ORGANIZATOR: Uczniowski Klub Sportowo ? Turystyczny ?DIABLAK?

TRASA WYCIECZKI: Przełęcz Lipnicka ? Polica ? Okrąglia ? Hala Krupowa ? Sidzina

ZGŁOSZENIA DO: 15 PAŹDZIERNIKA 2014 r.

KOSZT: 30/40 zł (osoba ucząca się/dorosli)

NFORMACJE I KONTAKT: tel.: 504032040; e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.;

SZCZEGÓŁY IMPREZY: www.skkt-diablak.pszczyna.edu.pl

WYMAGANY DOBRY STAN ZDROWIA!!!

Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany trasy lub odwołania wycieczki ze względu na złe warunki atmosferyczne.

 

Drodzy nauczyciele i nauczycielki, zastanawiacie się, jak zachęcać uczniów do czytania, jak rozwijać ich kreatywność i zdolność do krytycznego myślenia?

Chcielibyście rozbudzić w swoich podopiecznych pasję odkrywania? Nie wiecie, jak mądrze wykorzystywać nowe technologie podczas lekcji? Mamy na to sposób!

Zapraszamy do udziału w V edycji Szkoły z Klasą, prowadzonej pod hasłem ?Czytamy i odkrywamy!?. Szkoła z Klasą 2.0 to program, który rozwija w uczniach umiejętności krytycznego myślenia, rozwiązywania problemów, czytania ze zrozumieniem i pracy zespołowej z wykorzystaniem nowych technologii.

Program trwa przez cały rok szkolny. Rejestracja do edycji 2014/2015 trwa do końca września 2014. Koszt udziału szkoły w programie wynosi 250 zł za cały rok szkolny, niezależnie od liczby nauczycieli, którzy zgłoszą się do udziału w Szkole z Klasą 2.0.

Informacje o programie, jego zasadach i zadaniach dla szkół na stronie szkolazklasa.pl.

Nie zwlekaj, zgłoś się już dziś!

Fundacja Centrum im. prof. Bronisława Geremka oraz Stowarzyszenie przeciw Antysemityzmowi i Ksenofobii Otwarta Rzeczpospolita mają przyjemność zaprosić nauczycielki i nauczycieli do udziału w projekcie ?Szkoła równego traktowania?.

Wiele placówek oświatowych staje przed wyzwaniami wychowawczymi związanymi z zarządzaniem różnorodnością i sytuacjami konfliktowymi oraz budowaniem kultury opartej na szacunku i komunikacji bez przemocy. Coraz częściej kadra pedagogiczna poszukuje rozwiązań związanych z profilaktyką i przeciwdziałaniem przemocy rówieśniczej, i dyskryminacji.

Proponowany projekt jest kompleksową odpowiedzią na te potrzeby i problemy.

Projekt zakłada m.in. realizację następujących celów:

  • podniesienie wiedzy nauczycielek i nauczycieli oraz uczennic i uczniów z zakresu przeciwdziałania dyskryminacji i związanej z nią przemocy;
  • wykształcenie aktywnych postaw i rozwinięcie umiejętności właściwego identyfikowania, reagowania oraz przeciwdziałania zjawiskom dyskryminacji i związanej z nią przemocy wśród kadry pedagogicznej i w środowisku uczniowskim;
  • przygotowanie i wsparcie kadry pedagogicznej do realizacji szkolnych inicjatyw edukacyjnych z zakresu przeciwdziałania dyskryminacji, włączających i angażujących środowisko uczniowskie i lokalne;
  • zainicjowanie ogólnopolskiej sieci szkół promujących działania równościowe i antydyskryminacyjne, związane z zarządzaniem różnorodnością.

CO ZAWIERA PROGRAM?

Nauczycielki i nauczyciele zakwalifikowani do programu:

  • wezmą udział w dwóch 3-dniowych (20-godzinnych) zjazdach szkoleniowych: 14-16 listopada 2014, 9-11 stycznia 2015;
  • wspólnie z trenerami zaplanują, a następnie zrealizują inicjatywę lokalną nawiązującą do tematyki projektu ?Szkoła równego traktowania? (styczeń-maj);
  • wezmą udział w konferencji podsumowującej w Sejmie RP w Warszawie (maj/czerwiec);
  • będą mogli aktywnie uczestniczyć w forum wymiany doświadczeń i dobrych praktyk;
  • otrzymają pakiet materiałów edukacyjnych.

