4 kwietnia odbył się Dzień Otwarty w PZS2
Powiatowy Zespół Szkół nr 2 - szkoła wielu możliwości - tłumnie oblegana
W miniony wtorek 4-ego kwietnia gościliśmy gimnazjalistów trzecich klas, którzy tłumnie przybyli na organizowany w naszej szkle Dzień Otwarty. W tym dniu szkołę odwiedziło ok. 350 osób z powiatu pszczyńskiego oraz powiatów ościennych.
Zainteresowanych naszą ofertą kształcenia uczniów wprowadziliśmy krok po kroku w mury naszej placówki pokazując wyspecjalizowane pracownie zawodowe, w tym nowoczesne pracownie informatyczne oraz obiekty sportowe.
Doskonale przygotowane stoiska promujące poszczególne kierunki kształcenia (a mamy ich obecnie 19) przyciągały rzesze młodzieży. Przygotowany specjalnie na tę okazję bogaty program został w pełni zrealizowany i mamy nadzieję, że przekonał zgromadzonych uczniów do złożenia dokumentów właśnie do naszej placówki.
Atmosferę Dnia Otwartego najlepiej oddają zdjęcia.
Dziękujemy wszystkim nauczycielom i uczniom, którzy wzięli udział w organizacji i sprawnym przebiegu wydarzenia.
V edycja Powiatowego "Mam Talent"
Piękno w tańcu
"Jakże ubogi byłby świat
Bez sztuki, źródła wzruszeń
To najpiękniejszy życia kwiat
Sztuka kształtuje nam dusze"
Marek Grechuta
Sztukę wyrazić można na wiele sposobów: przez film, muzykę, poezję, malarstwo czy architekturę. Sztuka to również taniec. Udowodniły to Magdalena Pietryja i Wiktoria Różycka zajmując I miejsce w V Powiatowym Konkursie "Mam Talent", którego telewizyjną wersję zna prawie każdy.
17 marca 2017 r. uczennica Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 Magdalena Pietryja w duecie z Wiktorią Różycką, zaprezentowały taniec współczesny, którym zachwyciły nie tylko jury, ale i zgromadzonych w Pszczyńskim Centrum Kultury gości, zdobywając I miejsce w konkursie oraz nagrodę publiczności.
Konkurs dla przyszłych informatyków
Podczas Dnia Otwartego PZS nr 2 w Pszczynie odbył się konkurs ?w składaniu komputera na czas? przygotowanego przez kl. 2Ti i 3Ti.
Wzięli w nim uczniowie gimnazjów odwiedzający w ten dzień naszą szkołę.
Wyniki prezentują się następująco:
I miejsce: Paweł Bratek - 4 minuty 36 s
II miejsce: Mateusz Koper - 6 minut 58 s
Wyróżnienie: Martyna Skrzyszowska
Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!!!
Nasi uczniowie odebrali certyfikaty potwierdzające udział w zagranicznym stażu
Nasi stażyści już z certyfikatami
W miniony czwartek 30 marca uczniowie Powiatowego Zespołu Szkół nr 2, którzy w ramach projektu ?Młodzi technicy we współczesnej Europie? mieli okazję odbyć zagraniczną praktykę, odebrało certyfikaty potwierdzające udział w projekcie.
Na uroczystą galę rozdania certyfikatów przybył wyjątkowy gość - wicemarszałek województwa śląskiego ? Michał Gramatyka. Marszałek uroczyście otworzył konferencję, powitał zaproszonych gości i pochwalił dyrektora szkoły Piotra Cygana za wdrażanie w szkole unijnych projektów.
Zgromadzonych na sali Pszczyńskiego Centrum Kultury gości i uczniów Michał Gramatyka wprowadził w temat konferencji podkreślając, że świat idzie do przodu, i żeby na nim nadążyć nie możemy stać w miejscu. To, co wczoraj było tylko marzeniem ? wolność i dostępność ? jest dziś osiągalne dla każdego.
