W dniu 27 lutego uczniowie klasy II lob Karolina Lubańska, Grażyna Węglarz, Kamil Pietryja wzięli udział w XXIII Konkursie recytatorskim w gwarze śląskiej. Konkurs, w którym biorą udział uczniowie z całego województwa śląskiego, organizowany jest przez nauczycieli IV Liceum Ogólnokształcącego im M. Curie ? Skłodowskiej w Chorzowie.
Eliminacje odbyły się w Centrum Kultury Batory w Chorzowie. Teksty występujących uczniów były bardzo zróżnicowane pod względem tematycznym. Grażyna opowiadała o robocie, Kamil o tym, jak ?schacharzoł? świat, a Karolina o historii kapliczki w Miedźnej. Karolina spośród kilkudziesięciu uczniów zakwalifikowała się do finału konkursu. Gratulujemy!!!
Zapraszamy do udziału w czwartym powiatowym konkursie
?Prezentacja multimedialna z matematyki?
na najciekawszą prezentację multimedialną o tematyce matematycznej.
Konkurs realizowany jest pod patronatem Powiatowego Ogniska Pracy Pozaszkolnej. Głównym organizatorem konkursu jest Sabina Hankus.
Cele konkursu:
- Popularyzacja matematyki wśród młodzieży.
- Promowanie technologii informacyjnej jako narzędzia przekazu.
- Wdrażanie do wykorzystania technologii komputerowej w nauczaniu matematyki.
- Mobilizacja młodzieży do twórczego myślenia i kreatywnego spędzania czasu wolnego.
Regulamin konkursu:
- Konkurs rozstrzygnięty będzie w dwóch kategoriach: gimnazjum oraz szkoła ponadgimnazjalna.
- Każda szkoła (gimnazjum lub szkoła ponadgimnazjalna) powiatu pszczyńskiego może zgłosić do konkursu maksymalnie trzy prezentacje multimedialne na dowolny temat dotyczący zagadnień matematycznych (poniżej kilka przykładowych tematów).
- Prezentację multimedialną uczeń przygotowuje samodzielnie, ewentualnie pod opieką wybranego nauczyciela.
- Prezentacja powinna zawierać 15-20 slajdów.
- Prezentacje należy przesłać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Termin nadsyłania prac: 28 marca 2014 r.
- Prezentacja powinna zawierać:
- stronę tytułową,
- imię i nazwisko autora,
- klasę i nazwę szkoły, której jest uczniem.
- Oświadczenia autora (dostępne poniżej) o zgodzie na wykorzystywanie prezentacji w celach edukacyjnych należy złożyć (lub przesłać pocztą) w sekretariacie szkoły: Powiatowy Zespół Szkół nr 1, ul. Poniatowskiego 2, 43-200 Pszczyna, z dopiskiem ?Konkurs - Sabina Hankus?.
- KRYTERIA OCENY PREZENTACJI:
- zgodność z tematem,
- dobór, układ oraz poprawność merytoryczna przygotowanych materiałów,
- bogactwo zastosowanych w prezentacji form wyrazu (obrazy, teksty, komentarze, muzyka, animacje,...),
- ogólny wyraz artystyczny prezentacji.
- Najciekawsze prace zostaną nagrodzone dyplomami i nagrodami.
- Ogłoszenie wyników oraz wręczenie dyplomów i nagród nastąpi w kwietniu 2014r. (informacje zostaną przekazane do szkół).
- W razie wszelkich wątpliwości proszę o kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zapraszam do pomysłowej twórczości!!!
Przykładowa tematyka prezentacji:
- ?Własności figur płaskich? (można wybrać tylko trójkąty, tylko czworokąty itp.).
- ?Rodzaje i własności figur przestrzennych.? (można wybrać tylko graniastosłupy lub ostrosłupy lub bryły obrotowe itp.).
- ?Rebusy i łamigłówki matematyczne.?
- ?Funkcje w życiu codziennym.?
