Spotkanie organizacyjne z opiekunami, odbędzie się 27.09.2013 (w piątek) o godz. 12.00 w sali nr 40.
Spotkanie uczniów naszej szkoły uczących się w budynku przy ulicy Szymanowskiego 12 chętnych do udziału w zajęciach w ramach Koła Nauk o Państwie i Prawie odbędzie się 30.IX.2013 roku (w poniedziałek) o 15:00 w sali nr 10. Serdecznie zapraszamy!
INFORMUJEMY, ŻE 17.09.2013 r. GŁÓWNA BRAMA WJAZDOWA DO SZKOŁY BĘDZIE ZAMKNIĘTA.
PROSIMY O WJAZD NA PARKING PRZEZ DRUGĄ BRAMĘ OBOK BLOKU NAUCZYCIELSKIEGO PRZEZ BOISKA SZKOLNE.
UWAGA!!! TRWA NABÓR NAUCZYCIELI DO PROJEKTU:
?MOBILINI NAUCZYCIELE KSZTAŁCĄ NOWOCZEŚNIE I SKUTECZNIE?
?Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych? realizowanego przez FRSE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ? POKL na zasadach Programu ?Uczenie się przez całe życie?
Projekt jest adresowany do nauczycieli języków obcych i przedmiotów informatycznych zatrudnionych w PZS nr 2 w Pszczynie. Wszyscy nauczyciele, którzy wzięli udział w spotkaniu informacyjnym na temat projektu w dniu 30.08.2013 r. oraz są nadal zainteresowani udziałem w projekcie, składają w sekretariacie KARTĘ ZGŁOSZENIA KANDYDATA do dnia 16.09.2013 r.
Wzór podania dla kandydatów, wyrażających chęć udziału w projekcie, dostępny jest w sekretariacie PZS nr 2 w budynku przy ul. Szymanowskiego 12 lub bezpośrednio u p. Anny Smusz-Waberskiej.
Weryfikacji zgłoszeń kandydatów i ustalaniem listy uczestników projektu zajmie się specjalnie do tego zadania powołana Komisja Rekrutacyjna, w skład której wejdą: Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej - dyrektor PZS nr 2 mgr inż. Piotr Cygan, v-ce Dyrektor PZS nr 2 mgr inż. Mirosława Bienioszek oraz starszy specjalista ds. osobowych- mgr Jolanta Pochłopień.
Komisja Rekrutacyjna, na podstawie przeprowadzonej weryfikacji, wyłoni dwie listy uczestników projektu: listę główną i listę rezerwową.
8.30 ? 12.30
Zajęcia z wychowawcami ? klasy pierwsze:
- sprawy organizacyjne,
- zajęcia integracyjne,
- poznanie obiektów szkolnych (pracownie, obiekty sportowe, biblioteka, gabinet pedagoga, gabinet higienistki, internat),
- zapoznanie z funkcjonującymi w szkole regulaminami i dokumentami,
- zapoznanie z przepisami BHP, zasadami bezpiecznego poruszania się po terenie szkoły ? między budynkami, pracowniami oraz w drodze do i ze szkoły,
- zapoznanie z kalendarzem roku szkolnego 2013/2014,
- plan lekcji,
- poinformowanie o działających w szkole zajęciach pozalekcyjnych,
- ubezpieczenie ? do 20.09.
Przydział sal dla klas pierwszych:
- I Tor (J. Woźnica) ? Bogedaina, sala 18,
- I Tle (I Sekta) ? Bogedaina, sala 7,
- 1 TMa (L. Kondzielnik) ? sala 52,
- 1 TMb (M. Puchała) - sala 27,
- I Tinf. (B. Łupińska) ? sala 21,
- I Hot (D. Garbocz) ? sala 30,
- I Tkg (R. Jarosz)- sala 24,
- I Trb (E. Baca) ? sala 42,
- I Tż (B. Łuka) ? sala 32,
- I LO a (J. Koczuba) ? sala 33,
- I LO b (R. Link) ? sala 25,
- I ZSZ (J. Mroczkowska) ? czytelnia.