Wejście Polski do Unii Europejskiej sprawiło, że granice państw zostały otwarte, a granice naszych możliwości stale rosną. Wdrażając w szkołach tego typu projekty wykorzystujemy 100% europejskich możliwości. - Europa zaczyna się tutaj, a kończy się tam, gdzie sobie wymyślicie. Gdziekolwiek będziecie chcieć, tam pojedziecie. O takiej Europie wszyscy marzyliśmy i taką Europę dzisiaj mamy - podkreślał Michał Gramatyka, wicemarszałek województwa śląskiego.
Galeria zdjęć - Szkoła - Wydarzenia szkolne - 2017.03.30 - Podusmowanie projektu Młodzi technicy we współczesnej Europie (69)
Czytaj więcej: Nasi uczniowie odebrali certyfikaty potwierdzające udział w zagranicznym stażu
Pan Naleśnik w roli głównej
Konkurs kulinarny dla gimnazjalistów "Pan Naleśnik w roli głównej"
29 marca w pracowni gastronomicznej 24 uczniów pszczyńskich szkół gimnazjalnych walczyło w konkursie na potrawę z kategorii: dania naleśnikowe.
Naleśniki to danie, które możemy serwować o każdej porze dnia. Na śniadanie podajemy naleśniki na słodko. Na obiad i kolację możemy wybrać opcję obiadową, czyli z mięsem bądź warzywami. Dzieci je uwielbiają. Dorośli chętnie do nich wracają. Sekretem jest ciasto. Im bardziej puszyste, tym lepiej nam się robi na podniebieniu.
Tematem przewodnim konkursu było wykorzystanie ciasta naleśnikowego w różnej formie. Liczyła się kreatywność, estetyka i oczywiście smak!
Młodzież wykazała się pomysłowością i zaangażowaniem. Efekty pracy kucharzy-amatorów możecie zobaczyć na zdjęciach.
Przy ocenie zadań konkursowych jury nie miało łatwego zadania, ponieważ poziom uczestników konkursu był wyrównany.
Oceny dokonywało 7 osobowe jury, któremu przewodniczył pan dyrektor Piotr Cygan.
Przebieg konkursu obserwowali i oceniali również nauczyciele ze szkoły partnerskiej w Podboranach w Republice Czeskiej .
Ocenie podlegały: walory smakowe potrawy, pomysłowość i kreatywność uczestników, estetyka podania oraz bezpieczeństwo i higiena pracy.
I miejsce zajęli uczniowie z Publicznego Gimnazjum nr 4
Wiktoria Ziebura i Natalia Rachańska za potrawę "Tęcza pod chmurką"
II miejsce zajęli uczniowie z Publicznego Gimnazjum nr 1
Aleksandra Kościelny i Oliwia Gruszka za potrawę "Tarty majestatu"
III miejsce zajęli uczniowie z Publicznego Gimnazjum nr 2
Marcin Paszek i Sebastian Żupa za potrawę "Naleśniki potki Agi"
Program Dnia Otwartego 04.04.2017 r.
Dzień Otwarty 04.04.2017 r.
oraz
Konsultacje dla rodziców gimnazjalistów zainteresowanych naszą ofertą
W programie Dnia Otwartego w PZS 2 znajdą się między innymi:
- prezentacja poszczególnych kierunków kształcenia,
- zwiedzanie pracowni szkolnych i obiektów sportowych,
- lekcja otwarta z biologii,
- język angielski na wesoło,
- prezentacja zawodów, prac uczniów oraz wyposażenia pracowni: geodezyjnej, projektowania terenów zieleni, informatycznej, urządzeń i systemów energetyki odnawialnej oraz budownictwa,
- obserwacja zajęć i ćwiczeń zawodowych w pracowniach kształcenia praktycznego oraz w terenie,
- przedstawienie możliwości pracowni mechatronicznej i elektrycznej, pokaz robotów,
- pokazy: musztry, samoobrony, pierwszej pomocy przedmedycznej ? w wykonaniu uczniów LO mundurowego,
- otwarty konkurs dla gimnazjalistów w strzelaniu z karabinka pneumatycznego ? na szkolnej strzelnicy,
- prezentacja sprzętu Straży Pożarnej,
- grupa interwencyjno - szturmowa z zakładu karnego w akcji ? pokaz sprzętu, technik obezwładniających oraz zasad przewożenia osadzonego w konwoju,
- zajęcia ze studentami animacji społeczno - kulturalnej UŚ w Cieszynie,
- wystawa ?Stół pięknie nakryty? ? aranżacje stołu wielkanocnego,
- przedstawienie projektów i wymian międzynarodowych, w których biorą udział nasi uczniowie,
- prezentacja niektórych firm/pracodawców, z którymi szkoła współpracuje,
- degustacja specjałów przygotowanych przez uczniów kierunków gastronomicznych,
- quizy i konkursy z nagrodami oraz inne niespodzianki?.
