Powiatowy Zespół Szkół nr 2 im. Karola Miarki w Pszczynie realizuje unijny projekt pt: "Rozwijamy swoje zawodowe szanse na europejskim rynku pracy". Projekt jest realizowany przez FRSE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na zasadach Programu Leonardo da Vinci będącego częścią Programu Uczenie się przez całe życie"

Dzięki projektowi możliwe jest realizowanie praktyk zagranicznych dla młodzieży naszej szkoły z klasy III technikum hotelarskiego i technikum mechatronicznego.

6 maja 2014 klasa III technikum hotelarskiego z Powiatowego Zespołu Szkół im. K. Miarki w Pszczynie rozpoczęła swoją wielką przygodę - wyjazd na praktykę zawodową do Rimini we Włoszech. Praktyka, w trakcie której uczniowie nie tylko zdobędą nowe doświadczenia związane z pracą w hotelu, ale także poznają nową kulturę i obyczaje, nauczą się podstaw języka włoskiego oraz skosztują włoskich przysmaków, będzie trwała 4 tygodnie. A wszystko dzięki Funduszom Europejskim ... oraz agencji Sistema Turismo, która tutaj na miejscu wszystko organizuje i opiekuje się uczniami.

Ale od początku... Wyjechaliśmy z Pszczyny o 11.00, przy pięknym słońcu i lekko zapłakanych oczach naszych rodziców. Na lotnisko w Pyrzowicach dotarliśmy bez problemu, tam trochę stresu przy odprawie, no i oczekiwanie na wylot. W końcu dla wielu z nas to pierwsze takie doświadczenie :) Na szczęście w trakcie lotu nie było żadnych niespodzianek i szczęśliwie wylądowaliśmy we Frankfurcie. Kolejny lot i już o 18.10 wylądowaliśmy w Bolonii. Wieczór spędziliśmy już w naszym hotelu Ariminum, a po kolacji wybraliśmy się na pierwszy spacer po plaży.

Kolejnego dnia przywitała nas Pani Edyta, Polka pracująca w Sistema Turismo, która oprowadziła nas po starówce Rimini i pokazała najważniejsze miejsca w mieście. Centrum Rimini okazuje się być malutkie i naprawdę urocze. Wrażenie robi brama wjazdowa do miasta Arco di Augusto, jeszcze z czasów rzymskich; Castel Sismondo, czyli forteca - zamek, niestety dziś obstawiona budkami ze względu na dzień targowy oraz zaledwie kilka malowniczych uliczek centro, na których życie toczy się zupełnie inaczej. Główną atrakcją Rimini jest oczywiście morze i plaża, która ciągnie się kilometrami. Żółty piasek, niebieska, czysta woda i wiele atrakcji w sezonie - to tu przenosi się życie miasta w sezonie, a centrum pustoszeje.

Kolejnym ważnym punktem tego dnia była wizyta w biurze agencji Sistema Turismo, gdzie nasz koordynator Pani Viki i jej współpracownicy zapoznali nas z wymaganiami, zasadami poruszania się po mieście i innymi ważnymi informacjami. A po południu... Po południu odbyły się pierwsze spotkania w miejscach praktyk. Wszyscy przywitali nas bardzo serdecznie, pokazali gdzie, co i jak, i o 18.30 pierwsze osoby zaczęły już pracę.

Kolejnego dnia już wszystkie osoby odwiedziły swoje hotele i zapoznały się wymaganiami. Nerwy okazały się niepotrzebne, a strach zbyteczny. Z uśmiechem na ustach i pełni entuzjazmu od jutra zaczynamy pracę pełną parą, ale dziś jeszcze czas na relaks. Zwłaszcza, że pogoda dopisuje, a na plaży nie ma jeszcze zbyt wielu turystów :)

Z niecierpliwością czekamy na kolejne dni tu w Rimini.

Pozdrawiamy wszystkich uczniów i nauczycieli z naszej szkoły!