Wyprawka szkolna - 2013 r.

dot. Rządowego programu pomocy uczniom w 2013 r. - ?Wyprawka szkolna?

Wniosek o udzielenie pomocy finansowej uczniom, w roku szkolnym 2013/2014, na zakup podręczników i materiałów dydaktycznych składa się do dyrektora szkoły, do której uczeń będzie uczęszczał w roku szkolnym 2013/2014. Termin składania wniosków, ustalony przez Burmistrza Pszczyny, dla szkół mających siedzibę na terenie gminy Pszczyna: do dnia 06.09.2013 r.

Pomoc udzielana jest na wniosek rodziców ucznia (prawnych opiekunów, rodziców zastępczych), a także nauczyciela, pracownika socjalnego lub innej osoby, za zgodą przedstawiciela ustawowego lub rodziców zastępczych.

1. Uczniowie rozpoczynający w roku szkolnym 2013/2014 naukę w klasie II szkoły ponadgimnazjalnej (zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego i technikum):

- pomoc dla uczniów z rodzin, w których dochód na osobę nie przekracza kryterium dochodowego na osobę w rodzinie, o którym mowa w art. 8 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 182 z późn. zm.) tj. 456,00 zł netto na osobę - do wniosku należy dołączyć zaświadczenie o wysokości dochodów. W uzasadnionych przypadkach do wniosku można dołączyć - zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów - oświadczenie o wysokości dochodów. W przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia, którego rodzina korzysta ze świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej w formie zasiłku stałego lub okresowego, można przedłożyć - zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów - zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pieniężnych w formie zasiłku stałego lub okresowego;

- pomoc dla uczniów pochodzących z rodzin niespełniających kryterium dochodowego tj. 456,00 zł netto na osobę (z ustawy o pomocy społecznej) - w przypadkach określonych w art. 7 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej - do wniosku, zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów, należy dołączyć uzasadnienie;

- pomoc dla ucznia: słabowidzącego, niesłyszącego, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej - posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 71b ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty - do wniosku - zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów - należy dołączyć kopię orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną, w tym poradnię specjalistyczną.

2. Uczniowie rozpoczynający w roku szkolnym 2013/2014 naukę w klasie I i III zasadniczej szkoły zawodowej, I i III liceum ogólnokształcącego, I i III technikum, liceum profilowanego, technikum uzupełniającego:

- pomoc dla ucznia: słabowidzącego, niesłyszącego, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej - posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 71b ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty - do wniosku - zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów - należy dołączyć kopię orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną, w tym poradnię specjalistyczną.

Koszt zakupu podręczników do kształcenia ogólnego, w tym podręczników do kształcenia specjalnego, dopuszczonych do użytku szkolnego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, a w przypadku uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym lub znacznym - również koszt zakupu materiałów dydaktycznych po przedłożeniu dowodu zakupu, do wysokości wartości pomocy zwraca Burmistrz Pszczyny za pośrednictwem Pszczyńskiego Zarządu Edukacji - dowody zakupu podręczników należy przedłożyć w Pszczyńskim Zarządzie Edukacji, 43-200 Pszczyna, ul. Zdrojowa 4, pokój 112, tel. 32 210-21-93.

W przypadku zakupów indywidualnych dowodem zakupu jest faktura VAT wystawiona imiennie na ucznia, rodzica (prawnego opiekuna, rodzica zastępczego), rachunek, paragon lub oświadczenie o zakupie odpowiednio podręczników lub materiałów dydaktycznych. W przypadku zakupu dla grupy uczniów, potwierdzenie zakupu wystawia podmiot dokonujący zakupu na podstawie faktury VAT i listy uczniów. W przypadku złożenia oświadczenia do oświadczenia należy dołączyć informację o rozliczeniu wydatków tylko w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w 2013 r. - ?Wyprawka szkolna?

Wszelkie niezbędne informacje można znaleźć na stronach:

Do pobrania:

Podstawa prawna:

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 lipca 2013 r. w sprawie szczegółowych warunków udzielania pomocy finansowej uczniom na zakup podręczników i materiałów dydaktycznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 818).

