Przypominamy wszystkim uczniom, że trwa już rekrutacja do trzeciej, ostatniej edycji  projektu systemowego ?Mam zawód - mam pracę w regionie" realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013, Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.

TERMIN REKRUTACJI: od 2 września 2013 r. do 4 października 2013 r.

Zaplanowane w ramach projektu działania:

  • udzielenie kompleksowego wsparcia uczniom z zakresu doradztwa zawodowego grupowego i indywidualnego;
  • zajęcia wyrównawcze m.in. z matematyki, fizyki;
  • zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne m.in. z j. angielskiego, matematyki;
  • kursy, w tym kursy certyfikowane m.in.: kurs na kierowcę - operatora wózka jezdniowego (w tym bezpieczna wymiana butli), kurs przygotowawczy SEP 1 kv, kurs - obrabiarki CNC, carvingu I stopnia, kelnerski, barmański I stopnia, CAFE - BARISTA, florystyczny, fotografii cyfrowej I stopnia, obsługi programu ?Subiekt GT?, obsługi programu SYMFONIA I + II + III, obsługi programu AutoCad, obsługi programu ?Księgowość w działalności gospodarczej?, grafiki komputerowej ?Tworzenie stron internetowych?, obsługi kas fiskalnych ?Nowoczesny sprzedawca?, kurs języka angielskiego dla danego zawodu, stylizacji paznokci, wizażu;
  • praktyki/staże zawodowe m.in. w branży: spożywczej, mechanicznej, informatycznej, elektronicznej, geodezyjnej, reklamowej, mechatronicznej, transportowo-spedycyjnej;
  • wizyty studyjne u pracodawców m.in.: Fiat Auto-Poland Zakład Tychy, ZAMEL Sp. z o.o., Inter-Grabex Logistic Sp z o.o., Gospodarstwo Szkółkarskie KAPIAS, Geo-Surveying, Grupa Terrabit Janusz Hess , Advicom Spółka z o.o., WODMETAL, Transport Międzynarodowy i Krajowy Tomasz Dzida Sp. z o.o., Hotel Gołębiewski w Wiśle, RAFAKO S.A., Vulcan Sp. z o.o.;

Dodatkowo uczestnicy projektu będą mieli możliwość skorzystania z kursów on-line, dostępnych na specjalnie przygotowanej do tego celu platformie e-learningowej. Na platformie tej dostępne będą 3 bloki szkoleniowe, podzielone na kursy przygotowujące do matury, kursy wyrównujące dysproporcje edukacyjne oraz kursy dodatkowe, poszerzające wiedzę.

Warunki udziału w projekcie:

  1. Uczestnikiem Projektu może być osoba, która w chwili podpisywania deklaracji uczestnictwa spełnia łącznie następujące kryteria:
    1. kształci się w szkole (zasadniczej szkole zawodowej lub technikum) biorącej udział w Projekcie;
    2. nie była Uczestnikiem Projektu w poprzednim roku szkolnym;
    3. nie jest uczestnikiem innego projektu realizowanego w ramach Działania 9.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013.
  2. Warunkiem ubiegania się o udział w Projekcie jest złożenie przez Kandydata, następujących dokumentów:
    1. formularza zgłoszeniowego do Projektu (Załącznik nr 1);
    2. oświadczenia Uczestnika Projektu (Załącznik nr 2);
    3. wypełnionej ankiety rekrutacyjnej (Załącznik nr 3).

Szczegółowe informacje na temat uczestnictwa w Projekcie można znaleźć w "Regulaminie rekrutacji i uczestnictwa w projekcie" oraz na stronie: www.e-zawodowcy.eu

Wypełnione i podpisane dokumenty przyjmowane będą w terminie od 2 września 2013 r. do 4 października 2013 r. w sekretariatach szkół biorących udział w projekcie. Kontakt: Wydział Oświaty i Zdrowia Starostwa Powiatowego w Pszczynie przy ul. 3 Maja 10, pokój nr 39, tel. (32) 449 23 08.

Dokumenty dostępne również w sekretariatach szkół. Pełną informację można znaleźć na stronie WWW powiatu.

 

Uczniowski Klub Sportowo ? Turystyczny ?DIABLAK?

Powiatowe Ognisko Pracy Pozaszkolnej w Pszczynie

Zakład Fotograficzny Pana Marka Grucki

 

zapraszają uczniów do wzięcia udziału w

 

II DZIENNIKARSKO ? FOTOGRAFICZNYM KONKURSIE

?WSPOMNIENIE WAKACJI?

