Rozmowa kwalifikacyjna dla uczniów, którzy złożyli wnioski o staż zawodowy w Portugalii realizowany w ramach Akredytacji Erasmusa w sektorze Kształcenie i szkolenia zawodowe odbędzie się 12 stycznia br. o godzinie 9.00 w gabinecie dyrektora.


Otwieramy nabór do projektu realizowanego w ramach Akredytacji Erasmusa w sektorze Kształcenie i szkolenia zawodowe.
Projekt dotyczy realizacji praktyk zagranicznych w marcu 2023 r. w Portugalii. Rekrutacja skierowana jest do uczniów klas 4 kształcących się w zawodzie technik informatyk w Powiatowym Zespołe Szkół nr 2 im. Karola Miarki w Pszczynie.

Kandydaci do projektu składają formularze rekrutacyjne w wersji papierowej u pani Moniki Janosz (pokój nr 11, półpiętro, główny budynek szkoły) w terminie do 5 stycznia 2023 r..

Wymogiem rekrutacji jest przesłanie dokumentu C.V. wraz ze zdjęciem (wymagane przez pracodawców). Prosimy o przesłanie C.V. w wersji językowej bezpośrednio do pani Katarzyny Barczak Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w terminie do 6 stycznia 2023 r..

Rozmowa rekrutacyjna z kandydatami zostanie przeprowadzona 12 stycznia 2023 roku.

Zachęcamy do aplikowania!

Od poniedziałku 14 listopada w ramach programu Erasmus+ gościmy w naszej szkole delegację ze szkoły Institut Peralada z miejscowości Peralada w Hiszpanii. Przez cały bieżący tydzień nauczyciele realizują job shadowing, zapoznają się ze sposobem realizacji projektów europejskich w naszej szkole oraz poznają atrakcje Pszczyny i okolic.




W dniach 31.10 – 9.11 br. odbywał się kolejny etap projektu Odpowiedzialność i wrażliwość kluczem do lepszego świata realizowany przez naszą placówkę i norweską szkołę Ole Vig w Stjordal. 12 uczniów naszej szkoły pod opieką nauczycieli pani Ireny Laski i pani Magdaleny Szczyrbowskiej przybyło do Norwegii, by we współpracy z uczniami Ole Vig przeprowadzić szereg aktywności zaplanowanych w projekcie.

Pobyt rozpoczął się od zajęć integracyjnych i równocześnie wprowadzających w tematykę równości, empatii i kształtowania kompetencji społecznych. Młodzież obu szkół przedstawiła prezentacje na temat systemu edukacji, działań ekologicznych i wolontariatu. Kolejne działania to m. in. odwiedziny w domach opieki dla starszych ludzi, w których uczniowie szukali odpowiedzi na pytanie, jak żyć, a efektem tych rozmów było drzewko dobrych myśli. Młodzież spotkała się także z dziećmi z przedszkola, by zaprezentować ścieżkę sensoryczną oraz przedstawić fragmenty bajek oraz poruszyć temat praw dzieci.

Na lekcjach języka angielskiego, WOSu oraz geografii dyskutowano o celach zrównoważonego rozwoju (SDG), współczesnych problemach świata oraz poznawano kulturę, geografię i specyfikę obu państw. Z udziałem naszych uczniów odbyła się akcja charytatywna, której dochód przeznaczono na walkę z rakiem. Symbolicznym gestem wyrażającym troskę o środowisko było też wspólne zasadzenie drzewa i cebulek wiosennych kwiatów.

Nie brakło też czasu na integrację polsko-norweską i poznawanie piękna okolic Stjordal. Młodzież zwiedziła miasto Trondheim, a nim m.in. średniowieczną katedrę, urokliwe uliczki z kolorowymi domami, muzeum Muzyki rock i pop Rockheim. Uczniowie poznali też norweski sposób spędzania wolnego czasu – była wycieczka szlakiem nad jezioro, ognisko, pieczenie kiełbasek, pływanie łódką. W Norwegii można przenieść się zarówno do amerykańskiego miasteczka (Vuddu Valey) jak i średniowiecznej twierdzy.

