UWAGA!!! OGŁASZAMY NABÓR UCZESTNIKÓW WŚRÓD UCZNIÓW KSZTAŁCĄCYCH SIĘ W ZAWODZIE TECHNIK HOTELARSTWA DO UDZIAŁU W PROJEKCIE:
?ROZWIJAMY SWOJE ZAWODOWE SZANSE NA EUROPEJSKIM RYNKU PRACY?
Projekt systemowy "Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo" jest realizowany w obszarze edukacji w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet III ? Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.4 ? Otwartość systemu oświaty w kontekście uczenia się przez całe życie, Poddziałanie 3.4.2 ? Upowszechnienie uczenia się przez całe życie jest adresowany do uczniów, kształcących się w zawodzie technik hotelarstwa. Udział w projekcie daje możliwość zdobyć szlify zawodowe na włoskim rynku pracy i odbyć praktykę zawodową we Włoszech. Zainteresowani udziałem w projekcie mają obowiązek złożyć w sekretariacie szkoły podanie o udział w projekcie i opinie wychowawcy, jednego z nauczycieli przedmiotów zawodowych i nauczyciela języka obcego do dnia 13 grudzień 2013 r.
Wzór podania i blankiety do wystawienia opinii dla kandydatów do uczestnictwa w projekcie dostępne są na stronie internetowej szkoły.
Weryfikacji podań kandydatów i ustalaniem listy uczestników projektu zajmie się specjalnie do tego zadania powołana Komisja Rekrutacyjna, w skład której wejdą:
- przewodniczący komisji - dyrektor szkoły mgr inż. Piotr Cygan,
- członkowie komisji ? nauczyciele przedmiotów zawodowych,
- nauczyciele języków obcych,
- wychowawca klasy.
Komisja Rekrutacyjna, na podstawie przeprowadzonej weryfikacji, wyłoni dwie listy uczestników projektu: listę główną i listę rezerwową.
Kryteria naboru:
- poziom wiedzy zawodowej
- wyniki, uzyskane w pierwszym semestrze roku szkolnego 2013/2014
- udział w olimpiadach i konkursach z przedmiotów zawodowych
- komunikatywna znajomość języka angielskiego
- udział w zajęciach pozalekcyjnych
- zachowanie, aktywność społeczna uczniów
- poziom kształcenia (uczniowie klasy trzeciej zyskują dodatkowe punkty przy naborze do udziału w projekcie. W przypadku braku zainteresowania ze strony uczniów klasy trzeciej, nabór zostanie rozszerzony o uczniów klasy drugiej)
Wyniki naboru zostaną opublikowane na stronie internetowej szkoły dnia 6 stycznia 2014.
W roku szkolnym 2013/2014 klasa II B Technikum Mechatroniki będzie uczestnikiem projektu ?Wspomaganie nauczania matematyki w Technikum w oparciu o nowoczesne technologie informacyjne?. W trakcie postępowania kwalifikacyjnego nasza szkoła została zakwalifikowana do grupy 40 szkół z całej Polski.
Projekt ?Wspomaganie nauczania matematyki w Technikum w oparciu o nowoczesne technologie informacyjne? realizowany jest w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, Działania 3.3 Poprawa jakości kształcenia, Poddziałania 3.3.4 Modernizacja treści i metod kształcenia ? projekty konkursowe, Programu Operacyjnego kapitał Ludzki. Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Założenia projektu:
- podniesienie jakości kształcenia w szkołach o profilu technikum poprzez wykorzystanie opracowanego na te potrzeby Innowacyjnego Programu Nauczania Matematyki w oparciu o narzędzia ICT.
- podniesienie poziomu wiedzy uczniów z zakresu matematyki oraz zmianę podejścia do niniejszego przedmiotu.
Zakładamy:
- Podniesienie efektywności kształcenia matematyki, szybsze i łatwiejsze przyswajanie materiału
- Poprawę osiągnięć edukacyjnych, przygotowanie do matury z matematyki
- Zwiększenie liczby Uczniów, którzy podejmą naukę w uczelniach wyższych
- Nabycie przez Nauczycieli umiejętności wykorzystywania e-technologii w trakcie prowadzenia zajęć
Wsparcie:
- Szkolenia wyjazdowe dla nauczycieli biorących udział w Projekcie
- E-learning zajęcia dla uczniów na platformie e-learningowej
- Zajęcia stacjonarne prowadzone przez Ekspertów z Politechniki Łódzkiej (wideokonferencje z użyciem tablicy interaktywnej
- E-olimpiada matematyczna z nagrodami dla najlepszych uczniów
Uczniowie Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 w Pszczynie, kształcący się w zawodzie technik żywienia i technik kucharz odbywają miesięczną praktykę zawodową w Niemczech.
