LISTA UCZNIÓW KSZTAŁCĄCYCH SIĘ W ZAWODZIE TECHNIK MECHATRONIK ZAKWALIFIKOWANYCH DO UDZIAŁU W PROJEKCIE:

?ROZWIJAMY SWOJE ZAWODOWE SZANSE NA EUROPEJSKIM RYNKU PRACY?

Projekt systemowy "Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo" realizowany w obszarze edukacji w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet III ? Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.4 ? Otwartość systemu oświaty w kontekście uczenia się przez całe życie, Poddziałanie 3.4.2 ? Upowszechnienie uczenia się przez całe życie jest adresowany do uczniów obecnych klas drugich, kształcących się w zawodzie technik mechatronik. Udział w projekcie daje możliwość zdobyć szlify zawodowe na niemieckim rynku pracy i odbyć praktykę zawodową w Niemczech.

 

Lp. Imię i nazwisko Data urodzenia
1. Patryk Adamus 14.12.1996
2. Patryk Antosz 17.10.1996
3. Tomasz Chodzidło 15.03.1996
4. Adrian Duda 17.03.1996
5. Grzegorz Figura 21.02.1996
6. Adam Grzechnik 2.12.1996
7. Paweł Haratyk 17.04.1996
8. Kamil Hlubek 21.01.1996
9. Błażej Jacek 8.04.1996
10. Andrzej Jałowiczor 3.10.1996
11. Wojciech Janosz 10.05.1996
12. Karol Jurga 12.06.1996
13. Kamil Klaja 15.01.1996
14. Marcin Kajzar 20.05.1996
15. Norbert Kiermasz 10.07.1996
16. Łukasz Klis 19.06.1996
17. Klaudiusz Kołtuński 26.05.1996
18. Dawid Kopala 13.03.1996
19. Benjamin Kurzyca 15.11.1996
20. Bartłomiej Michna 5.01.1996
21. Damian Obracaj 30.03.1996
22. Dawid Pękała 28.04.1996
23. Tobiasz Przybylski 3.08.1996
24. Sebastian Radoń 1.05.1996
25. Wojciech Staroń 21.03.1996
26. Arkadiusz Szkoda 7.04.1996
27. Daniel Wacławik 5.09.1996
28. Piotr Waleczek 5.07.1996
29. Szymon Wawrzyczek 3.01.1996
30. Adam Zawada 26.01.1996

Lista rezerwowa:

Lp. Imię i nazwisko
1. Czysz Łukasz
2. Wojciech Kamil
3. Bury Mateusz
4. Balcarek Wojciech

UWAGA!!! NA DRZWIACH KIEROWNIKA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO ZOSTAŁA ZAMIESZCZONA LISTA UCZNIÓW KSZTAŁCĄCYCH SIĘ W ZAWODZIE TECHNIK MECHATRONIK ZAKWALIFIKOWANYCH DO UDZIAŁU W PROJEKCIE:

?ROZWIJAMY SWOJE ZAWODOWE SZANSE NA EUROPEJSKIM RYNKU PRACY?

Projekt systemowy "Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo" realizowany w obszarze edukacji w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet III ? Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.4 ? Otwartość systemu oświaty w kontekście uczenia się przez całe życie, Poddziałanie 3.4.2 ? Upowszechnienie uczenia się przez całe życie jest adresowany do uczniów obecnych klas drugich, kształcących się w zawodzie technik mechatronik. Udział w projekcie daje możliwość zdobyć szlify zawodowe na niemieckim rynku pracy i odbyć praktykę zawodową w Niemczech.

 

UWAGA!!! OGŁASZAMY NABÓR UCZESTNIKÓW WŚRÓD UCZNIÓW KSZTAŁCĄCYCH SIĘ W ZAWODZIE TECHNIK MECHATRONIK DO UDZIAŁU W PROJEKCIE:

?ROZWIJAMY SWOJE ZAWODOWE SZANSE NA EUROPEJSKIM RYNKU PRACY?

Projekt systemowy "Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo" realizowany w obszarze edukacji w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki,  Priorytet III ? Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.4 ? Otwartość systemu oświaty w kontekście uczenia się przez całe życie, Poddziałanie 3.4.2 ? Upowszechnienie uczenia się przez całe życie jest adresowany do uczniów obecnych klas drugich, kształcących się w zawodzie technik mechatronik. Udział w projekcie daje możliwość zdobyć szlify zawodowe na niemieckim rynku pracy i odbyć praktykę zawodową w Niemczech. Zainteresowani udziałem w projekcie mają obowiązek złożyć w sekretariacie szkoły podanie o udział w projekcie i opinie wychowawcy, jednego z nauczycieli przedmiotów zawodowych i nauczyciela języka obcego do dnia 7 lutego 2014 r.

