MISTRZOSTWA SZKOŁY W LEKKOATLETYCE
MISTRZOSTWA SZKOŁY W LEKKOATLETYCE
Data: 13.09.2013 (piątek)
Miejsce: boisko PZS nr 2
Godzina i miejsce zbiórki zawodników: 12:00 (po 4 lekcji na boisku)
Program zawodów:
12:00 - zbiórka na boisku asfaltowym i otwarcie zawodów
12:15 - bieg na 100 m dziewczęta
12:15 - pchnięcie kulą chłopcy
12:15 - skok w dal dziewczęta
12:35 - bieg na 100 m chłopcy
12:55 - bieg na 1 okrążenie dziewczęta
13:00 - skok w dal chłopcy
13:00 - pchniecie kulą dziewczęta
13:05 - bieg na 1 okrążenie chłopcy
13:15 - bieg na 800 m dziewczęta
13:30 - bieg na 1500 m chłopcy
14:00 - podsumowanie zawodów z LA, rozdanie nagród dla najlepszych
Program minutowy może ulec zmianie!
W przypadku deszczu, złej pogody zawody zostaja przenieśione na inny termin.
RAJD ROWEROWY
Zapraszamy na Rajd Rowerowy "Nad Jezioro Paprocańkie" 14.09.2013 r.
Zbiórka pod szkołą ul. Szymanowskiego 12 o godzinie 8:45.
Więcej informacji i zapisy u P. A. Kozińskiej (w-f).
W razie niepogody (deszcz) termin zostanie zmieniony.
Rekrutacja do projektu "Mam zawód - mam pracę w regionie" w roku szkolnym 2013/2014
Przypominamy wszystkim uczniom, że trwa już rekrutacja do trzeciej, ostatniej edycji projektu systemowego ?Mam zawód - mam pracę w regionie" realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013, Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.
TERMIN REKRUTACJI: od 2 września 2013 r. do 4 października 2013 r.
Zaplanowane w ramach projektu działania:
- udzielenie kompleksowego wsparcia uczniom z zakresu doradztwa zawodowego grupowego i indywidualnego;
- zajęcia wyrównawcze m.in. z matematyki, fizyki;
- zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne m.in. z j. angielskiego, matematyki;
- kursy, w tym kursy certyfikowane m.in.: kurs na kierowcę - operatora wózka jezdniowego (w tym bezpieczna wymiana butli), kurs przygotowawczy SEP 1 kv, kurs - obrabiarki CNC, carvingu I stopnia, kelnerski, barmański I stopnia, CAFE - BARISTA, florystyczny, fotografii cyfrowej I stopnia, obsługi programu ?Subiekt GT?, obsługi programu SYMFONIA I + II + III, obsługi programu AutoCad, obsługi programu ?Księgowość w działalności gospodarczej?, grafiki komputerowej ?Tworzenie stron internetowych?, obsługi kas fiskalnych ?Nowoczesny sprzedawca?, kurs języka angielskiego dla danego zawodu, stylizacji paznokci, wizażu;
- praktyki/staże zawodowe m.in. w branży: spożywczej, mechanicznej, informatycznej, elektronicznej, geodezyjnej, reklamowej, mechatronicznej, transportowo-spedycyjnej;
- wizyty studyjne u pracodawców m.in.: Fiat Auto-Poland Zakład Tychy, ZAMEL Sp. z o.o., Inter-Grabex Logistic Sp z o.o., Gospodarstwo Szkółkarskie KAPIAS, Geo-Surveying, Grupa Terrabit Janusz Hess , Advicom Spółka z o.o., WODMETAL, Transport Międzynarodowy i Krajowy Tomasz Dzida Sp. z o.o., Hotel Gołębiewski w Wiśle, RAFAKO S.A., Vulcan Sp. z o.o.;
Dodatkowo uczestnicy projektu będą mieli możliwość skorzystania z kursów on-line, dostępnych na specjalnie przygotowanej do tego celu platformie e-learningowej. Na platformie tej dostępne będą 3 bloki szkoleniowe, podzielone na kursy przygotowujące do matury, kursy wyrównujące dysproporcje edukacyjne oraz kursy dodatkowe, poszerzające wiedzę.
