KONKURS FOTOGRAFICZNY
?DROGI ŻYCIOWE ABSOLWENTÓW MOJEJ SZKOŁY?

 

autor: Iga Niezgodzka, Roman Link, Grzegorz Galek

W związku z obchodami 70. rocznicy PZS nr 2 w Pszczynie zapraszamy wszystkich chętnych uczniów do wzięcia udziału w konkursie fotograficznym ?Drogi życiowe absolwentów mojej szkoły?. Atrakcyjne nagrody i tytuł najzdolniejszego młodego fotografa ZIEMI PSZCZYŃSKIEJ czekają!!!

REGULAMIN KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO
?DROGI ŻYCIOWE ABSOLWENTÓW MOJEJ SZKOŁY?

  1. Organizator: Powiatowy Zespół Szkół nr 2 w Pszczynie, ul. Szymanowskiego 12
  2. Uczestnicy: Uczniowie Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 w Pszczynie
  3. Cele konkursu:
    • propagowanie wśród ludzi młodych sztuki fotografowania, jako jednej z form artystycznego wyrazu, a jednocześnie jednego z najlepszych środków komunikacji międzyludzkiej;
    • rozwijanie wrażliwości artystycznej;
    • prezentacja twórczości młodzieży w dziedzinie fotografii;
    • poznanie indywidualnego spojrzenia uczniów na szkołę i ludzi z nią związanych;
    • uczczenie obchodów 70lecia PZS 2 oraz promocja szkoły.
  4. Zasady ogólne:
    • przedmiotem konkursu są prace fotograficzne wykonane samodzielnie, będące oryginałami;
    • wyklucza się prace tworzone wspólnie (współautorstwo);
    • nadesłane prace należy opisać drukowanymi literami (tytuł pracy, imię i nazwisko autora, numer klasy);
    • autorzy prac nadsyłają oświadczenie o posiadaniu praw autorskich do nadesłanych prac, zgodę na przetwarzanie danych osobowych oraz zgodę osoby fotografowanej na wykorzystanie jej wizerunku do celów promocji szkoły;
    • nagrodzone i wyróżnione prace zostaną opublikowane na stronie internetowej szkoły oraz na jej profilu Facebook, jak też zaprezentowane w budynku szkoły i starostwa powiatowego;
    • przedmiotem konkursu są fotografie, których tematyka wiąże się z podanym tytułem. Technika wykonania fotografii jest dowolna, format wywołanej fotografii nie może być mniejszy niż 18x24 cm, dopuszcza się możliwość przesłania prac drogą mailową lub dostarczenia ich na nośniku cyfrowym. Jeden autor może dostarczyć do siedmiu zdjęć. Fotografie, na których będą znajdować się jakiekolwiek oznaczenia, cyfry (np. daty) będą dyskwalifikowane.
  5. Terminy:
    • Prace wykonane zgodnie z wymogami organizatorów należy przekazać wychowawcom klasy do dnia 17. kwietnia. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi dnia 24. kwietnia.
  6. Nagrody:
    • Oceny prac dokona jury w składzie: Jarosław Kinalski, Roman Link, Iga Niezgodzka, Grzegorz Galek oraz p. prof. Irena Nawrot (Wydział Artystyczny UMCS w Lublinie) Decyzje jury są ostateczne. Laureaci i wyróżnieni otrzymają atrakcyjne nagrody.
  7. Postanowienia końcowe:

W sprawie roszczeń wnoszonych przez osoby trzecie odpowiedzialność ponosi autor nadesłanych prac. Laureat konkursu wyraża zgodę na nieodpłatne publikowanie przez organizatora konkursu nadesłanych przez niego zdjęć. Organizator Konkursu zastrzega sobie prawo do wykorzystania nadesłanych zdjęć (także tych nienagrodzonych) w publikacjach i/lub działaniach promocyjnych Organizatora.
Poprzez przesłanie zdjęcia (lub zdjęć) na Konkurs, Uczestnik potwierdza, że zapoznał się z Regulaminem oraz akceptuje jego postanowienia
W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie znajdują powszechne przepisy prawa, w szczególności przepisy kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Z 2000 r., Nr 80, poz. 904 z późn. zm.).

Informacje o konkursie można uzyskać:

Grzegorz Galek: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

W związku ze zbliżającymi się obchodami 70 lecia naszej szkoły organizowany jest konkurs na wywiad ze znaną osobą, która ukończyła naszą szkołę - "ZNANI I WAŻNI ABSOLWENCI MOJEJ SZKOŁY".

Termin składania prac - 15 KWIECIEŃ 2015.

Dodatkowych informacji udzielają: Magdalena Szczepańczyk, Katarzyna Barczak.

REGULAMIN KONKURSU SZKOLNEGO NA WYWIAD
"ZNANI I WAŻNI ABSOLWENCI MOJEJ SZKOŁY"

  1. Konkurs przeznaczony jest dla uczniów Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 im. Karola Miarki w Pszczynie.
  2. Przedmiotem konkursu jest wywiad z absolwentem na temat wspomnień związanych z jego pobytem w naszej szkole lub na temat jego obecnej kariery zawodowej. Wywiad może zostać przedstawiony w formie pisemnej liczącej od 1-3 stron A4 lub w formie wywiadu radiowego, bądź też telewizyjnego nie przekraczającego 15 min. Wywiad przeprowadza jedna osoba lub grupa licząca do 3 osób.
  3. Wraz z wywiadem należy przekazać informacje o danych osobowych autora oraz zgodę bohatera wywiadu na publikację materiału.
  4. Prace konkursowe należy przekazywać organizatorkom: pani mgr Magdalenie Szczepańczyk lub pani mgr Katarzynie Barczak do 15. 04. 2015 r.
  5. Wywiady będą oceniane według następujących kryteriów:
    • zgodność z tematem;
    • poprawność językowa, ortograficzna i interpunkcyjna;
    • zachowanie formy wywiadu;
    • oryginalność treści i formy.
  6. Na podstawie powyższych kryteriów jury konkursowe wyłoni najlepsze wywiady.

