Powiatowy Zespół Szkół nr 2 im. Karola Miarki w Pszczynie
Przełącz nawigację
  • logeko2.jpg
  • tekst_o_rankingu_3.jpg
  • geodetki3.JPG
  • DSC_0116.JPG
  • baner-portugalia-3.JPG
  • rozdanie2.JPG
  • tele.JPG
  • DSC_0198.JPG
  • 3maja.jpg
Previous Next Play Pause
123456789
  • Jesteś tutaj:  
  • Strona główna

Szkoła

  • Strona główna
  • Kontakt
  • Powiat bez baraier
  • Sekretariat
  • Harmonogram godzin lekcyjnych
  • Gabinet Medycyny Szkolnej
  • Podręczniki szkolne
  • Harmonogram roku szkolnego
  • Internat
  • Projekty unijne
  • Praktyki zawodowe
  • Kwalifikacyjne kursy zawodowe
  • Samorząd Szkolny
  • Osiągnięcia
  • Pracownicy szkoły
  • Dokumenty szkolne
  • Basen
  • Historia sportu w szkole
  • Kariera i Kompetencje - Strefa Zawodowców
  • Przyjaciele Szkoły
  • Ochrona danych osobowych
  • Polityka prywatności
  • Wywiadówki i konsultacje
  • Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
  • Biuletyn Informacji Publicznej
  • ePUAP
  • English

Współpraca

Powiat Pszczyński
Erazmus
Powiatowe Ognisko Pracy Pozaszkolnej
Odpowiedzialność i wrażliwość kluczem do lepszego świata
Fundacja Akademia Łukasza Piszczka
Cisco Networking Academy

Egzaminy

  • Egzamin poprawkowy

Rekrutacja

  • Nabór elektroniczny 2025/2026
  • Kursy kwalifikacyjne
  • Kryteria naboru
  • Kierunki kształcenia

Inne informacje

  • Szkoły partnerskie
  • GASTRO - informacje
  • PILGRIM
  • Spacer po szkole
  • Obiekty szkolne i wyposażenie
  • Konkursy
  • Oferty pracy
  • Dyżury nauczycielskie
  • Warsztaty kulinarne - ogłoszenia i relacje
  • Galeria zdjęć
  • Komisja socjalna
  • Pobieralnia
  • Sport w szkole
  • Koła zainteresowań
  • 70-lecie szkoły
  • PZS2 Pszczyna - Job Shadowing
  • Polityka antymobingowa
  • Deklaracja dostępności
  • Aktywna tablica
  • Dofinansowanie

Spacer po szkole

2_0.jpg

MISTRZOSTWA SZKOŁY W LEKKOATLETYCE

  • Drukuj

MISTRZOSTWA SZKOŁY W LEKKOATLETYCE

Data: 13.09.2013 (piątek)

Miejsce: boisko PZS nr 2

Godzina i miejsce zbiórki zawodników: 12:00 (po 4 lekcji na boisku)

Program zawodów:

12:00 - zbiórka na boisku asfaltowym i otwarcie zawodów

12:15 - bieg na 100 m dziewczęta

12:15 - pchnięcie kulą chłopcy

12:15 - skok w dal dziewczęta

12:35 - bieg na 100 m chłopcy

12:55 - bieg na 1 okrążenie dziewczęta

13:00 - skok w dal chłopcy

13:00 - pchniecie kulą dziewczęta

13:05 - bieg na 1 okrążenie chłopcy

13:15 - bieg na 800 m dziewczęta

13:30 - bieg na 1500 m chłopcy

14:00 - podsumowanie zawodów z LA, rozdanie nagród dla najlepszych

Program minutowy może ulec zmianie!

W przypadku deszczu, złej pogody zawody zostaja przenieśione na inny termin.

Pobierz dokument z regulaminem zawodów lekkoatletycznych 2013 w formacie PDF.

 

RAJD ROWEROWY

  • Drukuj

Zapraszamy na Rajd Rowerowy "Nad Jezioro Paprocańkie" 14.09.2013 r.

Zbiórka pod szkołą ul. Szymanowskiego 12 o godzinie 8:45.

Więcej informacji i zapisy u P. A. Kozińskiej (w-f).

W razie niepogody (deszcz) termin zostanie zmieniony.

 

Chodź, opowiem ci bajeczkę...

  • Drukuj

Pobierz regulamin konkursu w formacie PDF.

 

Konkurs fotograficzny - JESTEM STĄD

  • Drukuj

Pobierz dokument z oświadczeniem do konkursu fotograficznego - JESTEM STĄD w formacie PDF.

