Powiatowy Urząd Pracy w Pszczynie informuje, że dnia 17 kwietnia 2014 r. organizuje II Powiatowe Targi Pracy i Aktywności Społecznej, które odbędą się w Powiatowym Ośrodku Sportu i Rekreacji w Pszczynie, ul. Zamenhofa 5a, w godzinach od 10:00 do13:00.

Celem Targów Pracy jest przybliżenie i ułatwienie kontaktów pomiędzy osobami bezrobotnymi a pracodawcami. Podczas Targów Pracy wystawcy będą mieli możliwość zareklamowania własnej firmy/instytucji oraz prezentacji swojej oferty. Natomiast dzięki uczestnictwu w Targach osoby poszukujące pracy będą miały niepowtarzalną okazję do poszerzenia własnej siatki kontaktów poprzez nawiązanie współpracy z wystawcami.

Patronat honorowy nad wydarzeniem objął Starosta Pszczyński Paweł Sadza.

 

Dzięki zaproszeniu księdza proboszcza parafii pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Piasku, dnia 10 marca br., wybrani uczniowie pod opieką pani Natalii Ruman, zaprezentowali dla dzieci ze szkoły podstawowej przedstawienie, podczas rekolekcji wielkopostnych. Publika przyjęła bardzo ciepło inscenizację pt. ?Mądrości złotej rybki? oraz chętnie włączała się w religijne śpiewy z gestykulacją. Dziękujemy za docenienie naszego trudu, zaproszenie i przyjęcie. To dla nas wielkie wyróżnienie!

 

"... mało ważna staje się sprawność w odtwarzaniu, nawet bardzo abstrakcyjnych, rutyn matematycznych. Dużo ważniejsza staję się natomiast umiejętność rozpoznawania możliwości zastosowania narzędzi matematycznych w sytuacjach pozornie mało z matematyką związanych."

PISA. Wyniki badania 2006 w Polsce, MEN

Głównym celem projektu jest skuteczne rozwijanie inteligencji matematyczno-logicznej oraz wizualno-przestrzennej na każdym etapie rozwoju człowieka, od przedszkolaków poprzez uczniów szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych po osoby, które zakończyły już edukację szkolną. Pokazujemy między innymi jak wykorzystać zjawiska otaczającego nas świata jako preteksty do uprawiania matematyki a tym samym uczymy jak radzić sobie przy podejmowaniu właściwych decyzji w sytuacjach, które ten świat przed nami stawia. Pokazujemy niestandardowe, twórcze wykorzystywanie myślenia matematycznego, nie ograniczone do rutynowego odtwarzania wyuczonych algorytmów.

Niejako "przy okazji" tak ukierunkowanych działań osiągany jest także niezwykle ważny cel dodatkowy, jakim jest bardzo wyraziste kształtowanie najlepszych cech psychofizycznych i intelektualnych dzieci i młodzieży. Dzięki takim cechom mogą one osiągać sukcesy nie tylko w sferze edukacji szkolnej ale także poza nią, co jest szczególnie ważne we współczesnym świecie.

Znamiennym potwierdzeniem szerokiej potrzeby kształcenia wyżej wymienionych umiejętności było stworzenie przez Unię Europejską w 2000 roku planu rozwoju, zwanego Strategią Lizbońską, którego jednym z aspektów jest m. in. wzrost zainteresowania matematyką.

Autorem projektu jest mgr Marek Matejuk

  • nauczyciel matematyki od 1990 roku (m. in. I LO w Wałbrzychu, III LO we Wrocławiu, Wałbrzyska Wyższa SZiF),
  • członek Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki od 1992 roku,
  • współautor serii podręczników "MATEMATYKA 2001" od 1994 roku (WSiP Warszawa), w tym podręcznika do klasy 2 gimnazjum, który podczas Międzynarodowych Targów Książek we Frankfurcie nad Menem w 2006 roku zdobył Srebrny Medal Targów i tytuł "Najlepszego podręcznika do matematyki w Europie"
  • autor książki "Matematyczne Preteksty. 50 zadań.",
  • uczestnik Międzynarodowych Mistrzostw w Grach Matematycznych i Logicznych oraz Maratonów Matematycznych Dolnośląskich Festiwali Nauki,
  • twórca systemu kompleksowego zaopatrywania uczniów szkół w podręczniki oraz systemu automatycznych transakacji,
  • właściciel firmy MATEJUK Książki i Pomoce Dydaktyczne.