Wzór podania i blankiety do wystawienia opinii dla kandydatów do uczestnictwa w projekcie dostępne są na stronie internetowej szkoły.

Weryfikacji podań kandydatów i ustalaniem listy uczestników projektu zajmie się specjalnie do tego zadania powołana Komisja Rekrutacyjna, w skład której wejdą:

  • przewodniczący komisji - dyrektor szkoły mgr inż. Piotr Cygan,
  • członkowie komisji ? nauczyciele przedmiotów zawodowych,
  • nauczyciele języków obcych,
  • wychowawca klasy.

Komisja Rekrutacyjna, na podstawie przeprowadzonej weryfikacji, wyłoni dwie listy uczestników projektu: listę główną i listę rezerwową.

Kryteria naboru:

  • poziom wiedzy zawodowej
  • wyniki, uzyskane w pierwszym semestrze roku szkolnego 2013/2014
  • udział w olimpiadach i konkursach z przedmiotów zawodowych
  • komunikatywna znajomość języka niemieckiego
  • udział w zajęciach pozalekcyjnych
  • zachowanie, aktywność społeczna uczniów

Wyniki naboru zostaną opublikowane na stronie internetowej szkoły dnia 10 lutego 2014.

 

UWAGA!!! OGŁASZAMY WYNIK NABORU UCZESTNIKÓW WŚRÓD UCZNIÓW KSZTAŁCĄCYCH SIĘ W ZAWODZIE TECHNIK HOTELARSTWA DO UDZIAŁU W PROJEKCIE:

?ROZWIJAMY SWOJE ZAWODOWE SZANSE NA EUROPEJSKIM RYNKU PRACY?

Komisja Rekrutacyjna, na podstawie przeprowadzonej weryfikacji podań złożonych przez uczniów technikum hotelarskiego, ogłosiła, że wszystkie osoby zgłaszające swój udział do projektu ?ROZWIJAMY SWOJE ZAWODOWE SZANSE NA EUROPEJSKIM RYNKU PRACY? zostały wpisane na listę uczestników!

 

UWAGA!!! OGŁASZAMY NABÓR UCZESTNIKÓW WŚRÓD UCZNIÓW KSZTAŁCĄCYCH SIĘ W ZAWODZIE TECHNIK HOTELARSTWA DO UDZIAŁU W PROJEKCIE:

?ROZWIJAMY SWOJE ZAWODOWE SZANSE NA EUROPEJSKIM RYNKU PRACY?

Projekt systemowy "Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo" jest realizowany w obszarze edukacji w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki,  Priorytet III ? Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.4 ? Otwartość systemu oświaty w kontekście uczenia się przez całe życie, Poddziałanie 3.4.2 ? Upowszechnienie uczenia się przez całe życie jest adresowany do uczniów, kształcących się w zawodzie technik hotelarstwa. Udział w projekcie daje możliwość zdobyć szlify zawodowe na włoskim rynku pracy i odbyć praktykę zawodową we Włoszech. Zainteresowani udziałem w projekcie mają obowiązek złożyć w sekretariacie szkoły podanie o udział w projekcie i opinie wychowawcy, jednego z nauczycieli przedmiotów zawodowych i nauczyciela języka obcego do dnia 13 grudzień 2013 r.

Wzór podania i blankiety do wystawienia opinii dla kandydatów do uczestnictwa w projekcie dostępne są na stronie internetowej szkoły.

Weryfikacji podań kandydatów i ustalaniem listy uczestników projektu zajmie się specjalnie do tego zadania powołana Komisja Rekrutacyjna, w skład której wejdą:

  • przewodniczący komisji - dyrektor szkoły mgr inż. Piotr Cygan,
  • członkowie komisji ? nauczyciele przedmiotów zawodowych,
  • nauczyciele języków obcych,
  • wychowawca klasy.

Komisja Rekrutacyjna, na podstawie przeprowadzonej weryfikacji, wyłoni dwie listy uczestników projektu: listę główną i listę rezerwową.

Kryteria naboru:

  • poziom wiedzy zawodowej
  • wyniki, uzyskane w pierwszym semestrze roku szkolnego 2013/2014
  • udział w olimpiadach i konkursach z przedmiotów zawodowych
  • komunikatywna znajomość języka angielskiego
  • udział w zajęciach pozalekcyjnych
  • zachowanie, aktywność społeczna uczniów
  • poziom kształcenia (uczniowie klasy trzeciej zyskują dodatkowe punkty przy naborze do udziału w projekcie. W przypadku braku zainteresowania ze strony uczniów klasy trzeciej, nabór zostanie rozszerzony o uczniów klasy drugiej)

Wyniki naboru zostaną opublikowane na stronie internetowej szkoły dnia 6 stycznia 2014.