Dla zwycięzców przewidziane są atrakcyjne nagrody. Dodatkowo wszyscy uczestnicy zostaną nagrodzeni ocenę bardzo dobrą z aktywności.

 

Regulamin konkursu poetyckiego na wiersz o szkole i patronie szkoły:

  1. Organizatorami konkursu są nauczyciele PZS2 w Pszczynie: Katarzyna Zajusz, Kinga Grygier, Magdalena Rojek.
  2. Do udziału zapraszamy wszystkich chętnych uczniów naszej Szkoły.
  3. Tekst wiersza z imieniem i nazwiskiem autora (uczniowie są proszeni o podanie klasy, do której uczęszczają) należy dostarczyć do biblioteki szkolnej przy ulicy Szymanowskiego oraz ulicy Bogedaina.
  4. Konkurs trwa do 30. kwietnia 2015 roku.
  5. Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest samodzielne napisanie wiersza.
  6. Wiersz nie może być wcześniej publikowany.
  7. Organizator nie zwraca złożonego tekstu i jednocześnie zastrzega sobie możliwość opublikowania wybranego tekstu na gazetce szkolnej.
  8. Prace oceniać będzie jury w składzie: Katarzyna Zajusz, Kinga Grygier, Magdalena Rojek.
  9. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi 11. maja 2015 roku.
  10. Lista laureatów zostanie zamieszczona na stronie internetowej szkoły.
  11. Na laureatów czekają nagrody rzeczowe oraz ocena bardzo dobra z języka polskiego.

Zapraszamy do udziału w konkursie!

 

Konkurs poprawnej polszczyzny dla uczniów klas pierwszych PZS2:

?Z językiem polskim za pan brat?

ORGANIZATORZY:

Kinga Grygier
Katarzyna Zajusz

CELE:

  • propagowanie dbałości o poprawność językową,
  • pielęgnowanie szacunku dla języka ojczystego,
  • niwelowanie błędów językowych,
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się językiem polskim w praktyce,
  • rozbudzanie i poszerzanie zainteresowań uczniów językiem polskim.

TERMIN:

27. marca 2015 r. o godz. 8:50 w sali nr 21

  • warunkiem uczestnictwa w konkursie jest indywidualne zgłoszenie się uczestników u Katarzyny Zajusz do 25. marca br.

ZASADY I PRZEBIEG KONKURSU:

  • uczestnicy rozwiązywać będą test wiedzy z zakresu poprawności językowej i ortograficznej, m.in.:

zagadnienia związane z kulturą języka i poprawnością językową, dotyczącą różnych dziedzin (składni, fleksji, frazeologii, słowotwórstwa, słownictwa, pochodzenia i znaczenia wyrazów, stylistyki i fonetyki), zasad ortografii i interpunkcji polskiej.

ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU:

  • ogłoszenie wyników nastąpi 31. marca 2015 r.,
  • lista laureatów zostanie zamieszczona na stronie internetowej Szkoły.

SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU W KONKURSIE!

 

REGULAMIN KONKURSU NA PLAKAT
?SZKOŁA DAWNIEJ I DZIŚ?

Organizatorami konkursu są nauczyciele PZS2: Katarzyna Zajusz, Kinga Grygier.

Cele konkursu:

  • przybliżenie uczniom, nauczycielom historii oraz współczesności Szkoły w niekonwencjonalny sposób ? poprzez techniki plastyczne,
  • urozmaicenie Dnia Otwartego Szkoły.

Uczestnicy:

Konkurs skierowany jest do uczniów Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 im. Karola Miarki w Pszczynie.

Treść / temat pracy:

  • uczniowie tworzą plakat w związku ze zbliżającymi się obchodami 70. rocznicy powstania Szkoły,
  • treść pracy powinna nawiązywać do historii Szkoły, jej patrona bądź do jej współczesności.

Warunki uczestnictwa:

  • każdy uczestnik konkursu / grupa ? w przypadku pracy zbiorowej przygotowuje jeden plakat ( na odwrocie podpisuje go imieniem, nazwiskiem),
  • plakat ? wykonany na kartonie/papierze lub wydruk komputerowy- w formacie A2/420x594mm,
  • autor projektu sam może zdecydować o użyciu treści i hasła na plakacie.

Kryteria oceny:

  • zgodność z tematem,
  • estetyka wykonania,
  • pomysłowość,
  • umiejętność łączenia tradycji ze współczesnością.

Miejsce i termin składania prac:

Prace należy złożyć w bibliotece przy ulicy Szymanowskiego 12 do dnia 20.03.2015 r.

Rozstrzygnięcie konkursu:

  • wyboru laureatów konkursu dokonuje Komisja w składzie: Katarzyna Zajusz, Kinga Grygier,
  • w konkursie zostaną przyznane nagrody rzeczowe za pierwsze trzy miejsca, jak również ocena bardzo dobra z języka polskiego,
  • ogłoszenie wyników nastąpi 26.03.2015 r. na stronie internetowej Szkoły,
  • organizatorzy nie zwracają uczestnikom prac konkursowych.