Dodatkowo, nauczycielki i nauczyciele oraz uczennice i uczniowie będą mogli wziąć udział w Letniej Akademii Antydyskryminacyjnej (3 dni, druga połowa sierpnia 2015).

Projekt będzie trwał od listopada 2014 r. do czerwca 2015 r.

CO ZYSKUJĄ NAUCZYCIELE I SZKOŁY UCZESTNICZĄCE W PROGRAMIE?

Nauczyciele otrzymają dyplomy ukończenia kursu szkoleniowego. Placówka, której kadra pedagogiczna będzie reprezentować szkołę w projekcie (tzn. udział w szkoleniach, realizacja inicjatywy lokalnej) otrzyma odznakę ?Szkoły równego traktowania?, która będzie uroczyście wręczona w Sejmie RP.

JAK ZGŁOSIĆ SIĘ DO UDZIAŁU W PROJEKCIE?

  1. Zgłaszać mogą się nauczycielki i nauczyciele wszystkich przedmiotów uczący na poziomie podstawowym, gimnazjalnym i ponadgimnazjalnym w terminie do 20 października 2014 r.
  2. Zgłoszenie należy wysyłać poprzez załączony kwestionariusz drogą elektroniczną (wersja ze skanowanymi podpisami) na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub drogą pocztową na adres Centrum im. Prof. Bronisława Geremka, ul. Wilcza 9a/7, 00-538 Warszawa.

Program ?Szkoła równego traktowania? jest współfinansowany ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

KONTAKT:

Maria Starzewska
Centrum im. Prof. Bronisława Geremka
ul. Wilcza 9a/7
00-538 Warszawa
tel. 22 628 83 63
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.geremek.pl

 

Ministerstwo Edukacji Narodowej informuje, że w 2014 r.  będzie kontynuowany Rządowy program pomocy uczniom ?Wyprawka szkolna?.

W 2014 r. pomoc w formie dofinansowania zakupu podręczników do kształcenia ogólnego lub podręczników do kształcenia w zawodach, dopuszczonych do użytku szkolnego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, przewidziana jest dla uczniów rozpoczynających w roku szkolnym 2014/2015 naukę w: klasach II, III lub VI szkoły podstawowej, klasie III szkoły ponadgimnazjalnej, tj. zasadniczej szkole zawodowej, liceum ogólnokształcącym lub technikum, klasach II, III lub VI ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia, klasie VI ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia, klasie VI ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych, klasie III liceum plastycznego, klasie III lub IX ogólnokształcącej szkoły baletowej.

Pomocą w zakresie dofinansowania zakupu podręczników do kształcenia ogólnego, w tym podręczników do kształcenia specjalnego, lub podręczników do kształcenia w zawodach, dopuszczonych do użytku szkolnego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania objęto także uczniów:

  • słabowidzących,
  • niesłyszących,
  • słabosłyszących,
  • z niepełnosprawnością ruchową, w tym afazją,
  • z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,
  • z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym,
  • z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej,
  • posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 71b ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.), uczęszczający w roku szkolnym 2014/2015 do szkół podstawowych ? z wyjątkiem klasy I, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych, tj. zasadniczych szkół zawodowych, liceów ogólnokształcących, techników lub szkół specjalnych przysposabiających do pracy dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi lub do ogólnokształcących szkół muzycznych I stopnia ? z wyjątkiem klasy I, ogólnokształcących szkół muzycznych II stopnia, ogólnokształcących szkół sztuk pięknych, ogólnokształcących szkół baletowych lub liceów plastycznych.

W 2014 r. do otrzymania podręczników w 2014 r. uprawnione są nowe grupy uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, tj. uczniowie:

  • słabosłyszący,
  • z niepełnosprawnością ruchową, w tym afazją,
  • z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera.

W przypadku uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym lub znacznym, dofinansowanie obejmuje również zakup materiałów edukacyjnych.

W przypadku uczniów, którzy ubiegają się o pomoc na podstawie kryterium dochodowego w 2014 r. dla uczniów z wszystkich klas objętych programem wprowadzono jednolite kryterium dochodowe, z ustawy o świadczeniach rodzinnych. Oznacza to, że w br. kwota uprawniająca do otrzymania pomocy wynosi 539 zł netto na osobę w rodzinie.

Pomoc może być udzielana również w formie dofinansowania zakupu podręczników dla ucznia w przypadkach określonych w art. 7 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2013r., poz. 182, z 2012 r., poz. 1544 i 1548 oraz z 2013r., poz. 509).