Pobierz dokument z plakatem zachęcającym do udziału w konkursie fotograficznym - JESTEM STĄD w formacie PDF.

Pobierz dokument z regulaminem konkursu fotograficznego - JESTEM STĄD w formacie PDF.


Rekrutacja do projektu "Mam zawód - mam pracę w regionie" w roku szkolnym 2013/2014

  • Drukuj

Przypominamy wszystkim uczniom, że trwa już rekrutacja do trzeciej, ostatniej edycji  projektu systemowego ?Mam zawód - mam pracę w regionie" realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013, Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.

TERMIN REKRUTACJI: od 2 września 2013 r. do 4 października 2013 r.

Zaplanowane w ramach projektu działania:

  • udzielenie kompleksowego wsparcia uczniom z zakresu doradztwa zawodowego grupowego i indywidualnego;
  • zajęcia wyrównawcze m.in. z matematyki, fizyki;
  • zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne m.in. z j. angielskiego, matematyki;
  • kursy, w tym kursy certyfikowane m.in.: kurs na kierowcę - operatora wózka jezdniowego (w tym bezpieczna wymiana butli), kurs przygotowawczy SEP 1 kv, kurs - obrabiarki CNC, carvingu I stopnia, kelnerski, barmański I stopnia, CAFE - BARISTA, florystyczny, fotografii cyfrowej I stopnia, obsługi programu ?Subiekt GT?, obsługi programu SYMFONIA I + II + III, obsługi programu AutoCad, obsługi programu ?Księgowość w działalności gospodarczej?, grafiki komputerowej ?Tworzenie stron internetowych?, obsługi kas fiskalnych ?Nowoczesny sprzedawca?, kurs języka angielskiego dla danego zawodu, stylizacji paznokci, wizażu;
  • praktyki/staże zawodowe m.in. w branży: spożywczej, mechanicznej, informatycznej, elektronicznej, geodezyjnej, reklamowej, mechatronicznej, transportowo-spedycyjnej;
  • wizyty studyjne u pracodawców m.in.: Fiat Auto-Poland Zakład Tychy, ZAMEL Sp. z o.o., Inter-Grabex Logistic Sp z o.o., Gospodarstwo Szkółkarskie KAPIAS, Geo-Surveying, Grupa Terrabit Janusz Hess , Advicom Spółka z o.o., WODMETAL, Transport Międzynarodowy i Krajowy Tomasz Dzida Sp. z o.o., Hotel Gołębiewski w Wiśle, RAFAKO S.A., Vulcan Sp. z o.o.;

Dodatkowo uczestnicy projektu będą mieli możliwość skorzystania z kursów on-line, dostępnych na specjalnie przygotowanej do tego celu platformie e-learningowej. Na platformie tej dostępne będą 3 bloki szkoleniowe, podzielone na kursy przygotowujące do matury, kursy wyrównujące dysproporcje edukacyjne oraz kursy dodatkowe, poszerzające wiedzę.

Warunki udziału w projekcie:

  1. Uczestnikiem Projektu może być osoba, która w chwili podpisywania deklaracji uczestnictwa spełnia łącznie następujące kryteria:
    1. kształci się w szkole (zasadniczej szkole zawodowej lub technikum) biorącej udział w Projekcie;
    2. nie była Uczestnikiem Projektu w poprzednim roku szkolnym;
    3. nie jest uczestnikiem innego projektu realizowanego w ramach Działania 9.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013.
  2. Warunkiem ubiegania się o udział w Projekcie jest złożenie przez Kandydata, następujących dokumentów:
    1. formularza zgłoszeniowego do Projektu (Załącznik nr 1);
    2. oświadczenia Uczestnika Projektu (Załącznik nr 2);
    3. wypełnionej ankiety rekrutacyjnej (Załącznik nr 3).

Szczegółowe informacje na temat uczestnictwa w Projekcie można znaleźć w "Regulaminie rekrutacji i uczestnictwa w projekcie" oraz na stronie: www.e-zawodowcy.eu

Wypełnione i podpisane dokumenty przyjmowane będą w terminie od 2 września 2013 r. do 4 października 2013 r. w sekretariatach szkół biorących udział w projekcie. Kontakt: Wydział Oświaty i Zdrowia Starostwa Powiatowego w Pszczynie przy ul. 3 Maja 10, pokój nr 39, tel. (32) 449 23 08.