 

KONKURS OBJĘTY JEST PATRONATEM

STAROSTY PSZCZYŃSKIEGO

ORAZ BURMISTRZA MIASTA PSZCZYNA

 

Szczegóły i regulamin konkursu na:

www.skkt-diablak.pszczyna.edu.pl

www.popp.powiat.pszczyna.pl

 

Na laureatów czekają interesujące i atrakcyjne nagrody!!!

 

 

8.30 ? 12.30

Zajęcia z wychowawcami ? klasy pierwsze:

  • sprawy organizacyjne,
  • zajęcia integracyjne,
  • poznanie obiektów szkolnych (pracownie, obiekty sportowe, biblioteka, gabinet pedagoga, gabinet higienistki, internat),
  • zapoznanie z funkcjonującymi w szkole regulaminami i dokumentami,
  • zapoznanie z przepisami BHP, zasadami bezpiecznego poruszania się po terenie szkoły ? między budynkami, pracowniami oraz w drodze do i ze szkoły,
  • zapoznanie z kalendarzem roku szkolnego 2013/2014,
  • plan lekcji,
  • poinformowanie o działających w szkole zajęciach pozalekcyjnych,
  • ubezpieczenie ? do 20.09.

Przydział sal dla klas pierwszych:

  • I Tor (J. Woźnica) ? Bogedaina, sala 18,
  • I Tle (I Sekta) ? Bogedaina, sala 7,
  • 1 TMa (L. Kondzielnik) ? sala 52,
  • 1 TMb (M. Puchała) - sala 27,
  • I Tinf. (B. Łupińska) ? sala 21,
  • I Hot (D. Garbocz) ? sala 30,
  • I Tkg (R. Jarosz)- sala 24,
  • I Trb (E. Baca) ? sala 42,
  • I Tż (B. Łuka) ? sala 32,
  • I LO a (J. Koczuba) ? sala 33,
  • I LO b (R. Link) ? sala 25,
  • I ZSZ (J. Mroczkowska) ? czytelnia.

Zajęcia z wychowawcami ? klasy pozostałe:

  • sprawy organizacyjne,
  • przypomnienie funkcjonujących w szkole regulaminów i treści dokumentów,
  • przypomnienie przepisów BHP, zasad bezpiecznego poruszania się po terenie szkoły ? między budynkami, pracowniami oraz w drodze do i ze szkoły,
  • zapoznanie z kalendarzem roku szkolnego 2013/2014,
  • plan lekcji i zajęć,
  • wybór samorządu klasowego,
  • przypomnienie o działających w szkole zajęciach pozalekcyjnych,
  • zapoznanie z terminami i zasadami egzaminów zewnętrznych (klasy maturalne),
  • zaplanowanie wycieczek,
  • ubezpieczenie ? do 20.09,
  • informacja nt. programu ?Mam zawód ? mam pracę w regionie?,
  • porządkowanie pracowni oraz wyznaczonych terenów wokół szkoły.

Przydział terenów wokół szkoły (pracowni) do poszczególnych klas:

  • III LO a (B. Skrzypczyk) ? Bogedaina, sala10,
  • III LO b (A. Michalik) ? Bogedajna, sala 6,
  • II LO a (M. Pudełko) ? sala 28 oraz chodnik od bramy głównej do parkingu (kort),
  • II LO b (M. Kmieć) ? sala 26 i pod opieką wychowawcy ( w porozumieniu z B. Machalicą) ? tereny i boiska sportowe,
  • III ­Tg (M. Pozimska) ? sala 43 i teren przed ogrodzeniem szkoły, wzdłuż ul. Szymanowskiego (kamizelki),
  • IV Tak (L. Miszczak) ? sala 23 i teren przed szkołą (trawnik, chodnik, pojemniki, skalniaki)) ? w porozumieniu z nauczycielami TAK,
  • IV Tg ( L. Miszczak) ?sala 23 i teren od pierwszej bramy wjazdowej/furtki wejściowej wzdłuż do parkingu (kort),
  • II TB (M. Krzywoń ) ? Bogedaina, sala 19,
  • II Ti (M. Rołka) ? Bogedaina, sala 8,
  • VI Ti (A. Świtlik) ? sala 22 i teren od drugiej bramy wjazdowej do garaży (prawa strona),
  • III Ti (R. Grygier) ? sala 41 i teren od drugiej bramy wjazdowej do garaży (prawa strona),
  • III Tar (W. Strączek) ? sala nr 51 i działki szkolne /kolekcje roślin,
  • II Tar (K. Szuster) ? sala 17 i teren przed wejściem do biur Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa,
  • IV g (A. Paszek) ? sala i8 oraz pracownie gastronomiczne ?internat,
  • II Tż ( M. Potyka) ? sala i 18 oraz pracownie gastronomiczne ?internat,
  • III Tku (W. Ogiegło) ? sala 15 i pojemniki oraz nasadzenia za szkołą (parking wewnętrzny),
  • III Tho (A. Kozińska) ? sala 40 i obiekty sportowe, teren za pływalnią i chodnik wzdłuż przewiązki, wejście do szkoły od strony sali gimnastycznej,
  • IV Tho ( W. Filipek) sala 39 i teren za pływalnią i chodnik wzdłuż przewiązki, wejście do szkoły od strony sali gimnastycznej,
  • II Hot (M. Nierząd) ? sala 24 i obiekty sportowe,
  • II TMa (W. Fitowska) ? sala 21 i teren od placu manewrowego do Budynku Powiatowego Zarządu Dróg,
  • II TMb (A. Jochemczyk) ? sala 13 i teren za internatem,
  • IV T lor (R. Kania) ? Bogedaina, sala 9 (PC)i teren wokół budynków szkoły,
  • IV Te (E. Wanot) ? Bogedaina, sala 11 i teren wokół budynków szkoły,
  • II Tor (M. Kostrzewa ? Przemyk ? Bogedaina, sala 17 i teren wokół budynków szkoły,
  • II Tle ( M. Szczyrbowska) ? Bogedaina, sala 2 i teren wokół budynków szkoły,
  • III Teo (A. Bryll) ? Bogedaina, sala 4 i teren wokół budynków szkoły,
  • III lor (B. Wituła) ? Bogedaina, sala 5 i teren wokół budynków szkoły,
  • II Tg (M.Tabath) ? sala 53 i droga od parkingu (kort) do kolekcji żywopłotów),
  • II ZSZ (N. Ruman) ? wycieczka ? Muzeum Prasy Śląskiej.

Worki na śmieci i sprzęt - do odbioru u Pani Woźnej

 

Z przyjemnością informujemy, że nasi kadeci z klasy policyjnej 2012/2013 zakończyli pozytywnie szkolenie płetwonurków w Centrum Nurkowym EdenSport.

Z całego materiału zdjęciowego i filmowego, który został stworzony w czasie szkolenia, powstał krótki film, pokazujący "Jak wyglądało szkolenie". Serdecznie zapraszamy do jego obejrzenia.

Zapraszamy do udziału w konkursie "Sentymenty 2013", który odbędzie się 20 września 2013 rokusali widowiskowej PCKul. Gwiazdą wieczoru będzie Zespół Stare Dobre Małżeństwo. Karty zgłoszenia będą przyjmowane do 15 września.

 

2 września 2013 roku, Firma transportowa Daltrans rozpocznie przewóz młodzieży do szkół na trasie Strumień -Zabłocie Pszczyna.

Aby usprawnić organizacyjnie sprzedaż biletów miesięcznych proponujemy dokonać zakupu wcześniej (przed rozpoczęciem roku szkolnego).

W Strumieniu będzie można nabyć bilet miesięczny dnia 30.VIII w godzinach od 18 - 20 w Restauracji Nova (w innych miejscowościach sprzedaż biletów pod podanymi numerami poniżej). Osoby, którym nie uda się kupić biletu w podanym wyżej terminie, będą miały możliwość nabycia biletu 2 września bezpośrednio u kierowcy.

Oto numery kontaktowe osób ?łącznik?w? z firmą. Zachęcamy do telefonowania w razie jakichkolwiek pytań.

  • Strumień - 505 018 396
  • Zabłocie - 604 735 431
  • Wisła Mała - 795 835 155
  • Wisła Wielka - 601 331 057

2 września będą dwa przewozy w/g rozkładu porannego oraz dwa przejazdy powrotne o godz.11.00 i 13.00 (przystanki w/g rozkładu jazdy).