Filmowcy z PZS 2
Konkurs "Moja Zapowiedź Przygody" rozstrzygnięty - zajęliśmy I i II miejsce
24 marca 2017 r. uczniowie klasy 2 Technikum Informatycznego w PZS 2, którzy uczestniczą w zajęciach POPP w Pszczynie, zostali zaproszeni do Pszczyńskiego Centrum Kultury w celu odebrania nagrody w konkursie "Moja zapowiedź przygody".
Konkurs zorganizowany został przy okazji Pszczyńskich Spotkań z Przygodą, które od lat przyciągają do naszego miasta alpinistów, himalaistów, żeglarzy, podróżników i wielu innych ciekawych gości.
Konkurs polegał na nagraniu dwuminutowego filmiku zapowiadającego jednego z zaproszonych w tym roku gości i pokazanie w dowolny sposób jego dorobku życiowego.
Nasi fachowi aktorzy zajęli dwa pierwsze miejsca! Głównym bohaterem tych filmików był Denis Urubko - rosyjski wspinacz i himalaista oraz Szymon Kuczyński - nasz rodak, który na małym jachcie Atlantik Puffin opłynął dookoła świat. Młodzi i zdolni uczniowie, pod opieką sprawnej pani reżyser: p. Ani Kozińskiej, świetnie wczuli się w swoje role. Filmiki były nagrywane w plenerze: nad zbiornikiem Łąckim oraz w lesie na Bażantarni. Zabawa, pomysłowość, ale przede wszystkim kilkakrotnie powtarzane sceny dały bardzo pozytywny efekt. Zobaczcie sami:
Nasi młodzi filmowcy w składzie: Patryk Nowak - jako redaktor Nowak i montaż filmów
Krzysztof Folek - jako Szymon Kuczyński
Mikołaj Lisoń - jako Denis Urubko
Weronika Tyrala - dziewczyna z klapsem
p. Anna Kozińska - reżyser i operator kamery
Nasza epika zdobyła nagrodę za I miejsce: bon w kwocie 700 zł oraz II miejsce: bon w kwocie 500 zł.
Bardzo dziękuję za świetną zabawę i na pewno za rok znów będziemy próbować naszych sił w konkursie " Moja zapowiedź przygody" - opiekun p. Ania Kozińska.
Sukces architektów krajobrazu
Sukces architektów krajobrazu!
Nasi architekci krajobrazu, w piątek 24.03.2017, wzięli udział w regionalnym konkursie rozpoznawania roślin ?Młody Botanik?, zorganizowanym przez Katowickie Centrum Edukacji Zawodowej.
Marcin Faruga, Jan Żur i Roma Barborka z klasy 4 TAK, dobrze przygotowani i w dobrych humorach, osiągnęli świetne wyniki, zostawiając w tyle konkurencję z wielu śląskich szkół.
Finalnie ? po dwuetapowych rozgrywkach z rozpoznawania roślin Marcin Faruga zajął II miejsce, a Jan Żur był piąty. Wszyscy uczniowie otrzymali nagrody rzeczowe.
Gratulujemy!
Pokaz barmaństwa
W piątek 24 marca na sali gimnastycznej odbyło się interesujące, niecodzienne show!
Flair Brothers to duet barmański stworzony przez braci Piotra i Andrzeja, którzy od 10 lat poświęcają się sztuce flair. Rozwijane przez nich umiejętności zaskoczyły uczniów PZS 2.
Pokazach porwał szkolna publiczność publikę do wspólnej zabawy! Niektórzy uczniowie i nauczyciele sami mogli spróbować zmierzyć się w tej nowej branży. Czy zmienią fach, to raczej wątpliwe. Jedno jest pewne, zabawa była przednia!