Głównym założeniem praktyki, realizowanej w ramach projektu systemowego "Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo" realizowanego w obszarze edukacji w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet III ? Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.4 ? Otwartość systemu oświaty w kontekście uczenia się przez całe życie, Poddziałanie 3.4.2 ? Upowszechnienie uczenia się przez całe życie jest szkolenie i zdobycie praktycznego doświadczenia zawodowego oraz poznanie ciekawych metod i praktyk dotyczących wykonywanego w przyszłości zawodu.
Niezwykle ważnym aspektem praktyk realizowanych za granicą jest również poznawanie dziedzictwa kulturowego wspólnej Europy.
Realizując te założenia, uczniowie naszej szkoły od trzech tygodni przebywają w w Lipsku i w Schkeuditz, gdzie przygotowują i serwują posiłki w stołówce studenckiej Uniwersytetu Lipskiego, wykonują prace dla firmy cateringowej Bio City, instytucji SAH oraz w firmie Vitalis, gdzie stołuje się młodzież z całej Europy odbywająca praktyki zawodowe w Niemczech.
W ramach przygotowania kulturowego i poznawania kraju goszczącego uczniowie udali się na wycieczkę do Berlina, jednego z najciekawszych miast Europy ze względu na swoją historię i upamiętniające ją zabytki ale przede wszystkim kulturę i sztukę obecną w każdym zakątku miasta oraz niesamowitą atmosferę tętniącego życiem, wielokulturowego miasta. Duże wrażenie na uczniach zrobiła wizyta w siedzibie parlamentu - Reichstagu z widowiskową przeszkloną kopułą oraz największy na świecie dworzec kolejowy o formie wieżowej - Hauptbahnhof.
Bardzo interesujące było też Muzeum Pergamońskie z cennymi zbiorami starożytnej architektury na czele z Wielkim Ołtarzem Zeusa. Uczniowie zwiedzili również gabinet figur woskowych Madame Tussaud oraz mieli okazję zobaczyć resztki muru berlińskiego w East Side Gallery.
Bardzo udana była również wycieczka do Drezna, gospodarczego i kulturalnego centrum Saksonii, gdzie można było podziwiać odbudowany po bombardowaniu w 1945 r. Kościół Frauenkirche, przepiękny rokokowy pałac Zwinger oraz historyczną starówkę.
Pobyt uczniów w Niemczech upływa na intensywnej praktyce zawodowej oraz na zwiedzaniu ciekawych miejsc w Lipsku i okolicach. Czekamy zatem na dalszą relację z odbywanych praktyk.
Uczniowie Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 im. Karola Miarki w Pszczynie już drugi tydzień przebywają na praktyce realizowanej w Portugali w ramach projektu systemowego "Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo" realizowanego w obszarze edukacji w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet III ? Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.4 ? Otwartość systemu oświaty w kontekście uczenia się przez całe życie, Poddziałanie 3.4.2 ? Upowszechnienie uczenia się przez całe życie. Po ciężkim tygodniu pracy nadszedł czas na upragniony odpoczynek. Poniżej kilka refleksji przesłanych przez uczestników wyjazdu.
Pierwszy weekend naszego pobytu w Portugalii spędziliśmy wędrując niespiesznie uroczymi uliczkami Lizbony - miasta ze snu, gdzie czas odmierza się kolejnymi filiżankami kawy. W najstarszej dzielnicy Lizbony, Alfamie, zwiedziliśmy Zamek św. Jerzego wzniesiony na najwyższym wzgórzu miasta, co umożliwia delektowanie się cudownym widokiem.
Niezapomnianych wrażeń dostarczyła nam przejażdżka jednym z zabytkowych tramwajów wśród stromych i wąskich uliczek Lizbony oraz wjazd niezwykłą windą Elevador de Santa Justa, która ułatwia przemieszczanie się po położonym na wzgórzach mieście. I tak zachwyceni malowniczymi zaułkami i siedmioma wzgórzami, z których rozciągają się niezwykłe widoki wracamy do naszych obowiązków i pracy, każdy w swoim hotelu.
Projekt systemowy "Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo" realizowanego w obszarze edukacji w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet III ? Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.4 ? Otwartość systemu oświaty w kontekście uczenia się przez całe życie, Poddziałanie 3.4.2 ? Upowszechnienie uczenia się przez całe życie jest adresowany do uczniów klas trzecich, kształcących się w zawodzie technik hotelarz i technik żywienia i gospodarstwa domowego.