Lp. Przystanki S S Przystanki S S
1 Zbytków 06:45 X Pszczyna Park 14:20 15:35
2 Strumień DK 06:50 X Pszczyna Szpital 14:25 15:40
3 Strumień Rynek 06:52 07:57 Pszczyna ul. Cieszyńska 14:28 15:42
4 Zabłocie Centrum 06:57 08:03 Łąka kol. 14:30 15:44
5 Wisła Mała kol. 07:02 08:07 Łąka Gospoda 14:32 15:46
6 Wisła Mała skrz. 07:04 08:09 Łąka Madera 14:33 15:47
7 Wisła Wielka os. 07:06 08:11 Wisła Wielka kol. 14:35 15:49
8 Wisła Wielka II 07:08 08:13 Wisła Wielka I 14:36 15:50
9 Wisła Wielka I 07:10 08:15 Wisła Wielka II 14:38 15:52
10 Wisła Wielka kol. 07:11 08:16 Wisła Wielka os. 14:40 15:54
11 Łąka Madera 07:13 08:18 Wisła Mała skrz. 14:42 15:56
12 Łąka Gospoda 07:14 08:19 Wisła Mała kol. 14:44 15:58
13 Łąka kol. 07:16 08:21 Strumień Rynek 14:47 16:01
14 Pszczyna ul. Cieszyńska 07:18 08:23 Zabłocie Centrum 14:55 16:09
15 Pszczyna Szpital 07:21 08:26 Strumień DK X 16:15
16 Pszczyna Park 07:26 08:31 Zbytków X 16:20

Rozdanie dyplomów potwierdzających kwalifikacje zawodowe odbędzie się 30 sierpnia 2013 r. o godz. 9.00.

 

Dnia 6 sierpnia odbyło się zebranie z przedstawicielem Firmy Transportowej Daltrans, na którym ustalono: firma rozpoczyna działalność od września na trasie Zabłocie ? Strumień - Pszczyna, autobus będzie zatrzymywał się na całej trasie do Pszczyny. W Pszczynie pierwszy przystanek będzie przy szpitalu oraz drugi docelowy przy szkole (ul. Szymanowskiego 12). Początkowo będą tylko dwa przejazdy - rano z Zabłocia o 6.50 przez Strumień (7.00) oraz 8.00 i powrót popołudniowy spod szkoły o 14.20 i 15.20. Póki co, będą to kursy zamknięte, dlatego jeśli ktoś nie dotarł na zebranie, a chce jeździć z nowym przewoźnikiem, można wpisywać się jeszcze na utworzoną już listę zainteresowanych.

Pod tymi numerami wybrane osoby będą  zapisywać chętnych i udzielać szczegółowych informacji:

  • Zabłocie - 604 735 431
  • Strumień - 505 018 396
  • Wisła Mała - 795 835 155
  • Wisła Wielka - 601 331 057

 

Stowarzyszenie Nauczycieli Matematyki obejmuje honorowym patronatem Szóstą edycję konkursu filmowego promującego matematykę ?matma mnie kręci? organizowaną przez Firmę Zibi SA.

Konkurs zostanie przeprowadzony według analogicznych zasad jak w ubiegłym roku:

  1. Zadaniem uczestników będzie przygotowanie filmu promującego matematykę
  2. Film nie może być krótszy niż 1 minuta i dłuższy niż 3
  3. Wszystkie filmy zostaną umieszczone na kanale ?Kalkulatory? na portalu YouTube (http://www.youtube.com/user/kalkulatory)
  4. Filmy będzie można nadsyłać od połowy sierpnia do końca października.
  5. W listopadzie filmy zostaną ocenione przez internautów.
  6. Do finału przejdzie około 30 najwyżej ocenionych + do 10 filmów ze zgłoszeń specjalnych.
  7. W grudniu jury wyłoni zwycięzców, skład jury będzie podobny jak w ubiegłym roku
  8. Nagrodą główną będzie kwota 10 tys. zł
  9. Żadne zapisy regulaminu nie zobowiązują autora filmu do umieszczania w nim treści związanych z kalkulatorami lub marką Casio. Nie jest to w sposób bezpośredni ani pośredni także w żaden sposób ujęte w kryteriach oceny prac. Ewentualne tego typu działania będą wyłącznie niezależną decyzją autora.

