Michalina Wituła, uczennica Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 im. Karola Miarki w Pszczynie a jednocześnie uczestniczka zajęć POPP znalazła się w ścisłym finale Wojewódzkiego Festiwalu Młodych Talentów. Dodatkowo w piątek "13-tego" wygrała III Powiatowy Mam Talent.

Konkurs od 8 lat organizowany jest w Zabrzu. W tym roku impreza odbyła się pod tytułem "Piosenka w Unii Europejskiej". Honorowy patronat nad imprezą objęli Minister Edukacji Narodowej, Śląski Kurator Oświaty oraz Prezydent Miasta Zabrza. W marcu odbywały się przez trzy dni przesłuchania kandydatów, których zadaniem było wykonanie dwóch utworów. Jedna piosenka była wykonywana w języku polskim, druga natomiast w języku wybranego kraju Unii Europejskiej. Kandydatów oceniało profesjonalne jury złożone z muzyków i językoznawców. Przewodniczącym jury był lider i współzałożyciel zespołu Universe - Henryk Czich, którego koncertu można było posłuchać w ostatnim dniu festiwalu. W sumie w przesłuchaniach wzięło udział ponad stu wykonawców z 52 miast. Jury wyłoniło 38 finalistów, którzy wystąpili w koncercie finałowym 12 marca 2015 roku. Michalina Wituła brawurowo wykonała dwa utwory. W ojczystym języku zaśpiewała znaną piosenkę Danuty Rinn "Gdzie ci mężczyźni?", a drugi utwór "Adagio" wykonała w języku włoskim. Swoim śpiewem zachwyciła jury i wystąpiła 12 marca w koncercie finałowym. Michalinie gratulujemy bardzo serdecznie i życzymy dalszych sukcesów w realizacji swojej pasji.

W piątek 13 marca w Pszczyńskim Centrum Kultury odbyła się trzecia edycja powiatowego konkursu MAM TALENT, w którym Michalina zdobyła I miejsce.

Michalina uczy się śpiewu w Studiu Piosenki i Rehabilitacji Głosu "VoicePless" pod czujnym okiem Barbary Brody-Malon.

Więcej szczegółów na stronie WWW POPP.

 

23 występy, 50 uczestników, 4 jurorów, 2 konferansjerów, 4 akustyków!, prawie 200 osobowa widownia, trzy godziny dobrej zabawy i wyśpiewane I miejsce III edycji powiatowego konkursu MAM TALENT. Jury w składzie Joanna Gajda, Katarzyna Krzempek, Otylia Trojanowska i Paweł Kukla, zgodnie i najwyżej oceniło występ Michaliny Wituły, uczennicy Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 im. Karola Miarki w Pszczynie.

Tegoroczna trzecia już edycja odbyła się w piątkowe popołudnie, a data "13 w piątek" była szczęśliwa nie tylko dla zwyciężczyni konkursu, ale i dla pozostałych laureatów, których jury obdarowało cennymi nagrodami. W konkursie, który skierowany jest do uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych powiatu pszczyńskiego wzięło udział 50 wykonawców. Imprezę pod nieobecność starosty pszczyńskiego Pawła Sadzy otworzyli Sekretarz Powiatu Szymon Sekta i Przewodnicząca Rady Powiatu Barbara Bandoła. Następnie konferansjerzy tegorocznego konkursu powitali wszystkich przybyłych do Sali widowiskowej Pszczyńskiego Centrum Kultury i przedstawili jury konkursu.

Podsumowaniem trzech godzin wspólnej zabawy było ogłoszenie wyników przez jurorów. Nagrody wręczyli wicestarosta powiatu pszczyńskiego Pan Krystian Szostak i Pani Barbara Bandoła - Przewodnicząca Rady Powiatu i zarazem dyrektor Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi im. ks. prof. Józefa Tischnera w Woli. Występy oceniała również publiczność oddając głosy na wykonawcę do nagrody publiczności.

Wyróżnienia otrzymali:

  • za śpiew: Katarzyna Bogucka z Publicznego Gimnazjum nr 5 w Studzionce oraz Weronika i Agnieszka Sochackie z Publicznego Gimnazjum w Miedźnej;
  • za grę na gitarze i śpiew - Sebastian Gajer z Zasadniczej Szkoły Zawodowej w Pszczynie;
  • za wyraz artystyczny - zespół Vesperum.

Nagrody główne otrzymali:

  • I miejsce i czek o wartości 400 złotych - za śpiew otrzymała Michalina Wituła uczennica Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 im. Karola Miarki w Pszczynie.
  • II miejsce i czek o wartości 300 złotych oraz nagrodę publiczności i czek o wartości 100 złotych - za taniec otrzymał Adrian Wróbel, uczeń Publicznego Gimnazjum nr 4 w Pszczynie.
  • III miejsce i czek o wartości 200 złotych - za taniec otrzymała Marta Klepek, uczennica III Liceum Ogólnokształcącego w Pszczynie.