 

Zapraszamy na kryty basen w Powiatowym Zespole Szkół nr 2 w Pszczynie! Szczegółowy plan godzin otwarcia znajduje się tutaj...

WSZYSTKICH UCZNIÓW ORAZ TEGOROCZNYCH MATURZYSTÓW ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ Z HARMONOGRAMEM ZAKOŃCZENIA ROKU SZKOLNEGO I ROZDANIA ŚWIADECTW MATURALNYCH

Wywiadówka klasy 2a LO odbędzie się 9 maja 2013 roku o godzinie 17:00 w sali nr 21.

Zapraszamy!

Zajęcia opiekuńczo wychowawcze 2 maja 2013 roku od godziny 9:00 do 12:00

(budynek przy ul. Szymanowskiego 12)

  1. Wioletta Filipek
  2. Marta Cholewa
  3. Grażyna Dobrowolska
  4. Dariusz Guzik
  5. Anna Kozińska
  6. Magdalena Maj
  7. Leszek Miszczak
  8. Agnieszka Paszek
  9. Anna Smusz-Waberska

Uroczyste zakończenie roku szkolnego klas maturalnych:

  • spotkania z wychowawcami w klasach o godz. 12:20
  • wręczenie świadectw ukończenia szkoły na sali gimnastycznej o 13:30

 

Serdecznie zapraszamy wszystkich Rodziców o godzinie 17:00 na spotkanie z wychowawcami klas.

Przydział sal na spotkanie z Rodzicami - 25 IV 2013 o godzinie 17:00:

Lp. Klasa Nr sali Wychowawca klasy
1. I TOR 32 mgr Marzena Kostrzewa-Przemyk
2. I TE 42 mgr Magdalena Szczyrbowska
I TL
3. II TE 52 mgr Wanda Spora
II TOR
4. II TL 21 mgr Beata Wituła
II TOR
5. III TL 15 mgr Regina Kania
III TOR
6. III TE 12 mgr Ewa Wanot
7. II TKu 20 mgr Wioletta Ogiegło
8. I TR 17 mgr Katarzyna Szuster
I TAK
9. II TR w innym terminie
mgr inż. Wojciech Strączek
II TAK
10. III TAK 23 mgr inż. Leszek Miszczak
III TG
11. I TżiUG i 18 internat mgr inż. Maria Potyka
12. III TŻGD w innym terminie
mgr inż. Agnieszka Paszek
13. I a Tmech. 33 mgr Wirginia Fitowska
14. I b Tmech. 10 mgr Anna Jochemczyk
15. I Tbud. 26 mgr Marcin Krzywoń
16. I TInf. 13 mgr Ewelina Holesz
17. I TG 53 mgr Mirosława Tabath
18. II TInf. 51 mgr Roman Grygier
19. III TInf. 22 mgr Anna Świtlik
20. I TOT 24 mgr Marek Nierząd
I THot.
21. II THot. w innym terminie mgr Anna Kozińska
22. III THot. w innym terminie
mgr Wioletta Filipek
23. II TG 43 mgr inż. Małgorzata Pozimska
24. I a LO 28 mgr Michał Pudełko
25. I b LO 30 mgr Monika Kmieć
26. II a LO w innym terminie mgr Beata Skrzypczyk
27. II b LO 16 mgr Adam Michalik
28. I ZSZ 27 mgr Natalia Ruman

Ośrodek Kształcenia Zawodowego w Pszczynie zaprasza na kurs "Wychowawca wypoczynku dzieci i młodzieży".

Cel kursu:przygotowanie do pracy wychowawcy wypoczynku dzieci i młodzieży poprzez zapoznanie z obowiązkami wychowawcy, a w szczególności :ze sposobami organizowania zajęć,  z zasadami bezpieczeństwa uczestników grupy, z wymogami dotyczącymi sprawowania opieki nad uczestnikami grupy  w zakresie higieny, zdrowia, wyżywienia oraz innych czynności opiekuńczych, a także prowadzenia dokumentacji pracy wychowawcy, ze sposobami prowadzenia innych zajęć zleconych przez kierownika wypoczynku, ze sposobami opracowywania planów pracy wychowawczej grupy, zapoznaniem się z kartami kwalifikacyjnymi uczestników wypoczynku.

