Pochwal się projektem na platformie SElfie+ i weź udział w ogólnopolskim konkursie!

Na początku kwietnia, specjalnie dla beneficjentów programu Erasmus+ Sektora Edukacji szkolnej, zostanie uruchomiona platforma SElfie+. Będzie to przestrzeń do prezentowania działań projektowych w sposób kreatywny i twórczy w formie zdjęć i filmów, jak również okazja do wymiany doświadczeń, dobrych praktyk oraz doskonała zabawa połączona z uczeniem się.

Dlatego już dziś zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie SElfie+ 2015, którego celem jest wyróżnienie i promocja najciekawszych relacji z działań projektowych w ramach programu Erasmus+ Sektora Edukacji szkolnej.

Zachęcamy wszystkich beneficjentów do chwalenia się swoimi projektami!

Szczegóły tutaj...

I miejsce:

Sabina Fabian
kl. I Tok

II miejsce:

Sylwia Kuś
Paulina Szczepańczyk
Karolina Szczypka
kl. IV TG

III miejsce:

Weronika Gregor
Natalia Ruman
kl. 1LOb

Wszystkim Uczestnikom serdecznie dziękujemy za udział w Konkursie.
Nagrody wraz z dyplomami wręczone zostaną na akademii z okazji zakończenia roku szkolnego.

 

Przypominamy wszystkim uczniom chętnym do wzięcia udziału w konkursie na film lub prezentację pt. ?To jest moja szkoła? o jak najszybsze zgłoszenie sie do organizatorów konkursu ? Anny Jochemczyk, Moniki Kmieć lub Anny Świtlik.

 

REGULAMIN KONKURSU DOTYCZĄCEGO HISTORII SZKOŁY I JEJ WSPÓŁCZESNOŚCI DLA UCZNIÓW KLAS I

Zapraszamy do udziału w konkursie:

  1. Organizator: nauczyciele Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 w Pszczynie, ul. Szymanowskiego 12 -, Ilona Irla-Kuna, Joanna Koczuba, Katarzyna Zajusz, Marcin Krzywoń, do których można kierować pytania na temat konkursu.
  2. Uczestnicy: Uczniowie klas I Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 w Pszczynie.
  3. Jury w składzie: Ilona Irla-Kuna, Joanna Koczuba, Katarzyna Zajusz, Marcin Krzywoń.

CELE KONKURSU:

  • budzenie zainteresowania historią szkoły i biografią jej patrona;
  • poznanie wariantów architektonicznych szkoły i przyrodniczych jej terenu;
  • przedstawienie indywidualnego spojrzenia uczniów na szkołę i ludzi z nią związanych;
  • kształtowanie postawy poczucia przynależności do określonej społeczności, identyfikowanie się z nią i jej osiągnięciami;
  • rozwijanie wiedzy na temat historii i środowiska szkoły;
  • uczczenie obchodów 70-lecia PZS 2 oraz promocja szkoły.

PRZEBIEG PRZYGOTOWAŃ:

  • konkurs odbędzie się 29 maja 2015 roku o godz. 11.00 na sali gimnastycznej Gimnazjum nr 3 w Pszczynie;
  • w konkursie bierze udział zespół 5 osób z przy współpracy innych zainteresowanych uczniów z danej klasy (informacje o składach drużynowych należy zgłaszać nauczycielom organizatorom);
  • wszyscy uczestnicy przygotowują się na podstawie zagadnień:
  1. Historia Szkoły.
  2. Dzień obecny Szkoły.
  3. Karol Miarka - patron Szkoły, jego życie i działalność.

i materiałów:

  • strona internetowa Szkoły (całość);
  • e-dziennik Szkoły;
  • praca: "50 lat Pszczyńskiej Szkoły Rolniczej", Pszczyna 1995;
  • praca: "Drukarnia im. Karola Miarki w Mikołowie", Mikołów 2005;
  • wystawa szkolna o patronie (po 27 marca);
    i innych dostępnych im źródeł.
  • po zakończeniu konkursu jego uczestnicy otrzymają dyplomy udziału dla klas, zwycięzcy nagrody, wraz z uczestnikami wszyscy współodpowiedzialni oceny z przedmiotu lub zachowania.
  • konkurs będzie składał się z kilku etapów:
  • etap I - część fotograficzna - szkoła w fotografii na wesoło lub poważnie (max. 2 zdjęcia) i część multimedialna - temat: patron szkoły lub historia szkoły (max 5 minut) (obie części etapu I do przygotowania wcześniej).
  • etap II - kwalifikuje się 5 zespołów klasowych do części pisemnej konkursu, biorą w nim udział 1-2 uczestnicy z poszczególnych klas:
    Cz. I - patron szkoły,
    Cz. II - historia szkoły.
  • etap III - ustny - pozostają 3 zespoły i wykonują zadania na czas, aż do wyłonienia zwycięzcy.

SERDECZNIE ZAPRASZAMY, ORGANIZATORZY.

 

Zapraszamy wszystkich uczniów szkół ponadgimnazjalnych do udziału w IV edycji Konkursu ?Młody Lider Innowacji Województwa Śląskiego?. Przypominamy, że są to eliminacje okręgowe (zawody II stopnia) do Olimpiady Innowacji Technicznych i Wynalazczości Blok A, a więc laureaci, którzy zajęli dwie pierwsze lokaty (miejsce pierwsze i drugie lub 2 prace z miejsca pierwszego bądź prace z miejsca drugiego o ile nie przyznano pierwszej lokaty) są uprawnieni do udziału w eliminacjach ogólnopolskich (zawody III stopnia) tejże Olimpiady.

Partnerami Konkursu są:

  • eksperci z Politechniki Śląskiej w Gliwicach,
  • eksperci Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach,

którzy będą zasiadać w jury Konkursu.

Ponadto konkurs jest objęty patronatem Śląskiego Kuratora Oświaty.

Kategorie konkursowe:

P ? pomoc dydaktyczna ? (maksymalnie 2 osoby) stanowi wykonanie modelu fizycznego lub cyfrowego urządzenia, zjawiska fizycznego: prototypu maszyny lub jej podzespołu, schematów procesów technicznych lub technologicznych; filmów naukowych (dydaktycznych) przydatnych w danej szkole lub zespole szkół w procesie nauczania. W tej kategorii mogą uczestniczyć opracowania samorzutnie wykonane przez uczniów, bądź zlecone im przez nauczycieli. W uzasadnionych przypadkach (rozwiązanie interdyscyplinarne) projekty mogą być wykonane przez zespoły liczące do 3 uczniów pod opieką większej liczby promotorów. W dzień konkursu uczniowie prezentują swoje rozwiązanie przed komisją konkursową.

E ? pomysł ekologiczny ? (maksymalnie 2 osoby) dotyczy opracowań o charakterze badawczym i powinien być poświęcony problematyce z zakresu ochrony środowiska naturalnego. Tematyka prac powinna dotyczyć zagadnień przyrody, medycyny, geografii, geologii, materiałoznawstwa oraz technik skutecznej ochrony środowiska. W uzasadnionych przypadkach (rozwiązanie interdyscyplinarne) projekty mogą być wykonane przez zespoły liczące do 3 uczniów pod opieką większej liczby promotorów. W dzień konkursu uczniowie prezentują swoje rozwiązanie przed komisją konkursową.