Dokumenty dostępne również w sekretariatach szkół. Pełną informację można znaleźć na stronie WWW powiatu.

 

WSPOMNIENIE WAKACJI

  • Drukuj

Uczniowski Klub Sportowo ? Turystyczny ?DIABLAK?

Powiatowe Ognisko Pracy Pozaszkolnej w Pszczynie

Zakład Fotograficzny Pana Marka Grucki

 

zapraszają uczniów do wzięcia udziału w

 

II DZIENNIKARSKO ? FOTOGRAFICZNYM KONKURSIE

?WSPOMNIENIE WAKACJI?

 

KONKURS OBJĘTY JEST PATRONATEM

STAROSTY PSZCZYŃSKIEGO

ORAZ BURMISTRZA MIASTA PSZCZYNA

 

Szczegóły i regulamin konkursu na:

www.skkt-diablak.pszczyna.edu.pl

www.popp.powiat.pszczyna.pl

 

Na laureatów czekają interesujące i atrakcyjne nagrody!!!

 

Pobierz dokument z regulaminem konkursu w formacie PDF.

 

WTOREK 3.09.2013

  • Drukuj

8.30 ? 12.30

Zajęcia z wychowawcami ? klasy pierwsze:

  • sprawy organizacyjne,
  • zajęcia integracyjne,
  • poznanie obiektów szkolnych (pracownie, obiekty sportowe, biblioteka, gabinet pedagoga, gabinet higienistki, internat),
  • zapoznanie z funkcjonującymi w szkole regulaminami i dokumentami,
  • zapoznanie z przepisami BHP, zasadami bezpiecznego poruszania się po terenie szkoły ? między budynkami, pracowniami oraz w drodze do i ze szkoły,
  • zapoznanie z kalendarzem roku szkolnego 2013/2014,
  • plan lekcji,
  • poinformowanie o działających w szkole zajęciach pozalekcyjnych,
  • ubezpieczenie ? do 20.09.

Przydział sal dla klas pierwszych:

  • I Tor (J. Woźnica) ? Bogedaina, sala 18,
  • I Tle (I Sekta) ? Bogedaina, sala 7,
  • 1 TMa (L. Kondzielnik) ? sala 52,
  • 1 TMb (M. Puchała) - sala 27,
  • I Tinf. (B. Łupińska) ? sala 21,
  • I Hot (D. Garbocz) ? sala 30,
  • I Tkg (R. Jarosz)- sala 24,
  • I Trb (E. Baca) ? sala 42,
  • I Tż (B. Łuka) ? sala 32,
  • I LO a (J. Koczuba) ? sala 33,
  • I LO b (R. Link) ? sala 25,
  • I ZSZ (J. Mroczkowska) ? czytelnia.

Zajęcia z wychowawcami ? klasy pozostałe:

  • sprawy organizacyjne,
  • przypomnienie funkcjonujących w szkole regulaminów i treści dokumentów,
  • przypomnienie przepisów BHP, zasad bezpiecznego poruszania się po terenie szkoły ? między budynkami, pracowniami oraz w drodze do i ze szkoły,
  • zapoznanie z kalendarzem roku szkolnego 2013/2014,
  • plan lekcji i zajęć,
  • wybór samorządu klasowego,
  • przypomnienie o działających w szkole zajęciach pozalekcyjnych,
  • zapoznanie z terminami i zasadami egzaminów zewnętrznych (klasy maturalne),
  • zaplanowanie wycieczek,
  • ubezpieczenie ? do 20.09,
  • informacja nt. programu ?Mam zawód ? mam pracę w regionie?,
  • porządkowanie pracowni oraz wyznaczonych terenów wokół szkoły.

Przydział terenów wokół szkoły (pracowni) do poszczególnych klas:

  • III LO a (B. Skrzypczyk) ? Bogedaina, sala10,
  • III LO b (A. Michalik) ? Bogedajna, sala 6,
  • II LO a (M. Pudełko) ? sala 28 oraz chodnik od bramy głównej do parkingu (kort),
  • II LO b (M. Kmieć) ? sala 26 i pod opieką wychowawcy ( w porozumieniu z B. Machalicą) ? tereny i boiska sportowe,
  • III ­Tg (M. Pozimska) ? sala 43 i teren przed ogrodzeniem szkoły, wzdłuż ul. Szymanowskiego (kamizelki),
  • IV Tak (L. Miszczak) ? sala 23 i teren przed szkołą (trawnik, chodnik, pojemniki, skalniaki)) ? w porozumieniu z nauczycielami TAK,
  • IV Tg ( L. Miszczak) ?sala 23 i teren od pierwszej bramy wjazdowej/furtki wejściowej wzdłuż do parkingu (kort),
  • II TB (M. Krzywoń ) ? Bogedaina, sala 19,
  • II Ti (M. Rołka) ? Bogedaina, sala 8,
  • VI Ti (A. Świtlik) ? sala 22 i teren od drugiej bramy wjazdowej do garaży (prawa strona),
  • III Ti (R. Grygier) ? sala 41 i teren od drugiej bramy wjazdowej do garaży (prawa strona),
  • III Tar (W. Strączek) ? sala nr 51 i działki szkolne /kolekcje roślin,
  • II Tar (K. Szuster) ? sala 17 i teren przed wejściem do biur Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa,
  • IV g (A. Paszek) ? sala i8 oraz pracownie gastronomiczne ?internat,
  • II Tż ( M. Potyka) ? sala i 18 oraz pracownie gastronomiczne ?internat,
  • III Tku (W. Ogiegło) ? sala 15 i pojemniki oraz nasadzenia za szkołą (parking wewnętrzny),
  • III Tho (A. Kozińska) ? sala 40 i obiekty sportowe, teren za pływalnią i chodnik wzdłuż przewiązki, wejście do szkoły od strony sali gimnastycznej,
  • IV Tho ( W. Filipek) sala 39 i teren za pływalnią i chodnik wzdłuż przewiązki, wejście do szkoły od strony sali gimnastycznej,
  • II Hot (M. Nierząd) ? sala 24 i obiekty sportowe,
  • II TMa (W. Fitowska) ? sala 21 i teren od placu manewrowego do Budynku Powiatowego Zarządu Dróg,
  • II TMb (A. Jochemczyk) ? sala 13 i teren za internatem,
  • IV T lor (R. Kania) ? Bogedaina, sala 9 (PC)i teren wokół budynków szkoły,
  • IV Te (E. Wanot) ? Bogedaina, sala 11 i teren wokół budynków szkoły,
  • II Tor (M. Kostrzewa ? Przemyk ? Bogedaina, sala 17 i teren wokół budynków szkoły,
  • II Tle ( M. Szczyrbowska) ? Bogedaina, sala 2 i teren wokół budynków szkoły,
  • III Teo (A. Bryll) ? Bogedaina, sala 4 i teren wokół budynków szkoły,
  • III lor (B. Wituła) ? Bogedaina, sala 5 i teren wokół budynków szkoły,
  • II Tg (M.Tabath) ? sala 53 i droga od parkingu (kort) do kolekcji żywopłotów),
  • II ZSZ (N. Ruman) ? wycieczka ? Muzeum Prasy Śląskiej.

Worki na śmieci i sprzęt - do odbioru u Pani Woźnej

 

Szkolenie płetwonurków

  • Drukuj

Z przyjemnością informujemy, że nasi kadeci z klasy policyjnej 2012/2013 zakończyli pozytywnie szkolenie płetwonurków w Centrum Nurkowym EdenSport.

Z całego materiału zdjęciowego i filmowego, który został stworzony w czasie szkolenia, powstał krótki film, pokazujący "Jak wyglądało szkolenie". Serdecznie zapraszamy do jego obejrzenia.

SENTYMENTY 2013

  • Drukuj

Zapraszamy do udziału w konkursie "Sentymenty 2013", który odbędzie się 20 września 2013 roku w sali widowiskowej PCKul. Gwiazdą wieczoru będzie Zespół Stare Dobre Małżeństwo. Karty zgłoszenia będą przyjmowane do 15 września.

Pobierz regulamin wraz z kartą zgłoszenia w formacie PDF.

 

Bilety miesięczne

  • Drukuj

2 września 2013 roku, Firma transportowa Daltrans rozpocznie przewóz młodzieży do szkół na trasie Strumień -Zabłocie Pszczyna.

Aby usprawnić organizacyjnie sprzedaż biletów miesięcznych proponujemy dokonać zakupu wcześniej (przed rozpoczęciem roku szkolnego).

W Strumieniu będzie można nabyć bilet miesięczny dnia 30.VIII w godzinach od 18 - 20 w Restauracji Nova (w innych miejscowościach sprzedaż biletów pod podanymi numerami poniżej). Osoby, którym nie uda się kupić biletu w podanym wyżej terminie, będą miały możliwość nabycia biletu 2 września bezpośrednio u kierowcy.