Czas trwania kursu: 36 godzin (w tym 18 godzin Teoria + 18 godzin Praktyka)

Warunki stawiane kandydatom: ukończone 18 lat.

Sposób sprawdzenia wiedzy: sprawdzian wiadomości przeprowadzony przez prowadzących zajęcia dydaktyczne. W trakcie kursu słuchacze otrzymają wzory dokumentów i druków,  z którymi będą mieli do czynienia w pracy wychowawcy wypoczynku dzieci i młodzieży (np. regulamin placówki, dziennik zajęć, plan pracy, karty kwalifikacyjne uczestników wypoczynku, i in.), w celu przygotowania słuchaczy do samodzielnego prowadzenia dokumentacji pedagogicznej.

Miejsce realizacji kursu:

Ośrodek Kształcenia Zawodowego w Pszczynie
ul. Kopernika 14
43-200 Pszczyna

bądź Szkoła, z której będzie odpowiednia ilość kandydatów na kurs, aby rozpocząć szkolenie

Cena za 1 osobę: od 150,00 do 200, 00 zł PLN (cena uzależniona od ilości osób na kursie)

Przewidywany termin kursu: Kwiecień/ Maj 2013 rok (po wcześniejszym zebraniu odpowiedniej ilości osób na kurs)

OŚRODEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO W PSZCZYNIE
43-200 PSZCZYNA, UL. KOPERNIKA 14
tel./fax. 32 210 53 88, tel. 697 818 699
www.zdz.katowice.pl, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Zapraszamy do zapoznania się z harmonogramem rekolekcji w dniach 25-27 luty 2013 roku oraz z godzinami dyżurów w szkole oraz internacie.

 

Serdecznie zapraszamy wszystkich Rodziców o godzinie 17:00 na spotkanie z wychowawcami klas.

Przydział sal na spotkanie z Rodzicami - 7 II 2013 o godzinie 17:00:

Lp. Klasa Nr sali Wychowawca klasy
1. I TOR 32 mgr Marzena Kostrzewa-Przemyk
2. I TE 42 mgr Magdalena Szczyrbowska
I TL
3. II TE 52 mgr Wanda Spora
II TOR
4. II TL 21 mgr Beata Wituła
II TOR
5. III TL 15 mgr Regina Kania
III TOR
6. III TE 12 mgr Ewa Wanot
7. II TKu. 41 mgr Wioletta Ogiegło
8. I TR 17 mgr Katarzyna Szuster
I TAK
9. II TR I 18 internat mgr inż. Wojciech Strączek
II TAK
10. III TAK 23 mgr inż. Leszek Miszczak
III TG
11. I TżiUG 20 mgr inż. Maria Potyka
12. III TŻGD I 8 internat mgr inż. Agnieszka Paszek
13. I a Tmech. 33 mgr Wirginia Fitowska
14. I b Tmech. 10 mgr Anna Jochemczyk
15. I Tbud. 26 mgr Marcin Krzywoń
16. I TInf. 53 mgr Mirosława Tabath
I TG
17. II TInf. 51 mgr Roman Grygier
18. III TInf. 22 mgr Anna Świtlik
19. I TOT 24 mgr Marek Nierząd
I THot.
20. II THot. 27 mgr Anna Kozińska
21. III THot. 40 mgr Wioletta Filipek
22. II TG 43 mgr inż. Małgorzata Pozimska
23. I a LO 28 mgr Michał Pudełko
24. I b LO 30 mgr Monika Kmieć
25. II a LO 25 mgr Beata Skrzypczyk
26. II b LO 16 mgr Adam Michalik
27. I ZSZ: rolnik inny termin mgr Natalia Ruman
I ZSZ: ogrodnik
I ZSZ: mechanik
I ZSZ: kucharz