PZS 2 w Pszczynie laureatem konkursu
?Na najlepiej prowadzoną edukację dla zróżnicowanego rozwoju w placówkach oświatowo- wychowawczych województwa śląskiego w roku szkolnym 2011/2012?,
zorganizowanym przez Fundację Ekologiczną ?Silesia? w Katowicach.
Uroczystość odbyła się 12 XII 2012 w Katowicach. Nasza Szkoła zajęła I miejsce w kategorii szkół ponadgimnazjalnych. Jest to duży sukces, gdyż konkurs obejmuje swym zasięgiem cały Śląsk i cieszy się dużym zainteresowaniem już od dwudziestu jeden lat.
Spełniliśmy wszelkie wymagania, które postawili przed uczestnikami konkursu jego organizatorzy. Działaliśmy na rzecz kształtowania krajobrazu i wzrostu różnorodności biologicznej. Promowaliśmy racjonalne gospodarowanie zasobami przyrody. Wdrażaliśmy idee segregowania śmieci. Organizowaliśmy wystawy, konferencje, które podnosiły wiedzę i świadomość ekologiczną oraz promowały zmianę stylu życia. Włączyliśmy się w obchody Dnia Ziemi. Organizowaliśmy konkursy szkolne promujące idee zrównoważonego rozwoju. Przygotowaliśmy młodzież do udziału w olimpiadzie ekologicznej i konkursach o tematyce przyrodniczej. Współpracowaliśmy z różnymi instytucjami, organizacjami pozarządowymi oraz mediami.
W przedsięwzięcie zaangażowani byli wszyscy uczniowie, bez względu na profil kształcenia oraz nauczyciele. Dzięki różnorodności działań oraz determinacji w ich realizacji, pokazaliśmy, że dbanie o świadomość ekologiczną młodzieży stanowi dla nas priorytet oraz jest naszą codziennością.
Dziękujemy Wszystkim, którzy w roku szkolnym 2011/2012 przyczynili się swą pracą do tegorocznego sukcesu.
Zbieraniem informacji, opracowaniem ich pod względem merytorycznym, graficznym oraz dostosowaniem do wymogów konkursu zajęły się panie: Elżbieta Czarnynoga, Helena Stachurska, Maria Rołka ora Kinga Grygier.
Nagrodą w konkursie były cenne albumy o tematyce przyrodniczej, które zostały przekazane do biblioteki PZS 2 w Pszczynie.
Barbara Pająk z III LOa (pod opieką pani Natalii Ruman) zajęła III miejsce w Ogólnopolskim Konkursie pt. "Parafia - moja mała ojczyzna", którego organizatorem było II Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Tomaszowie Mazowieckim. Celem konkursu było inspirowanie do poznania własnego środowiska, rozwijania badań z zakresu przeszłości i teraźniejszości parafii, utrwalania odrębności lokalnych oraz popularyzacji tzw. małych ojczyzn. Przedmiotem oceny było 170 prac konkursowych przygotowanych indywidualnie i przez uczniów w kilkuosobowych zespołach. Album Barbary Pająk obejmował prezentację: historii i tradycji parafii pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Piasku, działań pracowników parafii, wypowiedzi proboszcza, księży, sióstr oraz małych obiektów sakralnych. Zwyciężczyni gratulujemy! Życzymy dalszych sukcesów!
Serdecznie zapraszamy uczniów naszej szkoły do udziału w międzyszkolnym
Konkursie kulinarno - językowym
Konkurs składa się z dwóch etapów:
- Szkolny - napisanie przepisu kulinarnego w języku niemieckim lub angielskim
- Zewnętrzny - przygotowanie opisanej potrawy i opowiedzenie w j. obcym o wykonanych czynnościach
Szczegółowe warunki konkursu opisane są poniżej w regulaminie.
Z góry dziękujemy za liczny udział w konkursie
Przewidziane są atrakcyjne nagrody!
REGULAMIN
- Postanowienia ogólne:
- Konkurs skierowany jest dla uczniów klas I-IV szkół ponadgimnazjalnych o profilu gastronomicznym z województwa śląskiego.