Konkurs cieszy się dużym zainteresowaniem mediów. W ubiegłym roku ok. 10 minutowa informacja pojawiła się w TVP1. Filmy z wszystkich edycji są cały czas dostępne w Internecie a łączna liczba wyświetleń przekroczyła 1 mln.

Jesteśmy przekonani, że konkurs przyczynia się w istotnym stopniu do kreowania pozytywnego wizerunku matematyki w naszym społeczeństwie.

Załączniki:

  1. Regulamin konkursu
  2. Oświadczenie

 

Wyprawka szkolna - 2013 r.

dot. Rządowego programu pomocy uczniom w 2013 r. - ?Wyprawka szkolna?

Wniosek o udzielenie pomocy finansowej uczniom, w roku szkolnym 2013/2014, na zakup podręczników i materiałów dydaktycznych składa się do dyrektora szkoły, do której uczeń będzie uczęszczał w roku szkolnym 2013/2014. Termin składania wniosków, ustalony przez Burmistrza Pszczyny, dla szkół mających siedzibę na terenie gminy Pszczyna: do dnia 06.09.2013 r.

Pomoc udzielana jest na wniosek rodziców ucznia (prawnych opiekunów, rodziców zastępczych), a także nauczyciela, pracownika socjalnego lub innej osoby, za zgodą przedstawiciela ustawowego lub rodziców zastępczych.

1. Uczniowie rozpoczynający w roku szkolnym 2013/2014 naukę w klasie II szkoły ponadgimnazjalnej (zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego i technikum):

- pomoc dla uczniów z rodzin, w których dochód na osobę nie przekracza kryterium dochodowego na osobę w rodzinie, o którym mowa w art. 8 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 182 z późn. zm.) tj. 456,00 zł netto na osobę - do wniosku należy dołączyć zaświadczenie o wysokości dochodów. W uzasadnionych przypadkach do wniosku można dołączyć - zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów - oświadczenie o wysokości dochodów. W przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia, którego rodzina korzysta ze świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej w formie zasiłku stałego lub okresowego, można przedłożyć - zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów - zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pieniężnych w formie zasiłku stałego lub okresowego;

- pomoc dla uczniów pochodzących z rodzin niespełniających kryterium dochodowego tj. 456,00 zł netto na osobę (z ustawy o pomocy społecznej) - w przypadkach określonych w art. 7 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej - do wniosku, zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów, należy dołączyć uzasadnienie;

- pomoc dla ucznia: słabowidzącego, niesłyszącego, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej - posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 71b ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty - do wniosku - zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów - należy dołączyć kopię orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną, w tym poradnię specjalistyczną.

2. Uczniowie rozpoczynający w roku szkolnym 2013/2014 naukę w klasie I i III zasadniczej szkoły zawodowej, I i III liceum ogólnokształcącego, I i III technikum, liceum profilowanego, technikum uzupełniającego:

- pomoc dla ucznia: słabowidzącego, niesłyszącego, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej - posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 71b ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty - do wniosku - zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów - należy dołączyć kopię orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną, w tym poradnię specjalistyczną.

Koszt zakupu podręczników do kształcenia ogólnego, w tym podręczników do kształcenia specjalnego, dopuszczonych do użytku szkolnego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, a w przypadku uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym lub znacznym - również koszt zakupu materiałów dydaktycznych po przedłożeniu dowodu zakupu, do wysokości wartości pomocy zwraca Burmistrz Pszczyny za pośrednictwem Pszczyńskiego Zarządu Edukacji - dowody zakupu podręczników należy przedłożyć w Pszczyńskim Zarządzie Edukacji, 43-200 Pszczyna, ul. Zdrojowa 4, pokój 112, tel. 32 210-21-93.

W przypadku zakupów indywidualnych dowodem zakupu jest faktura VAT wystawiona imiennie na ucznia, rodzica (prawnego opiekuna, rodzica zastępczego), rachunek, paragon lub oświadczenie o zakupie odpowiednio podręczników lub materiałów dydaktycznych. W przypadku zakupu dla grupy uczniów, potwierdzenie zakupu wystawia podmiot dokonujący zakupu na podstawie faktury VAT i listy uczniów. W przypadku złożenia oświadczenia do oświadczenia należy dołączyć informację o rozliczeniu wydatków tylko w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w 2013 r. - ?Wyprawka szkolna?