Warunki udziału w projekcie:
- Uczestnikiem Projektu może być osoba, która w chwili podpisywania deklaracji uczestnictwa spełnia łącznie następujące kryteria:
- kształci się w szkole (zasadniczej szkole zawodowej lub technikum) biorącej udział w Projekcie;
- nie była Uczestnikiem Projektu w poprzednim roku szkolnym;
- nie jest uczestnikiem innego projektu realizowanego w ramach Działania 9.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013.
- Warunkiem ubiegania się o udział w Projekcie jest złożenie przez Kandydata, następujących dokumentów:
- formularza zgłoszeniowego do Projektu (Załącznik nr 1);
- oświadczenia Uczestnika Projektu (Załącznik nr 2);
- wypełnionej ankiety rekrutacyjnej (Załącznik nr 3).
Szczegółowe informacje na temat uczestnictwa w Projekcie można znaleźć w "Regulaminie rekrutacji i uczestnictwa w projekcie" oraz na stronie: www.e-zawodowcy.eu
Wypełnione i podpisane dokumenty przyjmowane będą w terminie od 2 września 2013 r. do 4 października 2013 r. w sekretariatach szkół biorących udział w projekcie. Kontakt: Wydział Oświaty i Zdrowia Starostwa Powiatowego w Pszczynie przy ul. 3 Maja 10, pokój nr 39, tel. (32) 449 23 08.
Dokumenty dostępne również w sekretariatach szkół. Pełną informację można znaleźć na stronie WWW powiatu.
WSPOMNIENIE WAKACJI
Uczniowski Klub Sportowo ? Turystyczny ?DIABLAK?
Powiatowe Ognisko Pracy Pozaszkolnej w Pszczynie
Zakład Fotograficzny Pana Marka Grucki
zapraszają uczniów do wzięcia udziału w
II DZIENNIKARSKO ? FOTOGRAFICZNYM KONKURSIE
?WSPOMNIENIE WAKACJI?
KONKURS OBJĘTY JEST PATRONATEM
STAROSTY PSZCZYŃSKIEGO
ORAZ BURMISTRZA MIASTA PSZCZYNA
Szczegóły i regulamin konkursu na:
www.skkt-diablak.pszczyna.edu.pl
Na laureatów czekają interesujące i atrakcyjne nagrody!!!
WTOREK 3.09.2013
8.30 ? 12.30
Zajęcia z wychowawcami ? klasy pierwsze:
- sprawy organizacyjne,
- zajęcia integracyjne,
- poznanie obiektów szkolnych (pracownie, obiekty sportowe, biblioteka, gabinet pedagoga, gabinet higienistki, internat),
- zapoznanie z funkcjonującymi w szkole regulaminami i dokumentami,
- zapoznanie z przepisami BHP, zasadami bezpiecznego poruszania się po terenie szkoły ? między budynkami, pracowniami oraz w drodze do i ze szkoły,
- zapoznanie z kalendarzem roku szkolnego 2013/2014,
- plan lekcji,
- poinformowanie o działających w szkole zajęciach pozalekcyjnych,
- ubezpieczenie ? do 20.09.
Przydział sal dla klas pierwszych:
- I Tor (J. Woźnica) ? Bogedaina, sala 18,
- I Tle (I Sekta) ? Bogedaina, sala 7,
- 1 TMa (L. Kondzielnik) ? sala 52,
- 1 TMb (M. Puchała) - sala 27,
- I Tinf. (B. Łupińska) ? sala 21,
- I Hot (D. Garbocz) ? sala 30,
- I Tkg (R. Jarosz)- sala 24,
- I Trb (E. Baca) ? sala 42,
- I Tż (B. Łuka) ? sala 32,
- I LO a (J. Koczuba) ? sala 33,
- I LO b (R. Link) ? sala 25,
- I ZSZ (J. Mroczkowska) ? czytelnia.
Zajęcia z wychowawcami ? klasy pozostałe:
- sprawy organizacyjne,
- przypomnienie funkcjonujących w szkole regulaminów i treści dokumentów,
- przypomnienie przepisów BHP, zasad bezpiecznego poruszania się po terenie szkoły ? między budynkami, pracowniami oraz w drodze do i ze szkoły,
- zapoznanie z kalendarzem roku szkolnego 2013/2014,
- plan lekcji i zajęć,
- wybór samorządu klasowego,
- przypomnienie o działających w szkole zajęciach pozalekcyjnych,
- zapoznanie z terminami i zasadami egzaminów zewnętrznych (klasy maturalne),
- zaplanowanie wycieczek,
- ubezpieczenie ? do 20.09,
- informacja nt. programu ?Mam zawód ? mam pracę w regionie?,
- porządkowanie pracowni oraz wyznaczonych terenów wokół szkoły.