Wszelkich informacji udziela pedagog szkolny.

 

W dniach 13-20.05.2014 roku w galerii łączącej Wydział Artystyczny z Wydziałem Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie odbyła się wystawa prac Marcina Smolarka z klasy I tkg pt.: ?Inspiracje literackie ołówkiem uwiecznione?. Wystawa odbyła się dzięki uprzejmości i pomocy Pracowników obu Wydziałów.

Marcin rysuje od czterech lat. Przyznaje, że rysowanie pomaga mu uwolnić wszystkie złe emocje, gdy wypełniają czasami jego wnętrze. W swoich pracach łączy modele postaci wykreowane przez różnych artystów w jedną spójną całość. Inspiruje się tematyką biblijną, mityczną i fantasy. Wcześniej prace można było podziwiać w głównym korytarzu Wydziału Artystycznego, umieszczonych na kolorowych płótnach.

16 maja Autor wystawy wraz z Panem Dyrektorem Jarosławem Kinalskim i wychowawcą panem Ryszardem Jaroszem spotkali się z wybranymi przedstawicielami obu Wydziałów. Marcin miał możliwość przedstawienia Gościom idei płynącej z rysowanych scen. Zwiedził również pracownie Wydziału Artystycznego. Piękno płynące z serca było wyraźnie zauważalne w tych małych dziełach sztuki, a zostało to docenione na Uczelni Wyższej. Gratulujemy i czekamy na kolejne wystawy!

 

Dnia 06.05.2014 r. uczennice klasy I tż ? Justyna Ficek i Michalina Wituła wystąpiły razem z panią Natalią Ruman na Uniwersytecie Trzeciego Wieku w Urzędzie Miasta w Pszczynie. Słuchacze przybyli, by dowiedzieć się więcej na temat dziedzictwa kulturowego Górnego Śląska, ze szczególnym uwzględnieniem krzyży, kapliczek przydrożnych oraz figur świętych. Wysłuchali również przedstawienia muzyczno-poetyckiego o tej tematyce. Wszyscy zgodzili się, że obiekty te stanowią symbol wspólnoty kulturowej, religijnej i historycznej dla wielu społeczności lokalnych. Podkreślano, że te miejsca architektury sacralnej budowano z głębokiej pobożności i przeświadczenia, że po ich postawieniu dane miejsce nabierze cech chrześcijańskich. To świadkowie historii naszego narodu i państwa. Uczennicom dziękujemy za poświęcenie czasu wolnego oraz zaangażowanie. To przecież wszystko jest ad maiorem Dei Gloriam!

 

Międzynarodowe Święto Pracy wprowadzone zostało w 1899 roku przez Drugą Międzynarodówkę. Upamiętnia ono strajk robotników w Chicago 1 maja 1886 roku, obchodzone jest od 1890 roku.

Dzień Flagi Rzeczypospolitej to stosunkowo młode święto ustanowione zostało Ustawą Sejmu RP z dnia 20 lutego 2004 (Dz.U. Nr 49 z 2004r poz. 467 Art 1. poz 3). 2 maja 1945 o godzinie 6 rano żołnierze z 1 Dywizji Kościuszkowskiej zatknęli biało-czerowny sztandar na kolumnie zwycięstwa (Siegessäule) w Tiergarten w Berlinie.

Narodowe Święto Konstytucji 3 Maja zostało ustanowione w 1919 oraz ponownie w 1990, w rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 maja Rzeczypospolitej Obojga Narodów. 3 maja 1791 r. uchwalono pierwszą konstytucję w nowożytnej Europie, a drugą po amerykańskiej na świecie. Wyprzedziła trzecią na świecie konstytucję francuską. Konstytucja ta została uchwalona przez Sejm Wielki, który został zwołany w październiku 1788 r.

 

Najserdeczniejsze życzenia
zdrowych, radosnych i spokojnych
Świąt Wielkiej Nocy,
smacznego jajka, mokrego dyngusa,
a także odpoczynku w rodzinnym gronie.

Niech każdy z Was wykorzysta ten okres czasu jak najlepiej,
każdego dnia znajdując chwilę czasu dla siebie i swoich bliskich.

Niech króliczek przyniesie Wam w prezencie to, czego najbardziej pragniecie,
coś, co pozwoli spełnić choć jedno Wasze marzenie...