Wszelkie niezbędne informacje można znaleźć na stronach:

Do pobrania:

Podstawa prawna:

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 lipca 2013 r. w sprawie szczegółowych warunków udzielania pomocy finansowej uczniom na zakup podręczników i materiałów dydaktycznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 818).

 

Zapraszamy na kryty basen w Powiatowym Zespole Szkół nr 2 w Pszczynie! Szczegółowy plan godzin otwarcia znajduje się tutaj...

28 czerwca 2013 roku nadszedł wreszcie wyczekiwany przez wszystkich dzień ? zakończenie roku szkolnego! W odświętnych strojach i wyjątkowo dobrych humorach uczniowie uczestniczyli najpierw w uroczystej akademii, podczas której wręczono nagrody najlepszym spośród nich. Po jej zakończeniu spotkali się jeszcze na moment ze swoimi wychowawcami w salach lekcyjnych, aby już za chwilę wyruszyć na zasłużone wakacje...

Życzymy wszystkim fantastycznych letnich przygód, niezapomnianych wrażeń i ponownego spotkania we wrześniu!

 

Współpracując z firmą CISCO SYSTEMS oferujemy naszym uczniom możliwość wzięcia udziału w bezpłatnym kursie "IT Essentials: PC Hardware and Software". Kurs IT Essentials: PC Hardware and Software umożliwia zdobycie gruntownej wiedzy na temat działania sprzętu komputerowego, systemów operacyjnych oraz elementów składowych komputera.

Każdy uczeń naszej szkoły będzie mógł bezpłatnie uczestniczyć w szkoleniach i po zdaniu końcowego egzaminu otrzymać oficjalny certyfikat CISCO.

Kurs IT Essentials PC Hardware and Software jest autoryzowanym szkoleniem przygotowującym do zdawania egzaminu certyfikacyjnego CompTIA A+ i stanowi podstawę rozwoju przyszłej kariery zawodowej.

 

W dniach 26-27.06.2013 odbył się V rajd górski. Grupa miłośników turystyki górskiej pod opieką mgr Anny Kozińskiej i mgr Bogusławy Machalicy pojechała w Beskid Żywiecki, by mile na łonie natury spędzić ostatnie dni roku szkolnego. Nasza wędrówka rozpoczęła się ze stacji kolejowej w Soli. Przeszliśmy czerwonym szlakiem przez Wielki Rachowiec do Zwardonia. Naszym celem była ?Chata pod Skalanką? w Zwardoniu. Było zimno i mokro, buty mieliśmy przemoczone, ale gospodarze przyjęli nas bardzo serdecznie. Dbając o nasze zdrowie włączyli centralne ogrzewanie. Wieczorem przy kominku smażyliśmy kiełbaski, a właściciel ?Chatki?, który był przewodnikiem opowiadał nam o Beskidach. Rano grupa chłopaków ?rolników? z II TR przygotowała wspaniałe śniadanie, jajecznicę z 50 jajek. Była przepyszna. Droga powrotna wiodła przez Wielki Rachowiec do Soli. Po drodze delektowaliśmy się smakiem leśnych jagód. Zadowoleni wróciliśmy szczęśliwie do domu.

 

WSZYSTKICH UCZNIÓW ORAZ TEGOROCZNYCH MATURZYSTÓW ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ Z HARMONOGRAMEM ZAKOŃCZENIA ROKU SZKOLNEGO I ROZDANIA ŚWIADECTW MATURALNYCH

PZS 2 w Pszczynie laureatem wyróżnienia w konkursie ?Na najlepiej prowadzoną edukację dla zrównoważonego rozwoju w placówkach oświatowo-wychowawczych województwa śląskiego w roku szkolnym 2012/2013?, zorganizowanym przez Fundację Ekologiczną ?Silesia? w Katowicach.

Uroczystość wręczenia nagród odbyła się 21 czerwca 2013 roku w Katowicach. Nasza Szkoła uzyskała wyróżnienie w kategorii szkół ponadgimnazjalnych. Jest to już drugi sukces PZS 2 w ostatnim czasie, gdyż w zeszłym roku szkolnym udało się nam zająć I miejsce w swojej kategorii. Konkurs obejmuje swym zasięgiem cały Śląsk i cieszy się dużym zainteresowaniem już od ponad dwudziestu lat.