Zajęcia z wychowawcami ? klasy pozostałe:
- sprawy organizacyjne,
- przypomnienie funkcjonujących w szkole regulaminów i treści dokumentów,
- przypomnienie przepisów BHP, zasad bezpiecznego poruszania się po terenie szkoły ? między budynkami, pracowniami oraz w drodze do i ze szkoły,
- zapoznanie z kalendarzem roku szkolnego 2013/2014,
- plan lekcji i zajęć,
- wybór samorządu klasowego,
- przypomnienie o działających w szkole zajęciach pozalekcyjnych,
- zapoznanie z terminami i zasadami egzaminów zewnętrznych (klasy maturalne),
- zaplanowanie wycieczek,
- ubezpieczenie ? do 20.09,
- informacja nt. programu ?Mam zawód ? mam pracę w regionie?,
- porządkowanie pracowni oraz wyznaczonych terenów wokół szkoły.
Przydział terenów wokół szkoły (pracowni) do poszczególnych klas:
- III LO a (B. Skrzypczyk) ? Bogedaina, sala10,
- III LO b (A. Michalik) ? Bogedajna, sala 6,
- II LO a (M. Pudełko) ? sala 28 oraz chodnik od bramy głównej do parkingu (kort),
- II LO b (M. Kmieć) ? sala 26 i pod opieką wychowawcy ( w porozumieniu z B. Machalicą) ? tereny i boiska sportowe,
- III Tg (M. Pozimska) ? sala 43 i teren przed ogrodzeniem szkoły, wzdłuż ul. Szymanowskiego (kamizelki),
- IV Tak (L. Miszczak) ? sala 23 i teren przed szkołą (trawnik, chodnik, pojemniki, skalniaki)) ? w porozumieniu z nauczycielami TAK,
- IV Tg ( L. Miszczak) ?sala 23 i teren od pierwszej bramy wjazdowej/furtki wejściowej wzdłuż do parkingu (kort),
- II TB (M. Krzywoń ) ? Bogedaina, sala 19,
- II Ti (M. Rołka) ? Bogedaina, sala 8,
- VI Ti (A. Świtlik) ? sala 22 i teren od drugiej bramy wjazdowej do garaży (prawa strona),
- III Ti (R. Grygier) ? sala 41 i teren od drugiej bramy wjazdowej do garaży (prawa strona),
- III Tar (W. Strączek) ? sala nr 51 i działki szkolne /kolekcje roślin,
- II Tar (K. Szuster) ? sala 17 i teren przed wejściem do biur Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa,
- IV g (A. Paszek) ? sala i8 oraz pracownie gastronomiczne ?internat,
- II Tż ( M. Potyka) ? sala i 18 oraz pracownie gastronomiczne ?internat,
- III Tku (W. Ogiegło) ? sala 15 i pojemniki oraz nasadzenia za szkołą (parking wewnętrzny),
- III Tho (A. Kozińska) ? sala 40 i obiekty sportowe, teren za pływalnią i chodnik wzdłuż przewiązki, wejście do szkoły od strony sali gimnastycznej,
- IV Tho ( W. Filipek) sala 39 i teren za pływalnią i chodnik wzdłuż przewiązki, wejście do szkoły od strony sali gimnastycznej,
- II Hot (M. Nierząd) ? sala 24 i obiekty sportowe,
- II TMa (W. Fitowska) ? sala 21 i teren od placu manewrowego do Budynku Powiatowego Zarządu Dróg,
- II TMb (A. Jochemczyk) ? sala 13 i teren za internatem,
- IV T lor (R. Kania) ? Bogedaina, sala 9 (PC)i teren wokół budynków szkoły,
- IV Te (E. Wanot) ? Bogedaina, sala 11 i teren wokół budynków szkoły,
- II Tor (M. Kostrzewa ? Przemyk ? Bogedaina, sala 17 i teren wokół budynków szkoły,
- II Tle ( M. Szczyrbowska) ? Bogedaina, sala 2 i teren wokół budynków szkoły,
- III Teo (A. Bryll) ? Bogedaina, sala 4 i teren wokół budynków szkoły,
- III lor (B. Wituła) ? Bogedaina, sala 5 i teren wokół budynków szkoły,
- II Tg (M.Tabath) ? sala 53 i droga od parkingu (kort) do kolekcji żywopłotów),
- II ZSZ (N. Ruman) ? wycieczka ? Muzeum Prasy Śląskiej.
Worki na śmieci i sprzęt - do odbioru u Pani Woźnej
2 września 2013 roku, Firma transportowa Daltrans rozpocznie przewóz młodzieży do szkół na trasie Strumień -Zabłocie Pszczyna.