 

Wspólne poczynania Naszej Szkoły i Uniwersytetu Śląskiego zostały docenione. Zamieszczona została notatka o przedsięwzięciu na rynku w Pszczynie w spocie telewizji uniwersyteckiej. Zapraszamy do zapoznania się z nim!

http://telewizja.us.edu.pl/2014/04/happening-na-pszczynskim-rynku

Życzymy miłego oglądania.

 

Wieczorem w sobotę i niedzielę (29.03 i 30.03 br.) uczestniczyliśmy w przepięknym koncercie oraz edukacyjnym spotkaniu w Muzeum Prasy Śląskiej w Pszczynie, jako Goście Honorowi. Impreza o nazwie XVI Wielkopostne Dzialogi Muzyki i Poezji Plesna Civitas zorganizowana została przez Towarzystwo Miłośników Ziemi Pszczyńskiej oraz pod patronatem pana Pawła Sadzy, starosty pszczyńskiego. W Izbie u Telemanna miejsca były wypełnione po brzegi, a wśród zaproszonych Delegacja z Naszej Szkoły, pod opieką pań: J. Koczuby i N. Ruman. Wysłuchaliśmy recitalu organowego prof. Juliana Gembalskiego (m.in.: Samuel Scheidt Wariacje ?Ach, du feiner Reiter? oraz Josef Ferdinand Seger Toccata i fuga in D), odbyło się spotkanie z dr Marianem Małeckim, który przedstawił założenia programowe Muzeum Militarnych dziejów Śląska w Pszczynie. Dziękujemy za wyróżnienie i czekamy na kolejne takie spotkania!

 

Powiatowy Urząd Pracy w Pszczynie informuje, że dnia 17 kwietnia 2014 r. organizuje II Powiatowe Targi Pracy i Aktywności Społecznej, które odbędą się w Powiatowym Ośrodku Sportu i Rekreacji w Pszczynie, ul. Zamenhofa 5a, w godzinach od 10:00 do13:00.

Celem Targów Pracy jest przybliżenie i ułatwienie kontaktów pomiędzy osobami bezrobotnymi a pracodawcami. Podczas Targów Pracy wystawcy będą mieli możliwość zareklamowania własnej firmy/instytucji oraz prezentacji swojej oferty. Natomiast dzięki uczestnictwu w Targach osoby poszukujące pracy będą miały niepowtarzalną okazję do poszerzenia własnej siatki kontaktów poprzez nawiązanie współpracy z wystawcami.

Patronat honorowy nad wydarzeniem objął Starosta Pszczyński Paweł Sadza.

 

Dzięki zaproszeniu księdza proboszcza parafii pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Piasku, dnia 10 marca br., wybrani uczniowie pod opieką pani Natalii Ruman, zaprezentowali dla dzieci ze szkoły podstawowej przedstawienie, podczas rekolekcji wielkopostnych. Publika przyjęła bardzo ciepło inscenizację pt. ?Mądrości złotej rybki? oraz chętnie włączała się w religijne śpiewy z gestykulacją. Dziękujemy za docenienie naszego trudu, zaproszenie i przyjęcie. To dla nas wielkie wyróżnienie!

 

"... mało ważna staje się sprawność w odtwarzaniu, nawet bardzo abstrakcyjnych, rutyn matematycznych. Dużo ważniejsza staję się natomiast umiejętność rozpoznawania możliwości zastosowania narzędzi matematycznych w sytuacjach pozornie mało z matematyką związanych."

PISA. Wyniki badania 2006 w Polsce, MEN

Głównym celem projektu jest skuteczne rozwijanie inteligencji matematyczno-logicznej oraz wizualno-przestrzennej na każdym etapie rozwoju człowieka, od przedszkolaków poprzez uczniów szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych po osoby, które zakończyły już edukację szkolną. Pokazujemy między innymi jak wykorzystać zjawiska otaczającego nas świata jako preteksty do uprawiania matematyki a tym samym uczymy jak radzić sobie przy podejmowaniu właściwych decyzji w sytuacjach, które ten świat przed nami stawia. Pokazujemy niestandardowe, twórcze wykorzystywanie myślenia matematycznego, nie ograniczone do rutynowego odtwarzania wyuczonych algorytmów.

Niejako "przy okazji" tak ukierunkowanych działań osiągany jest także niezwykle ważny cel dodatkowy, jakim jest bardzo wyraziste kształtowanie najlepszych cech psychofizycznych i intelektualnych dzieci i młodzieży. Dzięki takim cechom mogą one osiągać sukcesy nie tylko w sferze edukacji szkolnej ale także poza nią, co jest szczególnie ważne we współczesnym świecie.

