Powiatowy Zespół Szkół nr 2 włączył się w akcję pomocy Filipkowi. W tym celu została utworzona skarbonka Powiatowy Zespół Szkół nr 2 dla Filipka, na którą można dokonywać dobrowolnych wpłat, nawet tych najmniejszych. Każda kwota ma znaczenie i przybliża nas do celu, a tym jest zdrowie i życie Filipka.

Zachęcamy Was również do zamieszczania licytacji w grupie Załoga Filipka kontra SMA- licytacje. Post zaczynamy od #PZS2, wtedy środki z akcji będą gromadzone na szkolnej skarbonce.
Poza tym zbieramy zakrętki i grosiki. Akcja trwa do końca roku szkolnego.

Zachęcamy do pomocy!

Serdecznie zapraszamy wszystkich uczniów klas ósmych szkół podstawowych wraz z rodzicami na Wirtualne Dni Otwarte w PZS nr 2. Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania dotyczące kierunków kształcenia, jak i programu zajęć. Nauczyciele pełniący dyżur w szkole będą do Państwa dyspozycji, udzielając informacji telefonicznie. Poniżej harmonogram dyżurów telefonicznych nauczycieli przedmiotów zawodowych. Dyżury telefoniczne będą odbywać się pod numerami: (32) 210 34 63, (32) 210 47 33. W razie jakichkolwiek pytań lub dodatkowych informacji do Państwa dyspozycji pozostaje również e-mail szkolny: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

 

Dyżur telefoniczny w sekretariacie szkoły

Kierunek kształcenia

Kierunek kształcenia

12.04.2021

(poniedziałek)

godz.12.00-16.00

LO mundurowa

(profil policyjny, pożarniczy, penitencjarny lub wojskowy)

LO  edukacja artystyczna (nowość)

klasa o profilu humanistyczno - językowym

13.04.2021  (wtorek)

godz.12.00-16.00

Technik fotografii i multimediów (nowość)

Technik reklamy

13.04.2021  (wtorek)

godz.12.00-16.00

Technik ekonomista

Technik rachunkowości (nowość)

13.04.2021 (wtorek)

godz.12.00-16.00

Branżowa Szkoła I Stopnia Nr 2

kucharz ,cukiernik

 

Wielozawodowa: ogrodnik,

rolnik, mechanik-operator pojazdów i maszyn rolniczych

14.04.2021  (środa)

godz.12.00-16.00

Technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej

 LO  pedagog społeczny z opieką socjalną

14.04.2021  (środa)

godz.12.00-16.00

Technik  geodeta

Technik architektury krajobrazu,

15.04.2021  (czwartek)

godz.12.00-16.00

Technik żywienia i usług gastronomicznych

Technik organizacji turystyki, hotelarstwa

15.04.2021  (czwartek)

godz.12.00-16.00

Technik informatyk, mechatronik,

Technik automatyk, elektryk

16.04.2021  (piątek)

godz.12.00-16.00

Technik logistyk

Technik handlowiec

16.04.2021  (piątek)

godz.12.00-16.00

Technik budownictwa

 



"Połącz się UE Katowice" to hasło tegorocznego Tygodnia Otwartego, podczas którego od 19 do 23 kwietnia kandydaci będą mogli spotkać się ze swoimi przyszłymi wykładowcami, wziąć udział w rekrutacyjnym Q&A, ciekawych werbinariach w języku polskim i angielskim oraz poznać obecnych studentów. Widziamy się online na UE Katowice!

Spotkania odbędą się za pomocą platformy Google Meet: meet.google.com/kun-rexv-oru, dlatego prosimy o dołączenie przynajmniej 5 minut przed planowanym panelem (można posiadać kondo e-mailowe w dowolnej domenie).
Wydarzenie można śledzić na bieżąco za pośrednictwem Facebooka.

Połącz się z UE Katowice!

W marcu br. uczniowie klas z kierunku turystycznego i hotelarskiego wzięli udział w dwudniowym szkoleniu na personel pokładowy dla stewardess i stewardów. Pierwszego dnia została przedstawiona kursantom część teoretyczna, która obejmowała między innymi zagadnienia dotyczące obowiązków załogi pokładowej, standardowych procedur operacyjnych i bezpieczeństwa w lotnictwie cywilnym, wiadomości z zakresu pierwszej pomocy, czy sytuacji awaryjnych. Drugi dzień kursu obejmował zajęcia praktyczne. Uczniowie odgrywali scenki sytuacyjne dotyczące między innymi ewakuacji oraz awaryjnego lądowania, a także ćwiczyli zapowiedzi pokładowe. Na zakończenie uczestnicy otrzymali certyfikaty potwierdzające ukończenie kursu. Dziękujemy wszystkim uczestnikom szkolenia, a także instruktorom. Życzymy powodzenia przyszłym stewardessom i stewardom!
Link do relacji ze szkolenia Cabin Crew Introduction - kliknij tutaj


Informujemy, że kurs zapoznawczy dla personelu pokładowego w lotnictwie cywilnym odbędzie się 11- 12.03 br. w godzinach 8.30-16.30 w sali gimanstycznej.
Prosimy aby drugiego dnia kursu uczniowie byli ubrani na galowo.

