23 występy, 50 uczestników, 4 jurorów, 2 konferansjerów, 4 akustyków!, prawie 200 osobowa widownia, trzy godziny dobrej zabawy i wyśpiewane I miejsce III edycji powiatowego konkursu MAM TALENT. Jury w składzie Joanna Gajda, Katarzyna Krzempek, Otylia Trojanowska i Paweł Kukla, zgodnie i najwyżej oceniło występ Michaliny Wituły, uczennicy Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 im. Karola Miarki w Pszczynie.

Tegoroczna trzecia już edycja odbyła się w piątkowe popołudnie, a data "13 w piątek" była szczęśliwa nie tylko dla zwyciężczyni konkursu, ale i dla pozostałych laureatów, których jury obdarowało cennymi nagrodami. W konkursie, który skierowany jest do uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych powiatu pszczyńskiego wzięło udział 50 wykonawców. Imprezę pod nieobecność starosty pszczyńskiego Pawła Sadzy otworzyli Sekretarz Powiatu Szymon Sekta i Przewodnicząca Rady Powiatu Barbara Bandoła. Następnie konferansjerzy tegorocznego konkursu powitali wszystkich przybyłych do Sali widowiskowej Pszczyńskiego Centrum Kultury i przedstawili jury konkursu.

Podsumowaniem trzech godzin wspólnej zabawy było ogłoszenie wyników przez jurorów. Nagrody wręczyli wicestarosta powiatu pszczyńskiego Pan Krystian Szostak i Pani Barbara Bandoła - Przewodnicząca Rady Powiatu i zarazem dyrektor Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi im. ks. prof. Józefa Tischnera w Woli. Występy oceniała również publiczność oddając głosy na wykonawcę do nagrody publiczności.

Wyróżnienia otrzymali:

  • za śpiew: Katarzyna Bogucka z Publicznego Gimnazjum nr 5 w Studzionce oraz Weronika i Agnieszka Sochackie z Publicznego Gimnazjum w Miedźnej;
  • za grę na gitarze i śpiew - Sebastian Gajer z Zasadniczej Szkoły Zawodowej w Pszczynie;
  • za wyraz artystyczny - zespół Vesperum.

Nagrody główne otrzymali:

  • I miejsce i czek o wartości 400 złotych - za śpiew otrzymała Michalina Wituła uczennica Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 im. Karola Miarki w Pszczynie.
  • II miejsce i czek o wartości 300 złotych oraz nagrodę publiczności i czek o wartości 100 złotych - za taniec otrzymał Adrian Wróbel, uczeń Publicznego Gimnazjum nr 4 w Pszczynie.
  • III miejsce i czek o wartości 200 złotych - za taniec otrzymała Marta Klepek, uczennica III Liceum Ogólnokształcącego w Pszczynie.

PODZIĘKOWANIA:

  • dla Pana Michała Czernka dyrektora Pszczyńskiego Centrum Kultury za udostępnienie Sali Widowiskowej oraz akustyków Darka, Staszka, Rafała i Piotrka za profesjonalną obsługę imprezy,
  • dla wszystkich nauczycieli-opiekunów, którzy zgłosili i przygotowali uczniów do występu,
  • dla konferansjerów Mateusza Grzechnika i Kornela Flisiaka, którzy raczyli widzów humorem, dowcipem, kreatywnością a przede wszystkim profesjonalizmem. Dziękujemy!
  • wszystkim uczestnikom za przygotowanie występów,
  • widowni za obecność i wsparcie występujących,
  • jury za pracę, której nikt im nie zazdrości...
  • Dorocie i Ilonie za "dyplomowanie" uczestników ;-)

Wszystkich którzy chcieliby ponownie lub po raz pierwszy wziąć udział w tej imprezie zapraszamy za rok na IV edycję.

Jury konkursu:

Joanna Gajda - wokalistka, nauczyciel śpiewu. Absolwentka Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, kierunek wokalno - aktorski. Współpracowała z wieloma zespołami, placówkami kultury oraz agencjami artystycznymi między innymi z Estradą Śląską. Jako wokalistka wraz z zespołem muzyków występowała obok artystów polskiej sceny rozrywkowej. Obecnie oprócz występów scenicznych zajmuje się edukację wokalną dzieci, młodzieży i dorosłych.