- ?Ciekawa liczba Pi.?
- ?Ciekawe własności liczb.?
- ?Czy wiesz, że... ? ciekawostki matematyczne.?
- ?Złoty podział odcinka.?
- ?Z historii matematyki.?
- ?Promil, procent, punkt procentowy.?
- ?Statystyka w praktyce?.
- ?Karty, ruletki inne gry - jak dobrać strategię o największym prawdopodobieństwie wygranej??
- ?Ciągi w otaczającym nas świecie.?
- Samodzielnie zaproponowany temat dotyczący zagadnień realizowanych w gimnazjum lub szkole ponadgimnazjalnej.
Zapraszamy do wzięcia udziału w II edycji Międzyszkolnego Konkursu pt.
"Festiwal Młodych Naukowców"
Celem konkursu jest rozbudzenie zainteresowania nauką i techniką w ujęciu praktycznym wśród uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Prace konkursowe mogą być wykonane w formie: modelu, makiety, doświadczenia / pokazu, urządzenia elektrycznego, urządzenia mechanicznego, projektu badawczego lub wynalazku.
- Praca indywidualna lub w grupach ? maksymalnie 2-osobowych.
- Szczegóły konkursu w regulaminie (do pobrania poniżej).
- Termin nadsyłania wstępnych zgłoszeń: 31.03.2014 r. Finał konkursu (prezentacja prac) odbędzie się na początku czerwca 2014 r. (dokładny termin zostanie podany później) w Zespole Szkół Technicznych w Rybniku.
- Zgłoszenia chętnych osób przyjmuje Wioletta Ogiegło (sala nr 15).
Jest to ogólnopolska zabawa matematyczna z elementami rywalizacji. Jest on inny niż większość dotychczas zainicjowanych i funkcjonujących konkursów matematycznych czy olimpiad. Wszystkie wspomniane wyżej, wspaniałe, inicjatywy mają na celu odkrycie tych, którzy w matematyce są najlepsi z najlepszych i już posiedli wyjątkowe umiejętności i wiedzę. Dzięki takim inicjatywom możemy cieszyć się, że mamy takich ludzi i że często bywają oni najlepsi nie tylko w Polsce ale i w świecie! Takich osób jest jednak niewiele, a niestety spora część uczniów nadal patrzy na matematykę z niechęcią. Zawsze mnie to bolało i stale staram się to zmieniać, już dawno temu dołączając do rzeszy tych, którzy także myślą i działają w podobny sposób, np. organizując konkursy popularyzujące matematykę, skierowane do szerokiego grona uczniów! Mam nadzieję, że również my w jakimś stopniu przyczynimy się do zmiany nastawienia do matematyki a organizatorzy tradycyjnych konkursów i olimpiad będą mieli niedługo znacznie więcej uczestników niż dotychczas.
Do naszej zabawy zapraszamy wszystkich uczniów, nie tylko tych, którzy zdobywają laury obecnych konkursów matematycznych! Nasz konkurs, poprzez charakter zadań i punktację, chce zachęcić wszystkich uczniów, szczególnie tych, którym już słowo "matematyka" kojarzy się niezbyt miło, do spojrzenia na matematykę szkolną z innego punktu widzenia i przekonania się, że jest ona prosta, piękna, interesująca i radosna a zabawa nią może sprawiać sporo frajdy i satysfakcji.
Bardzo wiele korzyści!
Choć wspomniana zmiana nastawienia do matematyki (jej polubienie - otwarcie się na nią) jest najważniejszym efektem naszej zabawy, bo pozwala uwierzyć we własne siły, a więc daje najlepszą motywację do pokonywania trudności i totalną zmianę w podejściu do przedmiotu, to korzyści z udziału w Konkursie jest znacznie więcej!
Najważniejsze z wielu pozostałych korzyści to:
1) dodatkowe powtórzenie materiału przed egzaminem kończącym etap edukacji szkolnej uczestnika czyli przed Sprawdzianem w klasie szóstej, Egzaminem gimnazjalnym czy Maturą, w sytuacji dużo większej, pozytywnej motywacji, po której z pewnością można oczekiwać dużo lepszych efektów.
