Dnia 03.10.2016 r. uczniowie klasy drugiej LO o innowacji:pedagog społeczny udali się do kościoła o godz. 7.15, by jak co roku, rozpocząć miesiąc październik od modlitwy różańcowej. To słowno-muzyczne nabożeństwo poprowadzone zostało w intencji rozpoczętego roku szkolnego 2016/2017.

 

Redakcja Ogólnopolskiego Magazynu Zawodowców ?Ochroniarz? wraz z ?Centrum Szkolenia Spadochronowego Służb Mundurowych SSSO? od 2002 roku organizują jedyne w Polsce, elitarne szkolenia spadochronowo ? integracyjne o charakterze militarnym, podczas których wykonując samodzielny skok, można zdobyć prestiżową i unikatową w skali kraju odznakę dedykowaną służbom mundurowym. Kolejne edycje zdobywania odznaki ?Skoczka Spadochronowego Służb Ochrony? realizowane są obecnie trzy razy w roku, w maju, czerwcu i wrześniu i adresowane głównie do Żołnierzy Wojska Polskiego, Policji, Funkcjonariuszy Służby Więziennej, Straży Miejskiej, Straży Granicznej, Pracowników Ochrony, Straży Ochrony Kolei, Straży Pożarnej, uczniów szkół ponadgimnazjalnych o profilu mundurowym, ale także wszystkich chętnych, pragnących rozpocząć swoją przygodę pod czaszą spadochronu.

Poza stałymi, planowymi edycjami (trzema w roku), realizowane są także, jako przedsięwzięcia dodatkowe, tzw. ?Edycje Specjalne?. Są to szkolenia ukierunkowane na poszczególne, wybrane grupy zawodowo ? organizacyjne (np. słuchacze wybranej szkoły pomaturalnej, funkcjonariusze służby więziennej, pracownicy wybranej agencji ochrony, motocykliści, harcerze ZHR, uczniowie klas ponadgimnazjalnych o profilu mundurowym danej szkoły, itp.). Zapraszamy do skorzystania z w/w szkoleń w wybranych terminach dostępnych tradycyjnie na stronach www.ssso.strefa.pl albo do bardziej ambitnego przedsięwzięcia - zebrania na szkolenie spadochronowe liczniejszej GRUPY UCZNIÓW, a tym samym do współorganizowania własnej ?edycji specjalnej SSSO?. Warunkiem startu ?edycji specjalnej SSSO?, jest zorganizowanie grupy liczącej minimum 20 osób na pierwszy skok. Wówczas termin dostosowany zostanie do harmonogramu zajęć i warunków pogodowych.

Szkolenia SSSO są prowadzone przez najbardziej profesjonalną kadrę w Polsce, wywodzącą się z byłych szkoleniowców - instruktorów klasy mistrzowskiej Wojsk Powietrznodesantowych, posiadających olbrzymie doświadczenie praktyczne w przekazywaniu wymaganej wiedzy dużym grupom kandydatów na skoczków spadochronowych. Gwarantuje to uczestnikom naszych imprez zarówno stały, niezmiennie od lat wysoki poziom merytoryczny zajęć, realizowanych w tradycyjnej, wojskowej formule edukacyjnej, jak i pełne bezpieczeństwo podczas kursów. Szkolenia realizowane są na wielu lotniskach w Polsce (Nowy Targ, Rzeszów, Krosno, Kraków, Bydgoszcz), a najbliższe edycje będą zrealizować na lotnisku Częstochowa ? Rudniki. Dotychczas uprawnienia do noszenia odznaki SSSO uzyskało 1305 osób, z tego 1135 skacząc ze spadochronem po raz pierwszy!

Organizator:
Krzysztof Witulski
501 412 410
www.ssso.strefa.pl

 

SERDECZNIE ZAPRASZAMY NA RAJD ROWEROWY DOOKOŁA ZBIORNIKA ŁĄCKIEGO POD HASŁEM "POŻEGNANIE LATA"

ZBIÓRKA POD SZKOŁĄ W SOBOTĘ 17 WRZEŚNIA O GODZ. 9.00 (POWRÓT OK. 13.00)

WEŹ ZE SOBĄ- SPRAWNY ROWER

  • ZGODĘ RODZICÓW
  • PROWIANT( KONIECZNIE WODĘ)

GORĄCO ZAPRASZAMY. ZAPISY U WUEFISTÓW DO 15.09.2016 r.