Katarzyna Krzempek - pracownik Gminnego Ośrodka Kultury w Suszcu z którym związana jest od 2010 roku. Zajmuje się szeroko rozumianym impresariatem. Koordynuje i wspiera działania wolontariuszek Klubu Działań Pozytywnych. Animatorka z zawodu i z pasji. Prywatnie miłośniczka i tancerka salsy (amatorsko). Managerka Szkoły Tańca Movimento w Żorach. Od kilku lat organizator projektu "Letnie spotkania z tańcem" w Żorach propagującego kulturę tańca.

Otylia Trojanowska - (ślązaczka roku 2009, mieszkanka Studzionki, ambasador tradycji i kultury ziemi pszczyńskiej). Członek Koła Gospodyń Wiejskich w Studzionce. Od początku w jury Mam Talent.

Paweł Kulka - nauczyciel muzyki, aranżer i klawiszowiec zespołu PomaU. Jego muzycznym marzeniem jest pisanie muzyki do filmów, granie w zespole i koncertowanie. Miał okazję tworzyć muzykę to spektakli, co było dla niego niezwykle ciekawym doświadczeniem. Właściciel szkoły B-Note Centrum Muzyczne.

Więcej szczegółów na stronie POPP.

 

Młodzieżowy Dom Kultury w Gliwicach organizuje już po raz siedemnasty Wojewódzkie Prezentacje Artystyczne Dzieci i Młodzieży. Impreza zdobyła już sporą popularność i corocznie zgłasza się do udziału w niej wielu uczestników z całego Śląska. Zapraszamy wszystkich chętnych!

 

KONKURS

?PODRÓŻE PO ŚWIECIE ? STÓŁ PIĘKNIE NAKRYTY?

Interesujesz się kuchnią innych narodów?
Chciałbyś wyrazić swoją kreatywność i wyobraźnię?
Masz pomysł na oryginalne nakrycie stołu?

ZAPRASZAMY UCZNIÓW NASZEJ SZKOŁY DO UDZIAŁU W KONKURSIE
NA ARANŻACJĘ STOLIKÓW OKOLICZNOŚCIOWYCH
tym razem inspirowanych kulturą i kuchnią innych narodów

Dla zwycięzców przewidziane nagrody!

Wszelkich informacji na temat konkursu udzielają panie: Barbara Łuka oraz Maria Potyka
Termin przyjmowania zgłoszeń ? do 20 marca b.r.

ZAPRASZAMY!!!

?Podróże po świecie ? stół pięknie nakryty?
REGULAMIN KONKURSU

  1. W konkursie mogą brać udział uczniowie PZS 2 (nie tylko klas gastronomicznych);
  2. Zespół biorący udział w konkursie mogą tworzyć najwyżej dwie osoby;
  3. Każdy zespół wylosuje kraj, którego tradycje kulinarne oraz charakterystyczne cechy odzwierciedli w swojej ?pracy?;
  4. Zadaniem zespołu będzie:
    • aranżacja stolika okolicznościowego (z nakryciami dla dwóch osób), zgodnie z wylosowaną tematyką;
    • przygotowanie plakatu odnoszącego się do tradycji kulinarnych narodu, który został wylosowany przez zespół;
  5. Uczestnicy konkursu korzystają wyłącznie z osobistych elementów dekoracyjnych, nakryć, zastawy, naczyń, bielizny stołowej, sztućców itp. niezbędnych do aranżacji; stolika;
  6. Plakat można wykonać dowolną techniką plastyczną. Tematyką ma nawiązywać do tradycji kulinarnych danego narodu ? popularnych potraw, przypraw, napojów, sposobów podawania... Format plakatu: A2;
  7. Przed realizacją zadania uczestnicy zobowiązani są do przygotowania projektu (szkicu) aranżacji stolika i przedstawieniu go organizatorom konkursu w wyznaczonym terminie;
  8. Ocenie podlegać będą następujące elementy:
    • nawiązanie do tematu konkursu poprzez wykorzystanie elementów aranżacji, które w widoczny sposób kojarzą się z danym krajem;
    • estetyka i poprawność nakrycia;
    • samodzielnie wykonane elementy dekoracyjne;
    • estetyka i czytelność plakatu;
    • zgodność tematyczna plakatu;
    • pomysłowość, oryginalność;
  9. Stoliki oraz prace plastyczne zostaną ocenione przez jury;
  10. Wszelkich informacji na temat konkursu udzielają jego organizatorzy (B. Łuka, M. Potyka);