Wszyscy zainteresowani udziałem w projekcie składają w sekretariacie podanie i dołączają opinie wychowawcy, jednego z nauczycieli przedmiotów zawodowych i nauczyciela języka obcego do dnia 25 października 2012 r.
Wzór podania i blankiety do wystawienia opinii dla kandydatów do uczestnictwa w projekcie dostępne są na stronie internetowej szkoły lub w sekretariacie.
Weryfikacji podań kandydatów i ustalaniem listy uczestników projektu zajmie się specjalnie do tego zadania powołana Komisja Rekrutacyjna, w skład której wejdą: przewodniczący komisji - dyrektor szkoły mgr inż. Piotr Cygan, członkowie komisji ? nauczyciele przedmiotów zawodowych i nauczyciele języków obcych.
Komisja Rekrutacyjna, na podstawie przeprowadzonej weryfikacji, wyłoni dwie listy uczestników projektu: listę główną i listę rezerwową.
Kryteria naboru:
- poziom wiedzy zawodowej
- udział w olimpiadach i konkursach z przedmiotów zawodowych
- komunikatywna znajomość języka angielskiego - technik hotelarz
- komunikatywna znajomość języka niemieckiego -technik żywienia i gospodarstwa domowego
- udział w zajęciach pozalekcyjnych
- zachowanie, aktywność społeczna uczniów
Wyniki naboru zostaną opublikowane na stronie internetowej szkoły dnia 30 października 2012.
Uczniowie Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 im. Karola Miarki w Pszczynie, kształcący się w zawodach technik hotelarz i technik żywienia i gospodarstwa domowego będą mieli możliwość, odbywać praktyki zawodowe i zdobywać swoje pierwsze szlify zawodowe na europejskim rynku pracy.
Powiatowy Zespół Szkół nr 2 im. Karola Miarki w Pszczynie przystąpił do konkursu projektów w ramach projektu systemowego "Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo" realizowanego w obszarze edukacji w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet III ? Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.4 ? Otwartość systemu oświaty w kontekście uczenia się przez całe życie, Poddziałanie 3.4.2 ? Upowszechnienie uczenia się przez całe życie.
W projekcie udział wezmą uczniowie klas III Technikum, kształcący się w zawodach technik żywienia i gospodarstwa domowego i technik hotelarz.
W realizacji projektu partnerują nam instytucje edukacyjne, działające jako organizacje przyjmujące w ramach europejskich programów mobilności: instytucja Vitalis ? Betreuungsgesellschaft für Modellprojekte mbH z Lipska, Niemcy i instytucja EDP ? Eurpean Projekts Development Unip. Lda z Montijo, Portugalia.
W maju i czerwcu tego roku uczniowie Technikum, kształcący się w zawodach technik żywienia i gospodarstwa domowego i technik hotelarz wyjadą na praktyki zawodowe do Niemiec i Portugalii.
Uczestnicy projektu zostaną wyposażeni w wiedzę, umiejętności i kwalifikacje, odpowiadające potrzebom pracodawców zarówno lokalnego jak i europejskiego rynku pracy.
Młodzi ludzie rozpoczną karierę zawodową z bagażem wiedzy i doświadczeń, nabytych w trakcie stażu zagranicznego, które zostaną potwierdzone odpowiednimi certyfikatami. Formą uznania zdobytych kompetencji zawodowych będą zaświadczenia, wydane przez firmy, w których uczniowie odbywać będą praktyki zawodowe, certyfikaty, wydane przez organizacje przyjmujące, dyplomy Europass-Mobilność - certyfikaty uznawane w całej Unii Europejskiej.
Uczniowie naszej szkoły, którzy w tym roku kończą swą naukę, na początku kwietnia br. otrzymali możliwość sprawdzenia i uzupełnienia swojej wiedzy na profesjonalnie przygotowanej platformie internetowej e ? matura, będącej częścią projektu systemowego ?Mam zawód ? mam pracę w regionie? realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 ? 2013 Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.
Czym jest platforma e-matura?