 

Pierwszy tydzień grudnia 2013 był dla nauczycieli z PZS nr 2 w Pszczynie czasem intensywnej nauki oraz zdobywania kompetencji i doświadczeń w zakresie nowoczesnego kształcenia młodzieży.

12 nauczycieli języków obcych i przedmiotów zawodowych informatycznych wzięło udział w projekcie: ?MOBILINI NAUCZYCIELE KSZTAŁCĄ NOWOCZEŚNIE I SKUTECZNIE?- ?Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych? realizowanego przez FRSE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ? POKL na zasadach programu ?Uczenie się przez całe życie?. Partnerem zagranicznym szkoły była firma Vitalis z siedzibą w Schkeuditz koło Lipska, gdzie szkolenie było realizowane.

W trakcie tygodniowej wymiany doświadczeń w Niemczech, uczestnicy projektu zgłębiali tajniki dualnego systemu kształcenia zawodowego u naszych sąsiadów, poznawali strukturę współpracy niemieckich szkół z pracodawcami i instytucjami administracyjnymi oraz mieli okazję poznać innowacyjne metody kształcenia ogólnego i zawodowego.

Dzięki wizytom w wielu placówkach szkoleniowych i szkołach językowych (m. in. w Saksońskiej Agencji Edukacji, Akademii Lovania, szkole językowej Berlitz, stowarzyszeniu InterDAF) na Uniwersytecie Lipskim, w Urzędzie Pracy w Lipsku oraz w licznych centrach kształcenia zawodowego nauczyciele mieli okazję poznać od podszewki zarówno ofertę kształcenia jak i spójne działanie systemu edukacji.

Podczas wizyty technicznej w Centrum Edukacji Zawodowej w Lipsku uczestnicy projektu zwiedzili nowocześnie wyposażone pracownie dla zawodów branży elektronicznej, elektrycznej i informatycznej, gdzie uczniowie uzupełniają swoją wiedzę praktyczną zdobywaną w zakładach pracy. Instytucja edukacyjna ?Robotron? przedstawiła swoje laboratoria przystosowane do kształcenia w kierunku szeroko pojętego programowania oraz zarządzania systemami operacyjnymi.

Poza wizytami technicznymi, nauczyciele mieli okazję poznać kulturę, historię oraz zabytki przepięknych miast wschodnich Niemiec: Lipska, Drezna i Berlina, które o tej porze roku tętnią atmosferą nadchodzących świąt i kuszą magią największych w Niemczech jarmarków bożonarodzeniowych.

W Lipsku ogromne wrażenie wywarła na nauczycielach Szklana Manufaktura Volkswagena, gdzie powstaje ?szyta na miarę? limuzyna Phaeton, a cały proces powstawania luksusowego auta można było oglądać z bliska.

Ciekawa była również wycieczka do Drezna, gospodarczego i kulturalnego centrum Saksonii, gdzie można było podziwiać odbudowany po bombardowaniu w 1945 r. kościół Frauenkirche, przepiękny rokokowy pałac Zwinger oraz historyczną starówkę.

W ramach wymiany doświadczeń udało się także zwiedzić tętniący życiem Berlin, jedno z najciekawszych miast Europy, nie tylko ze względu na historię i upamiętniające ją zabytki ale przede wszystkim kulturę i sztukę obecną w każdym zakątku miasta.

Interesujących doświadczeń dostarczyło również berlińskie Muzeum Techniki, gdzie uczestnicy projektu oprócz podziwiania legendarnych eksponatów techniki mieli również możliwość przeprowadzania ciekawych eksperymentów m. in. z zakresu fizyki, akustyki, optyki.

Projekt okazał się przedsięwzięciem bardzo cennym i inspirującym. Dzięki niemu uczestnicy nabyli bogate doświadczenia i kompetencje zawodowe, co przełoży się na poprawę ich warsztatu pracy oraz przyczyni się do wzrostu jakości kształcenia w PZS nr 2. Bezpośrednim efektem wymiany będzie stworzenie katalogu dobrych praktyk oraz strony internetowej dotyczącej projektu.

