Spotkanie organizacyjne z opiekunami, odbędzie się 27.09.2013 (w piątek) o godz. 12.00 w sali nr 40.

 

Spotkanie uczniów naszej szkoły uczących się w budynku przy ulicy Szymanowskiego 12 chętnych do udziału w zajęciach w ramach Koła Nauk o Państwie i Prawie odbędzie się 30.IX.2013 roku (w poniedziałek) o 15:00 w sali nr 10. Serdecznie zapraszamy!

 

INFORMUJEMY, ŻE 17.09.2013 r. GŁÓWNA BRAMA WJAZDOWA DO SZKOŁY BĘDZIE ZAMKNIĘTA.

PROSIMY O WJAZD NA PARKING PRZEZ DRUGĄ BRAMĘ OBOK BLOKU NAUCZYCIELSKIEGO PRZEZ BOISKA SZKOLNE.

 

UWAGA!!! TRWA NABÓR NAUCZYCIELI DO PROJEKTU:
?MOBILINI NAUCZYCIELE KSZTAŁCĄ NOWOCZEŚNIE I SKUTECZNIE?

?Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych? realizowanego przez FRSE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ? POKL na zasadach Programu ?Uczenie się przez całe życie?

Projekt jest adresowany do nauczycieli języków obcych i przedmiotów informatycznych zatrudnionych w PZS nr 2 w Pszczynie. Wszyscy nauczyciele, którzy wzięli udział w spotkaniu informacyjnym na temat projektu w dniu 30.08.2013 r. oraz są nadal zainteresowani udziałem w projekcie, składają w sekretariacie KARTĘ ZGŁOSZENIA KANDYDATA do dnia 16.09.2013 r.

Wzór podania dla kandydatów, wyrażających chęć udziału w projekcie, dostępny jest w sekretariacie PZS nr 2 w budynku przy ul. Szymanowskiego 12 lub bezpośrednio u p. Anny Smusz-Waberskiej.

Weryfikacji zgłoszeń kandydatów i ustalaniem listy uczestników projektu zajmie się specjalnie do tego zadania powołana Komisja Rekrutacyjna, w skład której wejdą: Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej - dyrektor PZS nr 2 mgr inż. Piotr Cygan, v-ce Dyrektor PZS nr 2 mgr inż. Mirosława Bienioszek oraz starszy specjalista ds. osobowych- mgr Jolanta Pochłopień.

Komisja Rekrutacyjna, na podstawie przeprowadzonej weryfikacji, wyłoni dwie listy uczestników projektu: listę główną i listę rezerwową.

 

8.30 ? 12.30

Zajęcia z wychowawcami ? klasy pierwsze:

  • sprawy organizacyjne,
  • zajęcia integracyjne,
  • poznanie obiektów szkolnych (pracownie, obiekty sportowe, biblioteka, gabinet pedagoga, gabinet higienistki, internat),
  • zapoznanie z funkcjonującymi w szkole regulaminami i dokumentami,
  • zapoznanie z przepisami BHP, zasadami bezpiecznego poruszania się po terenie szkoły ? między budynkami, pracowniami oraz w drodze do i ze szkoły,
  • zapoznanie z kalendarzem roku szkolnego 2013/2014,
  • plan lekcji,
  • poinformowanie o działających w szkole zajęciach pozalekcyjnych,
  • ubezpieczenie ? do 20.09.

Przydział sal dla klas pierwszych:

  • I Tor (J. Woźnica) ? Bogedaina, sala 18,
  • I Tle (I Sekta) ? Bogedaina, sala 7,
  • 1 TMa (L. Kondzielnik) ? sala 52,
  • 1 TMb (M. Puchała) - sala 27,
  • I Tinf. (B. Łupińska) ? sala 21,
  • I Hot (D. Garbocz) ? sala 30,
  • I Tkg (R. Jarosz)- sala 24,
  • I Trb (E. Baca) ? sala 42,
  • I Tż (B. Łuka) ? sala 32,
  • I LO a (J. Koczuba) ? sala 33,
  • I LO b (R. Link) ? sala 25,
  • I ZSZ (J. Mroczkowska) ? czytelnia.