Przydział terenów wokół szkoły (pracowni) do poszczególnych klas:
- III LO a (B. Skrzypczyk) ? Bogedaina, sala10,
- III LO b (A. Michalik) ? Bogedajna, sala 6,
- II LO a (M. Pudełko) ? sala 28 oraz chodnik od bramy głównej do parkingu (kort),
- II LO b (M. Kmieć) ? sala 26 i pod opieką wychowawcy ( w porozumieniu z B. Machalicą) ? tereny i boiska sportowe,
- III Tg (M. Pozimska) ? sala 43 i teren przed ogrodzeniem szkoły, wzdłuż ul. Szymanowskiego (kamizelki),
- IV Tak (L. Miszczak) ? sala 23 i teren przed szkołą (trawnik, chodnik, pojemniki, skalniaki)) ? w porozumieniu z nauczycielami TAK,
- IV Tg ( L. Miszczak) ?sala 23 i teren od pierwszej bramy wjazdowej/furtki wejściowej wzdłuż do parkingu (kort),
- II TB (M. Krzywoń ) ? Bogedaina, sala 19,
- II Ti (M. Rołka) ? Bogedaina, sala 8,
- VI Ti (A. Świtlik) ? sala 22 i teren od drugiej bramy wjazdowej do garaży (prawa strona),
- III Ti (R. Grygier) ? sala 41 i teren od drugiej bramy wjazdowej do garaży (prawa strona),
- III Tar (W. Strączek) ? sala nr 51 i działki szkolne /kolekcje roślin,
- II Tar (K. Szuster) ? sala 17 i teren przed wejściem do biur Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa,
- IV g (A. Paszek) ? sala i8 oraz pracownie gastronomiczne ?internat,
- II Tż ( M. Potyka) ? sala i 18 oraz pracownie gastronomiczne ?internat,
- III Tku (W. Ogiegło) ? sala 15 i pojemniki oraz nasadzenia za szkołą (parking wewnętrzny),
- III Tho (A. Kozińska) ? sala 40 i obiekty sportowe, teren za pływalnią i chodnik wzdłuż przewiązki, wejście do szkoły od strony sali gimnastycznej,
- IV Tho ( W. Filipek) sala 39 i teren za pływalnią i chodnik wzdłuż przewiązki, wejście do szkoły od strony sali gimnastycznej,
- II Hot (M. Nierząd) ? sala 24 i obiekty sportowe,
- II TMa (W. Fitowska) ? sala 21 i teren od placu manewrowego do Budynku Powiatowego Zarządu Dróg,
- II TMb (A. Jochemczyk) ? sala 13 i teren za internatem,
- IV T lor (R. Kania) ? Bogedaina, sala 9 (PC)i teren wokół budynków szkoły,
- IV Te (E. Wanot) ? Bogedaina, sala 11 i teren wokół budynków szkoły,
- II Tor (M. Kostrzewa ? Przemyk ? Bogedaina, sala 17 i teren wokół budynków szkoły,
- II Tle ( M. Szczyrbowska) ? Bogedaina, sala 2 i teren wokół budynków szkoły,
- III Teo (A. Bryll) ? Bogedaina, sala 4 i teren wokół budynków szkoły,
- III lor (B. Wituła) ? Bogedaina, sala 5 i teren wokół budynków szkoły,
- II Tg (M.Tabath) ? sala 53 i droga od parkingu (kort) do kolekcji żywopłotów),
- II ZSZ (N. Ruman) ? wycieczka ? Muzeum Prasy Śląskiej.
Worki na śmieci i sprzęt - do odbioru u Pani Woźnej
Szkolenie płetwonurków
Z przyjemnością informujemy, że nasi kadeci z klasy policyjnej 2012/2013 zakończyli pozytywnie szkolenie płetwonurków w Centrum Nurkowym EdenSport.
Z całego materiału zdjęciowego i filmowego, który został stworzony w czasie szkolenia, powstał krótki film, pokazujący "Jak wyglądało szkolenie". Serdecznie zapraszamy do jego obejrzenia.