Znamiennym potwierdzeniem szerokiej potrzeby kształcenia wyżej wymienionych umiejętności było stworzenie przez Unię Europejską w 2000 roku planu rozwoju, zwanego Strategią Lizbońską, którego jednym z aspektów jest m. in. wzrost zainteresowania matematyką.

Autorem projektu jest mgr Marek Matejuk

  • nauczyciel matematyki od 1990 roku (m. in. I LO w Wałbrzychu, III LO we Wrocławiu, Wałbrzyska Wyższa SZiF),
  • członek Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki od 1992 roku,
  • współautor serii podręczników "MATEMATYKA 2001" od 1994 roku (WSiP Warszawa), w tym podręcznika do klasy 2 gimnazjum, który podczas Międzynarodowych Targów Książek we Frankfurcie nad Menem w 2006 roku zdobył Srebrny Medal Targów i tytuł "Najlepszego podręcznika do matematyki w Europie"
  • autor książki "Matematyczne Preteksty. 50 zadań.",
  • uczestnik Międzynarodowych Mistrzostw w Grach Matematycznych i Logicznych oraz Maratonów Matematycznych Dolnośląskich Festiwali Nauki,
  • twórca systemu kompleksowego zaopatrywania uczniów szkół w podręczniki oraz systemu automatycznych transakacji,
  • właściciel firmy MATEJUK Książki i Pomoce Dydaktyczne.

Podstawowym sposobem realizacji projektu jest prowadzenie warsztatów dla nauczycieli, najczęściej w formie sesji dedykowanych poziomom edukacyjnym:

  1. wychowanu przedszkolnemu,
  2. edukacji wczesnoszkolnej,
  3. klasom 4-6 szkół podstawowych,
  4. gimnazjom i szkołom ponadgimnazjalnym.

Głównie są to bezpłatne warsztaty własne, organizowane najczęściej na poziomie województw albo warsztaty odbywające się w ramach bliskich tematycznie konferencji lub innych spotkań nauczycieli. W miarę możliwości mogą być realizowane także warsztaty dla gmin lub powiatów.

Projekt jest przedsięwzięciem samofinansującym się. Jest utrzymywany i rozwijany dzięki sprzedaży zbiorów niekonwencjonalnych zadań - książek "Matematyczne Preteksty" oraz jednych z najlepszych na świecie pomocy do kształcenia logiki przestrzennej, będących także pretekstami do wyprowadzania uczniów ... w pole matematyki, czyli Radosnych Sześcianów - edukacyjnych łamigłówek przestrzennych, które mogą być używane zarówno w edukacji instytucjonalnej (szkoły, przedszkola) jaki również indywidualnej. Dla instytucji oświatowych i nauczycieli stworzono system rabatów oraz specjalne zestawy promocyjne Radosnych Sześcianów. Jeżeli zakupy dokonywane są na poziomie jednostek samorządu terytorialnego dla podległych im szkół lub przedszkoli to warunki finansowe mogą być oczywiście negocjowane indywidualnie.

 

 

Program "Mam zawód, mam pracę w regionie" skierowany jest do uczniów zasadniczych szkół zawodowych i techników woj. śląskiego. Przygotowano dla nich rozmaite kursy zawodowe, m.in. spawacza, kierowcy zawodowego, baristy, fryzjerskie, manicure.

- Największym powodzeniem cieszą się wśród uczniów kursy spawacza oraz prawa jazdy kat. B, dużym zainteresowaniem - kursy programowania, tworzenia stron internetowych - poinformowała Barbara Kubiak z wydziału Europejskiego Funduszu Społecznego Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach.

Uczniowie wybierają również specjalistyczne kursy fryzjerskie, manicure, baristy. Na program, realizowany przez Samorząd Województwa Śląskiego, Śląskie Kuratorium Oświaty, wspólnie z 30 powiatami i miastami na prawach powiatu, przeznaczono 72 mln zł, z czego ponad 61 mln zł pochodzi z Europejskiego Funduszu Społecznego.

Działania te mają podnieść prestiż oraz atrakcyjność szkolnictwa zawodowego w województwie śląskim, stąd część pieniędzy została przeznaczona na doposażenie 265 szkół zawodowych w materiały dydaktyczne oraz zakup sprzętu do pracowni praktycznej nauki zawodu. Szkoły kupują m.in. podręczniki, sprzęt informatyczny i programy komputerowe, wyposażają pracownie w nowoczesny sprzęt do nauki zawodu, w tym m.in. warsztaty samochodowe. Program będzie realizowany do sierpnia tego roku.

