Jest to ogólnopolska zabawa matematyczna z elementami rywalizacji. Jest on inny niż większość dotychczas zainicjowanych i funkcjonujących konkursów matematycznych czy olimpiad. Wszystkie wspomniane wyżej, wspaniałe, inicjatywy mają na celu odkrycie tych, którzy w matematyce są najlepsi z najlepszych i już posiedli wyjątkowe umiejętności i wiedzę. Dzięki takim inicjatywom możemy cieszyć się, że mamy takich ludzi i że często bywają oni najlepsi nie tylko w Polsce ale i w świecie! Takich osób jest jednak niewiele, a niestety spora część uczniów nadal patrzy na matematykę z niechęcią. Zawsze mnie to bolało i stale staram się to zmieniać, już dawno temu dołączając do rzeszy tych, którzy także myślą i działają w podobny sposób, np. organizując konkursy popularyzujące matematykę, skierowane do szerokiego grona uczniów! Mam nadzieję, że również my w jakimś stopniu przyczynimy się do zmiany nastawienia do matematyki a organizatorzy tradycyjnych konkursów i olimpiad będą mieli niedługo znacznie więcej uczestników niż dotychczas.
Do naszej zabawy zapraszamy wszystkich uczniów, nie tylko tych, którzy zdobywają laury obecnych konkursów matematycznych! Nasz konkurs, poprzez charakter zadań i punktację, chce zachęcić wszystkich uczniów, szczególnie tych, którym już słowo "matematyka" kojarzy się niezbyt miło, do spojrzenia na matematykę szkolną z innego punktu widzenia i przekonania się, że jest ona prosta, piękna, interesująca i radosna a zabawa nią może sprawiać sporo frajdy i satysfakcji.
Bardzo wiele korzyści!
Choć wspomniana zmiana nastawienia do matematyki (jej polubienie - otwarcie się na nią) jest najważniejszym efektem naszej zabawy, bo pozwala uwierzyć we własne siły, a więc daje najlepszą motywację do pokonywania trudności i totalną zmianę w podejściu do przedmiotu, to korzyści z udziału w Konkursie jest znacznie więcej!
Najważniejsze z wielu pozostałych korzyści to:
1) dodatkowe powtórzenie materiału przed egzaminem kończącym etap edukacji szkolnej uczestnika czyli przed Sprawdzianem w klasie szóstej, Egzaminem gimnazjalnym czy Maturą, w sytuacji dużo większej, pozytywnej motywacji, po której z pewnością można oczekiwać dużo lepszych efektów.
Analiza sprawozdań CKE z wyżej wymienionych egzaminów, z kilku ostatnich lat, pokazuje, że "najbardziej niepokojące są jednak wyniki uzyskane za rozwiązanie zadań sprawdzających umiejętność wykorzystywania wiedzy w praktyce" a uczniowie "gorzej rozwiązują zadania otwarte, wymagające twórczego, niealgorytmicznego myślenia". Nasze zadania zdecydowanie łączą wiedzę z praktyką a do ich rozwiązania potrzeba twórczego, niealgorytmicznego myślenia. Wyprowadzają uczniów w pole... matematyki!
2) odkrycie dotychczas ukrytych talentów matematycznych.
Z wielu rozmów z koleżankami i kolegami, odbytych podczas kilkuset warsztatów, przeprowadzonych w różnych miejscach Polski, wynika, że dostarczając różnych bodźców możemy odkryć u uczniów umiejętności matematyczne, których nie spodziewalibyśmy się u nich, sądząc po dotychczasowych ocenach szkolnych. Dajmy im więc szansę w innej sytuacji - niech odkryją przed nami swoje matematyczne talenty!
3) wzrost efektów kształcenia jest jedną z najbardziej oczywistych korzyści.
Uczniowie chcący(!) pobawić się w naszej zabawie, z pewnością poprawią swoją znajomość z królową nauk, a co za tym idzie, osiągną lepsze efekty także z pozostałych przedmiotów (jak wiadomo, większość osób zaprzyjaźnionych z matematyką zazwyczaj nie ma problemów z innymi przedmiotami w szkole),
4) jeżeli w naszej zabawie wezmą udział wszyscy uczniowie szkoły to ich wyniki będą ciekawym materiałem informacyjnym dla placówki.
5) uczestnik (albo Rada Rodziców, za niego) płaci tylko... 1 zł!
Zapraszamy szkoły do zgłaszania swojego udziału w konkursie!
Choć uczniowie samodzielnie zgłaszają się przez Internet to wcześniej muszą otrzymać identyfikator szkoły od koordynatora Konkursu, którym jest w naszej szkole pani Grażyna Dobrowolska. Nauczyciele matematyki osobom chętnym przekażą identyfikator szkoły potrzebny do zgłoszenia się do udziału w Konkursie.
Maksymalnie uprościliśmy pracę szkolnego koordynatora (w I etapie - tylko 5 minut przy komputerze i przekazanie uczniom 2 informacji), którą uhonorujemy drobnym upominkiem. Oprócz nagród dla uczestników mamy także nagrody dla szkół.