SENTYMENTY 2013
Zapraszamy do udziału w konkursie "Sentymenty 2013", który odbędzie się 20 września 2013 roku w sali widowiskowej PCKul. Gwiazdą wieczoru będzie Zespół Stare Dobre Małżeństwo. Karty zgłoszenia będą przyjmowane do 15 września.
Bilety miesięczne
2 września 2013 roku, Firma transportowa Daltrans rozpocznie przewóz młodzieży do szkół na trasie Strumień -Zabłocie Pszczyna.
Aby usprawnić organizacyjnie sprzedaż biletów miesięcznych proponujemy dokonać zakupu wcześniej (przed rozpoczęciem roku szkolnego).
W Strumieniu będzie można nabyć bilet miesięczny dnia 30.VIII w godzinach od 18 - 20 w Restauracji Nova (w innych miejscowościach sprzedaż biletów pod podanymi numerami poniżej). Osoby, którym nie uda się kupić biletu w podanym wyżej terminie, będą miały możliwość nabycia biletu 2 września bezpośrednio u kierowcy.
Oto numery kontaktowe osób ?łącznik?w? z firmą. Zachęcamy do telefonowania w razie jakichkolwiek pytań.
- Strumień - 505 018 396
- Zabłocie - 604 735 431
- Wisła Mała - 795 835 155
- Wisła Wielka - 601 331 057
2 września będą dwa przewozy w/g rozkładu porannego oraz dwa przejazdy powrotne o godz.11.00 i 13.00 (przystanki w/g rozkładu jazdy).
Lp. | Przystanki | S | S | Przystanki | S | S |
1 | Zbytków | 06:45 | X | Pszczyna Park | 14:20 | 15:35 |
2 | Strumień DK | 06:50 | X | Pszczyna Szpital | 14:25 | 15:40 |
3 | Strumień Rynek | 06:52 | 07:57 | Pszczyna ul. Cieszyńska | 14:28 | 15:42 |
4 | Zabłocie Centrum | 06:57 | 08:03 | Łąka kol. | 14:30 | 15:44 |
5 | Wisła Mała kol. | 07:02 | 08:07 | Łąka Gospoda | 14:32 | 15:46 |
6 | Wisła Mała skrz. | 07:04 | 08:09 | Łąka Madera | 14:33 | 15:47 |
7 | Wisła Wielka os. | 07:06 | 08:11 | Wisła Wielka kol. | 14:35 | 15:49 |
8 | Wisła Wielka II | 07:08 | 08:13 | Wisła Wielka I | 14:36 | 15:50 |
9 | Wisła Wielka I | 07:10 | 08:15 | Wisła Wielka II | 14:38 | 15:52 |
10 | Wisła Wielka kol. | 07:11 | 08:16 | Wisła Wielka os. | 14:40 | 15:54 |
11 | Łąka Madera | 07:13 | 08:18 | Wisła Mała skrz. | 14:42 | 15:56 |
12 | Łąka Gospoda | 07:14 | 08:19 | Wisła Mała kol. | 14:44 | 15:58 |
13 | Łąka kol. | 07:16 | 08:21 | Strumień Rynek | 14:47 | 16:01 |
14 | Pszczyna ul. Cieszyńska | 07:18 | 08:23 | Zabłocie Centrum | 14:55 | 16:09 |
15 | Pszczyna Szpital | 07:21 | 08:26 | Strumień DK | X | 16:15 |
16 | Pszczyna Park | 07:26 | 08:31 | Zbytków | X | 16:20 |
Rozdanie dyplomów!
Rozdanie dyplomów potwierdzających kwalifikacje zawodowe odbędzie się 30 sierpnia 2013 r. o godz. 9.00.
Dowóz do szkoły z Zabłocia, Strumienia!
Dnia 6 sierpnia odbyło się zebranie z przedstawicielem Firmy Transportowej Daltrans, na którym ustalono: firma rozpoczyna działalność od września na trasie Zabłocie ? Strumień - Pszczyna, autobus będzie zatrzymywał się na całej trasie do Pszczyny. W Pszczynie pierwszy przystanek będzie przy szpitalu oraz drugi docelowy przy szkole (ul. Szymanowskiego 12). Początkowo będą tylko dwa przejazdy - rano z Zabłocia o 6.50 przez Strumień (7.00) oraz 8.00 i powrót popołudniowy spod szkoły o 14.20 i 15.20. Póki co, będą to kursy zamknięte, dlatego jeśli ktoś nie dotarł na zebranie, a chce jeździć z nowym przewoźnikiem, można wpisywać się jeszcze na utworzoną już listę zainteresowanych.