Dnia 12 stycznia br. (niedziela) wybrani uczniowie, wspomagani przedstawicielami Scholi ?Cantantens Angeli? parafii Najswietszego Serca Pana Jezusa z Piasku, przedstawili słowno-kolędową refleksję, na temat ?Bożonarodzeniowej wieści?, pod opieką pani Natalii Ruman. Parafianie mogli wysłuchać całości po każdej mszy św. w parafii pw. Św. Jadwigi w Starej Wsi. Prezentowane były wiersze m.in. Leopolda Staffa, Bolesława Leśmiana czy ks. Józefa Tischnera oraz pastorałki i kolędy. Młodzi artyści otrzymali gromkie brawa oraz usłyszeli piękne słowa podziękowania od Ksiedza Proboszcza i Parafian. Dziękujemy wszystkim za zaangażowanie!

 

Miło jest nam ogłosić, że Angelika Wiera z III LOA zdobyła wyróżnienie w

XIII Archidiecezjalnym Konkursie Literackim, organizowanym przez Akcję Katolicką!

Wyróżniona praca miała tytuł: ?Dlaczego wierzę? Jan Paweł II przewodnikiem w mojej wierze?. Celem konkursu było: rozwijanie zainteresowań twórczością literacką oraz kształtowanie postaw etycznych i kreatywnych.

Innym uczniom biorącym udział w tym konkursie pod opieką p. Natalii Ruman również dziękujemy za zaangażowanie i trzymamy kciuki za dalsze sukcesy!

 

"Aby Święta Bożego Narodzenia
były Bliskością i Spokojem,
a Nowy Rok - Dobrym Czasem"

K.I. Gałczyński

Z okazji Świąt Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku składamy najserdeczniejsze życzenia:

Zdrowych, wypełnionych radością Świąt, niosących spokój i odpoczynek, pełnych rodzinnego ciepła. A pod choinką duuużo prezentów.

Niech Nowy Rok będzie pasmem sukcesów i zrealizowanych celów oraz spełnionych marzeń.

 

 

W dniach od 16 listopada do 06 grudnia bieżącego roku w czytelni biblioteki pedagogicznej w Pszczynie można było oglądać wystawę ?85-lecie Ligi Ochrony Przyrody?, którą przygotowały panie: Elżbieta Carnynoga, Magdalena Rojek oraz Kinga Grygier.

Celem tego przedsięwzięcia było przybliżenie odbiorcy szerokiego zakresu działań, jakie prezentowała Liga od początku swego istnienia, czyli od roku 1927. Organizatorkom zależało na zaprezentowaniu zarówno bogatej historii Ligi, przybliżeniu sylwetek jej twórców oraz przywołaniu różnych aspektów jej działalności.

Można było zatem zapoznać się z informacjami na temat celów i zadać, jakie stawiała sobie Liga zarówno na początku działania, jak i obecnie. Odbiorca mógł przeczytać także o co zabiega Liga, co trzeba zrobić, by zostać członkiem tej organizacji czy też poznać osoby uhonorowane przez Ligę odznaczeniem ?Zielone Serce Przyrodzie?.

Zwiedzający mogli pooglądać archiwalia wydawane przez Ligę Ochrony Przyrody już od lat 70., w skład których wchodziły wydania czasopisma ?Przyroda Polska?, materiały edukacyjne przygotowywane dla szkół, zakładów pracy, itp.

Wystawę wzbogacały na przykład okazy różnych roślin, kamieni, szyszek.  Stanowiły one pomoce dydaktyczne podczas wykładów, które przeprowadziła pani Elżbieta Czarnynoga dla młodzieży naszej szkoły oraz uczniów pszczyńskich gimnazjów.

Składamy serdeczne podziękowanie Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej, Filii w Pszczynie za owocną współpracę, pani Grażynie Szot z Ogrodnictwa G. H. Szot, panu Bronisławowi Polokowi z Gospodarstwa Szkółkarskiemu w Radostowicach za uświetnienie wystawy roślinami; pani Elżbiecie Pokucie za udostępnienie materiałów archiwalnych Ligi Ochrony Przyrody; pani Marii Rołce oraz uczniom klasy I technikum informatycznego za przygotowanie graficzne materiałów informacyjnych.