Do zaniepokojonych rodziców przekazujemy ważną informację:
Wszystkie sporządzone drinki były bezalkoholowe.
Obsługa barmańska to profesjonalne przygotowywanie drinków przez wykwalifikowanych barmanów. W swojej pracy bramani wykorzystują styl klasyczny oraz nowoczesny trend working flair, przez co czas oczekiwania na koktajl umilany jest efektownymi sztuczkami.
Drinki serwowane na barze mają niepowtarzalny wygląd, smak i aromat.
view=categories|categoryid=648|imagecategories=1|imagecategoriessize=0}
Warsztaty kulinarne - kurczak
Esencja smaku solą i pieprzem z Piotrem Polakiem
Nie od dziś wiadomo, że kurczak w najróżniejszych formach podania, bywa najczęstszym gościem na naszych stołach.
Być może dlatego ostatnie warsztaty kulinarne, które odbyły się w czwartek 23 marca były tematycznie związane właśnie z tym rodzajem mięsa.
I dobrze! Bo było przepysznie ? i praktycznie?
Nie każdy uczestnik warsztatów miał do tej pory okazję osobistego rozprawienia się z kurczakiem. Jednak szef kuchni ? Piotr Polak ? przekonał nas, że porcjowanie kurczaka, to nie taka trudna rzecz i krok po kroku pokazał jak oddzielić od siebie poszczególne części.
Nasz kuchenny trener ? Piotr Polak, przekonywał, że czasem nie warto ukrywać prawdziwego smaku mięsa pod góra przypraw, mieszanek przygotowanych przez producentów Zapewniał, że ?solą i pieprzem mięso się obroni?. Zaufaliśmy i nie żałowaliśmy ? obroniło się.
Uroczysta gala wręczenia certyfikatów
Drodzy Uczniowie, Stażyści,
którzy byli w 2016 roku na praktykach w ramach projektu "Młodzi technicy we współczesnej Europie"
Zapraszamy na uroczyste zakończenie projektu, podczas którego zostaną Wam wręczone dokumenty potwierdzające odbyty staż.
30 marca (czwartek), godz.13:00-15:00
Pszczyńskie Centrum Kultury, Sala widowiskowa
Uwaga osoby, które jada w kwietniu na staż do Czech!
Uwaga II i III TŻ!
Zajęcia z języka czeskiego!
Zajęcia z języka czeskiego dla osób, które jadą na staż odbędą się w poniedziałek (27 marca) o godz.14:15 w sali 40.
OBECNOŚĆ OBOWIĄZKOWA!
Uczniowie Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 im. Karola Miarki w Pszczynie pozdrawiają z Portugalii
Jak sami mówią ?tęsknota za domem im nie doskwiera?, są szczęśliwi, uczą się pilnie.
Jedyne co przychodzi im do głowy, by w pełni oddać, to co czują są słowa: trwaj chwilo, jakże jesteś piękna!
Relacja uczniów klasy 3 technikum hotelarskiego oraz technikum obsługi ruchu turystycznego, którzy odbywają 4 tygodniowy staż zagraniczny w ramach projektu: ?Aktywni zdobywają doświadczenie?, finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER). Projekt wart jest ponad 846 tys. zł.
Nasza 14-nasto osobowa grupa, która zostały zakwalifikowana w trybie rekrutacji, rozpoczęła praktyki 5 marca 2017 r. Pierwszego dnia zostaliśmy podzieleni na pary. Każda para została przedstawiona w firmie, w której miała odbywać się praktyka trwająca cały miesiąc:
Kto i gdzie?
Natalia i Wojtek odbywają praktyki w punkcie informacji turystycznej Turismo w Esposende; Edyta i Dawid odbywają praktyki w muzeum archeologicznym Castro de S. Lourenco w Esposende; Agata i Martyna W. odbywają praktyki w punkcie organizacji imprez turystycznych w Povoa de Varzim; Sandra i Klaudia odbywają praktyki w punkcie informacji turystycznej w Povoa de Varzim; Wiktoria i Roksana odbywają praktyki w muzeum miejskim w Povoa de Varzim; Aurelia i Magda odbywają praktyki w hotelu Torre Mar; Martyna Ch. i Ania odbywają praktyki w hotelu Avenida.