Szanowni Państwo!

zwracamy się z uprzejmą prośbą o przekazanie 1% rocznego podatku na naszą szkołę za pośrednictwem Stowarzyszenia na Rzecz Wspierania Edukacji "OMNIBUS". 
Aby przekazać 1%  należy w rocznym zeznaniu podatkowym (PIT) odnaleźć rubrykę zatytułowaną ?Wniosek o przekazanie 1% podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego? i w rubryce ?Numer KRS? wpisać numer 0000237488. W rubryce obok należy wpisać kwotę odpisu 1%. Ważne jest, aby w kolejnej rubryce zatytułowanej ?Cel szczegółowy 1%?, wpisać ROLNICZOK. Uzyskane środki przeznaczymy na zakup defibrylatora dla uczniów i pracowników.

Wszelkie inne wpłaty można dokonywać na nr konta Stowarzyszenia na Rzecz Wspierania Edukacji Dzieci i Młodzieży "Omnibus" w Pszczynie:

Bank Spółdzielczy w Pszczynie

42 8448 0004 00277196 2001 0001 z dopiskiem "ROLNICZOK".

Z góry dziękujemy za Państwa zrozumienie i ofiarność.


Drodzy Uczniowie!

Powiatowy Zespół Szkół nr 2 jest współorganizatorem wielkanocnego kiermaszu charytatywnego ?Razem się wspieramy, sąsiadowi Filipkowi pomagamy?, który tym razem odbędzie się przed Ośrodkiem Kultury w Brzeszczach 21 marca 2021r.

Całkowity dochód z kiermaszu zostanie przeznaczony na leczenie 7-miesięcznego Filipka Cholewy, chorego na SMA ? rdzeniowy zanik mięśni typu 1. Jest to choroba genetyczna, która powoduje osłabienie mięśni odpowiedzialnych za poruszanie się, bicie serca i oddychanie. Jedyną szansą dla dziecka jest terapia genowa, której koszt został wyceniony na ponad 9 milionów złotych. Jest to ogromna kwota, której rodzicom chłopca nie uda się zebrać bez wsparcia ludzi dobrej woli.

Aby dołożyć swoją cegiełkę do pomocy Filipkowi organizujemy konkurs o tematyce świątecznej na wykonanie stroika wielkanocnego,ozdoby wielkanocnej, dekoracji, jajka wielkanocnego (dowolny pomysł).

Wszystkie wykonane prace zostaną przekazane organizatorom kiermaszu charytatywnego! Kierując się maksymą, że ?dobro powraca?, zachęcamy do udziału w konkursie. Jednocześnie przypominamy, że w dalszym ciągu można jeszcze przekazać rzeczy na kiermasz.

Regulamin konkursu plastycznego

1.Tematem konkursu są najpiękniejsze ozdoby wielkanocne ? kartki, pisanki, stroiki i inne (według własnego pomysłu).

2. Cele konkursu:

Najważniejszym celem jest pomoc dla 7-miesięcznego Filipka Cholewy, chorego na SMA czyli czyli rdzeniowy zanik mięśni typu pierwszego. Filipek ma problemy z oddychaniem i musi być prawie cały czas wentylowany przez respirator, który poprawia wydolność jego płuc i ułatwia oddychanie. Niestety Filipek nie ma czasu. Choroba nie czeka i nie odda tego co już zabrała. Dziękujemy za dotychczasowe zrozumienie, życzliwość i okazane wsparcie. Bardzo prosimy o pomoc w zebraniu brakujących jeszcze 7 milionów.

3. Format oraz technika prac ? dowolne.

4. Oceny prac dokona trzyosobowe Jury powołane przez organizatora konkursu.

5. Podpisane imieniem i nazwiskiem oraz klasą prace można składać w sekretariacie szkoły lub gabinecie pedagogów. Prosimy o dołączenie do pracy karteczki z imieniem, nazwiskiem i klasą.

6. Termin składania prac ? 17 marca 2021 roku.

7. Dla autorów najlepszych prac przewidziane są nagrody.

Zachęcamy do udziału i życzymy powodzenia!!!

 

 

 

 

Informujemy, że kurs zapoznawczy dla personelu pokładowego w lotnictwie cywilnym odbędzie się 11- 12.03 br. Wpłat w wysokości 260 zł należy dokonywać do 3 marca na konto Rady Rodziców lub w księgowości. Wpłata wniesiona za kurs jest równoznaczna z uczestnictwem w szkoleniu. Liczy się kolejność wpłat.

Nr rachunku Rady Rodziców: 82 8448 0004 0038 0144 3000 0001 z dopiskiem w tytule: Wpłata na Szkolenie dla uczniów na Personel Pokładowy-imię i nazwisko uczestnika

Z radością ogłaszany, że w szkolnym Konkursie ze znajomości frazeologii antycznej wzięło udział 46 uczniów, którzy wypełnili test online, składający się z 14 pytań jednokrotnego wyboru oraz jednego zadania polegającego na poprawieniu błędów językowych. Spośród wszystkich Zaangażowanych w zmagania konkursowe wyróżniłyśmy trzy Uczennice, które popełniły najmniej pomyłek i ukończyły test w najkrótszym czasie.
Są to:
I miejsce Zuzanna Machynia - 2 BSa (14/15 punktów, test wypełniony najszybciej)
II miejsce Justyna Krasoń - 2TGt (13/15 punktów)
III miejsce Karolina Pająk - 1LOa (12/15 punktów - w grupie osób z tymi wynikami, odpowiedzi podano w najkrótszym czasie).

Serdecznie gratulujemy Laureatom Konkursu. Nagrody rzeczowe i dyplomy wręczone zostaną podczas uroczystego zakończenia roku szkolnego. Konkurs odbył się w ramach Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego, który odchodzimy 21 lutego.