Podstawowym sposobem realizacji projektu jest prowadzenie warsztatów dla nauczycieli, najczęściej w formie sesji dedykowanych poziomom edukacyjnym:

  1. wychowanu przedszkolnemu,
  2. edukacji wczesnoszkolnej,
  3. klasom 4-6 szkół podstawowych,
  4. gimnazjom i szkołom ponadgimnazjalnym.

Głównie są to bezpłatne warsztaty własne, organizowane najczęściej na poziomie województw albo warsztaty odbywające się w ramach bliskich tematycznie konferencji lub innych spotkań nauczycieli. W miarę możliwości mogą być realizowane także warsztaty dla gmin lub powiatów.

Projekt jest przedsięwzięciem samofinansującym się. Jest utrzymywany i rozwijany dzięki sprzedaży zbiorów niekonwencjonalnych zadań - książek "Matematyczne Preteksty" oraz jednych z najlepszych na świecie pomocy do kształcenia logiki przestrzennej, będących także pretekstami do wyprowadzania uczniów ... w pole matematyki, czyli Radosnych Sześcianów - edukacyjnych łamigłówek przestrzennych, które mogą być używane zarówno w edukacji instytucjonalnej (szkoły, przedszkola) jaki również indywidualnej. Dla instytucji oświatowych i nauczycieli stworzono system rabatów oraz specjalne zestawy promocyjne Radosnych Sześcianów. Jeżeli zakupy dokonywane są na poziomie jednostek samorządu terytorialnego dla podległych im szkół lub przedszkoli to warunki finansowe mogą być oczywiście negocjowane indywidualnie.

 

 

Program "Mam zawód, mam pracę w regionie" skierowany jest do uczniów zasadniczych szkół zawodowych i techników woj. śląskiego. Przygotowano dla nich rozmaite kursy zawodowe, m.in. spawacza, kierowcy zawodowego, baristy, fryzjerskie, manicure.

- Największym powodzeniem cieszą się wśród uczniów kursy spawacza oraz prawa jazdy kat. B, dużym zainteresowaniem - kursy programowania, tworzenia stron internetowych - poinformowała Barbara Kubiak z wydziału Europejskiego Funduszu Społecznego Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach.

Uczniowie wybierają również specjalistyczne kursy fryzjerskie, manicure, baristy. Na program, realizowany przez Samorząd Województwa Śląskiego, Śląskie Kuratorium Oświaty, wspólnie z 30 powiatami i miastami na prawach powiatu, przeznaczono 72 mln zł, z czego ponad 61 mln zł pochodzi z Europejskiego Funduszu Społecznego.

Działania te mają podnieść prestiż oraz atrakcyjność szkolnictwa zawodowego w województwie śląskim, stąd część pieniędzy została przeznaczona na doposażenie 265 szkół zawodowych w materiały dydaktyczne oraz zakup sprzętu do pracowni praktycznej nauki zawodu. Szkoły kupują m.in. podręczniki, sprzęt informatyczny i programy komputerowe, wyposażają pracownie w nowoczesny sprzęt do nauki zawodu, w tym m.in. warsztaty samochodowe. Program będzie realizowany do sierpnia tego roku.

Dnia 12 stycznia br. (niedziela) wybrani uczniowie, wspomagani przedstawicielami Scholi ?Cantantens Angeli? parafii Najswietszego Serca Pana Jezusa z Piasku, przedstawili słowno-kolędową refleksję, na temat ?Bożonarodzeniowej wieści?, pod opieką pani Natalii Ruman. Parafianie mogli wysłuchać całości po każdej mszy św. w parafii pw. Św. Jadwigi w Starej Wsi. Prezentowane były wiersze m.in. Leopolda Staffa, Bolesława Leśmiana czy ks. Józefa Tischnera oraz pastorałki i kolędy. Młodzi artyści otrzymali gromkie brawa oraz usłyszeli piękne słowa podziękowania od Ksiedza Proboszcza i Parafian. Dziękujemy wszystkim za zaangażowanie!