Oto numery kontaktowe osób ?łącznik?w? z firmą. Zachęcamy do telefonowania w razie jakichkolwiek pytań.

  • Strumień - 505 018 396
  • Zabłocie - 604 735 431
  • Wisła Mała - 795 835 155
  • Wisła Wielka - 601 331 057

2 września będą dwa przewozy w/g rozkładu porannego oraz dwa przejazdy powrotne o godz.11.00 i 13.00 (przystanki w/g rozkładu jazdy).

Lp. Przystanki S S Przystanki S S
1 Zbytków 06:45 X Pszczyna Park 14:20 15:35
2 Strumień DK 06:50 X Pszczyna Szpital 14:25 15:40
3 Strumień Rynek 06:52 07:57 Pszczyna ul. Cieszyńska 14:28 15:42
4 Zabłocie Centrum 06:57 08:03 Łąka kol. 14:30 15:44
5 Wisła Mała kol. 07:02 08:07 Łąka Gospoda 14:32 15:46
6 Wisła Mała skrz. 07:04 08:09 Łąka Madera 14:33 15:47
7 Wisła Wielka os. 07:06 08:11 Wisła Wielka kol. 14:35 15:49
8 Wisła Wielka II 07:08 08:13 Wisła Wielka I 14:36 15:50
9 Wisła Wielka I 07:10 08:15 Wisła Wielka II 14:38 15:52
10 Wisła Wielka kol. 07:11 08:16 Wisła Wielka os. 14:40 15:54
11 Łąka Madera 07:13 08:18 Wisła Mała skrz. 14:42 15:56
12 Łąka Gospoda 07:14 08:19 Wisła Mała kol. 14:44 15:58
13 Łąka kol. 07:16 08:21 Strumień Rynek 14:47 16:01
14 Pszczyna ul. Cieszyńska 07:18 08:23 Zabłocie Centrum 14:55 16:09
15 Pszczyna Szpital 07:21 08:26 Strumień DK X 16:15
16 Pszczyna Park 07:26 08:31 Zbytków X 16:20

Rozdanie dyplomów!

  • Drukuj

Rozdanie dyplomów potwierdzających kwalifikacje zawodowe odbędzie się 30 sierpnia 2013 r. o godz. 9.00.

 

Dowóz do szkoły z Zabłocia, Strumienia!

  • Drukuj

Dnia 6 sierpnia odbyło się zebranie z przedstawicielem Firmy Transportowej Daltrans, na którym ustalono: firma rozpoczyna działalność od września na trasie Zabłocie ? Strumień - Pszczyna, autobus będzie zatrzymywał się na całej trasie do Pszczyny. W Pszczynie pierwszy przystanek będzie przy szpitalu oraz drugi docelowy przy szkole (ul. Szymanowskiego 12). Początkowo będą tylko dwa przejazdy - rano z Zabłocia o 6.50 przez Strumień (7.00) oraz 8.00 i powrót popołudniowy spod szkoły o 14.20 i 15.20. Póki co, będą to kursy zamknięte, dlatego jeśli ktoś nie dotarł na zebranie, a chce jeździć z nowym przewoźnikiem, można wpisywać się jeszcze na utworzoną już listę zainteresowanych.

Pod tymi numerami wybrane osoby będą  zapisywać chętnych i udzielać szczegółowych informacji:

  • Zabłocie - 604 735 431
  • Strumień - 505 018 396
  • Wisła Mała - 795 835 155
  • Wisła Wielka - 601 331 057

 

Szósta edycja konkursu "Matma mnie kręci"

  • Drukuj

Stowarzyszenie Nauczycieli Matematyki obejmuje honorowym patronatem Szóstą edycję konkursu filmowego promującego matematykę ?matma mnie kręci? organizowaną przez Firmę Zibi SA.

Konkurs zostanie przeprowadzony według analogicznych zasad jak w ubiegłym roku:

  1. Zadaniem uczestników będzie przygotowanie filmu promującego matematykę
  2. Film nie może być krótszy niż 1 minuta i dłuższy niż 3
  3. Wszystkie filmy zostaną umieszczone na kanale ?Kalkulatory? na portalu YouTube (http://www.youtube.com/user/kalkulatory)
  4. Filmy będzie można nadsyłać od połowy sierpnia do końca października.
  5. W listopadzie filmy zostaną ocenione przez internautów.
  6. Do finału przejdzie około 30 najwyżej ocenionych + do 10 filmów ze zgłoszeń specjalnych.
  7. W grudniu jury wyłoni zwycięzców, skład jury będzie podobny jak w ubiegłym roku
  8. Nagrodą główną będzie kwota 10 tys. zł
  9. Żadne zapisy regulaminu nie zobowiązują autora filmu do umieszczania w nim treści związanych z kalkulatorami lub marką Casio. Nie jest to w sposób bezpośredni ani pośredni także w żaden sposób ujęte w kryteriach oceny prac. Ewentualne tego typu działania będą wyłącznie niezależną decyzją autora.