Analiza sprawozdań CKE z wyżej wymienionych egzaminów, z kilku ostatnich lat, pokazuje, że "najbardziej niepokojące są jednak wyniki uzyskane za rozwiązanie zadań sprawdzających umiejętność wykorzystywania wiedzy w praktyce" a uczniowie "gorzej rozwiązują zadania otwarte, wymagające twórczego, niealgorytmicznego myślenia". Nasze zadania zdecydowanie łączą wiedzę z praktyką a do ich rozwiązania potrzeba twórczego, niealgorytmicznego myślenia. Wyprowadzają uczniów w pole... matematyki!
2) odkrycie dotychczas ukrytych talentów matematycznych.
Z wielu rozmów z koleżankami i kolegami, odbytych podczas kilkuset warsztatów, przeprowadzonych w różnych miejscach Polski, wynika, że dostarczając różnych bodźców możemy odkryć u uczniów umiejętności matematyczne, których nie spodziewalibyśmy się u nich, sądząc po dotychczasowych ocenach szkolnych. Dajmy im więc szansę w innej sytuacji - niech odkryją przed nami swoje matematyczne talenty!
3) wzrost efektów kształcenia jest jedną z najbardziej oczywistych korzyści.
Uczniowie chcący(!) pobawić się w naszej zabawie, z pewnością poprawią swoją znajomość z królową nauk, a co za tym idzie, osiągną lepsze efekty także z pozostałych przedmiotów (jak wiadomo, większość osób zaprzyjaźnionych z matematyką zazwyczaj nie ma problemów z innymi przedmiotami w szkole),
4) jeżeli w naszej zabawie wezmą udział wszyscy uczniowie szkoły to ich wyniki będą ciekawym materiałem informacyjnym dla placówki.
5) uczestnik (albo Rada Rodziców, za niego) płaci tylko... 1 zł!
Zapraszamy szkoły do zgłaszania swojego udziału w konkursie!
Choć uczniowie samodzielnie zgłaszają się przez Internet to wcześniej muszą otrzymać identyfikator szkoły od koordynatora Konkursu, którym jest w naszej szkole pani Grażyna Dobrowolska. Nauczyciele matematyki osobom chętnym przekażą identyfikator szkoły potrzebny do zgłoszenia się do udziału w Konkursie.
Maksymalnie uprościliśmy pracę szkolnego koordynatora (w I etapie - tylko 5 minut przy komputerze i przekazanie uczniom 2 informacji), którą uhonorujemy drobnym upominkiem. Oprócz nagród dla uczestników mamy także nagrody dla szkół.
Piewsze kroki:
- do 22 lutego lub 1 marca 2014 r. (w zależności od województwa) wysłać formularz zgłoszenia szkoły do Konkursu aby uzyskać [identyfikator szkoły],
- jednocześnie przekazać uczniom i rodzicom wstępne informacje o Konkursie i zaprosić ich do zapoznania się z nim przez Internet,
- przekazać uczniom i rodzicom [identyfikator szkoły], służący do indywidualnego zapisywania się uczestników (zapisy uczestników najpóźniej do 17 marca 2014 r.).
Dokładny harmonogram i inne informacje znajdują się w Regulaminie konkursu na stronie WWW autorskiego projektu edukacyjnego "MATEMATYCZNE PRETEKSTY".
Choć dokładamy wszelkich starań, aby wszystko przebiegało jak najlepiej, to jesteśmy tylko ludźmi a ludziom zdarzają się błędy - zwłaszcza przy pierwszej edycji konkursu. Bardzo więc z góry prosimy o wyrozumiałość, gdyby pojawiły się ewentualne niedociągnięcia z naszej strony. Będziemy starali się naprawić je jak najszybciej.
Podkategorie
Strona 103 z 310