 

Miło jest nam ogłosić, że Angelika Wiera z III LOA zdobyła wyróżnienie w

XIII Archidiecezjalnym Konkursie Literackim, organizowanym przez Akcję Katolicką!

Wyróżniona praca miała tytuł: ?Dlaczego wierzę? Jan Paweł II przewodnikiem w mojej wierze?. Celem konkursu było: rozwijanie zainteresowań twórczością literacką oraz kształtowanie postaw etycznych i kreatywnych.

Innym uczniom biorącym udział w tym konkursie pod opieką p. Natalii Ruman również dziękujemy za zaangażowanie i trzymamy kciuki za dalsze sukcesy!

 

"Aby Święta Bożego Narodzenia
były Bliskością i Spokojem,
a Nowy Rok - Dobrym Czasem"

K.I. Gałczyński

Z okazji Świąt Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku składamy najserdeczniejsze życzenia:

Zdrowych, wypełnionych radością Świąt, niosących spokój i odpoczynek, pełnych rodzinnego ciepła. A pod choinką duuużo prezentów.

Niech Nowy Rok będzie pasmem sukcesów i zrealizowanych celów oraz spełnionych marzeń.

 

 

W dniach od 16 listopada do 06 grudnia bieżącego roku w czytelni biblioteki pedagogicznej w Pszczynie można było oglądać wystawę ?85-lecie Ligi Ochrony Przyrody?, którą przygotowały panie: Elżbieta Carnynoga, Magdalena Rojek oraz Kinga Grygier.

Celem tego przedsięwzięcia było przybliżenie odbiorcy szerokiego zakresu działań, jakie prezentowała Liga od początku swego istnienia, czyli od roku 1927. Organizatorkom zależało na zaprezentowaniu zarówno bogatej historii Ligi, przybliżeniu sylwetek jej twórców oraz przywołaniu różnych aspektów jej działalności.

Można było zatem zapoznać się z informacjami na temat celów i zadać, jakie stawiała sobie Liga zarówno na początku działania, jak i obecnie. Odbiorca mógł przeczytać także o co zabiega Liga, co trzeba zrobić, by zostać członkiem tej organizacji czy też poznać osoby uhonorowane przez Ligę odznaczeniem ?Zielone Serce Przyrodzie?.

Zwiedzający mogli pooglądać archiwalia wydawane przez Ligę Ochrony Przyrody już od lat 70., w skład których wchodziły wydania czasopisma ?Przyroda Polska?, materiały edukacyjne przygotowywane dla szkół, zakładów pracy, itp.

Wystawę wzbogacały na przykład okazy różnych roślin, kamieni, szyszek.  Stanowiły one pomoce dydaktyczne podczas wykładów, które przeprowadziła pani Elżbieta Czarnynoga dla młodzieży naszej szkoły oraz uczniów pszczyńskich gimnazjów.

Składamy serdeczne podziękowanie Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej, Filii w Pszczynie za owocną współpracę, pani Grażynie Szot z Ogrodnictwa G. H. Szot, panu Bronisławowi Polokowi z Gospodarstwa Szkółkarskiemu w Radostowicach za uświetnienie wystawy roślinami; pani Elżbiecie Pokucie za udostępnienie materiałów archiwalnych Ligi Ochrony Przyrody; pani Marii Rołce oraz uczniom klasy I technikum informatycznego za przygotowanie graficzne materiałów informacyjnych.

 

Dnia 6 grudnia br. wybrani uczniowie przygotowali sporo atrakcji dla dzieci z Publicznego Przedszkola nr 19 w Jankowicach, pod opieką p. Natalii Ruman. Oprócz Mikołaja i jego towarzyszy (aniołka i diabełka), pojawiły się również postaci z bajki o Złotej Rybce. Pożegnań z rozśpiewanymi dziećmi nie było końca. Obiecujemy kolejne spotkania, a Uczniom Naszej Szkoły dziękujemy za zaangażowanie.

 

Przyłączcie się do akcji!

MAMY MAŁO CZASU!