R ? pomysł techniczny ? (maksymalnie 2 osoby) obejmuje prace, w których wprowadzono istotne zmiany w stosunku do aktualnie istniejących rozwiązań technicznych, w użytkowanych do tej pory urządzeniach, maszynach, wyrobach oraz sposobach wytwarzania. Zaproponowane przez ucznia rozwiązanie powinno wnosić oryginalne zmiany do istniejącego stanu techniki, m.in., poprzez zwiększanie użyteczności wyrobu, jego walorów funkcyjnych, istotne obniżenie kosztów jego wytwarzania lub eksploatacji. Może ono np.: umożliwiać wzrost wydajności pracy i pełniejsze niż dotychczas, wykorzystanie środków produkcji. Może przynosić efekty dotyczące poprawy bhp oraz skutecznej ochrony środowiska naturalnego. Wskazane jest aby prace w tej kategorii nosiły co najmniej znamiona projektu racjonalizatorskiego. W uzasadnionych przypadkach (rozwiązanie interdyscyplinarne) projekty mogą być wykonane przez zespoły liczące do 3 uczniów pod opieką większej liczby promotorów. W dzień konkursu uczniowie prezentują swoje rozwiązanie przed komisją konkursową.

U ? usprawnienie softwarowo ? techniczne ? (maksymalnie 2 osoby) obejmuje ono przede wszystkim ciekawe i użyteczne pomysły dot. programów komputerowych, które w ścisłym powiązaniu z konkretnymi urządzeniami technicznymi nadają się do praktycznego wykorzystania w szkole, spółce, małym lub średnim przedsiębiorstwie, wytwarzającym dobra materialne. Do udziału w tej kategorii dopuszcza się opracowania wykonane samodzielnie przez ucznia/-ów z jego/-ich własnej inicjatywy lub inicjatywy opiekuna naukowego. W tej kategorii nie mieszczą się pomysły usprawniające same programy komputerowe, tzn. rozwiązania dotyczące tylko software lub tylko hardware. W uzasadnionych przypadkach (rozwiązanie interdyscyplinarne) projekty mogą być wykonane przez zespoły liczące do 3 uczniów pod opieką większej liczby promotorów. W dzień konkursu uczniowie prezentują swoje rozwiązanie przed komisją konkursową.

Nagrody:

Laureaci finału wojewódzkiego 1, 2 i 3 ? ich miejsc w każdej kategorii konkursowej otrzymują dyplomy ?Młody Lider Innowacji Województwa Śląskiego ? danego roku?.

Zgłoszenia do konkursu należy nadsyłać wraz z dokumentacją do 01.04.2015 r. na adres: Zespół Szkół nr 6 im. Króla Jana III Sobieskiego w Jastrzębiu-Zdroju, ul. Harcerska 12, 44-335 Jastrzębie-Zdrój z dopiskiem ?Młody Lider Innowacji? lub mailowo na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Planujemy, aby finał konkursu odbył się 10.04.2014 r. w Zespole Szkół nr 6 im. Króla Jana III Sobieskiego w Jastrzębiu ? Zdroju. Planowane rozpoczęcie konkursu o godz. 9:00. Uroczyste ogłoszenie wyników i wręczenie nagród laureatom finału wojewódzkiego konkursu będzie miało miejsce 23.04.2015 r. o godz. 11:00 w Zespole Szkół nr 6 im. Króla Jana III Sobieskiego w Jastrzębiu?Zdroju. Termin finału i uroczystości może ulec zmianie po uzgodnieniach z Politechniką Śląską w Gliwicach.

Zgłoszenia i regulamin na stronie:

http://zs6sobieski.pl/z-zycia-szkoly/konkurs-mlody-lider-innowacji/

Przewodniczący Komitetu Okręgowego OITiW

Blok A Okręg śląski

mgr inż. Krzysztof Smyczek

 

Uczniowie Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 w Pszczynie: Dawid Kopala z klasy IIIA Technikum Mechatronicznego, Patryk Szmajduch z klasy II Technikum Informatycznego oraz Karol Cieciura z klasy I Technikum Informatycznego zajęli III miejsce w ogólnopolskim konkursie matematycznym M@tando.