Aby usprawnić organizacyjnie sprzedaż biletów miesięcznych proponujemy dokonać zakupu wcześniej (przed rozpoczęciem roku szkolnego).
W Strumieniu będzie można nabyć bilet miesięczny dnia 30.VIII w godzinach od 18 - 20 w Restauracji Nova (w innych miejscowościach sprzedaż biletów pod podanymi numerami poniżej). Osoby, którym nie uda się kupić biletu w podanym wyżej terminie, będą miały możliwość nabycia biletu 2 września bezpośrednio u kierowcy.
Oto numery kontaktowe osób ?łącznik?w? z firmą. Zachęcamy do telefonowania w razie jakichkolwiek pytań.
- Strumień - 505 018 396
- Zabłocie - 604 735 431
- Wisła Mała - 795 835 155
- Wisła Wielka - 601 331 057
2 września będą dwa przewozy w/g rozkładu porannego oraz dwa przejazdy powrotne o godz.11.00 i 13.00 (przystanki w/g rozkładu jazdy).
Lp. | Przystanki | S | S | Przystanki | S | S |
1 | Zbytków | 06:45 | X | Pszczyna Park | 14:20 | 15:35 |
2 | Strumień DK | 06:50 | X | Pszczyna Szpital | 14:25 | 15:40 |
3 | Strumień Rynek | 06:52 | 07:57 | Pszczyna ul. Cieszyńska | 14:28 | 15:42 |
4 | Zabłocie Centrum | 06:57 | 08:03 | Łąka kol. | 14:30 | 15:44 |
5 | Wisła Mała kol. | 07:02 | 08:07 | Łąka Gospoda | 14:32 | 15:46 |
6 | Wisła Mała skrz. | 07:04 | 08:09 | Łąka Madera | 14:33 | 15:47 |
7 | Wisła Wielka os. | 07:06 | 08:11 | Wisła Wielka kol. | 14:35 | 15:49 |
8 | Wisła Wielka II | 07:08 | 08:13 | Wisła Wielka I | 14:36 | 15:50 |
9 | Wisła Wielka I | 07:10 | 08:15 | Wisła Wielka II | 14:38 | 15:52 |
10 | Wisła Wielka kol. | 07:11 | 08:16 | Wisła Wielka os. | 14:40 | 15:54 |
11 | Łąka Madera | 07:13 | 08:18 | Wisła Mała skrz. | 14:42 | 15:56 |
12 | Łąka Gospoda | 07:14 | 08:19 | Wisła Mała kol. | 14:44 | 15:58 |
13 | Łąka kol. | 07:16 | 08:21 | Strumień Rynek | 14:47 | 16:01 |
14 | Pszczyna ul. Cieszyńska | 07:18 | 08:23 | Zabłocie Centrum | 14:55 | 16:09 |
15 | Pszczyna Szpital | 07:21 | 08:26 | Strumień DK | X | 16:15 |
16 | Pszczyna Park | 07:26 | 08:31 | Zbytków | X | 16:20 |
Rozdanie dyplomów potwierdzających kwalifikacje zawodowe odbędzie się 30 sierpnia 2013 r. o godz. 9.00.
Dnia 6 sierpnia odbyło się zebranie z przedstawicielem Firmy Transportowej Daltrans, na którym ustalono: firma rozpoczyna działalność od września na trasie Zabłocie ? Strumień - Pszczyna, autobus będzie zatrzymywał się na całej trasie do Pszczyny. W Pszczynie pierwszy przystanek będzie przy szpitalu oraz drugi docelowy przy szkole (ul. Szymanowskiego 12). Początkowo będą tylko dwa przejazdy - rano z Zabłocia o 6.50 przez Strumień (7.00) oraz 8.00 i powrót popołudniowy spod szkoły o 14.20 i 15.20. Póki co, będą to kursy zamknięte, dlatego jeśli ktoś nie dotarł na zebranie, a chce jeździć z nowym przewoźnikiem, można wpisywać się jeszcze na utworzoną już listę zainteresowanych.
Pod tymi numerami wybrane osoby będą zapisywać chętnych i udzielać szczegółowych informacji:
- Zabłocie - 604 735 431
- Strumień - 505 018 396
- Wisła Mała - 795 835 155
- Wisła Wielka - 601 331 057
Wyprawka szkolna - 2013 r.
dot. Rządowego programu pomocy uczniom w 2013 r. - ?Wyprawka szkolna?