Konkurs cieszy się dużym zainteresowaniem mediów. W ubiegłym roku ok. 10 minutowa informacja pojawiła się w TVP1. Filmy z wszystkich edycji są cały czas dostępne w Internecie a łączna liczba wyświetleń przekroczyła 1 mln.

Jesteśmy przekonani, że konkurs przyczynia się w istotnym stopniu do kreowania pozytywnego wizerunku matematyki w naszym społeczeństwie.

Załączniki:

  1. Regulamin konkursu
  2. Oświadczenie

 

Wyprawka szkolna - 2013 r.

  • Drukuj

Wyprawka szkolna - 2013 r.

dot. Rządowego programu pomocy uczniom w 2013 r. - ?Wyprawka szkolna?

Wniosek o udzielenie pomocy finansowej uczniom, w roku szkolnym 2013/2014, na zakup podręczników i materiałów dydaktycznych składa się do dyrektora szkoły, do której uczeń będzie uczęszczał w roku szkolnym 2013/2014. Termin składania wniosków, ustalony przez Burmistrza Pszczyny, dla szkół mających siedzibę na terenie gminy Pszczyna: do dnia 06.09.2013 r.

Pomoc udzielana jest na wniosek rodziców ucznia (prawnych opiekunów, rodziców zastępczych), a także nauczyciela, pracownika socjalnego lub innej osoby, za zgodą przedstawiciela ustawowego lub rodziców zastępczych.

1. Uczniowie rozpoczynający w roku szkolnym 2013/2014 naukę w klasie II szkoły ponadgimnazjalnej (zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego i technikum):

- pomoc dla uczniów z rodzin, w których dochód na osobę nie przekracza kryterium dochodowego na osobę w rodzinie, o którym mowa w art. 8 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 182 z późn. zm.) tj. 456,00 zł netto na osobę - do wniosku należy dołączyć zaświadczenie o wysokości dochodów. W uzasadnionych przypadkach do wniosku można dołączyć - zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów - oświadczenie o wysokości dochodów. W przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia, którego rodzina korzysta ze świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej w formie zasiłku stałego lub okresowego, można przedłożyć - zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów - zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pieniężnych w formie zasiłku stałego lub okresowego;

- pomoc dla uczniów pochodzących z rodzin niespełniających kryterium dochodowego tj. 456,00 zł netto na osobę (z ustawy o pomocy społecznej) - w przypadkach określonych w art. 7 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej - do wniosku, zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów, należy dołączyć uzasadnienie;

- pomoc dla ucznia: słabowidzącego, niesłyszącego, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej - posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 71b ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty - do wniosku - zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów - należy dołączyć kopię orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną, w tym poradnię specjalistyczną.

2. Uczniowie rozpoczynający w roku szkolnym 2013/2014 naukę w klasie I i III zasadniczej szkoły zawodowej, I i III liceum ogólnokształcącego, I i III technikum, liceum profilowanego, technikum uzupełniającego:

- pomoc dla ucznia: słabowidzącego, niesłyszącego, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej - posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 71b ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty - do wniosku - zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów - należy dołączyć kopię orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną, w tym poradnię specjalistyczną.

Koszt zakupu podręczników do kształcenia ogólnego, w tym podręczników do kształcenia specjalnego, dopuszczonych do użytku szkolnego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, a w przypadku uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym lub znacznym - również koszt zakupu materiałów dydaktycznych po przedłożeniu dowodu zakupu, do wysokości wartości pomocy zwraca Burmistrz Pszczyny za pośrednictwem Pszczyńskiego Zarządu Edukacji - dowody zakupu podręczników należy przedłożyć w Pszczyńskim Zarządzie Edukacji, 43-200 Pszczyna, ul. Zdrojowa 4, pokój 112, tel. 32 210-21-93.

