Rozmowa kwalifikacyjna dla uczniów, którzy złożyli wnioski o staż zawodowy w Hiszpanii realizowany w ramach Akredytacji Erasmusa w sektorze Kształcenie i szkolenia zawodowe odbędzie się 9 października br. o godzinie 12.00 w gabinecie dyrektora.
Otwieramy nabór do projektu „Bilet do kariery – II” realizowanego w ramach Akredytacji Erasmusa w sektorze Kształcenie i szkolenia zawodowe.
Projekt dotyczy realizacji praktyk zagranicznych w marcu 2024 r. w Hiszpanii (Barcelona). Przewidywany termin wyjazdu 03.03 - 30.03.2024 r. (powrót Wielka Sobota). Rekrutacja skierowana jest do uczniów klasy 4 kształcącej się w zawodzie technik mechatronik w Powiatowym Zespołe Szkół nr 2 im. Karola Miarki w Pszczynie.
Kandydaci do projektu składają formularze rekrutacyjne w wersji papierowej u pani Moniki Janosz (pokój nr 11, półpiętro, główny budynek szkoły) w terminie do 5 października 2023 r..
Wymogiem rekrutacji jest przesłanie dokumentu CV wraz ze zdjęciem (wymagane przez pracodawców). Prosimy o przesłanie CV w wersji językowej bezpośrednio do pani Katarzyny Barczak Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w terminie do 5 października 2023 r..
Rozmowa rekrutacyjna z kandydatami zostanie przeprowadzona 9 października 2023 r..
Dobiegł końca projekt „Uczyć po europejsku – II” w ramach którego nauczyciele Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 w Pszczynie mieli okazję wziąć udział w zagranicznych dwutygodniowych kursach językowych w Hiszpanii oraz Irlandii realizowanych w ramach Akredytacji Erasmusa.
W przedsięwzięciu wzięło udział 10 nauczycieli Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 im. Karola Miarki, w tym nauczyciele przedmiotów zawodowych, języków obcych, matematyki i wychowania fizycznego. Dzięki kursom nauczyciele podnieśli swoje umiejętności językowe, a także poszerzyli wiedzę na temat kultury Hiszpanii i Irlandii.
W ramach podsumowania projektu i upowszechniana rezultatów w Powiatowym Zespole Szkół nr 2 zorganizowane zostało spotkanie informacyjne dla grona pedagogicznego.
W pierwszej części konferencji uczestnicy kursów podsumowali za pomocą prezentacji multimedialnych zagraniczne kursy językowe. Na koniec spotkania dyrektor Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 wręczył uczestnikom certyfikaty potwierdzające udział w projekcie.
Powiatowy Zespól Szkól nr 2 w Pszczynie od lat realizuje z powodzeniem projekty europejskie. W roku szkolnym 2023/2024 rusza następna edycja projektu „Uczyć po europejsku”, dzięki któremu kolejni nauczyciele będą mieli okazję podnieść swoje kompetencje językowe podczas kursów językowych organizowanych przez renomowane szkoły językowe w unijnych krajach.
„Uczyć po europejsku – II” to tytuł projektu, w którym uczestniczyła kadra pedagogiczna Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 w Pszczynie. Dzięki niemu, mieli okazję wziąć udział w zagranicznych dwutygodniowych kursach językowych w Hiszpanii oraz Irlandii realizowanych w ramach Akredytacji Erasmusa.
Celem kursu było doskonalenie umiejętności językowych z nastawieniem na płynność
w posługiwaniu się językiem hiszpańskim i angielskim, a także poszerzenie wiedzy na temat kultury Hiszpanii i Irlandii.
Nauczycielki przebywające w Barcelonie uczęszczały na zajęcia językowe prowadzone przez szkołę językową BCNLIP IDIOMAS. Natomiast pedagodzy przebywający w Irlandii brali udział w zajęciach prowadzonych przez native speakera.
Pobyt za granicą związany jest nie tylko z nauką, ale i z odpoczynkiem. Nauczycielom przebywającym w Irlandii udało się poznać Cork, drugie co do wielkości miasto miasto Irlandii. Zobaczyli również klifowe wybrzeże Oceanu Atlantyckiego – Cliffs of Moher oraz park narodowy i miasteczko w Killarney. Tymczasem nauczycielki przebywające w Barcelonie każdego dnia po zajęciach zwiedziały miasto. Odwiedziły Sagradę Familię, Bunkry El Carmel, Park Cytadela, Łuk Triumfalny, Labirynt Horta, Zamek Castell de Montjuïc.
Udział w mobilności to nie tylko nauka, podróżowanie i poznawanie nowych ludzi, ale to przede wszystkim czas rozwoju osobistego, rozwijania umiejętności językowych oraz propagowania bogactwa kultury i tradycji rodzimych. To czas, w którym kadra pedagogiczna miała możliwość poznania swoich mocnych i słabych stron, ograniczeń. Często to także pokonywanie granic, wychodzenie poza strefę komfortu. To również nauka pracy z drugim człowiekiem. Dzięki przebywaniu w międzynarodowym towarzystwie uczestnicy mieli możliwość poznania nowych kultur, zwyczajów oraz zachowań dzięki czemu poznali, jak wygląda życie w innych częściach świata.
W maju dwie nauczycielki kształcenia zawodowego z Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 w Pszczynie odbyły szkolenie branżowe w Portugalii. Praktyki z zakresu cukiernictwa były realizowane w firmie WE ARE TASTY w Póvoa de Varzim. Umożliwiły one zapoznanie się z tradycyjnymi i nowoczesnymi recepturami portugalskich deserów z wykorzystaniem nowoczesnych technik stosowanych w produkcji cukierniczej.
Odbyty staż pozwolił m.in. na zdobycie nowych doświadczeń zawodowych, poznanie zagranicznych standardów branżowych oraz zasad organizacji europejskich przedsiębiorstw, aktualizację wiedzy zawodowej w zakresie nowych technologii stosowanych w branży cukierniczej, a także podniesienie kompetencji językowych. Szczególnie cennym doświadczeniem było nabycie umiejętności sporządzania tradycyjnych deserów kuchni portugalskiej.
Pobyt obejmował również program kulturalny w formie wyjazdów do atrakcyjnych miejsc w tym regionie, m.in. wycieczka do Viana do Castelo, która jest "perłą" północnej Portugalii, Ponte de Lima będącą jedną z najstarszych portugalskich miejscowości oraz Porto - drugiej co do wielkości metropolii w tym kraju.
Nowe doświadczenia zawodowe nauczycielek zdobyte w trakcie stażu będą motywacją do dalszego rozwoju zawodowego i przyczynią się do podniesienia wiedzy innych nauczycieli kształcenia zawodowego branży cukierniczej.
Projekt " Bilet do kariery - II" realizowany był w ramach Akredytacji Erasmusa, akcja: Akredytowane projekty na rzecz mobilności osób uczących się i kadry w sektorze Kształcenie i szkolenia zawodowe. Wartość dofinansowania projektu wynosi 57 312,00 EUR.
Strona 349 z 424