Pod tymi numerami wybrane osoby będą zapisywać chętnych i udzielać szczegółowych informacji:
- Zabłocie - 604 735 431
- Strumień - 505 018 396
- Wisła Mała - 795 835 155
- Wisła Wielka - 601 331 057
Szósta edycja konkursu "Matma mnie kręci"
Stowarzyszenie Nauczycieli Matematyki obejmuje honorowym patronatem Szóstą edycję konkursu filmowego promującego matematykę ?matma mnie kręci? organizowaną przez Firmę Zibi SA.
Konkurs zostanie przeprowadzony według analogicznych zasad jak w ubiegłym roku:
- Zadaniem uczestników będzie przygotowanie filmu promującego matematykę
- Film nie może być krótszy niż 1 minuta i dłuższy niż 3
- Wszystkie filmy zostaną umieszczone na kanale ?Kalkulatory? na portalu YouTube (http://www.youtube.com/user/kalkulatory)
- Filmy będzie można nadsyłać od połowy sierpnia do końca października.
- W listopadzie filmy zostaną ocenione przez internautów.
- Do finału przejdzie około 30 najwyżej ocenionych + do 10 filmów ze zgłoszeń specjalnych.
- W grudniu jury wyłoni zwycięzców, skład jury będzie podobny jak w ubiegłym roku
- Nagrodą główną będzie kwota 10 tys. zł
- Żadne zapisy regulaminu nie zobowiązują autora filmu do umieszczania w nim treści związanych z kalkulatorami lub marką Casio. Nie jest to w sposób bezpośredni ani pośredni także w żaden sposób ujęte w kryteriach oceny prac. Ewentualne tego typu działania będą wyłącznie niezależną decyzją autora.
Konkurs cieszy się dużym zainteresowaniem mediów. W ubiegłym roku ok. 10 minutowa informacja pojawiła się w TVP1. Filmy z wszystkich edycji są cały czas dostępne w Internecie a łączna liczba wyświetleń przekroczyła 1 mln.
Jesteśmy przekonani, że konkurs przyczynia się w istotnym stopniu do kreowania pozytywnego wizerunku matematyki w naszym społeczeństwie.
Załączniki:
Wyprawka szkolna - 2013 r.
Wyprawka szkolna - 2013 r.
dot. Rządowego programu pomocy uczniom w 2013 r. - ?Wyprawka szkolna?
Wniosek o udzielenie pomocy finansowej uczniom, w roku szkolnym 2013/2014, na zakup podręczników i materiałów dydaktycznych składa się do dyrektora szkoły, do której uczeń będzie uczęszczał w roku szkolnym 2013/2014. Termin składania wniosków, ustalony przez Burmistrza Pszczyny, dla szkół mających siedzibę na terenie gminy Pszczyna: do dnia 06.09.2013 r.
Pomoc udzielana jest na wniosek rodziców ucznia (prawnych opiekunów, rodziców zastępczych), a także nauczyciela, pracownika socjalnego lub innej osoby, za zgodą przedstawiciela ustawowego lub rodziców zastępczych.
1. Uczniowie rozpoczynający w roku szkolnym 2013/2014 naukę w klasie II szkoły ponadgimnazjalnej (zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego i technikum):
- pomoc dla uczniów z rodzin, w których dochód na osobę nie przekracza kryterium dochodowego na osobę w rodzinie, o którym mowa w art. 8 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 182 z późn. zm.) tj. 456,00 zł netto na osobę - do wniosku należy dołączyć zaświadczenie o wysokości dochodów. W uzasadnionych przypadkach do wniosku można dołączyć - zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów - oświadczenie o wysokości dochodów. W przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia, którego rodzina korzysta ze świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej w formie zasiłku stałego lub okresowego, można przedłożyć - zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów - zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pieniężnych w formie zasiłku stałego lub okresowego;
- pomoc dla uczniów pochodzących z rodzin niespełniających kryterium dochodowego tj. 456,00 zł netto na osobę (z ustawy o pomocy społecznej) - w przypadkach określonych w art. 7 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej - do wniosku, zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów, należy dołączyć uzasadnienie;
- pomoc dla ucznia: słabowidzącego, niesłyszącego, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej - posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 71b ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty - do wniosku - zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów - należy dołączyć kopię orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną, w tym poradnię specjalistyczną.