- Konkurs składa się z 2 etapów: szkolnego i zewnętrznego.
- Uczniowie, którzy przejdą do drugiego etapu konkursu proszeni są o uiszczenie opłaty w wysokości 5 złotych od ucznia (opłaty związane z gotowaniem)
- Każda szkoła może wysłać dowolną liczbę prac.
- Prace należy składać do nauczycieli do dnia 18.12.2012 r.
- Postanowienia szczegółowe:
- Pierwszy etap konkursu
- uczniowie piszą samodzielnie przepis w języku angielskim lub niemieckim i przedkładają go nauczycielowi języka obcego w swojej szkole.
- tekst przepisu musi być napisany na komputerze i wydrukowany w formacie A4. Ewentualne zdjęcia opisanej potrawy powinny być kolorowe.
- przepis ma dotyczyć dania głównego i musi być skomponowany tylko i wyłącznie przez uczniów. Przygotowanie tego dania musi zająć nie więcej niż 1 godzinę.
- Drugi etap konkursu
- Jury wybiera najlepsze prace z każdej szkoły i zaprasza ich autorów do II etapu konkursu, który odbędzie się w Zespole Szkół nr 7 w Tychach dn. 08.02.2013.
- Do etapu drugiego zostaną zakwalifikowani autorzy najciekawszych i językowo najpoprawniejszych przepisów kulinarnych.
- Etap drugi polegać będzie na przygotowaniu potrawy opisanej w języku obcym I etapie oraz opowiedzenia w języku obcym o wykonanych czynnościach w celu przygotowania potrawy.
- Uczestnicy zakwalifikowani do II etapu proszeni są o zabranie ze sobą stroju na kuchnię.
- Są oni również proszeni są o uiszczenie opłaty w wysokości 5 złotych od ucznia. Opłata ta będzie przeznaczona na cele organizacyjne związane z przeprowadzeniem II etapu konkursu.
- Uczniowie będą oceniani przez jury składającego się z nauczycieli języków obcych oraz przedmiotów gastronomicznych.
- Wszyscy uczestnicy II etapu konkursu otrzymają drobny upominek oraz dyplom.
- Dla zwycięzców przewidziane są atrakcyjne nagrody.
Uwaga!
Rusza po raz kolejny Konkurs na zbiórkę plastikowych nakrętek!
Włączamy się znów do akcji pomocy chorym dzieciom, podopiecznym Śląskiego Domowego Hospicjum dla Dzieci.
Ogłaszamy konkurs. Osoba, która w ciągu całego roku szkolnego zbierze największą ilość plastikowych nakrętek i przekaże je, podliczone, do biblioteki szkolnej przy ulicy Szymanowskiego 12, otrzyma nagrodę w postaci "Kolacji dla dwojga" w jednej z pszczyńskich restauracji.
Nie wyrzucaj plastikowych nakrętek! Przekazuj je na cele charytatywne!
Zapraszamy do udziału w Konkursie Fotograficznym "Jesienna zaduma".
Regulamin konkursu:
- Organizatorami konkursu są Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego w Powiatowym Zespole Szkół nr 2 w Pszczynie.
- Konkurs jest przeznaczony dla wszystkich Uczniów Naszej Szkoły.
- Każdy z autorów może przekazać do 5 fotografii w dowolnym formacie, ciekawie wyeksponowanych(np. ujęte w ramie, przyklejone na tekturę).
- Technika wykonania prac jest dowolna.
- Prace należy przekazać do biblioteki szkolnej przy ulicy Szymanowskiego lub pani Annie Kozińskiej do 07.12. 2012 r.
- Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi 12.12.2012 r.
- Oceny zdjęć dokona jury w składzie: Dyrektor Szkoły, Opikunowie SU, Przewodnicząca SU.
- Prace uczniów biorących udział w konkursie zaprezentowane zostaną w formie gazetki na korytarzu szkolnym.
- Organizatorzy przewidują 1 nagrodę główną - statyw oraz 2 równorzędne nagrody dodatkowe - albumy na zdjęcia.
Podkategorie
Strona 115 z 310