W przypadku zakupów indywidualnych dowodem zakupu jest faktura VAT wystawiona imiennie na ucznia, rodzica (prawnego opiekuna, rodzica zastępczego), rachunek, paragon lub oświadczenie o zakupie odpowiednio podręczników lub materiałów dydaktycznych. W przypadku zakupu dla grupy uczniów, potwierdzenie zakupu wystawia podmiot dokonujący zakupu na podstawie faktury VAT i listy uczniów. W przypadku złożenia oświadczenia do oświadczenia należy dołączyć informację o rozliczeniu wydatków tylko w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w 2013 r. - ?Wyprawka szkolna?

Wszelkie niezbędne informacje można znaleźć na stronach:

  • http://www.men.gov.pl w zakładce: ?Finanse na edukację?
  • http://www.pze.bip.net.pl/?a=3909 BIP Pszczyńskiego Zarządu Edukacji w Pszczynie

Do pobrania:

Pobierz dokument z wnioskiem w formacie PDF.

Pobierz dokument z informacją dotycząca sposobu ustalania dochodu rodziny ucznia w formacie PDF.

Podstawa prawna:

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 lipca 2013 r. w sprawie szczegółowych warunków udzielania pomocy finansowej uczniom na zakup podręczników i materiałów dydaktycznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 818).

 

Gdy żar leje się z nieba...

  • Drukuj

Zapraszamy na kryty basen w Powiatowym Zespole Szkół nr 2 w Pszczynie! Szczegółowy plan godzin otwarcia znajduje się tutaj...

Upragnione wakacje!

  • Drukuj

28 czerwca 2013 roku nadszedł wreszcie wyczekiwany przez wszystkich dzień ? zakończenie roku szkolnego! W odświętnych strojach i wyjątkowo dobrych humorach uczniowie uczestniczyli najpierw w uroczystej akademii, podczas której wręczono nagrody najlepszym spośród nich. Po jej zakończeniu spotkali się jeszcze na moment ze swoimi wychowawcami w salach lekcyjnych, aby już za chwilę wyruszyć na zasłużone wakacje...

Życzymy wszystkim fantastycznych letnich przygód, niezapomnianych wrażeń i ponownego spotkania we wrześniu!

Galeria zdjęć - Szkoła - Wydarzenia szkolne - 2013.06.28 - Zakończenie roku szkolnego 2012/2013Galeria zdjęć - Szkoła - Wydarzenia szkolne - 2013.06.28 - Zakończenie roku szkolnego 2012/2013 (98)

 

Akademia Cisco w naszej szkole

  • Drukuj

Współpracując z firmą CISCO SYSTEMS oferujemy naszym uczniom możliwość wzięcia udziału w bezpłatnym kursie "IT Essentials: PC Hardware and Software". Kurs IT Essentials: PC Hardware and Software umożliwia zdobycie gruntownej wiedzy na temat działania sprzętu komputerowego, systemów operacyjnych oraz elementów składowych komputera.

Każdy uczeń naszej szkoły będzie mógł bezpłatnie uczestniczyć w szkoleniach i po zdaniu końcowego egzaminu otrzymać oficjalny certyfikat CISCO.

Kurs IT Essentials PC Hardware and Software jest autoryzowanym szkoleniem przygotowującym do zdawania egzaminu certyfikacyjnego CompTIA A+ i stanowi podstawę rozwoju przyszłej kariery zawodowej.

 

Wycieczka do Zwardonia

  • Drukuj

W dniach 26-27.06.2013 odbył się V rajd górski. Grupa miłośników turystyki górskiej pod opieką mgr Anny Kozińskiej i mgr Bogusławy Machalicy pojechała w Beskid Żywiecki, by mile na łonie natury spędzić ostatnie dni roku szkolnego. Nasza wędrówka rozpoczęła się ze stacji kolejowej w Soli. Przeszliśmy czerwonym szlakiem przez Wielki Rachowiec do Zwardonia. Naszym celem była ?Chata pod Skalanką? w Zwardoniu. Było zimno i mokro, buty mieliśmy przemoczone, ale gospodarze przyjęli nas bardzo serdecznie. Dbając o nasze zdrowie włączyli centralne ogrzewanie. Wieczorem przy kominku smażyliśmy kiełbaski, a właściciel ?Chatki?, który był przewodnikiem opowiadał nam o Beskidach. Rano grupa chłopaków ?rolników? z II TR przygotowała wspaniałe śniadanie, jajecznicę z 50 jajek. Była przepyszna. Droga powrotna wiodła przez Wielki Rachowiec do Soli. Po drodze delektowaliśmy się smakiem leśnych jagód. Zadowoleni wróciliśmy szczęśliwie do domu.