Co robimy?
Dziewczyny pracujące w hotelu Torre Mar z powodu słabego ruchu turystycznego zostały przyłączone do dziewczyn z hotelu Avenida i pracują razem. Wszyscy jesteśmy zadowoleni z przebiegu praktyk. Mamy możliwość praktycznego wykorzystania zdobywanych w szkole umiejętności w wybranych przez nas kierunkach kształcenia.
Przebywając w turystycznych miejscowościach, poznajemy wszystkie aspekty pracy, którą w przyszłości będziemy wykonywać. Staramy się jak najlepiej wypełniać powierzone obowiązki, a pochwały ze strony kierownictwa umacniają nas w przekonaniu, że dobrze sobie radzimy. Dzięki praktykom nieustannie szlifujemy umiejętność posługiwania się językiem angielskim, staramy się też wykorzystać znajomość portugalskiego.
Poza pracą?
Oprócz praktyk poznajemy też miejsca i kulturę w Portugalii. W tym celu zostały dla nas zorganizowane wycieczki. W pierwsza sobotę naszego stażu byliśmy w Viana de Castelo i Ponte de Lima. Mimo deszczu widoki były świetne.
EUROSCOLA 2017
Wygraliśmy wyjazd na sesję Parlamentu Europejskiego w Strasburgu!!
Nasi uczniowie już po raz drugi zostali laureatami konkursu EUROSCOLA organizowanego przez Parlament Europejski.
Tym razem zwycięstwo zapewnił filmik przedstawiający wizję szkoły przyszłości, do którego materiał nakręciła Paulina Hejnoł z klasy 1 Tth, a który później sprawnie zmontował Kuba Stalmach z klasy 2 Tth, a wystąpili ? sami zobaczcie :)
KLIKNIJ ZOBACZ DZIEŁO NASZYCH UCZNIÓW
Serdeczne gratulacje dla całej ekipy! Teraz czas na trochę odpoczynku, a już za niedługo początek przygotowań do młodzieżowej sesji Parlamentu Europejskiego w Strasburgu.
Oj, będzie się działo :)
Dziękujemy zaangażowanym w projekt Euroscola:
Paulina Hejnoł kl. 1Tth
Jakub Stalmach kl. 2 Tth
Łukasz Brudek kl. 1 Tth
Natalia Kalarus kl.1 Tth
Wiktoria Kiełkowska kl. 2 Tlg
Kinga Kania kl. 2 Tth
Sabina Fabian kl. 3 Tok
Arek Fryś kl. 4 Ti
Sandra Jacek kl. 3 Tth
Aurelia Grabowska kl. 3 Tth
Angelika Kapias kl. 3 Tth
Martyna Wituła kl. 3 Tth
Agata Piłot kl. 3 Tth
Twórcze warsztaty ekologiczne
Twórcze warsztaty ekologiczne
W dniach 14 i 16 marca 2017 r. uczniowie klas pierwszej i drugiej Liceum o innowacji: pedagog społeczny, a także chętni uczniowie z koła EduCatOr, tworzyli wiersze oraz krótkie wywody na temat szeroko rozumianej ekologii. Podczas zajęć powstały refleksje, które uwydatniają potrzebę ochrony środowiska dla przyszłych pokoleń.
Istnieje związek kultury i osobowości, w świetle tego ujęcia kultura bazuje na osobowości człowieka jako najistotniejszej wartości. Wartości więc wymagają stałego wysiłku, ale też bronią człowieka - twórcę i odbiorcę kultury - wskazując co go niszczy, a co doskonali. Należy bronić kulturę bazującą na uniwersalistycznych, pozytywnych wartościach takich jak: postawa ekologiczna, szacunek do człowieka i przyrody itp. Potrzebni są zatem w przyszłości pedagodzy-innowatorzy, jako inspiratorzy aktywności. Uczniów należy świadomie pobudzać do działania, zachęcać, motywować, inspirować do twórczego działania w różnych płaszczyznach życia, a przede wszystkim w kontekście doświadczenia ekologicznego. Warsztaty twórcze zwiększyły więc szansę poczucia własnej wartości, tworząc obszar subiektywnej przyjemności z doświadczania i samorealizacji. Tworzenie małych dzieł sztuki umożliwia uwolnienie się od nagromadzonych emocji wśród młodzieży.