 

W roku szkolnym 2013/2014 klasa II B Technikum Mechatroniki będzie uczestnikiem projektu ?Wspomaganie nauczania matematyki w Technikum w oparciu o nowoczesne technologie informacyjne?. W trakcie postępowania kwalifikacyjnego nasza szkoła została zakwalifikowana do grupy 40 szkół z całej Polski.

Projekt ?Wspomaganie nauczania matematyki w Technikum w oparciu o nowoczesne technologie informacyjne? realizowany jest w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, Działania 3.3 Poprawa jakości kształcenia, Poddziałania 3.3.4 Modernizacja treści i metod kształcenia ? projekty konkursowe, Programu Operacyjnego kapitał Ludzki. Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Założenia projektu:

  • podniesienie jakości kształcenia w szkołach o profilu technikum poprzez wykorzystanie opracowanego na te potrzeby Innowacyjnego Programu Nauczania Matematyki w oparciu o narzędzia ICT.
  • podniesienie poziomu wiedzy uczniów z zakresu matematyki oraz zmianę podejścia do niniejszego przedmiotu.

Zakładamy:

  • Podniesienie efektywności kształcenia matematyki, szybsze i łatwiejsze przyswajanie materiału
  • Poprawę osiągnięć edukacyjnych, przygotowanie do matury z matematyki
  • Zwiększenie liczby Uczniów, którzy podejmą naukę w uczelniach wyższych
  • Nabycie przez Nauczycieli umiejętności wykorzystywania e-technologii w trakcie prowadzenia zajęć

Wsparcie:

  • Szkolenia wyjazdowe dla nauczycieli biorących udział w Projekcie
  • E-learning zajęcia dla uczniów na platformie e-learningowej
  • Zajęcia stacjonarne prowadzone przez Ekspertów z Politechniki Łódzkiej (wideokonferencje z użyciem tablicy interaktywnej
  • E-olimpiada matematyczna z nagrodami dla najlepszych uczniów

 

Uczniowie Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 w Pszczynie, kształcący się w zawodzie technik żywienia i technik kucharz odbywają miesięczną praktykę zawodową w Niemczech.

Głównym założeniem praktyki, realizowanej w ramach projektu systemowego "Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo" realizowanego w obszarze edukacji w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki,  Priorytet III ? Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.4 ? Otwartość systemu oświaty w kontekście uczenia się przez całe życie, Poddziałanie 3.4.2 ? Upowszechnienie uczenia się przez całe życie jest szkolenie i zdobycie praktycznego doświadczenia zawodowego oraz poznanie ciekawych metod i praktyk dotyczących wykonywanego w przyszłości zawodu.

Niezwykle ważnym aspektem praktyk realizowanych za granicą jest również poznawanie dziedzictwa kulturowego wspólnej Europy.

Realizując te założenia, uczniowie naszej szkoły od trzech tygodni przebywają w w Lipsku i w Schkeuditz, gdzie przygotowują i serwują posiłki w stołówce studenckiej Uniwersytetu Lipskiego, wykonują prace dla firmy cateringowej Bio City, instytucji SAH oraz w firmie Vitalis, gdzie stołuje się młodzież z całej Europy odbywająca praktyki zawodowe w Niemczech.

W ramach przygotowania kulturowego i poznawania kraju goszczącego uczniowie udali się na wycieczkę do Berlina, jednego z najciekawszych miast Europy ze względu na swoją historię i upamiętniające ją zabytki ale przede wszystkim kulturę i sztukę obecną w każdym zakątku miasta oraz niesamowitą atmosferę tętniącego życiem, wielokulturowego miasta. Duże wrażenie na uczniach zrobiła wizyta w siedzibie parlamentu - Reichstagu z widowiskową przeszkloną kopułą oraz największy na świecie dworzec kolejowy o formie wieżowej - Hauptbahnhof.

Bardzo interesujące było też Muzeum Pergamońskie z cennymi zbiorami starożytnej architektury na czele z Wielkim Ołtarzem Zeusa. Uczniowie zwiedzili również gabinet figur woskowych Madame Tussaud oraz mieli okazję zobaczyć resztki muru berlińskiego w East Side Gallery.

Bardzo udana była również wycieczka do Drezna, gospodarczego i kulturalnego centrum Saksonii, gdzie można było podziwiać odbudowany po bombardowaniu w 1945 r. Kościół Frauenkirche, przepiękny rokokowy pałac Zwinger oraz historyczną starówkę.

Pobyt uczniów w Niemczech upływa na intensywnej praktyce zawodowej oraz na zwiedzaniu ciekawych miejsc w Lipsku i okolicach. Czekamy zatem na dalszą relację z odbywanych praktyk.