2. Uczniowie rozpoczynający w roku szkolnym 2013/2014 naukę w klasie I i III zasadniczej szkoły zawodowej, I i III liceum ogólnokształcącego, I i III technikum, liceum profilowanego, technikum uzupełniającego:
- pomoc dla ucznia: słabowidzącego, niesłyszącego, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej - posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 71b ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty - do wniosku - zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów - należy dołączyć kopię orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną, w tym poradnię specjalistyczną.
Koszt zakupu podręczników do kształcenia ogólnego, w tym podręczników do kształcenia specjalnego, dopuszczonych do użytku szkolnego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, a w przypadku uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym lub znacznym - również koszt zakupu materiałów dydaktycznych po przedłożeniu dowodu zakupu, do wysokości wartości pomocy zwraca Burmistrz Pszczyny za pośrednictwem Pszczyńskiego Zarządu Edukacji - dowody zakupu podręczników należy przedłożyć w Pszczyńskim Zarządzie Edukacji, 43-200 Pszczyna, ul. Zdrojowa 4, pokój 112, tel. 32 210-21-93.
W przypadku zakupów indywidualnych dowodem zakupu jest faktura VAT wystawiona imiennie na ucznia, rodzica (prawnego opiekuna, rodzica zastępczego), rachunek, paragon lub oświadczenie o zakupie odpowiednio podręczników lub materiałów dydaktycznych. W przypadku zakupu dla grupy uczniów, potwierdzenie zakupu wystawia podmiot dokonujący zakupu na podstawie faktury VAT i listy uczniów. W przypadku złożenia oświadczenia do oświadczenia należy dołączyć informację o rozliczeniu wydatków tylko w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w 2013 r. - ?Wyprawka szkolna?
Wszelkie niezbędne informacje można znaleźć na stronach:
- http://www.men.gov.pl w zakładce: ?Finanse na edukację?
- http://www.pze.bip.net.pl/?a=3909 BIP Pszczyńskiego Zarządu Edukacji w Pszczynie
Do pobrania:
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 lipca 2013 r. w sprawie szczegółowych warunków udzielania pomocy finansowej uczniom na zakup podręczników i materiałów dydaktycznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 818).
Gdy żar leje się z nieba...
Zapraszamy na kryty basen w Powiatowym Zespole Szkół nr 2 w Pszczynie! Szczegółowy plan godzin otwarcia znajduje się tutaj...
Upragnione wakacje!
28 czerwca 2013 roku nadszedł wreszcie wyczekiwany przez wszystkich dzień ? zakończenie roku szkolnego! W odświętnych strojach i wyjątkowo dobrych humorach uczniowie uczestniczyli najpierw w uroczystej akademii, podczas której wręczono nagrody najlepszym spośród nich. Po jej zakończeniu spotkali się jeszcze na moment ze swoimi wychowawcami w salach lekcyjnych, aby już za chwilę wyruszyć na zasłużone wakacje...
Życzymy wszystkim fantastycznych letnich przygód, niezapomnianych wrażeń i ponownego spotkania we wrześniu!
![]() | Galeria zdjęć - Szkoła - Wydarzenia szkolne - 2013.06.28 - Zakończenie roku szkolnego 2012/2013 (98) |
Akademia Cisco w naszej szkole
Współpracując z firmą CISCO SYSTEMS oferujemy naszym uczniom możliwość wzięcia udziału w bezpłatnym kursie "IT Essentials: PC Hardware and Software". Kurs IT Essentials: PC Hardware and Software umożliwia zdobycie gruntownej wiedzy na temat działania sprzętu komputerowego, systemów operacyjnych oraz elementów składowych komputera.
Każdy uczeń naszej szkoły będzie mógł bezpłatnie uczestniczyć w szkoleniach i po zdaniu końcowego egzaminu otrzymać oficjalny certyfikat CISCO.
Kurs IT Essentials PC Hardware and Software jest autoryzowanym szkoleniem przygotowującym do zdawania egzaminu certyfikacyjnego CompTIA A+ i stanowi podstawę rozwoju przyszłej kariery zawodowej.