 

KONKURS REGIONALNY PT. ?DZIEDZICTWO KULTUROWE ZIEMI PSZCZYŃSKIEJ NA ZAWSZE W NASZEJ PAMIĘCI...? DLA SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH POWIATU PSZCZYŃSKIEGO

PATRONAT KONKURSU:

  • Powiatowy Zespół Szkół nr 2 im. K. Miarki w Pszczynie,
  • Uniwersytet Śląski w Katowicach,
  • Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka, Filia w Pszczynie,
  • Muzeum Prasy Śląskiej im. W. Korfantego w Pszczynie,
  • Muzeum Militariów w Pszczynie.

CELE KONKURSU:

  • budzenie zainteresowania własnym regionem,
  • integracja ze środowiskiem i dziedzictwem kulturowym Regionu Pszczyny,
  • poznanie obiektów architektonicznych i przyrodniczych na terenie powiatu pszczyńskiego,
  • kształtowanie postawy poczucia przynależności do określonej społeczności, identyfikowanie się z nią i jej zdobyczami,
  • przybliżenie znajomości na temat historii i dziedzictwa kulturowego środowiska regionu pszczyńskiego,
  • kształtowanie postaw lokalnego patrioty.

PRZEBIEG PRZYGOTOWAŃ:

  • konkurs odbędzie się 16 marca 2015 roku o godz. 10.00 na sali gimnastycznej,
  • wszyscy uczestnicy otrzymają dyplom udziału a zwycięzcy nagrody,
  • konkurs będzie składał się z wielu kategorii.

Informacje o składach drużynowych należy zgłaszać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (z dopiskiem: ZGŁOSZENIE DO KONKURSU REGIONALNEGO) do 27 lutego 2015 roku, podając informacje:

  • liczba uczestników w grupie,
  • nazwa Szkoły i adres,
  • imię i nazwisko opiekuna, z którym przybędzie grupa w dniu konkursu.

Może uczestniczyć w konkursie kilka grup z jednej Szkoły.

Kategorie, na które może grupa przygotować się już wcześniej:

  • wypowiedź w gwarze, prezentacja wiersza gwarą lub innego utworu literackiego,
  • scenka lub skecz w gwarze o wybranej tradycji śląskiej (może być związana z sytuacją w rodzinie, w pracy, w szkole itp.),
  • piosenka wykonana w gwarze (możliwość zaprezentowania się w stroju ludowym podczas występu),
  • pokaz multimedialny na temat muzeów zlokalizowanych w powiecie pszczyńskim (państwowe oraz prywatne),
  • reklama z hasłem, która będzie polegać na upowszechnianiu informacji o rzeczach, ich zaletach, wartościach i możliwościach zwiedzania elementów dziedzictwa kulturowego powiatu pszczyńskiego,
  • plakat zachęcający do promowania dziedzictwa kulturowego w regionie pszczyńskim.

UWAGA!

Każda kategoria będzie punktowana, natomiast nie dyskwalifikuje się grupy za nieprzygotowanie jednej kategorii.

Grupy oprócz podanych wyżej kategorii, muszą być przygotowane na dodatkowe kategorie, takie jak:

  • przyporządkowanie nazwy do odpowiedniej części stroju ludowego,
  • przetłumaczenie z gwary krótkiego tekstu lub słówek na język polski,
  • odgadnięcie do czego służyły dawne przedmioty...

A także zaplanowano wiele atrakcji, występów zaproszonych Gości oraz poczęstunek naszych regionalnych potraw!

Zapraszamy do udziału w konkursie!

Organizatorzy:

Joanna Koczuba
Natalia Ruman
Michał Pudełko

 

KONKURS FOTOGRAFICZNY
?DROGI ŻYCIOWE ABSOLWENTÓW MOJEJ SZKOŁY?

