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Na zwycięzców konkursu czekają nagrody w formie bonów zakupowych:

  • sześć nagród głównych - każda o wartości 2000 zł oraz
  • dwa wyróżnienia o wartości 1000 zł.

Więcej informacji znajdziecie klikając TUTAJ

W dniach 10-11 października i 12-13 października dwie grupy uczniów PZS nr 2 w Pszczynie, uczestniczyły w wycieczce do Berlina. Organizatorem wycieczki była pani Beata Wituła, we współpracy z paniami Ewą Wanot, Joanną Grabiec i Marzeną Kostrzewą- Przemyk. Wrażeń było co niemiara. Mur Berliński ze słynną East Side Gallery. Wyjazd na Wieżę Telewizyjną, skąd rozpościera się cudowna panorama Berlina. Rejs statkiem po Sprewie. Ratusz Miejski. Kościół Maryjny z późnogotyckim malowidłem ściennym przedstawiającym Danse Macabre-  taniec śmierci.
Uniwersytet Humboldta i plac przed nim, gdzie znajduje się instalacja Pusta Biblioteka, przypominająca noc 10 maja 1933 roku, kiedy to w wielu niemieckich miastach zapłonęły stosy z książkami autorów uznanych za antyniemieckich. Spacer przepiękną i długą na 1,5 km Unter Den Linden Strasse od Alexanderplatz aż do Bramy Brandenburskiej. Budynek Reichstagu.
Pomnik Pomordowanych Żydów Europy.
I wreszcie po zapadnięciu zmroku Festiwal Światła, podczas którego, przy wtórze muzyki, międzynarodowi artyści zaprezentowali projekcje video i instalacje świetlne, zmieniając liczne znane budynki w pełne ciepłych kolorów  dzieła sztuki.


Dzień Ady Lovelace jest obchodzony w każdy drugi wtorek października, by uczcić wkład wielu kobiet w rozwój informatyki, nauk ścisłych, technologii, inżynierii i matematyki. Na co dzień kobiety w tych dziedzinach są mniej widoczne, co sprawia, że góruje pogląd, że to branża typowa męska, a to niestety zniechęca dziewczęta i kobiety do zainteresowania się tymi dziedzinami.

Kim była Ada Lovelace wyjaśnia przygotowany na tę okazję ten filmik: https://www.youtube.com/watch?v=tToYiStDxuY

Plakaty z wizerunkami Ady Lovelace i Grace Hopper (pionierki informatyki mającej duży wkład w rozwój języków programowania), które pojawiły się w szkole, przygotowali uczniowie klas II, często z pomocą algorytmów sztucznej inteligencji.


Spotkanie organizacyjne przed wyjazdem na staż do Hiszpanii odbędzie się w środę (11 października) o godzinie 16.30 w sali nr 10.

Obecność obowiązkowa wraz z opiekunami!


Lista osób zakwalifikowanych do wyjazdu na staż zawodowy w Hiszpanii w ramach projektu "Bilet do kariery - II".
Komisja postanowiła zakwalifikować do projektu:

1. Jakub Skrobol
2. Mikołaj Dyrda
3. Kacper Grzechnik
4. Bartosz Skrzyszowski
5. Łukasz Piekarczyk

Lista rezerwowa:

1. Błażej Szymura
2. Jakub Jeleń
3. Maksymilian Pękała

W poniedziałek, 9 października br., uczniowie klasy 1Tf (technik fotografii) wraz z wychowawcą odwiedzili nowo powstały punkt doradztwa dla młodzieży w Powiatowym Urzędzie Pracy w Pszczynie. Uczniowie są autorami specjalnej ścianki w pomieszczeniu, którą pod kierunkiem nauczyciela Tadeusza Janosza wymyślili i zaprojektowali. Znajduje się na niej tapeta z przekazem w zakresie celów, patrzenia w przyszłość i tego, czym młodzi ludzie powinni kierować się, dokonując wyborów w swojej ścieżce zawodowej.

