Dziękujemy wszystkim uczestnikom, którzy wzięli udział w naszych ostatnich warsztatach florystycznych na temat tworzenia wianków wiosennych. To było niezapomniane doświadczenie, pełne kreatywności, śmiechu i pięknych kwiatów.
 
Temat: Wianek Wiosenny
Data: Czwartek, 21 marca
Godzina: 8:00-15:00
Prowadzący:Pracownia Roślinna - Wiktoria Pędzierska-Dokupil
 
Nasi utalentowani uczniowie przeżyli magiczne chwile, ucząc się podstaw sztuki florystycznej i tworząc swoje własne wianki wiosenne. Dzięki pomocy naszych doświadczonych instruktorów, każdy z nich mógł wyrazić swoją wyjątkową wizję i stworzyć unikalne arcydzieło.
 
Podczas warsztatów uczestnicy mieli okazję:
- poznać różnorodność kwiatów i zielonych dodatków idealnych do wianków wiosennych,
- nabyć umiejętności tworzenia wianków krok po kroku, od przygotowania materiałów po wykończenie,
- skorzystać z indywidualnego wsparcia i porad od naszych profesjonalnych florystów,
- wyjść z gotowym wiankiem w ręce oraz uśmiechem na twarzy.
 
Dumni jesteśmy z kreatywności i zaangażowania naszych uczestników. Ich wianki wiosenne są nie tylko wyrazem piękna natury, ale także ich własnych pomysłów i pasji. Dziękujemy również pani prowadzącej Wiktorii Pędzierskiej-Dokupil za wsparcie, wiedzę i zaangażowanie. Nie możemy się doczekać kolejnych spotkań pełnych kwiatowych inspiracji i twórczych wyzwań.
Po zakończonych zajęciach uczniowie otrzymali certyfikat poświadczający uczestnictwo w warsztatach.
 
Do zobaczenia na kolejnych wydarzeniach!



Uczniowie klasy trzeciej technikum budowlanego obserwowali i wysłuchali w kinie „Na Starówce” w Żorach, 14 marca 2024 r., dwóch tur powiatowych debat oksfordzkich pod hasłem „Ekologicznie świadomi”, pomiędzy uczniami żorskich szkół. Tematem wiodącym debat były odnawialne źródła energii jako tanie źródło energii elektrycznej. Wydarzenie zorganizowane zostało w ramach projektu pn. „Kompleksowe działania na rzecz poprawy efektywności energetycznej budynków Szkoły Podstawowej nr 4 i Technikum nr 1 w Żorach”, dofinansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego EOG 2014-2021 w ramach programu: „Środowisko, Energia i Zmiany klimatu”, obszar programowy: Energia.

Wcześniej uczniowie odwiedzili Zespół Parkowo-Pałacowy w Baranowicach. Przyszli technicy wysłuchali historii obiektu. Zobaczyli pamiątki, które pozostały z dawnych czasów. Przemaszerowali po korytarzach zabytkowego budynku, aby ocenić wkład pracy budowlańców, architektów, konstruktorów oraz konserwatorów zabytków.

Odrestaurowany zabytkowy obiekt zachwyca swoim pięknem. Przy obiekcie przeprowadzone zostały kompleksowe działania, polegające na renowacji pochodzącego z XVII wieku Pałacu oraz zagospodarowaniu jego otoczenia i znajdującego się przy nim parku w stylu angielskim, z licznymi starymi drzewami i pomnikami przyrody.




Dziękujemy Wam za ogromne zaangażowanie podczas zbierania Talenciaków w ramach akcji "Szkoły Pełne Talentów". Wspólnymi siłami zebraliśmy 1500 sztuk, które pozwoliły nam wybrać szesnaście gier towarzyskich, logicznych, rozwijających umiejętności strategiczne czy matematyczne. Część z nich trafiła do szkolnej biblioteki a reszta do internatu  - z myślą o naszych Mieszkańcach. Jeśli chcesz zagrać, zapraszamy Cię do biblioteki!
 

Wycieczka odbyła się w piątek 17 listopada. Uczestnikami wycieczki byli uczniowie Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 w Pszczynie (wśród nich uczestnicy zajęć pozalekcyjnych POPP). Plan wycieczki przewidywał spacer po Krakowie oraz grę uliczną Stadtralley.

Stadtralley to zabawa uliczna, w której uczniowie biorą bardzo chętnie udział.

Uczniowie zaopatrzeni w mapy oraz kartki z zadaniami w języku niemieckim wyruszają w celu rozwiązania zadań. Pracują w grupach spacerując po Krakowie i szukając obiektów, które mogą przynieść odpowiedź na często trudne pytania. Zabawa dostarcza oprócz sfery edukacyjnej sporo zabawy, radości i emocji.