Oto wyniki kreatywnej pracy Uczniów PZS2 w Pszczynie:
EWELINA KUŹNIAK ? 2LOB
REFLEKSJE O OCEANACH
*****
Oceany są wspaniałe
Oceany to mój dom
Gdy je niszczysz złoszczę się
I za chwilę zasmucę się
Bo nie lubię śmieci, więc posprzątaj
Zaraz, już i w czystości żyjmy już!
Bo gdy niszczysz oceany
Te chorują oraz źle się czują
Jest to zła rzecz dla nas też
A one też życiem chcą cieszyć się!
Zajęcia plakatowe w pszczyńskim parku
Zajęcia plakatowe w pszczyńskim parku
Jak długo istnieje człowiek, tak dawno też istnieje wzajemne oddziaływanie na siebie człowieka i przyrody. Kiedyś wszystkie szkody wyrządzone środowisku przez działalność człowieka miały charakter lokalny, a sama przyroda była w stanie je wyrównać. Obecnie ingerencja człowieka, wprowadzająca szkodliwe zmiany w środowisku, jest tak intensywna, że powstał ogólnoświatowy kryzys ekologiczny.
Wiek XXI niesie ogromne skażenie środowiska przyrodniczego. Problem ten może rozwiązać wypracowanie w społeczeństwie nowego światopoglądu ukierunkowanego na myślenie ekologiczne, przyjmującego wartości ekologiczne. Jak stwierdza ks. J. M. Dołęga: ?Jeżeli podejmuje się konkretne działania mające na celu ochronę środowiska, to zazwyczaj ograniczają się one do usunięcia zgubnych skutków działalności człowieka, a nie przyczyn powstałych zagrożeń. Główną przyczyną wszystkich zagrożeń środowiska jest sam człowiek? (J. M. Dołęga, Człowiek w zagrożonym środowisku, Warszawa 1993, s. 159, za: M. Langiewicz, Katolicka myśl ekofilozoficzna, ?Ateneum Kapłańskie? nr 3/2002, s. 517). Problem zaczyna pojawiać się wtedy, gdy ?kultura techniczna? zaczyna zawładać człowiekiem: gdy rzeczy zamiast służyć człowiekowi, człowieka podporządkowują sobie. Ludzie zapominają o umiejętności przewidywania ekologicznych konsekwencji własnych czynów. Postępowanie proekologiczne jest problemem społecznym, który wymaga szybkiego rozwiązania poprzez wpajanie od najmłodszych lat świadomości ekologicznej. Troska o lokalne środowisko jest przejawem nie tylko dojrzałości wśród młodzieży, jak również wyrazem zachowań proekologicznych.
Zajęcia plakatowe w pszczyńskim parku
Zajęcia plakatowe w pszczyńskim parku
Jak długo istnieje człowiek, tak dawno też istnieje wzajemne oddziaływanie na siebie człowieka i przyrody. Kiedyś wszystkie szkody wyrządzone środowisku przez działalność człowieka miały charakter lokalny, a sama przyroda była w stanie je wyrównać. Obecnie ingerencja człowieka, wprowadzająca szkodliwe zmiany w środowisku, jest tak intensywna, że powstał ogólnoświatowy kryzys ekologiczny.