 

 

W minioną sobotę, 7 października br., uczennice klasy 1Tf (technik fotografii) wraz z wychowawcą wzięły udział w wydarzeniu fotograficznym pod szyldem Scott Kelby's Worldwide Photowalk zorganizowanym przez Tyskie Towarzystwo Fotograficzne. Edycja pszczyńska, "Jesienne zadumanie", obejmowała ok. 5 km trasy po naszym pięknym parku. Była to doskonała okazja do wspólnego fotografowania, wymiany wiedzy i doświadczeń z innymi pasjonatami fotografii, zarówno amatorami, jak i profesjonalistami. Tegoroczna edycja spaceru stanowi żywy dowód na to, że inspiracji i ciekawych tematów do zdjęć można szukać w rzeczach pozornie zwyczajnych i banalnych. Uczestniczki miały także okazję zdobyć pierwsze zawodowe szlify w fotografii ślubnej.

Scott Kelby's Worldwide Photowalk to jedno z największych wydarzeń fotograficznych na świecie, gromadzące setki tysięcy uczestników w ponad 100 krajach. Co roku fotografowie i pasjonaci na całym świecie chwytają za aparaty (nieważne czy to lustrzanka, bezlusterkowiec, czy telefon) i gromadzą się w wybranych miejscach w swoich miastach.



Rozmowa kwalifikacyjna dla uczniów, którzy złożyli wnioski o staż zawodowy w Hiszpanii realizowany w ramach Akredytacji Erasmusa w sektorze Kształcenie i szkolenia zawodowe odbędzie się 9 października br. o godzinie 12.00 w gabinecie dyrektora.

Zapraszamy do wzięcia udziału w wewnątrzszkolnych konkursach organizowanych przez bibliotekę. Są to:
  • Wewnątrzszkolny konkurs plastyczny „Świat przedstawiony mojej ukochanej książki plastycznie odmalowany”,
  • Wewnątrzszkolny konkurs na Wiersz o książce, czytaniu książek.
Prosimy o zapoznanie się z regulaminem obu konkursów.


 

 


Otwieramy nabór do projektu „Bilet do kariery – II” realizowanego w ramach Akredytacji Erasmusa w sektorze Kształcenie i szkolenia zawodowe.

Projekt dotyczy realizacji praktyk zagranicznych w marcu 2024 r. w Hiszpanii (Barcelona). Przewidywany termin wyjazdu 03.03 - 30.03.2024 r. (powrót Wielka Sobota). Rekrutacja skierowana jest do uczniów klasy 4 kształcącej się w zawodzie technik mechatronik w Powiatowym Zespołe Szkół nr 2 im. Karola Miarki w Pszczynie.

Kandydaci do projektu składają formularze rekrutacyjne w wersji papierowej u pani Moniki Janosz (pokój nr 11, półpiętro, główny budynek szkoły) w terminie do 5 października 2023 r..

Wymogiem rekrutacji jest przesłanie dokumentu CV wraz ze zdjęciem (wymagane przez pracodawców). Prosimy o przesłanie CV w wersji językowej bezpośrednio do pani Katarzyny Barczak Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w terminie do 5 października 2023 r..

Rozmowa rekrutacyjna z kandydatami zostanie przeprowadzona 9 października 2023 r..


 


UWAGA! Wszystkich uczniów zainteresowanych wymianą z Hiszpanią, którzy złożyli formularze zgłoszeniowe, zapraszamy na spotkanie wstępne w piątek na drugiej lekcji czyli o 8.55 do sali nr 13.
Organizatorki wymiany

Ruszają zajęcia z grafiki dla wszystkich chętnych. W programie zajęć m.in. projekty graficzne, film z użyciem aparatu, telefonu i drona, montaż. Zajęcia startują 25 września. Zapisy i szczegóły u pana Tadeusza Janosza.


Zebranie z rodzicami - 13.09.2023 (środa)

- I tura - godz. 16.30: klasy pierwsze LO (oprócz 1 LOa - A. Chrapkiewicz), klasy pierwsze BS I stopnia, klasa I Tżr - J. Nadgórska
- II tura - godz. 17.30: pozostałe pierwsze klasy technikum
- najpierw spotkanie w sali gimnastycznej z Dyrektorem, następnie w klasach z wychowawcami
- 1 LOa - zebranie 14.09 (czwartek) godz. 18.00.


W terminie 18 do 22 września przewodniczący zbiera legitymacje od wszystkich uczniów z klasy, przynosi w komplecie do sekretariatu i zostawia do opieczętowania.