Galeria zdjęć - Szkoła - Wycieczki - 2013.06.26-27 - Wycieczka do ZwardoniaGaleria zdjęć - Szkoła - Wycieczki - 2013.06.26-27 - Wycieczka do Zwardonia (11)

 

ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO 2012/2013

  • Drukuj

WSZYSTKICH UCZNIÓW ORAZ TEGOROCZNYCH MATURZYSTÓW ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ Z HARMONOGRAMEM ZAKOŃCZENIA ROKU SZKOLNEGO I ROZDANIA ŚWIADECTW MATURALNYCH

PZS 2 w Pszczynie laureatem wyróżnienia!

  • Drukuj

PZS 2 w Pszczynie laureatem wyróżnienia w konkursie ?Na najlepiej prowadzoną edukację dla zrównoważonego rozwoju w placówkach oświatowo-wychowawczych województwa śląskiego w roku szkolnym 2012/2013?, zorganizowanym przez Fundację Ekologiczną ?Silesia? w Katowicach.

Uroczystość wręczenia nagród odbyła się 21 czerwca 2013 roku w Katowicach. Nasza Szkoła uzyskała wyróżnienie w kategorii szkół ponadgimnazjalnych. Jest to już drugi sukces PZS 2 w ostatnim czasie, gdyż w zeszłym roku szkolnym udało się nam zająć I miejsce w swojej kategorii. Konkurs obejmuje swym zasięgiem cały Śląsk i cieszy się dużym zainteresowaniem już od ponad dwudziestu lat.

Spełniliśmy wszelkie wymagania, które postawili przed uczestnikami konkursu jego organizatorzy. Działaliśmy na rzecz kształtowania krajobrazu i wzrostu różnorodności biologicznej. Promowaliśmy racjonalne gospodarowanie zasobami przyrody. Wdrażaliśmy idee segregowania śmieci. Organizowaliśmy wystawy, warsztaty, które podnosiły wiedzę i świadomość ekologiczną oraz promowały zmianę stylu życia. Włączyliśmy się w obchody Dnia Ziemi. Organizowaliśmy konkursy szkolne promujące idee zrównoważonego rozwoju. Przygotowaliśmy młodzież do udziału w olimpiadzie ekologicznej i konkursach o tematyce przyrodniczej. Współpracowaliśmy z różnymi instytucjami, organizacjami pozarządowymi oraz mediami.

W przedsięwzięcie zaangażowani byli wszyscy uczniowie, bez względu na profil kształcenia oraz nauczyciele. Dzięki różnorodności działań oraz determinacji w ich realizacji, pokazaliśmy, że dbanie o świadomość ekologiczną młodzieży stanowi dla nas priorytet oraz jest naszą codziennością.

Dziękujemy Wszystkim, którzy w roku szkolnym 2012/2013 przyczynili się swą pracą do tegorocznego sukcesu.

Zbieraniem informacji, opracowaniem ich pod względem merytorycznym, graficznym oraz dostosowaniem do wymogów konkursu zajęły się panie: Elżbieta Czarnynoga oraz Kinga Grygier.

Nagrodą w konkursie były cenne albumy o tematyce przyrodniczej, które zostały przekazane do biblioteki PZS 2 w Pszczynie.

 

Strona 101 z 120

  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • ...
  • 101
  • 102
  • 103
  • 104
  • ...
  • Egzamin maturalny
  • Egzamin zawodowy
  • Rekrutacja 2025/2026
  • Plan lekcji
  • Zastępstwa
  • Dziennik elektroniczny
  • Office
  • Biblioteka/katalog on-line
  • Facebook
  • Wycieczka po szkole
  • mLegitymacja
  • Padlet pedagoga

Szkoły partnerskie

Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Fachschulzentrum Freiberg-Zug
Szkoła partnerska Uniwersytetu Śląskiego
Szkoła partnerska Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie

Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach sprawuje patronat nad klasami mundurowymi

Instituto Profissional de Transportes e Logística da Madeira
WSB Gliwice
Wyższa Szkoła Finansów i Prawa w Bielsku-Białej

Szkoła w obiektywie

dsc_0474

Gościmy

Odwiedza nas 150 gości oraz 0 użytkowników.

Statystyka

Użytkowników:
6
Artykułów:
3163
Odsłon artykułów:
3086080

Logowanie

  • Nie pamiętasz nazwy?
  • Nie pamiętasz hasła?

Do góry

© 2025 Powiatowy Zespół Szkół nr 2 im. Karola Miarki w Pszczynie