 

Cieszymy się, że dnia 11.09.2016 r. szczęśliwie udało się przeprowadzić II Festyn na rzecz Ośrodka Matka Boża Różańcowa w Starej Wsi. Dzień przebiegał pod hasłem: ?Ekologia Życia ? jesteśmy Pielgrzymami na Ziemi?. Uczniowie z klasy 2 LOB o innowacji: pedagog społeczny, zorganizowali wiele atrakcji dla społeczności parafii pw. Św. Jadwigi:

  • gry i zabawy dla dzieci,
  • wystawę prac Marcina Smolarka z 4 TKG, dotyczącą dziedzictwa kulturowego Ziemi Pszczyńskiej,
  • grill,
  • domowe wypieki,
  • konkursy z nagrodami,
  • występ zaproszonych Gości ? Dzieci ze Szkoły Podstawowej w Studzienicach oraz Zespołu Folkowianie,
  • stoisko z rękodziełami Podopiecznych Ośrodka Matka Boża Różańcowa, które zachwyciło Wszystkich Gości.

Najserdeczniej dziękujemy za udostępnienie miejsca przykościelnego Księdzu Proboszczowi ks. Alojzemu Bokowi. Dziękujemy za zaangażowanie, pomoc i duży wkład pracy Społeczności Szkolnej Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 w Pszczynie (Dyrekcji, Nauczycielom, Pracownikom Szkoły, Rodzicom i Uczniom), a także Dyrektorowi, Wychowawcom i Podopiecznym Ośrodka Matka Boża Różańcowa w Starej Wsi oraz Wszystkim Dobrodziejom, wspierającym tę inicjatywę serca. Przede wszystkim dziękujemy licznie przybyłym Gościom, bez których festyn nie odbyłby się.

Zapraszamy znów za rok!

 

W sobotę dnia 3 września 2016 r. przedstawicielki klasy 2 LOB o innowacji: pedagog społeczny uczestniczyły w Narodowym Czytaniu ?Quo Vadis? na pszczyńskim rynku. Inicjatywa odbywała się w ramach porozumienia z Biblioteką Pedagogiczną w Pszczynie. Oto link z informacjami o narodowym czytaniu: http://www.prezydent.pl/kancelaria/narodowe-czytanie/nc2016/

Gratulujemy odwagi i chęci brania udziału w społecznym projekcie.

 

Serdecznie zapraszamy Społeczność Szkolną dnia 11 września 2016 roku na Festyn Rodzinny (8.30-15.00), zorganizowany przez Uczniów Naszej Szkoły, dla Podopiecznych Ośrodka Matka Boża Różańcowa w Starej Wsi na Placu Kościelnym Parafii pw. Św. Jadwigi Śląskiej w Starej Wsi.

Przewidziano wiele atrakcji:

  • grill,
  • stoisko z ciastami,
  • konkursy z nagrodami pod hasłem: ?Ekologia Życia ? jesteśmy Pielgrzymami na Ziemi?,
  • stoisko z rękodziełami Podopiecznych Ośrodka Matka Boża Różańcowa,
  • zabawy integracyjne dla dzieci,
  • wystawa prac Uczniów Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 dotyczących dziedzictwa kulturowego Ziemi Pszczyńskiej,
  • występ artystyczny Dzieci ze Szkoły Podstawowej ze Studzienic oraz Zespołu ?Folkowianie?

oraz wiele innych niespodzianek i atrakcji dla młodszych i starszych Uczestników Festynu Rodzinnego.

Czekamy na przybycie Szanownych Gości, a spędzony wspólnie czas na Festynie będzie dla Każdego Uczestnika radosnym wspomnieniem.

SERDECZNIE ZAPRASZAMY!