Wycieczka do Zwardonia
W dniach 26-27.06.2013 odbył się V rajd górski. Grupa miłośników turystyki górskiej pod opieką mgr Anny Kozińskiej i mgr Bogusławy Machalicy pojechała w Beskid Żywiecki, by mile na łonie natury spędzić ostatnie dni roku szkolnego. Nasza wędrówka rozpoczęła się ze stacji kolejowej w Soli. Przeszliśmy czerwonym szlakiem przez Wielki Rachowiec do Zwardonia. Naszym celem była ?Chata pod Skalanką? w Zwardoniu. Było zimno i mokro, buty mieliśmy przemoczone, ale gospodarze przyjęli nas bardzo serdecznie. Dbając o nasze zdrowie włączyli centralne ogrzewanie. Wieczorem przy kominku smażyliśmy kiełbaski, a właściciel ?Chatki?, który był przewodnikiem opowiadał nam o Beskidach. Rano grupa chłopaków ?rolników? z II TR przygotowała wspaniałe śniadanie, jajecznicę z 50 jajek. Była przepyszna. Droga powrotna wiodła przez Wielki Rachowiec do Soli. Po drodze delektowaliśmy się smakiem leśnych jagód. Zadowoleni wróciliśmy szczęśliwie do domu.
ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO 2012/2013
WSZYSTKICH UCZNIÓW ORAZ TEGOROCZNYCH MATURZYSTÓW ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ Z HARMONOGRAMEM ZAKOŃCZENIA ROKU SZKOLNEGO I ROZDANIA ŚWIADECTW MATURALNYCH
PZS 2 w Pszczynie laureatem wyróżnienia!
PZS 2 w Pszczynie laureatem wyróżnienia w konkursie ?Na najlepiej prowadzoną edukację dla zrównoważonego rozwoju w placówkach oświatowo-wychowawczych województwa śląskiego w roku szkolnym 2012/2013?, zorganizowanym przez Fundację Ekologiczną ?Silesia? w Katowicach.
Uroczystość wręczenia nagród odbyła się 21 czerwca 2013 roku w Katowicach. Nasza Szkoła uzyskała wyróżnienie w kategorii szkół ponadgimnazjalnych. Jest to już drugi sukces PZS 2 w ostatnim czasie, gdyż w zeszłym roku szkolnym udało się nam zająć I miejsce w swojej kategorii. Konkurs obejmuje swym zasięgiem cały Śląsk i cieszy się dużym zainteresowaniem już od ponad dwudziestu lat.
Spełniliśmy wszelkie wymagania, które postawili przed uczestnikami konkursu jego organizatorzy. Działaliśmy na rzecz kształtowania krajobrazu i wzrostu różnorodności biologicznej. Promowaliśmy racjonalne gospodarowanie zasobami przyrody. Wdrażaliśmy idee segregowania śmieci. Organizowaliśmy wystawy, warsztaty, które podnosiły wiedzę i świadomość ekologiczną oraz promowały zmianę stylu życia. Włączyliśmy się w obchody Dnia Ziemi. Organizowaliśmy konkursy szkolne promujące idee zrównoważonego rozwoju. Przygotowaliśmy młodzież do udziału w olimpiadzie ekologicznej i konkursach o tematyce przyrodniczej. Współpracowaliśmy z różnymi instytucjami, organizacjami pozarządowymi oraz mediami.
W przedsięwzięcie zaangażowani byli wszyscy uczniowie, bez względu na profil kształcenia oraz nauczyciele. Dzięki różnorodności działań oraz determinacji w ich realizacji, pokazaliśmy, że dbanie o świadomość ekologiczną młodzieży stanowi dla nas priorytet oraz jest naszą codziennością.
Dziękujemy Wszystkim, którzy w roku szkolnym 2012/2013 przyczynili się swą pracą do tegorocznego sukcesu.
Zbieraniem informacji, opracowaniem ich pod względem merytorycznym, graficznym oraz dostosowaniem do wymogów konkursu zajęły się panie: Elżbieta Czarnynoga oraz Kinga Grygier.
Nagrodą w konkursie były cenne albumy o tematyce przyrodniczej, które zostały przekazane do biblioteki PZS 2 w Pszczynie.
Strona 101 z 120