PODZIĘKOWANIA:

  • dla Pana Michała Czernka dyrektora Pszczyńskiego Centrum Kultury za udostępnienie Sali Widowiskowej oraz akustyków Darka, Staszka, Rafała i Piotrka za profesjonalną obsługę imprezy,
  • dla wszystkich nauczycieli-opiekunów, którzy zgłosili i przygotowali uczniów do występu,
  • dla konferansjerów Mateusza Grzechnika i Kornela Flisiaka, którzy raczyli widzów humorem, dowcipem, kreatywnością a przede wszystkim profesjonalizmem. Dziękujemy!
  • wszystkim uczestnikom za przygotowanie występów,
  • widowni za obecność i wsparcie występujących,
  • jury za pracę, której nikt im nie zazdrości...
  • Dorocie i Ilonie za "dyplomowanie" uczestników ;-)

Wszystkich którzy chcieliby ponownie lub po raz pierwszy wziąć udział w tej imprezie zapraszamy za rok na IV edycję.

Jury konkursu:

Joanna Gajda - wokalistka, nauczyciel śpiewu. Absolwentka Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, kierunek wokalno - aktorski. Współpracowała z wieloma zespołami, placówkami kultury oraz agencjami artystycznymi między innymi z Estradą Śląską. Jako wokalistka wraz z zespołem muzyków występowała obok artystów polskiej sceny rozrywkowej. Obecnie oprócz występów scenicznych zajmuje się edukację wokalną dzieci, młodzieży i dorosłych.

Katarzyna Krzempek - pracownik Gminnego Ośrodka Kultury w Suszcu z którym związana jest od 2010 roku. Zajmuje się szeroko rozumianym impresariatem. Koordynuje i wspiera działania wolontariuszek Klubu Działań Pozytywnych. Animatorka z zawodu i z pasji. Prywatnie miłośniczka i tancerka salsy (amatorsko). Managerka Szkoły Tańca Movimento w Żorach. Od kilku lat organizator projektu "Letnie spotkania z tańcem" w Żorach propagującego kulturę tańca.

Otylia Trojanowska - (ślązaczka roku 2009, mieszkanka Studzionki, ambasador tradycji i kultury ziemi pszczyńskiej). Członek Koła Gospodyń Wiejskich w Studzionce. Od początku w jury Mam Talent.

Paweł Kulka - nauczyciel muzyki, aranżer i klawiszowiec zespołu PomaU. Jego muzycznym marzeniem jest pisanie muzyki do filmów, granie w zespole i koncertowanie. Miał okazję tworzyć muzykę to spektakli, co było dla niego niezwykle ciekawym doświadczeniem. Właściciel szkoły B-Note Centrum Muzyczne.

Więcej szczegółów na stronie POPP.

 

Młodzieżowy Dom Kultury w Gliwicach organizuje już po raz siedemnasty Wojewódzkie Prezentacje Artystyczne Dzieci i Młodzieży. Impreza zdobyła już sporą popularność i corocznie zgłasza się do udziału w niej wielu uczestników z całego Śląska. Zapraszamy wszystkich chętnych!

 

KONKURS

?PODRÓŻE PO ŚWIECIE ? STÓŁ PIĘKNIE NAKRYTY?

Interesujesz się kuchnią innych narodów?
Chciałbyś wyrazić swoją kreatywność i wyobraźnię?
Masz pomysł na oryginalne nakrycie stołu?

ZAPRASZAMY UCZNIÓW NASZEJ SZKOŁY DO UDZIAŁU W KONKURSIE
NA ARANŻACJĘ STOLIKÓW OKOLICZNOŚCIOWYCH
tym razem inspirowanych kulturą i kuchnią innych narodów

Dla zwycięzców przewidziane nagrody!

Wszelkich informacji na temat konkursu udzielają panie: Barbara Łuka oraz Maria Potyka
Termin przyjmowania zgłoszeń ? do 20 marca b.r.

ZAPRASZAMY!!!