Chętnych do pomocy w organizacji Festynu, prosimy o kontakt z p. N. Ruman.

 

Sieć K2, której założycielem jest Klaster Silesia Automotive & Advanced Manufacturing realizuje kolejne programy mające za cel kształcenie uczniów, studentów zgodnie z zapotrzebowaniem pracodawców, a także identyfikację potencjału rozwoju osób uczących się i zapewnienie im rozwoju zgodnie z nim, w specjalnie przygotowanym do tego środowisku pracy.

Jednym z nich jest program ?Talenty inżynierskie?, który stanowi zarówno odpowiedź na potrzeby pracodawców jak i młodych ludzi - szukamy wśród nich talentów, osób, które rozwijając swoje kompetencje, wykorzystując swój potencjał będą w przyszłości rozwijać firmy, przyczyniając się w ten sposób do rozwoju również poszczególnego miasta, regionu. Dziś zasoby ludzkie decydują o przewagach konkurencyjnych, w naszej ocenie utalentowani, młodzi ludzie właściwie rozwijani są naszym wspólnym kapitałem, o który należy szczególnie zadbać. Pierwsza edycja programu dedykowana tegorocznym absolwentom szkól ponadgimnazjalnych (licea, technika) o dużym potencjale rozwoju na kierunkach technicznych, z predyspozycjami do pracy w przemyśle, realizowana jest w ramach K2 we współpracy z wydziałem Mechanicznym Technologicznym Politechniki Śląskiej w Gliwicach i połączona jest z nowo uruchamianym przez niego kierunkiem Mechanika i Budowa Maszyn o profilu Kształcenia Dualnego.

Program Talenty Inżynierskie obejmuje badanie ?Potencjału Rozwoju? absolwentów, alokowanie ich u pracodawców oraz zaplanowanie dalszej kariery. Zajęcia praktyczne oraz staże realizowane w ramach Studiów Dualnych kierunku Mechanika i Budowa Maszyn odbywać się będą we współpracy z firmami wchodzącymi w skład klastra automotive. Pakiet korzyści oferowany uczestnikom zakwalifikowanym do programu jest szeroki i zawiera: możliwości nabycia praktycznych umiejętności w trakcie studiów zgodnych z profilem wymagań pracodawców, otrzymanie stypendium, wynagrodzenia w trakcie nauki, a po jej ukończeniu Certyfikat Kompetencji Sieci K2 i zaplanowanie w oparciu o niego indywidualnej Ścieżki Kariery w firmach oferujących możliwości rozwoju i wykorzystania potencjału.

Zwracamy się do uczniów szkół ponadgimnazjalnych Powiatu Pszczyńskiego chcących dołączyć do naszego programu, aby zgłaszali się do swoich wychowawców. Wydelegowani przez szkołę uczniowie zostaną zaproszeni na spotkanie inauguracyjne programu, które odbędzie się dnia 15 czerwca 2016 roku na Politechnice Śląskiej w Gliwicach.

Rekrutację uczestników do programu prowadzi Centrum Kariery K2, do którego proszę nadesłać ich zgłoszenia do dnia 20 maja br na adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub korespondencyjny: Centrum Kariery K2 (Landster), ul. Legionów 26/28 43 - 300 Bielsko-Biała. Wszelkie informacje udzielane są pod numerem telefonu 33 488 00 38.

 

Powiatowe Ognisko Pracy Pozaszkolnej zaprasza na eko-warsztaty pt. Tajemnice grafiki, które odbędą się w poniedziałek 16 maja w skansenie - Zagrodzie Wsi Pszczyńskiej w godz. 16:30- 19:00. Ilość miejsc ograniczona, zapisy w sekretariacie POPP pod numerem tel. 32 210 24 98 lub 517 067 500. Warsztaty przewidziane są dla dzieci i młodzieży w wieku szkolnym (od kl. V szkoły podstawowej do szkoły ponadgimnazjalnej).

Zapraszamy serdecznie!