W tym roku SU wybrał czteroosobową Rodzinę.

Opis rodziny Pani Beata (41 l.) i pan Roman (43 l.), wychowują dwie córki Kingę (8 l.) i Wiktorię (6 l.) Przyczyną trudnej sytuacji rodziny jest brak ciągłości pracy pana Romana, jak również to, że pani Beata na razie nie może podjąć pracy ze względu na opiekę nad dziećmi. Czteroosobowa rodzina mieszka w starym, wynajmowanym domu. Do dyspozycji mają jeden pokój, kuchnię i łazienkę. Mieszkanie jest skromnie wyposażone, ale zadbane. Na przychody rodziny składają się zarobki pana Romana (800zł) oraz zasiłek rodzinny (212zł), po odliczeniu kosztów utrzymania mieszkania, miesięcznie pozostaje 116 zł na każdego członka rodziny. Wśród najważniejszych potrzeb pani Beata wymienia: kołdry, odzież i żywność.

Uwaga: dla zachowania anonimowości, imiona członków rodziny mogły zostać zmienione.

Prosimy poszczególne klasy o zebranie wymienionych poniżej przedmiotów do wtorku 10 grudnia 2013 roku.

Prosimy również o przekazanie ich do:

  • biblioteki przy ulicy Szymanowskiego ? koordynatorem jest p. Kinga Grygier,
  • do sekretariatu przy ulicy Bogedaina ? koordynatorem jest p. Urszula Ryguła.

Klasy:1 Loa, 1LOb, 2 Loa, 2 Lob

  • zabawki dla dziewczynek, mile widziane: chodzący piesek Simba, lalka Monster High

Jeśli ktoś ma możliwość, również:

  • kurtka zimowa: rozmiary 128, 140 cm (szczupła figura)
  • szalik, czapka, rękawiczki: rozmiary 128, 140 cm
  • dres:rozmiary 128, 140 cm (szczupła figura)
  • obuwie zimowe ? kozaki: rozmiary 29, 33
  • papcie: rozmiar: 28/29
  • tenisówki: rozmiar 32/33

Klasy: 3 Loa, 3 Lob, 1 Tma, 1 Tmb

  • słodycze,
  • soki

Jeśli ktoś ma możliwość, również:

  • kurtka zimowa: rozmiary 128, 140 cm (szczupła figura)
  • szalik, czapka, rękawiczki: rozmiary 128, 140 cm
  • dres:rozmiary 128, 140 cm (szczupła figura)
  • obuwie zimowe ? kozaki: rozmiary 29, 33
  • papcie: rozmiar: 28/29
  • tenisówki: rozmiar 32/33

Klasy: 1 Ti, 1 Tż, 1 Tor, 1 Hot

  • proszek do prania,
  • płyny czyszczące,
  • płyn do mycia naczyń,
  • szampon,
  • pasta do zębów,
  • szczoteczka do zębów,
  • mydło/żel myjący

Jeśli ktoś ma możliwość, również:

  • kurtka zimowa: rozmiary 128, 140 cm (szczupła figura)
  • szalik, czapka, rękawiczki: rozmiary 128, 140 cm
  • dres:rozmiary 128, 140 cm (szczupła figura)
  • obuwie zimowe ? kozaki: rozmiary 29, 33
  • papcie: rozmiar: 28/29
  • tenisówki: rozmiar 32/33

Klasy: 1 Tbr, 1 tkg, 1 Tle, 1 ZSZ

Przybory szkolne:

  • zeszyty,
  • bloki,
  • kredki,
  • farbki,
  • plastelina,
  • papier kolorowy,
  • nożyczki,
  • klej,
  • piórnik,
  • plecak,
  • przybory do pisania

Jeśli ktoś ma możliwość, również:

  • kurtka zimowa: rozmiary 128, 140 cm (szczupła figura)
  • szalik, czapka, rękawiczki: rozmiary 128, 140 cm
  • dres:rozmiary 128, 140 cm (szczupła figura)
  • obuwie zimowe ? kozaki: rozmiary 29, 33
  • papcie: rozmiar: 28/29
  • tenisówki: rozmiar 32/33