Zajęcia z wychowawcami ? klasy pozostałe:

  • sprawy organizacyjne,
  • przypomnienie funkcjonujących w szkole regulaminów i treści dokumentów,
  • przypomnienie przepisów BHP, zasad bezpiecznego poruszania się po terenie szkoły ? między budynkami, pracowniami oraz w drodze do i ze szkoły,
  • zapoznanie z kalendarzem roku szkolnego 2013/2014,
  • plan lekcji i zajęć,
  • wybór samorządu klasowego,
  • przypomnienie o działających w szkole zajęciach pozalekcyjnych,
  • zapoznanie z terminami i zasadami egzaminów zewnętrznych (klasy maturalne),
  • zaplanowanie wycieczek,
  • ubezpieczenie ? do 20.09,
  • informacja nt. programu ?Mam zawód ? mam pracę w regionie?,
  • porządkowanie pracowni oraz wyznaczonych terenów wokół szkoły.

Przydział terenów wokół szkoły (pracowni) do poszczególnych klas:

  • III LO a (B. Skrzypczyk) ? Bogedaina, sala10,
  • III LO b (A. Michalik) ? Bogedajna, sala 6,
  • II LO a (M. Pudełko) ? sala 28 oraz chodnik od bramy głównej do parkingu (kort),
  • II LO b (M. Kmieć) ? sala 26 i pod opieką wychowawcy ( w porozumieniu z B. Machalicą) ? tereny i boiska sportowe,
  • III ­Tg (M. Pozimska) ? sala 43 i teren przed ogrodzeniem szkoły, wzdłuż ul. Szymanowskiego (kamizelki),
  • IV Tak (L. Miszczak) ? sala 23 i teren przed szkołą (trawnik, chodnik, pojemniki, skalniaki)) ? w porozumieniu z nauczycielami TAK,
  • IV Tg ( L. Miszczak) ?sala 23 i teren od pierwszej bramy wjazdowej/furtki wejściowej wzdłuż do parkingu (kort),
  • II TB (M. Krzywoń ) ? Bogedaina, sala 19,
  • II Ti (M. Rołka) ? Bogedaina, sala 8,
  • VI Ti (A. Świtlik) ? sala 22 i teren od drugiej bramy wjazdowej do garaży (prawa strona),
  • III Ti (R. Grygier) ? sala 41 i teren od drugiej bramy wjazdowej do garaży (prawa strona),
  • III Tar (W. Strączek) ? sala nr 51 i działki szkolne /kolekcje roślin,
  • II Tar (K. Szuster) ? sala 17 i teren przed wejściem do biur Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa,
  • IV g (A. Paszek) ? sala i8 oraz pracownie gastronomiczne ?internat,
  • II Tż ( M. Potyka) ? sala i 18 oraz pracownie gastronomiczne ?internat,
  • III Tku (W. Ogiegło) ? sala 15 i pojemniki oraz nasadzenia za szkołą (parking wewnętrzny),
  • III Tho (A. Kozińska) ? sala 40 i obiekty sportowe, teren za pływalnią i chodnik wzdłuż przewiązki, wejście do szkoły od strony sali gimnastycznej,
  • IV Tho ( W. Filipek) sala 39 i teren za pływalnią i chodnik wzdłuż przewiązki, wejście do szkoły od strony sali gimnastycznej,
  • II Hot (M. Nierząd) ? sala 24 i obiekty sportowe,
  • II TMa (W. Fitowska) ? sala 21 i teren od placu manewrowego do Budynku Powiatowego Zarządu Dróg,
  • II TMb (A. Jochemczyk) ? sala 13 i teren za internatem,
  • IV T lor (R. Kania) ? Bogedaina, sala 9 (PC)i teren wokół budynków szkoły,
  • IV Te (E. Wanot) ? Bogedaina, sala 11 i teren wokół budynków szkoły,
  • II Tor (M. Kostrzewa ? Przemyk ? Bogedaina, sala 17 i teren wokół budynków szkoły,
  • II Tle ( M. Szczyrbowska) ? Bogedaina, sala 2 i teren wokół budynków szkoły,
  • III Teo (A. Bryll) ? Bogedaina, sala 4 i teren wokół budynków szkoły,
  • III lor (B. Wituła) ? Bogedaina, sala 5 i teren wokół budynków szkoły,
  • II Tg (M.Tabath) ? sala 53 i droga od parkingu (kort) do kolekcji żywopłotów),
  • II ZSZ (N. Ruman) ? wycieczka ? Muzeum Prasy Śląskiej.