 

autor: Iga Niezgodzka, Roman Link, Grzegorz Galek

W związku z obchodami 70. rocznicy PZS nr 2 w Pszczynie zapraszamy wszystkich chętnych uczniów do wzięcia udziału w konkursie fotograficznym ?Drogi życiowe absolwentów mojej szkoły?. Atrakcyjne nagrody i tytuł najzdolniejszego młodego fotografa ZIEMI PSZCZYŃSKIEJ czekają!!!

REGULAMIN KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO
?DROGI ŻYCIOWE ABSOLWENTÓW MOJEJ SZKOŁY?

  1. Organizator: Powiatowy Zespół Szkół nr 2 w Pszczynie, ul. Szymanowskiego 12
  2. Uczestnicy: Uczniowie Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 w Pszczynie
  3. Cele konkursu:
    • propagowanie wśród ludzi młodych sztuki fotografowania, jako jednej z form artystycznego wyrazu, a jednocześnie jednego z najlepszych środków komunikacji międzyludzkiej;
    • rozwijanie wrażliwości artystycznej;
    • prezentacja twórczości młodzieży w dziedzinie fotografii;
    • poznanie indywidualnego spojrzenia uczniów na szkołę i ludzi z nią związanych;
    • uczczenie obchodów 70lecia PZS 2 oraz promocja szkoły.
  4. Zasady ogólne:
    • przedmiotem konkursu są prace fotograficzne wykonane samodzielnie, będące oryginałami;
    • wyklucza się prace tworzone wspólnie (współautorstwo);
    • nadesłane prace należy opisać drukowanymi literami (tytuł pracy, imię i nazwisko autora, numer klasy);
    • autorzy prac nadsyłają oświadczenie o posiadaniu praw autorskich do nadesłanych prac, zgodę na przetwarzanie danych osobowych oraz zgodę osoby fotografowanej na wykorzystanie jej wizerunku do celów promocji szkoły;
    • nagrodzone i wyróżnione prace zostaną opublikowane na stronie internetowej szkoły oraz na jej profilu Facebook, jak też zaprezentowane w budynku szkoły i starostwa powiatowego;
    • przedmiotem konkursu są fotografie, których tematyka wiąże się z podanym tytułem. Technika wykonania fotografii jest dowolna, format wywołanej fotografii nie może być mniejszy niż 18x24 cm, dopuszcza się możliwość przesłania prac drogą mailową lub dostarczenia ich na nośniku cyfrowym. Jeden autor może dostarczyć do siedmiu zdjęć. Fotografie, na których będą znajdować się jakiekolwiek oznaczenia, cyfry (np. daty) będą dyskwalifikowane.
  5. Terminy:
    • Prace wykonane zgodnie z wymogami organizatorów należy przekazać wychowawcom klasy do dnia 17. kwietnia. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi dnia 24. kwietnia.
  6. Nagrody:
    • Oceny prac dokona jury w składzie: Jarosław Kinalski, Roman Link, Iga Niezgodzka, Grzegorz Galek oraz p. prof. Irena Nawrot (Wydział Artystyczny UMCS w Lublinie) Decyzje jury są ostateczne. Laureaci i wyróżnieni otrzymają atrakcyjne nagrody.
  7. Postanowienia końcowe:

W sprawie roszczeń wnoszonych przez osoby trzecie odpowiedzialność ponosi autor nadesłanych prac. Laureat konkursu wyraża zgodę na nieodpłatne publikowanie przez organizatora konkursu nadesłanych przez niego zdjęć. Organizator Konkursu zastrzega sobie prawo do wykorzystania nadesłanych zdjęć (także tych nienagrodzonych) w publikacjach i/lub działaniach promocyjnych Organizatora.
Poprzez przesłanie zdjęcia (lub zdjęć) na Konkurs, Uczestnik potwierdza, że zapoznał się z Regulaminem oraz akceptuje jego postanowienia
W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie znajdują powszechne przepisy prawa, w szczególności przepisy kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Z 2000 r., Nr 80, poz. 904 z późn. zm.).

Informacje o konkursie można uzyskać:

Grzegorz Galek: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.