Klasy: 2 Tma, 2 Tmb, 2 tb, 2 ti

  • herbata,
  • kawa,
  • ryż,
  • kasza,
  • makaron,
  • mąka,
  • cukier,
  • olej,
  • dżem,
  • konserwy rybne,
  • warzywa w puszkach,
  • mleko

Jeśli ktoś ma możliwość, również:

  • kurtka zimowa: rozmiary 128, 140 cm (szczupła figura)
  • szalik, czapka, rękawiczki: rozmiary 128, 140 cm
  • dres:rozmiary 128, 140 cm (szczupła figura)
  • obuwie zimowe ? kozaki: rozmiary 29, 33
  • papcie: rozmiar: 28/29
  • tenisówki: rozmiar 32/33

Klasy: 2 Tg, 2 Tż, 2 tor, 2 Hot

  • kołdra,
  • koc,
  • poduszka,
  • pościel,
  • ręczniki

Jeśli ktoś ma możliwość, również:

  • kurtka zimowa: rozmiary 128, 140 cm (szczupła figura)
  • szalik, czapka, rękawiczki: rozmiary 128, 140 cm
  • dres:rozmiary 128, 140 cm (szczupła figura)
  • obuwie zimowe ? kozaki: rozmiary 29, 33
  • papcie: rozmiar: 28/29
  • tenisówki: rozmiar 32/33

Klasy: 2 tar, 2 Tle, 2 ZSZ, 3 Ti

  • zabawki dla dziewczynek, mile widziane: chodzący piesek Simba, lalka Monster High

Jeśli ktoś ma możliwość, również:

  • kurtka zimowa: rozmiary 128, 140 cm (szczupła figura)
  • szalik, czapka, rękawiczki: rozmiary 128, 140 cm
  • dres:rozmiary 128, 140 cm (szczupła figura)
  • obuwie zimowe ? kozaki: rozmiary 29, 33
  • papcie: rozmiar: 28/29
  • tenisówki: rozmiar 32/33

Klasy: 3 Tg, 3 Ku, 3 Ho, 3 Tar

  • herbata,
  • kawa,
  • ryż,
  • kasza,
  • makaron,
  • mąka,
  • cukier,
  • olej,
  • dżem,
  • konserwy rybne,
  • warzywa w puszkach,
  • mleko

Jeśli ktoś ma możliwość, również:

  • kurtka zimowa: rozmiary 128, 140 cm (szczupła figura)
  • szalik, czapka, rękawiczki: rozmiary 128, 140 cm
  • dres:rozmiary 128, 140 cm (szczupła figura)
  • obuwie zimowe ? kozaki: rozmiary 29, 33
  • papcie: rozmiar: 28/29
  • tenisówki: rozmiar 32/33

Klasy: 3 eo, 3 Lor, 4 Ti, 4 g

Przybory szkolne:

  • zeszyty,
  • bloki,
  • kredki,
  • farbki,
  • plastelina,
  • papier kolorowy,
  • nożyczki,
  • klej,
  • piórnik,
  • plecak,
  • przybory do pisania

Jeśli ktoś ma możliwość, również:

  • kurtka zimowa: rozmiary 128, 140 cm (szczupła figura)
  • szalik, czapka, rękawiczki: rozmiary 128, 140 cm
  • dres:rozmiary 128, 140 cm (szczupła figura)
  • obuwie zimowe ? kozaki: rozmiary 29, 33
  • papcie: rozmiar: 28/29
  • tenisówki: rozmiar 32/33

Klasy: 4 Ho, 4 E, 4 tkg, 4 Lor

  • proszek do prania,
  • płyny czyszczące,
  • płyn do mycia naczyń,
  • szampon,
  • pasta do zębów,
  • szczoteczka do zębów,
  • mydło/żel myjący

Jeśli ktoś ma możliwość, również:

  • kurtka zimowa: rozmiary 128, 140 cm (szczupła figura)
  • szalik, czapka, rękawiczki: rozmiary 128, 140 cm
  • dres:rozmiary 128, 140 cm (szczupła figura)
  • obuwie zimowe ? kozaki: rozmiary 29, 33
  • papcie: rozmiar: 28/29
  • tenisówki: rozmiar 32/33