Konkurs składał się z dwóch etapów. Pierwszy odbył się 17 lutego 2015r w szkole drogą on-line. Finał zaś miał miejsce 17 marca 2015r. w Gliwickiej Wyższej Szkole Przedsiębiorczości, do którego zakwalifikowało się 20 szkół technicznych i ogólnokształcących z całego kraju.

Uczniowie występowali jako trzyosobowa drużyna i zmierzyli się zestawem 10 otwartych zadań o różnym stopniu trudności z zakresu materiału szkoły ponadgimnazjalnej.
W oczekiwaniu na ogłoszenie wyników młodzież wzięła udział w warsztatach ?Timeline i wirtualna rzeczywistość? RCS2/Apple.

Uroczysty moment wręczenia nagród uświetniła Minister Edukacji Narodowej Krystyna Szumilas.

Na zdjęciu nasi finaliści z panią Krystyną Szumilas ? Minister Edukacji Narodowej.

 

Michalina Wituła, uczennica Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 im. Karola Miarki w Pszczynie a jednocześnie uczestniczka zajęć POPP znalazła się w ścisłym finale Wojewódzkiego Festiwalu Młodych Talentów. Dodatkowo w piątek "13-tego" wygrała III Powiatowy Mam Talent.

Konkurs od 8 lat organizowany jest w Zabrzu. W tym roku impreza odbyła się pod tytułem "Piosenka w Unii Europejskiej". Honorowy patronat nad imprezą objęli Minister Edukacji Narodowej, Śląski Kurator Oświaty oraz Prezydent Miasta Zabrza. W marcu odbywały się przez trzy dni przesłuchania kandydatów, których zadaniem było wykonanie dwóch utworów. Jedna piosenka była wykonywana w języku polskim, druga natomiast w języku wybranego kraju Unii Europejskiej. Kandydatów oceniało profesjonalne jury złożone z muzyków i językoznawców. Przewodniczącym jury był lider i współzałożyciel zespołu Universe - Henryk Czich, którego koncertu można było posłuchać w ostatnim dniu festiwalu. W sumie w przesłuchaniach wzięło udział ponad stu wykonawców z 52 miast. Jury wyłoniło 38 finalistów, którzy wystąpili w koncercie finałowym 12 marca 2015 roku. Michalina Wituła brawurowo wykonała dwa utwory. W ojczystym języku zaśpiewała znaną piosenkę Danuty Rinn "Gdzie ci mężczyźni?", a drugi utwór "Adagio" wykonała w języku włoskim. Swoim śpiewem zachwyciła jury i wystąpiła 12 marca w koncercie finałowym. Michalinie gratulujemy bardzo serdecznie i życzymy dalszych sukcesów w realizacji swojej pasji.

W piątek 13 marca w Pszczyńskim Centrum Kultury odbyła się trzecia edycja powiatowego konkursu MAM TALENT, w którym Michalina zdobyła I miejsce.

Michalina uczy się śpiewu w Studiu Piosenki i Rehabilitacji Głosu "VoicePless" pod czujnym okiem Barbary Brody-Malon.

Więcej szczegółów na stronie WWW POPP.

 

23 występy, 50 uczestników, 4 jurorów, 2 konferansjerów, 4 akustyków!, prawie 200 osobowa widownia, trzy godziny dobrej zabawy i wyśpiewane I miejsce III edycji powiatowego konkursu MAM TALENT. Jury w składzie Joanna Gajda, Katarzyna Krzempek, Otylia Trojanowska i Paweł Kukla, zgodnie i najwyżej oceniło występ Michaliny Wituły, uczennicy Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 im. Karola Miarki w Pszczynie.

Tegoroczna trzecia już edycja odbyła się w piątkowe popołudnie, a data "13 w piątek" była szczęśliwa nie tylko dla zwyciężczyni konkursu, ale i dla pozostałych laureatów, których jury obdarowało cennymi nagrodami. W konkursie, który skierowany jest do uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych powiatu pszczyńskiego wzięło udział 50 wykonawców. Imprezę pod nieobecność starosty pszczyńskiego Pawła Sadzy otworzyli Sekretarz Powiatu Szymon Sekta i Przewodnicząca Rady Powiatu Barbara Bandoła. Następnie konferansjerzy tegorocznego konkursu powitali wszystkich przybyłych do Sali widowiskowej Pszczyńskiego Centrum Kultury i przedstawili jury konkursu.