?Podróże po świecie ? stół pięknie nakryty?
REGULAMIN KONKURSU

  1. W konkursie mogą brać udział uczniowie PZS 2 (nie tylko klas gastronomicznych);
  2. Zespół biorący udział w konkursie mogą tworzyć najwyżej dwie osoby;
  3. Każdy zespół wylosuje kraj, którego tradycje kulinarne oraz charakterystyczne cechy odzwierciedli w swojej ?pracy?;
  4. Zadaniem zespołu będzie:
    • aranżacja stolika okolicznościowego (z nakryciami dla dwóch osób), zgodnie z wylosowaną tematyką;
    • przygotowanie plakatu odnoszącego się do tradycji kulinarnych narodu, który został wylosowany przez zespół;
  5. Uczestnicy konkursu korzystają wyłącznie z osobistych elementów dekoracyjnych, nakryć, zastawy, naczyń, bielizny stołowej, sztućców itp. niezbędnych do aranżacji; stolika;
  6. Plakat można wykonać dowolną techniką plastyczną. Tematyką ma nawiązywać do tradycji kulinarnych danego narodu ? popularnych potraw, przypraw, napojów, sposobów podawania... Format plakatu: A2;
  7. Przed realizacją zadania uczestnicy zobowiązani są do przygotowania projektu (szkicu) aranżacji stolika i przedstawieniu go organizatorom konkursu w wyznaczonym terminie;
  8. Ocenie podlegać będą następujące elementy:
    • nawiązanie do tematu konkursu poprzez wykorzystanie elementów aranżacji, które w widoczny sposób kojarzą się z danym krajem;
    • estetyka i poprawność nakrycia;
    • samodzielnie wykonane elementy dekoracyjne;
    • estetyka i czytelność plakatu;
    • zgodność tematyczna plakatu;
    • pomysłowość, oryginalność;
  9. Stoliki oraz prace plastyczne zostaną ocenione przez jury;
  10. Wszelkich informacji na temat konkursu udzielają jego organizatorzy (B. Łuka, M. Potyka);

 

KONKURS REGIONALNY PT. ?DZIEDZICTWO KULTUROWE ZIEMI PSZCZYŃSKIEJ NA ZAWSZE W NASZEJ PAMIĘCI...? DLA SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH POWIATU PSZCZYŃSKIEGO

PATRONAT KONKURSU:

  • Powiatowy Zespół Szkół nr 2 im. K. Miarki w Pszczynie,
  • Uniwersytet Śląski w Katowicach,
  • Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka, Filia w Pszczynie,
  • Muzeum Prasy Śląskiej im. W. Korfantego w Pszczynie,
  • Muzeum Militariów w Pszczynie.

CELE KONKURSU:

  • budzenie zainteresowania własnym regionem,
  • integracja ze środowiskiem i dziedzictwem kulturowym Regionu Pszczyny,
  • poznanie obiektów architektonicznych i przyrodniczych na terenie powiatu pszczyńskiego,
  • kształtowanie postawy poczucia przynależności do określonej społeczności, identyfikowanie się z nią i jej zdobyczami,
  • przybliżenie znajomości na temat historii i dziedzictwa kulturowego środowiska regionu pszczyńskiego,
  • kształtowanie postaw lokalnego patrioty.

PRZEBIEG PRZYGOTOWAŃ:

  • konkurs odbędzie się 16 marca 2015 roku o godz. 10.00 na sali gimnastycznej,
  • wszyscy uczestnicy otrzymają dyplom udziału a zwycięzcy nagrody,
  • konkurs będzie składał się z wielu kategorii.

Informacje o składach drużynowych należy zgłaszać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (z dopiskiem: ZGŁOSZENIE DO KONKURSU REGIONALNEGO) do 27 lutego 2015 roku, podając informacje:

  • liczba uczestników w grupie,
  • nazwa Szkoły i adres,
  • imię i nazwisko opiekuna, z którym przybędzie grupa w dniu konkursu.

Może uczestniczyć w konkursie kilka grup z jednej Szkoły.

Kategorie, na które może grupa przygotować się już wcześniej:

  • wypowiedź w gwarze, prezentacja wiersza gwarą lub innego utworu literackiego,
  • scenka lub skecz w gwarze o wybranej tradycji śląskiej (może być związana z sytuacją w rodzinie, w pracy, w szkole itp.),
  • piosenka wykonana w gwarze (możliwość zaprezentowania się w stroju ludowym podczas występu),
  • pokaz multimedialny na temat muzeów zlokalizowanych w powiecie pszczyńskim (państwowe oraz prywatne),
  • reklama z hasłem, która będzie polegać na upowszechnianiu informacji o rzeczach, ich zaletach, wartościach i możliwościach zwiedzania elementów dziedzictwa kulturowego powiatu pszczyńskiego,
  • plakat zachęcający do promowania dziedzictwa kulturowego w regionie pszczyńskim.

UWAGA!

Każda kategoria będzie punktowana, natomiast nie dyskwalifikuje się grupy za nieprzygotowanie jednej kategorii.

Grupy oprócz podanych wyżej kategorii, muszą być przygotowane na dodatkowe kategorie, takie jak:

  • przyporządkowanie nazwy do odpowiedniej części stroju ludowego,
  • przetłumaczenie z gwary krótkiego tekstu lub słówek na język polski,
  • odgadnięcie do czego służyły dawne przedmioty...

A także zaplanowano wiele atrakcji, występów zaproszonych Gości oraz poczęstunek naszych regionalnych potraw!

Zapraszamy do udziału w konkursie!

Organizatorzy:

Joanna Koczuba
Natalia Ruman
Michał Pudełko