Worki na śmieci i sprzęt - do odbioru u Pani Woźnej

 

2 września 2013 roku, Firma transportowa Daltrans rozpocznie przewóz młodzieży do szkół na trasie Strumień -Zabłocie Pszczyna.

Aby usprawnić organizacyjnie sprzedaż biletów miesięcznych proponujemy dokonać zakupu wcześniej (przed rozpoczęciem roku szkolnego).

W Strumieniu będzie można nabyć bilet miesięczny dnia 30.VIII w godzinach od 18 - 20 w Restauracji Nova (w innych miejscowościach sprzedaż biletów pod podanymi numerami poniżej). Osoby, którym nie uda się kupić biletu w podanym wyżej terminie, będą miały możliwość nabycia biletu 2 września bezpośrednio u kierowcy.

Oto numery kontaktowe osób ?łącznik?w? z firmą. Zachęcamy do telefonowania w razie jakichkolwiek pytań.

  • Strumień - 505 018 396
  • Zabłocie - 604 735 431
  • Wisła Mała - 795 835 155
  • Wisła Wielka - 601 331 057

2 września będą dwa przewozy w/g rozkładu porannego oraz dwa przejazdy powrotne o godz.11.00 i 13.00 (przystanki w/g rozkładu jazdy).

Lp. Przystanki S S Przystanki S S
1 Zbytków 06:45 X Pszczyna Park 14:20 15:35
2 Strumień DK 06:50 X Pszczyna Szpital 14:25 15:40
3 Strumień Rynek 06:52 07:57 Pszczyna ul. Cieszyńska 14:28 15:42
4 Zabłocie Centrum 06:57 08:03 Łąka kol. 14:30 15:44
5 Wisła Mała kol. 07:02 08:07 Łąka Gospoda 14:32 15:46
6 Wisła Mała skrz. 07:04 08:09 Łąka Madera 14:33 15:47
7 Wisła Wielka os. 07:06 08:11 Wisła Wielka kol. 14:35 15:49
8 Wisła Wielka II 07:08 08:13 Wisła Wielka I 14:36 15:50
9 Wisła Wielka I 07:10 08:15 Wisła Wielka II 14:38 15:52
10 Wisła Wielka kol. 07:11 08:16 Wisła Wielka os. 14:40 15:54
11 Łąka Madera 07:13 08:18 Wisła Mała skrz. 14:42 15:56
12 Łąka Gospoda 07:14 08:19 Wisła Mała kol. 14:44 15:58
13 Łąka kol. 07:16 08:21 Strumień Rynek 14:47 16:01
14 Pszczyna ul. Cieszyńska 07:18 08:23 Zabłocie Centrum 14:55 16:09
15 Pszczyna Szpital 07:21 08:26 Strumień DK X 16:15
16 Pszczyna Park 07:26 08:31 Zbytków X 16:20

Rozdanie dyplomów potwierdzających kwalifikacje zawodowe odbędzie się 30 sierpnia 2013 r. o godz. 9.00.

 

Dnia 6 sierpnia odbyło się zebranie z przedstawicielem Firmy Transportowej Daltrans, na którym ustalono: firma rozpoczyna działalność od września na trasie Zabłocie ? Strumień - Pszczyna, autobus będzie zatrzymywał się na całej trasie do Pszczyny. W Pszczynie pierwszy przystanek będzie przy szpitalu oraz drugi docelowy przy szkole (ul. Szymanowskiego 12). Początkowo będą tylko dwa przejazdy - rano z Zabłocia o 6.50 przez Strumień (7.00) oraz 8.00 i powrót popołudniowy spod szkoły o 14.20 i 15.20. Póki co, będą to kursy zamknięte, dlatego jeśli ktoś nie dotarł na zebranie, a chce jeździć z nowym przewoźnikiem, można wpisywać się jeszcze na utworzoną już listę zainteresowanych.

Pod tymi numerami wybrane osoby będą  zapisywać chętnych i udzielać szczegółowych informacji:

  • Zabłocie - 604 735 431
  • Strumień - 505 018 396
  • Wisła Mała - 795 835 155
  • Wisła Wielka - 601 331 057

 

Wyprawka szkolna - 2013 r.

dot. Rządowego programu pomocy uczniom w 2013 r. - ?Wyprawka szkolna?