Podsumowaniem trzech godzin wspólnej zabawy było ogłoszenie wyników przez jurorów. Nagrody wręczyli wicestarosta powiatu pszczyńskiego Pan Krystian Szostak i Pani Barbara Bandoła - Przewodnicząca Rady Powiatu i zarazem dyrektor Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi im. ks. prof. Józefa Tischnera w Woli. Występy oceniała również publiczność oddając głosy na wykonawcę do nagrody publiczności.

Wyróżnienia otrzymali:

  • za śpiew: Katarzyna Bogucka z Publicznego Gimnazjum nr 5 w Studzionce oraz Weronika i Agnieszka Sochackie z Publicznego Gimnazjum w Miedźnej;
  • za grę na gitarze i śpiew - Sebastian Gajer z Zasadniczej Szkoły Zawodowej w Pszczynie;
  • za wyraz artystyczny - zespół Vesperum.

Nagrody główne otrzymali:

  • I miejsce i czek o wartości 400 złotych - za śpiew otrzymała Michalina Wituła uczennica Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 im. Karola Miarki w Pszczynie.
  • II miejsce i czek o wartości 300 złotych oraz nagrodę publiczności i czek o wartości 100 złotych - za taniec otrzymał Adrian Wróbel, uczeń Publicznego Gimnazjum nr 4 w Pszczynie.
  • III miejsce i czek o wartości 200 złotych - za taniec otrzymała Marta Klepek, uczennica III Liceum Ogólnokształcącego w Pszczynie.

PODZIĘKOWANIA:

  • dla Pana Michała Czernka dyrektora Pszczyńskiego Centrum Kultury za udostępnienie Sali Widowiskowej oraz akustyków Darka, Staszka, Rafała i Piotrka za profesjonalną obsługę imprezy,
  • dla wszystkich nauczycieli-opiekunów, którzy zgłosili i przygotowali uczniów do występu,
  • dla konferansjerów Mateusza Grzechnika i Kornela Flisiaka, którzy raczyli widzów humorem, dowcipem, kreatywnością a przede wszystkim profesjonalizmem. Dziękujemy!
  • wszystkim uczestnikom za przygotowanie występów,
  • widowni za obecność i wsparcie występujących,
  • jury za pracę, której nikt im nie zazdrości...
  • Dorocie i Ilonie za "dyplomowanie" uczestników ;-)

Wszystkich którzy chcieliby ponownie lub po raz pierwszy wziąć udział w tej imprezie zapraszamy za rok na IV edycję.

Jury konkursu:

Joanna Gajda - wokalistka, nauczyciel śpiewu. Absolwentka Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, kierunek wokalno - aktorski. Współpracowała z wieloma zespołami, placówkami kultury oraz agencjami artystycznymi między innymi z Estradą Śląską. Jako wokalistka wraz z zespołem muzyków występowała obok artystów polskiej sceny rozrywkowej. Obecnie oprócz występów scenicznych zajmuje się edukację wokalną dzieci, młodzieży i dorosłych.

Katarzyna Krzempek - pracownik Gminnego Ośrodka Kultury w Suszcu z którym związana jest od 2010 roku. Zajmuje się szeroko rozumianym impresariatem. Koordynuje i wspiera działania wolontariuszek Klubu Działań Pozytywnych. Animatorka z zawodu i z pasji. Prywatnie miłośniczka i tancerka salsy (amatorsko). Managerka Szkoły Tańca Movimento w Żorach. Od kilku lat organizator projektu "Letnie spotkania z tańcem" w Żorach propagującego kulturę tańca.