Dwa tygodnie w słonecznej i pełnej zjawiskowych miejsc Katalonii były dla uczniów doświadczeniem - jak sami  mówią - niezapomnianym. Pod okiem czterech opiekunek, we wspólnym przedsięwzięciu z katalońską szkołą Institut Peralada, uczniowie poznawali kulturę i specyfikę Katalonii, szlifowali język angielski, doskonalili swoje talenty malarskie i fotograficzne, prezentowali regionalne tańce, gwarę śląską i pieśni. Plenery w zachwycających pejzażach wybrzeża Costa Brava, podążanie szlakiem twórczości Salvadora Dalego i Antonio Gaudiego czy udział w próbach budowania wież ludzkich Castallers  to jedne z wielu atrakcji jakich doświadczyli młodzi uczestnicy projektu.

Wśród miejsc, które odwiedzili znalazły się Barcelona, Girona, dom Dalego w Portlligat, Pałac w Pubol należący niegdyś do ukochanej żony i największej muzy Dalego - Gali. Wielu wrażeń dostarczyło młodzieży spotkanie z twórczością słynnego artysty w Muzeum w Figueres- odwiedzanym, przez setki tysięcy turystów z całego świata. Katedra Sagrada Familia, będąca pomnikiem twórczości wielkiego architekta XX wieku Antonio Gaudiego również znalazła się na ich  barcelońskim szlaku odkryć artystycznych i architektonicznych, podobnie jak  Park Güell, Casa Batllo i Casa Mila. Cennym doświadczeniem było dla nich  poznanie typowo katalońskich słynnych przekąsek, znanych pod nazwą „tapas”. Wyśmienite pimientos de padron , patates bravas czy croquetas to potrawy, które poznali i jak sami mówią chętnie odtworzą przy rodzinnym stole.

Pobyt w Katalonii zakończył się wystawą prac malarskich i fotograficznych zorganizowaną na patio szkoły Institut Peralada, w której udział wzięli uczniowie i nauczyciele oraz wiceburmistrz Peralady Miguel Brugat Vilanowa.

Uczniowie do domu wrócili bogatsi o nowe doświadczenia, wiedzę i umiejętności,  które zaprezentują społeczności szkolnej i zaproszonym gościom podczas spotkań w szkole w najbliższym czasie. Projekt „Kultura bez granic” był strzałem w dziesiątkę, przyznają uczniowie, a miejsce do jego realizacji najlepsze pod słońcem.

Początkiem października dwunastoosobowa grupa uczniów Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 z kierunków technik geodeta i technik architektury krajobrazu rozpoczęła na Cyprze, w południowej części wyspy, miesięczny staż doskonalący umiejętności w wyuczanym zawodzie.

Po pomyślnym przejściu procesu rekrutacji grupa sześciorga geodetów i sześciorga architektów krajobrazu odbyła intensywny kurs języka angielskiego. Część kursu obejmowała również przygotowanie kulturowe, a także sposoby radzenia sobie ze stresem czy rozłąki z rodziną, by łatwiej rozpocząć przygodę ze stażem.

Po przyjeździe na miejsce uczniowie zostali podzieleni na zespoły. Pierwsza grupa pracuje w firmie szkółkarskiej, gdzie zajmuje się aranżacją terenów zielonych i pielęgnuje roślinność. Druga grupa pracuje w firmie architektonicznej, gdzie projektuje i poznaje techniki architektoniczne, z kolei ostatnia grupa zajmuje się wytyczaniem ogrodu botanicznego w kształcie Cypru oraz zbieraniem informacji o jego rodzimych roślinach.

Uczniowie w czasie wolnym od pracy wspólnie z opiekunem odkrywają rozmaite zakątki wyspy, a wieczorami korzystają z uroków Limassol, relaksując się nad Morzem Śródziemnym i smakując lokalnej kuchni, a przy tym poznają tamtejsze tradycje i obyczaje.