Spełniliśmy wszelkie wymagania, które postawili przed uczestnikami konkursu jego organizatorzy. Działaliśmy na rzecz kształtowania krajobrazu i wzrostu różnorodności biologicznej. Promowaliśmy racjonalne gospodarowanie zasobami przyrody. Wdrażaliśmy idee segregowania śmieci. Organizowaliśmy wystawy, warsztaty, które podnosiły wiedzę i świadomość ekologiczną oraz promowały zmianę stylu życia. Włączyliśmy się w obchody Dnia Ziemi. Organizowaliśmy konkursy szkolne promujące idee zrównoważonego rozwoju. Przygotowaliśmy młodzież do udziału w olimpiadzie ekologicznej i konkursach o tematyce przyrodniczej. Współpracowaliśmy z różnymi instytucjami, organizacjami pozarządowymi oraz mediami.

W przedsięwzięcie zaangażowani byli wszyscy uczniowie, bez względu na profil kształcenia oraz nauczyciele. Dzięki różnorodności działań oraz determinacji w ich realizacji, pokazaliśmy, że dbanie o świadomość ekologiczną młodzieży stanowi dla nas priorytet oraz jest naszą codziennością.

Dziękujemy Wszystkim, którzy w roku szkolnym 2012/2013 przyczynili się swą pracą do tegorocznego sukcesu.

Zbieraniem informacji, opracowaniem ich pod względem merytorycznym, graficznym oraz dostosowaniem do wymogów konkursu zajęły się panie: Elżbieta Czarnynoga oraz Kinga Grygier.

Nagrodą w konkursie były cenne albumy o tematyce przyrodniczej, które zostały przekazane do biblioteki PZS 2 w Pszczynie.

 

Już kolejny raz nasi mundurowi uczniowie brali udział w akcji drogowej z pszczyńską Policją. Młodzież wraz z policjantami zabezpieczała bieg uliczny który odbył się w naszym mieście w dniu 23 czerwca 2013 roku.

Po odprawie w Komendzie Powiatowej Policji 10 uczniów klas II a i II b klas policyjnych udała się wraz z policjantami na posterunki  wyznaczone przez dowodzącego akcją pana kom. Marka Źrebca. Zadaniem naszych kadetów było zabezpieczanie miejsc przebiegu oraz  informowanie kierowców o blokadzie i możliwych objazdach ulic wyłączonych czasowo z ruchu.

W akcji wzięli udział uczniowie zainteresowani pracą drogówki, mamy nadzieję, że kolejne zdobyte doświadczenie, w przyszłości zaowocuje w wymarzonym zawodzie. Dziękujemy przełożonym pszczyńskiej drogówki za możliwość współpracy. Czekamy na kolejne zadania.

 

Uczniowie Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 w Pszczynie, kształcący się w zawodzie technik żywienia i technik kucharz odbywają miesięczną praktykę zawodową w Niemczech.

Głównym założeniem praktyki, realizowanej w ramach projektu systemowego "Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo" realizowanego w obszarze edukacji w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki,  Priorytet III ? Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.4 ? Otwartość systemu oświaty w kontekście uczenia się przez całe życie, Poddziałanie 3.4.2 ? Upowszechnienie uczenia się przez całe życie jest szkolenie i zdobycie praktycznego doświadczenia zawodowego oraz poznanie ciekawych metod i praktyk dotyczących wykonywanego w przyszłości zawodu.

Niezwykle ważnym aspektem praktyk realizowanych za granicą jest również poznawanie dziedzictwa kulturowego wspólnej Europy.

Realizując te założenia, uczniowie naszej szkoły od trzech tygodni przebywają w w Lipsku i w Schkeuditz, gdzie przygotowują i serwują posiłki w stołówce studenckiej Uniwersytetu Lipskiego, wykonują prace dla firmy cateringowej Bio City, instytucji SAH oraz w firmie Vitalis, gdzie stołuje się młodzież z całej Europy odbywająca praktyki zawodowe w Niemczech.

W ramach przygotowania kulturowego i poznawania kraju goszczącego uczniowie udali się na wycieczkę do Berlina, jednego z najciekawszych miast Europy ze względu na swoją historię i upamiętniające ją zabytki ale przede wszystkim kulturę i sztukę obecną w każdym zakątku miasta oraz niesamowitą atmosferę tętniącego życiem, wielokulturowego miasta. Duże wrażenie na uczniach zrobiła wizyta w siedzibie parlamentu - Reichstagu z widowiskową przeszkloną kopułą oraz największy na świecie dworzec kolejowy o formie wieżowej - Hauptbahnhof.