Wniosek o udzielenie pomocy finansowej uczniom, w roku szkolnym 2013/2014, na zakup podręczników i materiałów dydaktycznych składa się do dyrektora szkoły, do której uczeń będzie uczęszczał w roku szkolnym 2013/2014. Termin składania wniosków, ustalony przez Burmistrza Pszczyny, dla szkół mających siedzibę na terenie gminy Pszczyna: do dnia 06.09.2013 r.
Pomoc udzielana jest na wniosek rodziców ucznia (prawnych opiekunów, rodziców zastępczych), a także nauczyciela, pracownika socjalnego lub innej osoby, za zgodą przedstawiciela ustawowego lub rodziców zastępczych.
1. Uczniowie rozpoczynający w roku szkolnym 2013/2014 naukę w klasie II szkoły ponadgimnazjalnej (zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego i technikum):
- pomoc dla uczniów z rodzin, w których dochód na osobę nie przekracza kryterium dochodowego na osobę w rodzinie, o którym mowa w art. 8 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 182 z późn. zm.) tj. 456,00 zł netto na osobę - do wniosku należy dołączyć zaświadczenie o wysokości dochodów. W uzasadnionych przypadkach do wniosku można dołączyć - zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów - oświadczenie o wysokości dochodów. W przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia, którego rodzina korzysta ze świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej w formie zasiłku stałego lub okresowego, można przedłożyć - zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów - zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pieniężnych w formie zasiłku stałego lub okresowego;
- pomoc dla uczniów pochodzących z rodzin niespełniających kryterium dochodowego tj. 456,00 zł netto na osobę (z ustawy o pomocy społecznej) - w przypadkach określonych w art. 7 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej - do wniosku, zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów, należy dołączyć uzasadnienie;
- pomoc dla ucznia: słabowidzącego, niesłyszącego, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej - posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 71b ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty - do wniosku - zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów - należy dołączyć kopię orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną, w tym poradnię specjalistyczną.
2. Uczniowie rozpoczynający w roku szkolnym 2013/2014 naukę w klasie I i III zasadniczej szkoły zawodowej, I i III liceum ogólnokształcącego, I i III technikum, liceum profilowanego, technikum uzupełniającego:
- pomoc dla ucznia: słabowidzącego, niesłyszącego, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej - posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 71b ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty - do wniosku - zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów - należy dołączyć kopię orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną, w tym poradnię specjalistyczną.
Koszt zakupu podręczników do kształcenia ogólnego, w tym podręczników do kształcenia specjalnego, dopuszczonych do użytku szkolnego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, a w przypadku uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym lub znacznym - również koszt zakupu materiałów dydaktycznych po przedłożeniu dowodu zakupu, do wysokości wartości pomocy zwraca Burmistrz Pszczyny za pośrednictwem Pszczyńskiego Zarządu Edukacji - dowody zakupu podręczników należy przedłożyć w Pszczyńskim Zarządzie Edukacji, 43-200 Pszczyna, ul. Zdrojowa 4, pokój 112, tel. 32 210-21-93.
W przypadku zakupów indywidualnych dowodem zakupu jest faktura VAT wystawiona imiennie na ucznia, rodzica (prawnego opiekuna, rodzica zastępczego), rachunek, paragon lub oświadczenie o zakupie odpowiednio podręczników lub materiałów dydaktycznych. W przypadku zakupu dla grupy uczniów, potwierdzenie zakupu wystawia podmiot dokonujący zakupu na podstawie faktury VAT i listy uczniów. W przypadku złożenia oświadczenia do oświadczenia należy dołączyć informację o rozliczeniu wydatków tylko w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w 2013 r. - ?Wyprawka szkolna?
Wszelkie niezbędne informacje można znaleźć na stronach:
- http://www.men.gov.pl w zakładce: ?Finanse na edukację?
- http://www.pze.bip.net.pl/?a=3909 BIP Pszczyńskiego Zarządu Edukacji w Pszczynie
Do pobrania:
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 lipca 2013 r. w sprawie szczegółowych warunków udzielania pomocy finansowej uczniom na zakup podręczników i materiałów dydaktycznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 818).
Zapraszamy na kryty basen w Powiatowym Zespole Szkół nr 2 w Pszczynie! Szczegółowy plan godzin otwarcia znajduje się tutaj...
Strona 120 z 213