Wniosek o udzielenie pomocy finansowej uczniom, w roku szkolnym 2013/2014, na zakup podręczników i materiałów dydaktycznych składa się do dyrektora szkoły, do której uczeń będzie uczęszczał w roku szkolnym 2013/2014. Termin składania wniosków, ustalony przez Burmistrza Pszczyny, dla szkół mających siedzibę na terenie gminy Pszczyna: do dnia 06.09.2013 r.

Pomoc udzielana jest na wniosek rodziców ucznia (prawnych opiekunów, rodziców zastępczych), a także nauczyciela, pracownika socjalnego lub innej osoby, za zgodą przedstawiciela ustawowego lub rodziców zastępczych.

1. Uczniowie rozpoczynający w roku szkolnym 2013/2014 naukę w klasie II szkoły ponadgimnazjalnej (zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego i technikum):

- pomoc dla uczniów z rodzin, w których dochód na osobę nie przekracza kryterium dochodowego na osobę w rodzinie, o którym mowa w art. 8 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 182 z późn. zm.) tj. 456,00 zł netto na osobę - do wniosku należy dołączyć zaświadczenie o wysokości dochodów. W uzasadnionych przypadkach do wniosku można dołączyć - zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów - oświadczenie o wysokości dochodów. W przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia, którego rodzina korzysta ze świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej w formie zasiłku stałego lub okresowego, można przedłożyć - zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów - zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pieniężnych w formie zasiłku stałego lub okresowego;

- pomoc dla uczniów pochodzących z rodzin niespełniających kryterium dochodowego tj. 456,00 zł netto na osobę (z ustawy o pomocy społecznej) - w przypadkach określonych w art. 7 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej - do wniosku, zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów, należy dołączyć uzasadnienie;

- pomoc dla ucznia: słabowidzącego, niesłyszącego, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej - posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 71b ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty - do wniosku - zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów - należy dołączyć kopię orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną, w tym poradnię specjalistyczną.

2. Uczniowie rozpoczynający w roku szkolnym 2013/2014 naukę w klasie I i III zasadniczej szkoły zawodowej, I i III liceum ogólnokształcącego, I i III technikum, liceum profilowanego, technikum uzupełniającego:

- pomoc dla ucznia: słabowidzącego, niesłyszącego, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej - posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 71b ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty - do wniosku - zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów - należy dołączyć kopię orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną, w tym poradnię specjalistyczną.

Koszt zakupu podręczników do kształcenia ogólnego, w tym podręczników do kształcenia specjalnego, dopuszczonych do użytku szkolnego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, a w przypadku uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym lub znacznym - również koszt zakupu materiałów dydaktycznych po przedłożeniu dowodu zakupu, do wysokości wartości pomocy zwraca Burmistrz Pszczyny za pośrednictwem Pszczyńskiego Zarządu Edukacji - dowody zakupu podręczników należy przedłożyć w Pszczyńskim Zarządzie Edukacji, 43-200 Pszczyna, ul. Zdrojowa 4, pokój 112, tel. 32 210-21-93.

W przypadku zakupów indywidualnych dowodem zakupu jest faktura VAT wystawiona imiennie na ucznia, rodzica (prawnego opiekuna, rodzica zastępczego), rachunek, paragon lub oświadczenie o zakupie odpowiednio podręczników lub materiałów dydaktycznych. W przypadku zakupu dla grupy uczniów, potwierdzenie zakupu wystawia podmiot dokonujący zakupu na podstawie faktury VAT i listy uczniów. W przypadku złożenia oświadczenia do oświadczenia należy dołączyć informację o rozliczeniu wydatków tylko w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w 2013 r. - ?Wyprawka szkolna?

Wszelkie niezbędne informacje można znaleźć na stronach:

Do pobrania:

Podstawa prawna:

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 lipca 2013 r. w sprawie szczegółowych warunków udzielania pomocy finansowej uczniom na zakup podręczników i materiałów dydaktycznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 818).

 

Zapraszamy na kryty basen w Powiatowym Zespole Szkół nr 2 w Pszczynie! Szczegółowy plan godzin otwarcia znajduje się tutaj...