Projekt „Bilet do kariery – II” - realizowany w ramach akcji 1. Mobilność uczniów i kadry w sektorze Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+. Wartość dofinansowania projektu wynosi 57 312,00 EUR.


We wrześniu grupa ośmiu nauczycielek Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 w Pszczynie rozpoczęła dwutygodniowe kursy językowe w Hiszpanii oraz Republice Czeskiej realizowanych w ramach Akredytacji Erasmusa. Po pomyślnym przejściu procesu rekrutacji grupa odbyła trzydziestogodzinne kursy w języku angielskim oraz hiszpańskim przygotowujące do wyjazdu.

Pedagodzy przebywający w Walencji uczestniczą codziennie w zajęciach językowych
z lektorką, poza tym poznają język hiszpański w praktyce, spacerując po Walencji. Nauczycielki miały również okazję poznać lokalne produkty i ich hiszpańskie nazwy w hali targowej Mercado Central de Valencia, po czym odbyła się pokazowa lekcja gotowania. Natomiast nauczycielki przebywające w Pilznie uczęszczają na zajęcia językowe do szkoły językowego Eufrat Group, gdzie oprócz komunikacji anglojęzycznej uczą się również różnych metod prowadzenia zajęć z elementami anglojęzycznymi.

Pobyt za granicą związany jest nie tylko z nauką, ale i z odpoczynkiem. Nauczyciele przebywający w Republice Czeskiej mieli okazję zobaczyć do tej pory Pilzno i stolicę Czech, Pragę.

Po powrocie nauczyciele będą mogli przekazać swoją wiedzę podczas zajęć i przeprowadzić lekcje z elementami języka hiszpańskiego oraz angielskiego.

Dzięki Akredytacji Erasmusa uczniowie Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 im. Karola Miarki w Pszczynie kolejni uczniowie wyjadą na praktyki zawodowe. W październiku na Cypr wyleci 12 uczniów uczących się w zawodach technik geodeta i technik architektury krajobrazu. Wyjazd odbędzie się w ramach realizacji projektu „Bilet do kariery – II” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej.


 



Od piątku 16 września gościmy w naszej szkole delegację ze szkoły partnerskiej Ole Vig Videregaende Skole z Norwegii. W trakcie wizyty przygotowawczej omawiamy szczegóły projektu 'Odpowiedzialność i wrażliwość kluczem do lepszego świata', w ramach którego uczniowie z naszej szkoły już w październiku wyjadą na mobilność do miejscowości Stjordal w Norwegii, a wiosną młodzież norweska przyjedzie do Polski.


Pragniemy poinformować, że na wyjazd do Norwegii w ramach projektu "Odpowiedzialność i wrażliwość kluczem do lepszego świata" zakwalifikowali się następujący uczniowie:

1. Emilia Wójcik
2. Maja Wiśniewska
3. Patrycja Gamża
4. Laura Kwaśny
5. Piotr Gruszka
6. Hanna Nowakowska
7. Oliwia Hawełka
8. Paulina Malinowska
9. Emilia Szweda
10. Witosz Hess
11. Oliwia Krzempek
12. Karolina Pająk

Lista rezerwowa:
Nadia Moląg
Emilia Leksa
Zofia Wagstyl
Roksana Tendera

Lista osób zakwalifikowanych do rozmowy rekrutacyjnej do projektu "Odpowiedzialność i wrażliwość kluczem do lepszego świata" o nr EOG/21/K4/W/0003:

1. Alicja Baron
2. Patrycja Gamża
3. Piotr Gruszka
4. Oliwia Hawełka
5. Witosz Hess
6. Oliwia Krzempek
7. Laura Kwaśny
8. Emilia Leksa
9. Paulina Malinowska
10. Nadia Moląg
11. Nowakowska Hanna
12. Julia Oko
13. Karolina Pająk
14. Emilia Szweda
15. Roksana Tendera
16. Zofia Wagstyl
17. Maja Wiśniewska
18. Emilia Wójcik

Rozmowa rekrutacyjna odbędzie w środę 14.09. br. o godzinie 10.00.