DLACZEGO WARTO ZORGANZOWAĆ TAKĄ FORMĘ INTEGRACJI?

· Ponieważ uczniowie odkrywają najpiękniejsze miejsca Krakowa

· Świetnie się bawią, przeżywają niezapomnianą przygodę

· Sami zdecydują gdzie pójść i co odkryć

· Mają możliwość zmierzenia się z nietypowymi wyzwaniami

· Mogą wykazać się kreatywnością, umiejętnością niestandardowego myślenia

· Sprawdzają swoje możliwości współdziałania w grupie

· Ale również… mogą zintegrować się z koleżankami i kolegami, zwiększyć wzajemne zaufanie w grupie, określić rolę i znaczenie poszczególnych osób w zespole, ale przede wszystkim dobrze się bawić.


27 października klasa 2 Tre wzięła udział w wystawie „Jan Matejko malarz i historia” w Muzeum Narodowym w Krakowie. Spotkanie z wielkim artystą rozpoczęło się od lekcji muzealnej, w trakcie której uczniowie poznali wiele interesujących ciekawostek, informacji o życiu malarza i czasach, w których żył. Nie zabrakło też okazji do pracy w grupach. Odpowiadając na pytania przewodniczki, szukając współczesnych odpowiedników postaci znajdujących się na obrazach, uczniowie mogli jeszcze dokładniej poznać treść prac Matejki, czy intencje samego autora. Lekcja muzealna była dla młodzieży doskonałą zabawą w odkrywanie twórczości Jana Matejki oraz jego warsztatu, tego jak tworzył obrazy i próbą zinterpretowania stworzonych przez niego dzieł.



 

W dniach 10-11 października i 12-13 października dwie grupy uczniów PZS nr 2 w Pszczynie, uczestniczyły w wycieczce do Berlina. Organizatorem wycieczki była pani Beata Wituła, we współpracy z paniami Ewą Wanot, Joanną Grabiec i Marzeną Kostrzewą- Przemyk. Wrażeń było co niemiara. Mur Berliński ze słynną East Side Gallery. Wyjazd na Wieżę Telewizyjną, skąd rozpościera się cudowna panorama Berlina. Rejs statkiem po Sprewie. Ratusz Miejski. Kościół Maryjny z późnogotyckim malowidłem ściennym przedstawiającym Danse Macabre-  taniec śmierci.
Uniwersytet Humboldta i plac przed nim, gdzie znajduje się instalacja Pusta Biblioteka, przypominająca noc 10 maja 1933 roku, kiedy to w wielu niemieckich miastach zapłonęły stosy z książkami autorów uznanych za antyniemieckich. Spacer przepiękną i długą na 1,5 km Unter Den Linden Strasse od Alexanderplatz aż do Bramy Brandenburskiej. Budynek Reichstagu.
Pomnik Pomordowanych Żydów Europy.
I wreszcie po zapadnięciu zmroku Festiwal Światła, podczas którego, przy wtórze muzyki, międzynarodowi artyści zaprezentowali projekcje video i instalacje świetlne, zmieniając liczne znane budynki w pełne ciepłych kolorów  dzieła sztuki.


Dzień Ady Lovelace jest obchodzony w każdy drugi wtorek października, by uczcić wkład wielu kobiet w rozwój informatyki, nauk ścisłych, technologii, inżynierii i matematyki. Na co dzień kobiety w tych dziedzinach są mniej widoczne, co sprawia, że góruje pogląd, że to branża typowa męska, a to niestety zniechęca dziewczęta i kobiety do zainteresowania się tymi dziedzinami.

Kim była Ada Lovelace wyjaśnia przygotowany na tę okazję ten filmik: https://www.youtube.com/watch?v=tToYiStDxuY

Plakaty z wizerunkami Ady Lovelace i Grace Hopper (pionierki informatyki mającej duży wkład w rozwój języków programowania), które pojawiły się w szkole, przygotowali uczniowie klas II, często z pomocą algorytmów sztucznej inteligencji.

W poniedziałek, 9 października br., uczniowie klasy 1Tf (technik fotografii) wraz z wychowawcą odwiedzili nowo powstały punkt doradztwa dla młodzieży w Powiatowym Urzędzie Pracy w Pszczynie. Uczniowie są autorami specjalnej ścianki w pomieszczeniu, którą pod kierunkiem nauczyciela Tadeusza Janosza wymyślili i zaprojektowali. Znajduje się na niej tapeta z przekazem w zakresie celów, patrzenia w przyszłość i tego, czym młodzi ludzie powinni kierować się, dokonując wyborów w swojej ścieżce zawodowej.