Wiek XXI niesie ogromne skażenie środowiska przyrodniczego. Problem ten może rozwiązać wypracowanie w społeczeństwie nowego światopoglądu ukierunkowanego na myślenie ekologiczne, przyjmującego wartości ekologiczne. Jak stwierdza ks. J. M. Dołęga: ?Jeżeli podejmuje się konkretne działania mające na celu ochronę środowiska, to zazwyczaj ograniczają się one do usunięcia zgubnych skutków działalności człowieka, a nie przyczyn powstałych zagrożeń. Główną przyczyną wszystkich zagrożeń środowiska jest sam człowiek? (J. M. Dołęga, Człowiek w zagrożonym środowisku, Warszawa 1993, s. 159, za: M. Langiewicz, Katolicka myśl ekofilozoficzna, ?Ateneum Kapłańskie? nr 3/2002, s. 517). Problem zaczyna pojawiać się wtedy, gdy ?kultura techniczna? zaczyna zawładać człowiekiem: gdy rzeczy zamiast służyć człowiekowi, człowieka podporządkowują sobie. Ludzie zapominają o umiejętności przewidywania ekologicznych konsekwencji własnych czynów. Postępowanie proekologiczne jest problemem społecznym, który wymaga szybkiego rozwiązania poprzez wpajanie od najmłodszych lat świadomości ekologicznej. Troska o lokalne środowisko jest przejawem nie tylko dojrzałości wśród młodzieży, jak również wyrazem zachowań proekologicznych.
Dnia 6 i 7 marca 2017 r. uczniowie klasy pierwszej i drugiej Liceum o innowacji: pedagog społeczny, tworzyli plakaty i hasła, związane z ochroną środowiska, by zmniejszyć wydobywanie się CO2, a tym samym by polepszyć sytuację oceanów na świecie. Podczas tworzenia prac, wczytywali się w materiały edukacyjne oraz przeglądali literaturę. Swoje małe arcydzieła ukazali przechodniom w pszczyńskim parku. Sprawili, że choć na chwilę Pszczyniacy zatrzymali się i wywołali w sobie refleksję nad ?zachowaniem proekologicznym w swym życiu?.
Przecież prawdziwa ochrona środowiska to nie działania zmierzające do zupełnego zaprzestania ingerencji człowieka w przyrodę i zachowania jej w absolutnie nienaruszonym stanie, ale harmonijne współistnienie i wspólny rozwój człowieka wraz z otaczającym go światem. To przede wszystkim nowy styl życia, nowy stosunek do przyrody. Tego Uczniowie PZS 2 w Pszczynie chcą się sami nauczyć i nauczyć innych!!!
Uwaga absolwenci - projekt "Jadę na staż"
"Jadę na staż" - projekt dla niepracujących w wielu 18-35
Fundacja Imago zaprasza uczniów kończących edukację oraz absolwentów udziału w projekcie "Jadę na staż", w ramach którego osoby niepracujące w wieku 18-35 lat mają możliwość odbyć 2-miesięczny staż w firmach produkcyjnych na terenie Niemiec w zawodach takich, jak np. spawacz, ślusarz, operator obrabiarek CNC, mechatronik, elektryk, magazynier, automatyk itp.
Przed wyjazdem na staż uczestnikom projektu Fundacja zapewnia udział w kursie języka niemieckiego oraz warsztatach przygotowujących do wyjazdu. Po powrocie do kraju gwarantowane dalsze wsparcie w postaci np. pośrednictwa pracy lub kursów dokształcających. Na wszystkich etapach realizacji projektu uczestników wspiera mentor (opiekun), który towarzyszy im również podczas pierwszych tygodni pobytu za granicą.
Wszystkie formy wsparcia oferowane w projekcie są bezpłatne.
W roku 2017 planujemy wyjazdy w miesiącach: marzec, maj/czerwiec, lipiec/sierpień, dlatego do udziału zachęcamy w szczególności tegorocznych absolwentów szkół zawodowych i technicznych, dla których zdobycie doświadczenia w zaawansowanych technologicznie przedsiębiorstwach będzie doskonałym początkiem zawodowej kariery.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.
KONTAKT:
Ewelina Plener
Fundacja Imago
504 565 301
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
ul. Hallera 123, 53-201 Wrocław
www.fundacjaimago.pl
Biuro projektu:
Ul. Floriańska 1, pok. 32
44-217 Rybnik
Zachęcamy do aplikowania!
Uwaga III TME !
Konsultacje dla rodziców uczniów klasy III TME odbędą się w środę (15.03.2017 r.) w godzinach 16:00-17:00 w sali 20 (II piętro)
Zebranie rozpocznie się o godz. 17:00
Strona 58 z 118