Powiatowe Ognisko Pracy Pozaszkolnej
43-200 Pszczyna ul.3 Maja
7 32 210 24 98 / 517 067 500
www.popp.powiat.pszczyna.pl
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.facebook.com/POPPPSZCZYNA

 

Serdecznie zapraszam wszystkich chętnych na marsz Nordic Walking nad Zbiornik Łącki.

Data: 27 maja 2016 (piątek)

Miejsce zbiórki: brama przy Zagrodzie Żubrów, ul. Bielska w Pszczynie

Godzina zbiórki: 8:30

Jeżeli posiadasz kije do Nordic Walking weź je ze sobą (jest możliwość wypożyczenia ze szkoły)

Po dojściu do Ośrodka Sportów Wodnych w Łące - czas na relaks, kajaki, rowerki wodne, ognisko

Cena: 0 zł + zgoda rodziców

Gorąco zapraszam!!! Zapisy u p. Ani Kozińskiej i w gabinecie w-f.

 

Nie wiesz jaką ścieżkę edukacyjną wybrać?

Masz pasję, które rozwijasz, albo którą chciał(a)byś rozwijać, jednak nie wiesz jak?

A może po prostu chciał(a)byś zwiedzić Warszawę, poznać interesujące osoby z całej Polski i przeżyć z nimi 4 niezapomniane dni?

Jeżeli chociaż na jedno z tych pytań odpowiedziałeś/odpowiedziałaś twierdząco i dodatkowo jesteś uczniem III klasy gimnazjum lub I klasy szkoły ponadgimnazjalnej to gorąco Cię zachęcamy do udziału w X edycji projektu CEMS Chance!

Czym jest CEMS Chance?

CEMS Chance X jest to ogólnopolski projekt, którego organizatorem jest CEMS Club Warszawa, organizacja non-profit działająca przy Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Najbliższa X edycja odbędzie się w terminie 17-20 maja 2016 r. w Warszawie! W tym roku będzie ona wyjątkowa, ponieważ zostanie połączona ze zjazdem uczestników wszystkich dziewięciu edycji odbywającym się w dniach 20-21 maja.

CEMS Chance X trwa 4 dni, w czasie których jego uczestnicy biorą udział w:

  • interesujących WARSZTATACH i SZKOLENIACH dotyczących m.in. doradztwa zawodowego, autoprezentacji, zarządzania czasem, czy specyfiki certyfikatów językowych;
  • inspirujących PANELACH MOTYWACYJNYCH prowadzonych przez znane osoby ze świata biznesu, sportu, czy mediów, które dzięki swojej ciężkiej pracy i wytrwałemu dążeniu do osiągnięcia celów odniosły sukces (dotychczasowymi gośćmi byli m.in. Dorota Wellman, Przemysław Babiarz, Rafał Brzozowski czy raper Flint);
  • INTEGRACYJNYCH WYJŚCIACH połączonych z ZWIEDZANIEM WARSZAWY, m.in. do muzeów, parków naukowych, czy centrów rozrywki.

Udział w projekcie CEMS Chance jest BEZPŁATNY! Jedynym kosztem ponoszonym przez uczestnika jest dojazd do Warszawy i powrót do domu. Jako organizatorzy zapewniamy 24 godzinną opiekę nad uczestnikami od momentu ich przyjazdu do Warszawy, nocleg w hostelu, wyżywienie, ubezpieczenie i inne koszty związane z udziałem w projekcie.

Zapisy do projektu ruszają już 21 kwietnia 2016 roku!

Aby zgłosić się do projektu CEMS Chance należy wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny w dniach 21 kwietnia ? 4 maja na stronie www.cemschance.pl. Spośród wszystkich zgłoszeń zostanie wybranych 40 najlepszych formularzy, których autorki i autorzy zapraszani są do stolicy na 4 dni szkoleń i wyjątkowych spotkań.

W skrócie:

Co? CEMS Chance X
Gdzie? Warszawa, Szkoła Główna Handlowa
Kiedy? 17-20 maja 2016 r.
Zapisy: www.cemschance.pl

Więcej informacji o CEMS CHANCE znajdziesz na stronie: www.cemschance.pl oraz fanpage?u www.facebook.com/CEMSchance/.