Piewsze kroki:
- do 22 lutego lub 1 marca 2014 r. (w zależności od województwa) wysłać formularz zgłoszenia szkoły do Konkursu aby uzyskać [identyfikator szkoły],
- jednocześnie przekazać uczniom i rodzicom wstępne informacje o Konkursie i zaprosić ich do zapoznania się z nim przez Internet,
- przekazać uczniom i rodzicom [identyfikator szkoły], służący do indywidualnego zapisywania się uczestników (zapisy uczestników najpóźniej do 17 marca 2014 r.).
Dokładny harmonogram i inne informacje znajdują się w Regulaminie konkursu na stronie WWW autorskiego projektu edukacyjnego "MATEMATYCZNE PRETEKSTY".
Choć dokładamy wszelkich starań, aby wszystko przebiegało jak najlepiej, to jesteśmy tylko ludźmi a ludziom zdarzają się błędy - zwłaszcza przy pierwszej edycji konkursu. Bardzo więc z góry prosimy o wyrozumiałość, gdyby pojawiły się ewentualne niedociągnięcia z naszej strony. Będziemy starali się naprawić je jak najszybciej.
Firma SAFE HORIZON z Bielska-Białej, zajmująca się zabezpieczeniem finansowym, programami oszczędnościowymi oraz emerytalnymi organizuje konkurs na projekt znaku firmowego (logo). Prace w technice rysunku odręcznego lub wykonane przy użyciu graficznych programów komputerowych należy składać do końca lutego na ręce pani Beaty Łupińskiej lub pana Grzegorza Galka.
Format prac w przypadku rysunku odręcznego: A5 lub A4.
Prace winny być samodzielnie wykonane i nie mogą naruszać praw autorskich osób trzecich.
Autorzy najlepszych prac otrzymają nagrody rzeczowe.
Wskazówki wykonawcze:
Znak graficzny firmy (logo) odgrywa ogromną rolę w identyfikacji firmy i kojarzeniu jej z określoną działalnością. Pojawia się na wszystkich produktach firmy, wizytówkach, papierach firmowych i innych materiałach. Logo powinno być oryginalne i wpadające w oko, dzięki czemu jest łatwe do zapamiętania. Powinno być także proste i różnić się od innych znaków ? ma bowiem ułatwić rozpoznanie oferty firmy spośród ofert konkurencyjnych. Poniżej przedstawiono przykłady poprawnie zaprojektowanych znaków graficznych firm:
PKN ORLEN Autor: prof. Henryk Chyliński |
Poczta Polska Autor: Aleksandra Sosnowska |
Klinika Okulus w Bielsku-Białej Autor: Grzegorz Galek |
Serdecznie zapraszamy do udziału w
II Międzyszkolnym
Konkursie kulinarno-językowym organizowanym przez Zespół Szkół nr 7 w Tychach.
Konkurs skierowany jest do
uczniów z ponadgimnazjalnych szkół kształcących w kierunkach gastronomicznych z województwa śląskiego.
Konkurs składa się z dwóch etapów:
- Szkolny - napisanie przepisu kulinarnego w języku niemieckim lub angielskim (do 7.02.2014)
- Zewnętrzny - przygotowanie opisanej potrawy i opowiedzenie w j. obcym o wykonanych czynnościach (4.03.2014)
Przewidziane są atrakcyjne nagrody!
Serdecznie zapraszamy do udziału!!!
Prace konkursowe prosimy składać u p. Katarzyny Barczak oraz p. Anny Smusz-Waberskiej
Mimo, iż kometa uległa całkowitej dezintegracji nadal trwa
Konkurs dla wszystkich uczniów klas I i III Powiatowego Zespołu Szkół nr 2
W ramach konkursu należy wykonać projekt związany z kometą ISON
Termin oddawania prac 10 stycznia 2014r.
NAGRODY: to oceny cząstkowe w drugim semestrze z fizyki
(oddane prace mogą uzyskać tylko oceny: DOBRY, BARDZO DOBRY LUB CELUJĄCY)
II część projektu, którą należało wykonać zgodnie z regulaminem jest nieobowiązkowa.
Można również w ramach II części projektu skupić się na temacie:
?CO ZOSTAŁO PO KOMECIE ISON?.
Zapraszam do udziału w konkursie. NAGRODY CZEKAJĄ!
Zasady uczestnictwa w konkursie na Kartkę Świąteczną Bożonarodzeniową:
- Wykonaj kartkę własnoręcznie. Liczy się oryginalność twórcza.
- Rozmiar kartki już po złożeniu musi mieć postać minimum A4.
- Możesz stworzyć kartkę indywidualnie bądź w dwie osoby.
- Podpisz gotową pracę na odwrocie. Musisz podać: imię, nazwisko, klasę, szkołę, nr telefonu.
- Oddaj kartkę w terminie: do poniedziałku 06.12.2013 r.
- Miejsce złożenia prac:
- biblioteka szkolna przy ul. Bogedaina,
- biblioteka szkolna przy ul. Szymanowskiego
Strona 199 z 424