Bardzo interesujące było też Muzeum Pergamońskie z cennymi zbiorami starożytnej architektury na czele z Wielkim Ołtarzem Zeusa. Uczniowie zwiedzili również gabinet figur woskowych Madame Tussaud oraz mieli okazję zobaczyć resztki muru berlińskiego w East Side Gallery.

Bardzo udana była również wycieczka do Drezna, gospodarczego i kulturalnego centrum Saksonii, gdzie można było podziwiać odbudowany po bombardowaniu w 1945 r. Kościół Frauenkirche, przepiękny rokokowy pałac Zwinger oraz historyczną starówkę.

Pobyt uczniów w Niemczech upływa na intensywnej praktyce zawodowej oraz na zwiedzaniu ciekawych miejsc w Lipsku i okolicach. Czekamy zatem na dalszą relację z odbywanych praktyk.

 

W ramach projektu "Spotkanie z Astronomią" nasza szkoła otrzymała nowy teleskop Sky-Watcher BK 709 EQ1.

Na najbliższych lekcjach fizyki uczniowie będą mieć okazje zapoznać się z budową teleskopu, będą mieli możliwość złożenia teleskopu i jego kalibracji (teleskop można obejrzeć również w pracowni fizyki pod opieką opiekuna pracowni). W nowym roku szkolnym zapraszam na spotkania w plenerze z wykorzystaniem teleskopu.

Poniżej prezentacja kilku zdjęć z lekcji, na której uczennice II TAK zmagały się z montażem teleskopu.

 

W dniach od 10 do 14 czerwca 2013 roku w Powiatowym Zespole Szkół nr 2 im. Karola Miarki w Pszczynie przebywała z wizytą młodzież z zaprzyjaźnionej szkoły Fachschulzentrum z Freiberga w Saksonii oraz jej opiekun, pan Olaf Hauptvogel.

Pierwsze godziny w Polsce obfitowały w niezbyt przyjemne niespodzianki. Po stłuczce w Tychach i wyczerpującym oczekiwaniu na policję, młodzież z Niemiec zastało potężne gradobicie oraz oczekiwanie w korku na ustąpienie nawałnicy. Mimo niesprzyjającej aury uczniowie z Niemiec mieli okazję zwiedzić starówkę i zaaklimatyzować się w naszym mieście.

Główna część wizyty gości z Niemiec to zapoznanie z organizacją i funkcjonowaniem w Polsce specjalistycznych gospodarstw rolnych i ogrodniczych. Realizując ten plan, uczniowie mieli okazję odwiedzić ogrody Państwa Kapias i gospodarstwo ogrodnicze p. Marka Dzidy w Goczałkowicach oraz zapoznać się ze stosowanymi tam rozwiązaniami.

Bardzo ciekawa i inspirująca dla młodzieży była wizyta w dwóch gospodarstwach rolnych - u Państwa Klimczyków w Porębie oraz w gospodarstwie Pawła Tomanka, jednego z tegorocznych absolwentów szkoły. Niemieccy uczniowie zasypywali właścicieli gospodarstw pytaniami z zakresu produkcji rolniczej i hodowli zwierząt.

Młodzież z Freiberga zwiedziła Kraków, gdzie korzystając z przepięknej tym razem pogody, zobaczyła miasto zarówno spacerując najciekawszymi jego trasami jak i korzystając z przejażdżki po mieście z przewodnikiem.

Podczas pobytu w Polsce, niemieccy uczniowie udali się również do Państwowego Muzeum Auschwitz - Birkenau. Nie omieszkali również w towarzystwie polskich kolegów odwiedzić pszczyńskie żubry, które zrobiły na gościach duże wrażenie.

Partnerstwo ze szkołą w Freibergu w ramach programów europejskich oraz podczas wizyt studyjnych między obiema szkołami rozwija się od wielu lat, umożliwiając zarówno polskim jak i niemieckim uczniom korzyści krajoznawcze, językowe i socjalne, wynikające z możliwości kontaktu z inną kulturą i językiem. Dzięki wymianom i spotkaniom uczniowie nabywają nowych doświadczeń zawodowych, uczą się dostrzegać różnice i podobieństwa w podejściu do prowadzenia gospodarstwa w Polsce i w Niemczech. Tegoroczna wizyta była również udana i owocna w ciekawe doświadczenia.