W dniach 7-24.12.2012 r. można oglądać prace uczniów w Bibliotece Pedagogicznej w Pszczynie. Wystawa dotyczy bombek choinkowych, ręcznie malowanych i wykonanych różnymi technikami. Według legendy Hans Greiner rozpoczął tworzenie szklanych wydmuszek do udekorowania choinki, gdyż nie stać go było na typowe wówczas dekoracje czyli orzechy, jabłka czy cukierki. Nasi uczniowie wykonali bombki w celu zaprezentowania swoich zdolności artystycznych. Wszystkim odwiedzającym życzymy Wesołych Świąt i pięknie ozdobionych choinek!

 

Składamy serdeczne podziękowanie Wszystkim Uczniom, ich Rodzicom oraz Nauczycielom, którzy zaangażowali się w akcję ?Szlachetna Paczka?. Ilość produktów, prezentów, które udało nam się zebrać przerosła nasze najśmielsze oczekiwania. Dzięki Wam, dostarczyliśmy Rodzinie wszelkie potrzebne rzeczy.

Wszystkie klasy PZS2 przez tydzień znosiły do szkoły produkty żywnościowe o długim terminie ważności, środki czystości, zabawki, ubrania, buty, przybory szkolne, słodycze. Nie zabrakło nawet żelazka, kołdry, poduszki oraz komputera.

W piątek 7 XII 2012 przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego zapakowali i ozdobili naszą ?Szlachetną Paczkę?, poczym Rada Samorządu Uczniowskiego pod opieką opiekuna zawiozła ją wolontariuszowi Rodziny.

Nasza paczka sprawiła Odbiorcy dużą radość i wzruszenie. W zamian dzieci przygotowały podziękowania w formie obrazków.

Jeszcze raz dziękujemy za dary. Życzymy jednocześnie pogodnych, zdrowych Świąt Bożego Narodzenia, spędzonych w gronie Najbliższych.

 

Przypominamy o trwającej w szkol akcji Szlachetna Paczka. Poniżej zamieszczamy szczegóły związane z akcją.

1. Opis rodziny

Pani Katarzyna (29 l.) i Pan Eugeniusz (36 l.) wychowują trzech synów: Marcina (9 l.), Artura (6 l.) i Zbigniewa (5 l.). Trudna sytuacja rodziny zaczęła się 2 lata temu, kiedy to Pan Eugeniusz stracił pracę. Od tej pory nie udało mu się znaleźć stałego zatrudnienia, jedynie dorabia u sąsiadów wykonując prace porządkowe. Rodzina przed świętami najbardziej ucieszy się z żywności, środków czystości i żelazka.

2. Potrzeby rodziny

Żywność, żelazko, środki czystości.

  • Żywność trwała: herbata, kawa, ryż, kasza, makaron, mąka, cukier, olej, dżem, konserwy mięsne, konserwy rybne, warzywa w puszkach, słodycze, soczki
  • Środki czystości: proszek do prania, płyny czyszczące, płyn do mycia naczyń, szampon, pasta do zębów, mydło/żel myjący
  • Odzież

Marcin (rozmiar 134, typ budowy - szczupły) - kurtka zimowa, bluzy (przejściowe), dresy (przejściowe)

Artur (rozmiar 128, typ budowy - szczupły) - bluzy (przejściowe), dresy (przejściowe), czapka, szalik

Zbigniew (rozmiar 122, typ budowy - szczupły) - bluzy (przejściowe), dresy (przejściowe)

Katarzyna (rozmiar 38, typ budowy - szczupła) - bluzki (przejściowe), swetry (przejściowe)

  • Obuwie

Katarzyna - kozaki zimowe, rozmiar 39

Marcin - kozaki/trapery zimowe, rozmiar 35

  • Pomoce szkolne: zeszyty, bloki, kredki, farbki, plastelina, papier kolorowy, nożyczki, klej, piórnik, plecak, przybory do pisania
  • Wyposażenie mieszkania: kołdra, poduszka, ręczniki
  • Brakujące sprzęty: żelazko
  • Inne potrzeby: komputer dla chłopców, może być używany
  • Specjalne upominki: zabawki dla chłopców - autka, rodzice - kosmetyki damskie i męskie

 

9 XI 2012 roku gościliśmy dr Danutę Kocurek, adiunkta Zakładu Historii i Teorii Wychowania, Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego z referatem pt. "Zasłużeni dla Ziemi Pszczyńskiej". Pani Doktor przybliżyła cel swojego wystąpienia z zaznaczeniem, że temat wpisuje się w edukację regionalną. W krótkim zarysie przedstawione zostały dzieje Ziemi Pszczyńskiej i na tym tle ukazane postaci zasłużone dla tej Ziemi, między innymi: Karola Miarki ojca i syna, Ludwika Musioła oraz Jana Kupca z Łąki. Na zakończenie prelegentka podkreśliła, że zadaniem szkoły jest wyposażenie młodzieży w "korzenie i skrzydła", aby młode pokolenie nie zagubiło się w masowej i multimedialnej rzeczywistości.

 

We wtorek, 30. października 2012 roku, odbyły się w naszej szkole warsztaty przygotowane przez Fundację ZNAK z Krakowa.

W trwających po 4 godziny zajęciach uczestniczyły klasy II tg i III lor. W trakcie spotkania poruszaliśmy problemy globalnych współzależności, świadomej konsumpcji oraz łamania praw człowieka na świecie. Prawa człowieka to prawa jednostki - także każdego z uczniów, więc temat jest bliski nam wszystkim. Warsztaty były interesujące ze względu na podejmowane tematy i ciekawe metody pracy.