Kinga Placek, uczennica klasy drugiej z liceum o innowacji pedagog społeczny, za swoja aktywność pozalekcyjną wzięła udział dnia 17.10.2017 r. w Międzynarodowej Konferencji Naukowej ?Teoretyczne i praktyczne aspekty nauczania na odległość? zorganizowanej przez Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie.

Kinga Placek oprócz pomocy przy organizacji spotkania, miała możliwość wypowiedzenia się w tematyce praktyki szkolnego nauczania oczami ucznia. Była to lekcja językowa, gdyż językiem konferencyjnym był tylko język angielski.

Partnerami i współorganizatorami konferencji byli: 
Ostrava University (OU, Czech Republic),
Silesian University in Opava (SU, Czech Republic),
Constantine the Philosopher University in Nitra (UKF, Slovakia),
University of Extremadura (UEx, Spain),
University of Twente (UT, Netherlands),
The Lisbon Lusíada University (LU, Portugal),
Curtin University in Perth (CU, Australia),
Borys Grinchenko Kyiv University (BGKU, Ukraine),
Herzen State Pedagogical University of Russia, St.Petersburg, (HSPU, Russia),
Dniprodzerzhinsk State Technical University (DSTU, Ukraine),
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
IADIS - International Association for Development of the Information Society, a non-profit association,
Polskie Towarzystwo Pedagogiczne, Oddział w Cieszynie.


Tematyka konferencji obejmowala następujące działy tematyczne:
1. Computer training for prospective and practising teachers in the area ICT and e-learning,
Teachers? and learners? competences in distance learning and computer science.
Distance Learning and Lifelong Learning
Self-learning based on Internet technology
2. E-learning and Intercultural Competences Development in Different Countries:

Legal, social, human, scientific, technical aspects of distance learning and e-learning in different countries,
Psychological and ethical aspects of distance learning and e-learning in different countries,
Collaborative learning in e-learning,
3. E-learning Methodology ? Implementation and Evaluation:

European and national standards of e-learning quality evaluation,
Evaluation of synchronous and asynchronous teaching and learning, methodology and good examples,
MOOCs ? methodology of design, conducting, implementation and evaluation,
Contemporary trends in world education ? globalization, internationalization, mobility.
4. ICT Tools ? Effective Use in Education:

Selected Web 2.0 and Web 3.0 technology,
LMS, CMS, VSCR, SSA, CSA,
Cloud computing environment, social media,
Multimedia resources and didactic materials, Video-tutorial design.
5. Theoretical, Methodological Aspects of Distance Learning:

Successful examples of e-learning,
Distance learning in humanities and science.