 

Dnia 6 grudnia br. wybrani uczniowie przygotowali sporo atrakcji dla dzieci z Publicznego Przedszkola nr 19 w Jankowicach, pod opieką p. Natalii Ruman. Oprócz Mikołaja i jego towarzyszy (aniołka i diabełka), pojawiły się również postaci z bajki o Złotej Rybce. Pożegnań z rozśpiewanymi dziećmi nie było końca. Obiecujemy kolejne spotkania, a Uczniom Naszej Szkoły dziękujemy za zaangażowanie.

 

Przyłączcie się do akcji!

MAMY MAŁO CZASU!

W tym roku SU wybrał czteroosobową Rodzinę.

Opis rodziny Pani Beata (41 l.) i pan Roman (43 l.), wychowują dwie córki Kingę (8 l.) i Wiktorię (6 l.) Przyczyną trudnej sytuacji rodziny jest brak ciągłości pracy pana Romana, jak również to, że pani Beata na razie nie może podjąć pracy ze względu na opiekę nad dziećmi. Czteroosobowa rodzina mieszka w starym, wynajmowanym domu. Do dyspozycji mają jeden pokój, kuchnię i łazienkę. Mieszkanie jest skromnie wyposażone, ale zadbane. Na przychody rodziny składają się zarobki pana Romana (800zł) oraz zasiłek rodzinny (212zł), po odliczeniu kosztów utrzymania mieszkania, miesięcznie pozostaje 116 zł na każdego członka rodziny. Wśród najważniejszych potrzeb pani Beata wymienia: kołdry, odzież i żywność.

Uwaga: dla zachowania anonimowości, imiona członków rodziny mogły zostać zmienione.

Prosimy poszczególne klasy o zebranie wymienionych poniżej przedmiotów do wtorku 10 grudnia 2013 roku.

Prosimy również o przekazanie ich do:

  • biblioteki przy ulicy Szymanowskiego ? koordynatorem jest p. Kinga Grygier,
  • do sekretariatu przy ulicy Bogedaina ? koordynatorem jest p. Urszula Ryguła.

Klasy:1 Loa, 1LOb, 2 Loa, 2 Lob

  • zabawki dla dziewczynek, mile widziane: chodzący piesek Simba, lalka Monster High

Jeśli ktoś ma możliwość, również:

  • kurtka zimowa: rozmiary 128, 140 cm (szczupła figura)
  • szalik, czapka, rękawiczki: rozmiary 128, 140 cm
  • dres:rozmiary 128, 140 cm (szczupła figura)
  • obuwie zimowe ? kozaki: rozmiary 29, 33
  • papcie: rozmiar: 28/29
  • tenisówki: rozmiar 32/33

Klasy: 3 Loa, 3 Lob, 1 Tma, 1 Tmb

  • słodycze,
  • soki

Jeśli ktoś ma możliwość, również:

  • kurtka zimowa: rozmiary 128, 140 cm (szczupła figura)
  • szalik, czapka, rękawiczki: rozmiary 128, 140 cm
  • dres:rozmiary 128, 140 cm (szczupła figura)
  • obuwie zimowe ? kozaki: rozmiary 29, 33
  • papcie: rozmiar: 28/29
  • tenisówki: rozmiar 32/33

Klasy: 1 Ti, 1 Tż, 1 Tor, 1 Hot

  • proszek do prania,
  • płyny czyszczące,
  • płyn do mycia naczyń,
  • szampon,
  • pasta do zębów,
  • szczoteczka do zębów,
  • mydło/żel myjący

Jeśli ktoś ma możliwość, również:

  • kurtka zimowa: rozmiary 128, 140 cm (szczupła figura)
  • szalik, czapka, rękawiczki: rozmiary 128, 140 cm
  • dres:rozmiary 128, 140 cm (szczupła figura)
  • obuwie zimowe ? kozaki: rozmiary 29, 33
  • papcie: rozmiar: 28/29
  • tenisówki: rozmiar 32/33

Klasy: 1 Tbr, 1 tkg, 1 Tle, 1 ZSZ

Przybory szkolne:

  • zeszyty,
  • bloki,
  • kredki,
  • farbki,
  • plastelina,
  • papier kolorowy,
  • nożyczki,
  • klej,
  • piórnik,
  • plecak,
  • przybory do pisania

Jeśli ktoś ma możliwość, również:

  • kurtka zimowa: rozmiary 128, 140 cm (szczupła figura)
  • szalik, czapka, rękawiczki: rozmiary 128, 140 cm
  • dres:rozmiary 128, 140 cm (szczupła figura)
  • obuwie zimowe ? kozaki: rozmiary 29, 33
  • papcie: rozmiar: 28/29
  • tenisówki: rozmiar 32/33

Klasy: 2 Tma, 2 Tmb, 2 tb, 2 ti

  • herbata,
  • kawa,
  • ryż,
  • kasza,
  • makaron,
  • mąka,
  • cukier,
  • olej,
  • dżem,
  • konserwy rybne,
  • warzywa w puszkach,
  • mleko

Jeśli ktoś ma możliwość, również:

  • kurtka zimowa: rozmiary 128, 140 cm (szczupła figura)
  • szalik, czapka, rękawiczki: rozmiary 128, 140 cm
  • dres:rozmiary 128, 140 cm (szczupła figura)
  • obuwie zimowe ? kozaki: rozmiary 29, 33
  • papcie: rozmiar: 28/29
  • tenisówki: rozmiar 32/33

Klasy: 2 Tg, 2 Tż, 2 tor, 2 Hot

  • kołdra,
  • koc,
  • poduszka,
  • pościel,
  • ręczniki

Jeśli ktoś ma możliwość, również:

  • kurtka zimowa: rozmiary 128, 140 cm (szczupła figura)
  • szalik, czapka, rękawiczki: rozmiary 128, 140 cm
  • dres:rozmiary 128, 140 cm (szczupła figura)
  • obuwie zimowe ? kozaki: rozmiary 29, 33
  • papcie: rozmiar: 28/29
  • tenisówki: rozmiar 32/33

Klasy: 2 tar, 2 Tle, 2 ZSZ, 3 Ti

  • zabawki dla dziewczynek, mile widziane: chodzący piesek Simba, lalka Monster High

Jeśli ktoś ma możliwość, również:

  • kurtka zimowa: rozmiary 128, 140 cm (szczupła figura)
  • szalik, czapka, rękawiczki: rozmiary 128, 140 cm
  • dres:rozmiary 128, 140 cm (szczupła figura)
  • obuwie zimowe ? kozaki: rozmiary 29, 33
  • papcie: rozmiar: 28/29
  • tenisówki: rozmiar 32/33

Klasy: 3 Tg, 3 Ku, 3 Ho, 3 Tar

  • herbata,
  • kawa,
  • ryż,
  • kasza,
  • makaron,
  • mąka,
  • cukier,
  • olej,
  • dżem,
  • konserwy rybne,
  • warzywa w puszkach,
  • mleko

Jeśli ktoś ma możliwość, również:

  • kurtka zimowa: rozmiary 128, 140 cm (szczupła figura)
  • szalik, czapka, rękawiczki: rozmiary 128, 140 cm
  • dres:rozmiary 128, 140 cm (szczupła figura)
  • obuwie zimowe ? kozaki: rozmiary 29, 33
  • papcie: rozmiar: 28/29
  • tenisówki: rozmiar 32/33

Klasy: 3 eo, 3 Lor, 4 Ti, 4 g

Przybory szkolne:

  • zeszyty,
  • bloki,
  • kredki,
  • farbki,
  • plastelina,
  • papier kolorowy,
  • nożyczki,
  • klej,
  • piórnik,
  • plecak,
  • przybory do pisania

Jeśli ktoś ma możliwość, również:

  • kurtka zimowa: rozmiary 128, 140 cm (szczupła figura)
  • szalik, czapka, rękawiczki: rozmiary 128, 140 cm
  • dres:rozmiary 128, 140 cm (szczupła figura)
  • obuwie zimowe ? kozaki: rozmiary 29, 33
  • papcie: rozmiar: 28/29
  • tenisówki: rozmiar 32/33

Klasy: 4 Ho, 4 E, 4 tkg, 4 Lor

  • proszek do prania,
  • płyny czyszczące,
  • płyn do mycia naczyń,
  • szampon,
  • pasta do zębów,
  • szczoteczka do zębów,
  • mydło/żel myjący

Jeśli ktoś ma możliwość, również:

  • kurtka zimowa: rozmiary 128, 140 cm (szczupła figura)
  • szalik, czapka, rękawiczki: rozmiary 128, 140 cm
  • dres:rozmiary 128, 140 cm (szczupła figura)
  • obuwie zimowe ? kozaki: rozmiary 29, 33
  • papcie: rozmiar: 28/29
  • tenisówki: rozmiar 32/33