Platforma e-matura to profesjonalne narzędzie e-learningowe przygotowane dla uczniów techników i zasadniczych szkół zawodowych. Cechą tej platformy są profesjonalne materiały dydaktyczne i egzaminacyjne przygotowane przez ekspertów przedmiotowych i egzaminatorów maturalnych podane w dostępnej i atrakcyjnej formie multimedialnej. Ważnym elementem działania kursów na platformie będzie praca uczniów z nauczycielem-egzaminatorem, który koordynuje naukę tzw. e-klasy, odpowiadając na wszystkie potrzeby słuchaczy. Podsumowaniem nauki w każdej jednostce e-larningowej będzie test, który pozwoli słuchaczom na sprawdzenie poziomu opanowania wiedzy i umiejętności z danego tematu.
Więcej informacji o platformie e-matura można znaleźć tutaj...
Od marca nasza szkoła uczestniczy w projekcie stworzonym przez Fundację VIRIBUS UNITIS, finansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki. Projekt nosi nazwę "Moja firma w mojej gminie", jego celem jest rozwijanie kompetencji uczniów w zakresie przedsiębiorczości i technologii informacyjno-komunikacyjnych. Projekt realizowany jest we współpracy z wykładowcami Akademii Ekonomicznej, którzy opracowali materiały merytoryczne na witrynę szkoleniową. Dla naszych uczniów, udział w projekcie to wspaniała szansa zdobycia dodatkowej wiedzy z zakresu ekonomii i przedsiębiorczości, która w przyszłości może posłużyć do założenia własnej firmy.
Już trzeci raz, największa w powiecie szkoła ponadgimnazjalna, PZS nr 2 w Pszczynie gości ucznów z Portugalii, z malowniczej wyspy Madery. W ramach projektu "Novos Rumos, Novas Oportunidades" czyli: "Nowe Kierunki Nowe Możliwości", nasi przyjaciele z południa Europy odbywają aktualnie praktyki zawodowe w firmach powiatu pszczyńskiego i okolic.
Praktycznej nauki zawodu uczą się m.in przyszli operatorzy systemów solarnych i urządzeń energetyki odnawialnej, wiedzę zdobywają w firmie Hewalex w Czechowicach-Dziedzicach. W firmie Gorke z Pszczyny kształcą się elektronicy, a w sieci sklepów należących do pani Katarzyny Płachno praktyki odbywa dekoratorka witryn sklepowych. Praktyki zorganizował także pszczyński Wydział Badań Wody działający przy Górnośląskim Przedsiębiorstwie Wodociągów, udostępniając swoje laboratorium analiz. Współpracująca ze szkołą, największa w rejonie firma spedycyjno-logistyczna IG - Logistics również szkoli trzech młodych Portugalczyków.
Od 14 września gościmy również siedmioosobową grupę młodzieży z Czech, ze szkoły partnerskiej w Podboranach, którzy tak jak Portugalczycy przyjechali do nas, by móc praktycznie szkolić się w swoich przyszłych zawodach. Mechatronicy z Czech będą praktycznie kształcić się w Fabryce Pił i Narzędzi GLOBUS w Bielsku-Białej w ramach programu Leonardo da Vinci "STROJÍRENSTVÍ A ZEMĚDĚLSTVÍ-ZÁKLAD PROSPERITY?. Oprócz nauki szkoła gwarantuje gościom dużą dawkę rekreacji i możliwości poznania kultury naszego regiony i kraju. Dzięki temu, że gościmy dwie grupy jednocześnie, możliwe jest zbliżenie trzech narodów- trzech kultur.
Dyrektor PZS nr 2 Piotr Cygan podkreśla, że integracja i wzajemne poznanie się ogrywają kluczową rolę w kontaktach między naszymi uczniami i gośćmi. Wspólne zawody strzeleckie, ognisko, spotkania z młodzieżą ze szkolnego internatu mają na celu wzajemne poznanie się, zaprzyjaźnienie i dobrą zabawę dla wszystkich. Uczniowie PZS nr 2 z grupy FC (First Certificate), intensywnie uczący się języka angielskiego szlifowali swoje umiejętności na warsztatach językowych, w których uczestniczyli nasi przyjaciele z Madery.
Przeżycia z wyprawy do Polski na długo pozostaną we wspomnieniach naszych gości, my jako szkoła staramy się, aby dobre wrażenie o Polsce i Polakach docierało do różnych zakątków Europy.
Powiatowy Zespół Szkół nr 2 jest niewątpliwym liderem wśród szkół w zakresie współpracy międzynarodowej w ramach Unii Europejskiej. Oby tak dalej...
Galeria zdjęć - Szkoła - Wizyty - 2014.09.26 - Portugalczycy i Czesi w Powiatowym Zespole Szkół nr 2 w Pszczynie realizują projekt Leonardo da Vinci (8) |
Strona 195 z 212