Otylia Trojanowska - (ślązaczka roku 2009, mieszkanka Studzionki, ambasador tradycji i kultury ziemi pszczyńskiej). Członek Koła Gospodyń Wiejskich w Studzionce. Od początku w jury Mam Talent.

Paweł Kulka - nauczyciel muzyki, aranżer i klawiszowiec zespołu PomaU. Jego muzycznym marzeniem jest pisanie muzyki do filmów, granie w zespole i koncertowanie. Miał okazję tworzyć muzykę to spektakli, co było dla niego niezwykle ciekawym doświadczeniem. Właściciel szkoły B-Note Centrum Muzyczne.

Więcej szczegółów na stronie POPP.

 

Młodzieżowy Dom Kultury w Gliwicach organizuje już po raz siedemnasty Wojewódzkie Prezentacje Artystyczne Dzieci i Młodzieży. Impreza zdobyła już sporą popularność i corocznie zgłasza się do udziału w niej wielu uczestników z całego Śląska. Zapraszamy wszystkich chętnych!

 

KONKURS

?PODRÓŻE PO ŚWIECIE ? STÓŁ PIĘKNIE NAKRYTY?

Interesujesz się kuchnią innych narodów?
Chciałbyś wyrazić swoją kreatywność i wyobraźnię?
Masz pomysł na oryginalne nakrycie stołu?

ZAPRASZAMY UCZNIÓW NASZEJ SZKOŁY DO UDZIAŁU W KONKURSIE
NA ARANŻACJĘ STOLIKÓW OKOLICZNOŚCIOWYCH
tym razem inspirowanych kulturą i kuchnią innych narodów

Dla zwycięzców przewidziane nagrody!

Wszelkich informacji na temat konkursu udzielają panie: Barbara Łuka oraz Maria Potyka
Termin przyjmowania zgłoszeń ? do 20 marca b.r.

ZAPRASZAMY!!!

?Podróże po świecie ? stół pięknie nakryty?
REGULAMIN KONKURSU

  1. W konkursie mogą brać udział uczniowie PZS 2 (nie tylko klas gastronomicznych);
  2. Zespół biorący udział w konkursie mogą tworzyć najwyżej dwie osoby;
  3. Każdy zespół wylosuje kraj, którego tradycje kulinarne oraz charakterystyczne cechy odzwierciedli w swojej ?pracy?;
  4. Zadaniem zespołu będzie:
    • aranżacja stolika okolicznościowego (z nakryciami dla dwóch osób), zgodnie z wylosowaną tematyką;
    • przygotowanie plakatu odnoszącego się do tradycji kulinarnych narodu, który został wylosowany przez zespół;
  5. Uczestnicy konkursu korzystają wyłącznie z osobistych elementów dekoracyjnych, nakryć, zastawy, naczyń, bielizny stołowej, sztućców itp. niezbędnych do aranżacji; stolika;
  6. Plakat można wykonać dowolną techniką plastyczną. Tematyką ma nawiązywać do tradycji kulinarnych danego narodu ? popularnych potraw, przypraw, napojów, sposobów podawania... Format plakatu: A2;
  7. Przed realizacją zadania uczestnicy zobowiązani są do przygotowania projektu (szkicu) aranżacji stolika i przedstawieniu go organizatorom konkursu w wyznaczonym terminie;
  8. Ocenie podlegać będą następujące elementy:
    • nawiązanie do tematu konkursu poprzez wykorzystanie elementów aranżacji, które w widoczny sposób kojarzą się z danym krajem;
    • estetyka i poprawność nakrycia;
    • samodzielnie wykonane elementy dekoracyjne;
    • estetyka i czytelność plakatu;
    • zgodność tematyczna plakatu;
    • pomysłowość, oryginalność;
  9. Stoliki oraz prace plastyczne zostaną ocenione przez jury;
  10. Wszelkich informacji na temat konkursu udzielają jego organizatorzy (B. Łuka, M. Potyka);